Psihiater odgovarja

Odgovarjajo: Daniela Fiket, dr. med. specialistka psihiatrije in psihoterapevtka

panični napad?

Default avatar

POLLY

Pozdravljeni,

imam eno vprašanje. Že eno leto hodim na preiskave, boli me vrat,...ker so izvidi ok mi je zdravnica rekla da je lahko bolečina psihološkega izvora.Najprej sem mislila da to ni možno sedaj pa ugotavljam da sem psihično res čisto na dnu(stres, smrt v družini,naporna služba..)
Že dvakrat se mi je v zadnjem mesecu zgodilo naslednje: iz ljubega miru me je začelo stiskati pri srcu, ustrašim se in sploh ne pridem do zraka, takoj za tem moram na WC(driska) in potem se mi začne vrteti v glavi in noge mi čisto odpovejo...občutek imam kot da bom izgubila zavest oz. umrla. To traja cca. 20 minut potem se nekako umirim. Ali mislite da gre to za kakšpen panični napad? Naj povem da me je sicer v življenju vsega strah .Stara sem 28 let.
Zdravnica mi je napisala tudi 5 mg apavrine, naj jih jemljem? Ali obstaja kakšen samoplačniški psiholog? Hvala in lep pozdrav. Polly
Default avatar

Lolla

Ojla polly..

Nimam nobene zdravniške diplome ali kakršnega koli priznanja na tem področju, vendar pa ti lahko iz izkušenj povem da skoraj zagotovo gre za panične napade. Apaurin je pomirjevalo in ne daje dolgoročnih rezultatov. Svetovala bi ti da se pomeniš z zdravnico in ji poveš da bi rada, da ti predpiše ustrezna zdravila za anksioznost oz. napade panike. Dala ti bo antidepresive in to je ok. Vedi pa da rezultati pridejo šele po dveh tednih ali več. Bodi potrpežljiva in kakor si sama dejala, psiholog je tudi zelo dobrodošel v takem primeru tako da ga brez odlašanja, čimprej poišči.

lp
Default avatar

A. Winkler

Pozdravljeni,

nimam kaj dodati k postu, ki vam ga je namenila lolla. Le toliko, da vam psiholog ne more predpisati zdravil.
Od Apaurina lahko postanete odvisni in anksioznosti daljnoročno ne odpravlja.

lp
Aleksandra Winkler, spec. psihiatrije
Default avatar

POLLY

NAJLEPŠA HVALA ZA ODGOVOR. UPAM DA BOM REŠILA BREZ TABLET...NA ŽALOST JE TAKO DA SE TI VSE SLABE STVARI ZGODIJO NA ENKRAT IN JE RES TEŽKO OHRANIT "TREZNO" GLAVO.


LEPO POZDRAV

POLLY
Default avatar

POLLY

POZDRAVLJENI,


KOT SEM ŽE POVEDALA GA. LOLLI,

HVALA LEPA ZA ODGOVOR, BOM POSKUŠALA SE ČIM MANJ SEKIRAT IN SPELJAT ZADEVO BREZ TABLET.


LEP POZDRAV

POLLY
Default avatar

Bibba

Lp!
Tudi sama se soočam s takšnimi problemi, obiskala sem psihiatrinjo, ki mi je predpisala antidepresive, situacija se je precej izboljšala za nekaj časa, sedaj pa se to spet krepi, seveda je to odvisno od posameznika in vam ne mislim odsvetovati teh zdravil, ker res pomagajo. Morda je pri meni krivo to, da imam sedaj bolj blage antidepresive, kakorkoli že želim vam veliko sreče, Upam da boste izkušnje še delili z nami, morda kakšen nasvet kaj vam je pomagalo, na kakšen način rešujete to.
Hvala
Default avatar

Talita

Ne vem, nisem strokovnjak. Zdravila za panične napade bi po mojem bilo dobro jemati, v primeru, da je stvar prehuda. S pomirjevali, recimo Apaurin, pa previdno zaradi možnosti odvisnosti (bolje ne posegati po njih). Psiholog ne predpisuje zdravil, psihiater pa. Če nočete pomirjevala, vas zdravnik ne bo silil z njim, lahko pa vam predpiše kaj drugega, kar ne povzroča odvisnosti.
Default avatar

POLLY

Hvala lepa tudi vam za vaše sporočilo. Mi je kar lažje ko ugotovim da nisem sama s svojimi problemi...sigurno bom sporočila kako bom reševala problem.
Kolikokrat pa se vam to zgodi? Kaj naredite da vam je v tistem trenutku lažje?
Default avatar

Bibba

Včasih si skušam v glavi dopovedat, da bo vse vredu, da ni nič za kar bi me moglo bit strah, se obremenjevati, da je to samo v moji glavi, odvisno od tega kako dojamem stvari, odštevam kakšna števila, skušam preusmerit pozornost na kaj drugega, včasih zaleže, včasih pa tudi ne. Slaba stran tega je, da ko se to zgodi te je vedno strah kdaj se bo spet ponovilo in postaneš rahlo obseden s tem, vedno razmišljaš o tem, in kadar se res zgodi rabiš veliko časa da prideš spet k sebi, za eno slabo situacijo potrebuješ 10 dobrih. Pri meni se to vleče že kar nekaj časa, so res dobra obdobja, pa tudi slaba, na to vplivajo predvsem stresne situacije in strah, kdaj se bo spet ponovilo. Če se nekako zaposliš z nečim, zamotiš misli tega ni, vendar je včasih to težko.
Default avatar

ROJA

Tudi jaz sem spopadam s temi težavami. Meni se zgodi ene 3x na teden, kakšen teden sploh ne. Najhujše je, da se največkrat sama pripravim do tega napada. Npr. v trgovini, začnem razmišljati, nazadnje je bilo ravno tukaj, kaj če bo danes spet, ni 10 sekund se mi že ponovi. Zaenkrat se še nisem odločila za psihiatra ali psihologa. Rada bi to odpravila sama. Samo nevem kako.
Da mi je lažje v tistem trenutku, nevem največkrat si govorim, da mi ne bo nič, da to ni nič takšnega, ali pa začnem razmišljati o vsem mogočem.
Default avatar

A. Winkler

Pozdravljeni,

prilagam koristne, praktične linke, ki bi lahko pomagali pri premagovanju anksioznosti.




lp vsem
Aleksandra Winkler, spec. psihiatrije
Default avatar

POLLY

hello samo v vednost, nisem se lotila tablet pač pa sem šla na trg po čaj mete in melise in si ga trikrat dnevno kuham in moram rečt da kar pomaga.
Pa vzela sem si dopust en teden, prebrala kar nekaj knjig na to temo in se za enkrat počutim bolje, držim pesti da bo to dolgo delovalo in da bi uspelo tudi vam!!!!!

lp

polly
Default avatar

Just_Me

Lp!

Veselim se z vami. Upam, da bo šlo samo še navzgor:) Tudi jaz sem trenutno vredu, verjetno zaradi počitnic. Se še oglasim kej upam da tudi drugi.
Lep pozdrav
Default avatar

niimena

Živjo.
Stara sem 17 let in pred kratkim so se mi začeli pojavljati napadi panike. Načeloma se jih učim kontrolirati sama oz. jih omiliti , vendar pa sem po napadu (ki se ponavadi zgodi zvečer) še naslednji dan v strahu da se ponovi. Moti me to, da vse telesne spremembe in bolečine v mišicah,sklepih, vratu,... spominjajo na neko težko vzdravljivo bolezen. Recimo, ko se mi pojavi čuden,pekoč,skeleč občutek na vratu, svojo pozornost vedno prevsmerim na materino znamenje na vratu. Znamenje se mi je natrgalo že nekaj časa nazaj ampak se je lepo zacelilo in ima pravilno obliko (če odmislim to, da je precej dvignjen od kože, ker se je verjetno tako zacelil nazaj). Problem je v tem, da kljub temu, da mi je mami rekla da znamenje zgleda povsem normalno in da z njim ni nič narobe vsakič pomislim na kožnega raka. sploh ob občutku skelenja/ vročine. Zanima me, ali je to posledica moje psihe, da ga čutim kot ogrožanje, glede na to da se je to začelo pojavljati zdaj.

V kratkem grem seveda tudi k zdravniku, da preveri kako je in če je nevarno, ampak vseeno me zanima če mi lahko tudi vi kaj poveste o tem.

lp,
Default avatar

Daniela_Fiket

Pozdravljena,

seveda, menim da je modro vsako znamenje ki spreminja obliko, barvo, ali se pogosto poškoduje, pregledati in ev. odstraniti. Kljub temu je pretirana zaskrbljenost za svoje zdravlje pogosti simptom anksioznosti (tesnobe). Zaradi tega se tudi pojavljajo napadi panike (sicer jih niste bolj podrobno opisala, tako da ne trdim da so res napadi panike).
Svetovala bi vam da svoje težave zaupate osebnemu zdravniku, on bo znal oceniti za kaj točno gre in ali so potrebne dodatne preizkave, na osnovi vašega opisa teh napadov.
Običajno najprej izključimo telesne vzroke, včasih je potrebno preveriti delovanje ščitnice, narediti holter EKG (če je vodilni simptom razbijanje srca) itp.
Če ni telesnih vzrokov, potem je res najverjetneje, da gre za napade tesnobe. V tem primeru se lahko naprej pogovarjava kaj in kako ukrepati.

Lep pozdrav,

Daniela Fiket,dr.med.
Specializantka psihiatrije in transakcijski analitik-svetovalec

Individualna psihoterapija, skupinska terapija za razpoloženjske in anksiozne motnje, specijalni programi zdravljenja odvisnosti od iger na srečo in odvisnosti od psihoaktivnih supstanc....
Naročanje na:
Tel: 070/544096
Mail: [email protected]
Daniela Fiket, dr.med.
Specialistka psihiatrije
Transakcijska analitičarka-svetovalka

Inštitut Neocortex
Kontakt: 070/607844 ali [email protected]
http://psihoterapija-fiket.si
Default avatar

panični napad

Pozdravljeni ko so meni odkrili da imam panični napad so mi prepisali tablete Cipralex in to traja da primejo do takrat imam pomerjevala. ampak te napade imam vsako večer, da me bo srčni napad da se dušim in imam suho grlo se ponoči zbujam ker mislim da imam srčni napad. sploh več ne razlikujem kaj je res kaj ne ali me res kej boli ali pa ne. kako naj si pomagam. lep pozdrav.
Default avatar

Daniela_Fiket

Pozdravljeni,

Niste napisala koliko časa jemljete Cipralex in kakšen odmerek. Če so najhujši napadi po noči, vzemite pomirjevalo zvečer.

Lep pozdrav,
Daniela Fiket, dr.med.
Specialistka psihiatrije
Transakcijska analitičarka-svetovalka

Inštitut Neocortex
Kontakt: 070/607844 ali [email protected]
http://psihoterapija-fiket.si

Moderatorji

Daniela Fiket , dr. med. specialistka psihiatrije in psihoterapevtka
Daniela_Fiket