Potovanja.Over.Net

Kam in kako na počitnice

Odgovarjajo: Potovanja.Over.Net

Razprave o popotniških destinacijah, mnenja glede izbora lokacij za počitnice in ideje za popolni dopust.

Potovanja.Over.Net

Potovanja.Over.Net

Še nekaj zanimivosti o Indoneziji

Default avatar

Bobomar::trv

Indonezija - dežela čudes
Odpravite se nekam resnično daleč, potopite se v neznano kulturo z izjemno prijaznimi ljudmi in avanturo na vsakem koraku, ko pa vas te utrudijo, se prepustite soncu na eni izmed desettisočih tropskih plaž. Odpravite se v deželo med Azijo in Avstralijo, kjer je vaš tolar desetkrat bolj vreden kot doma.


- dolga skoraj 5000 kilometrov od skrajnega zahoda do skrajnega vzhoda;
- otoška država z uradno 13.667 otoki, vendar so jih zadnje satelitske slike pokazale približno 18.000, od katerih je 6000 nenaseljenih;
- dvotretjinsko pokrita s tropskim gozdom;
- raj za ljubitelje vulkanov, saj je 129 aktivnih (več kot v kateri koli drugi državi), večinoma so lahko dostopni in primerni za treking. Tu je tudi Krakatua, katerega izbruh je ubil 36.000 ljudi, pok pa je bil slišen v radiju 4000 kilometrov.
- S stališča živalstva in rastlinstva jo je angleški naravoslovec Alfred Wallace razdelil na avstralski, vzhodni del, in na azijski, zahodni del. Meja poteka med otokoma Lombok in Bali.
- Iz Indonezije prihaja orangutan, v naravnem okolju jih imamo priložnost videti samo še na Sumatri in Borneu.
- Z 231,331.000 ljudmi je po prebivalcih četrta največja država na svetu.
- Indonezijci so razdeljeni v 300 etničnih skupin in govorijo 365 jezikov in narečij.

Sprehod po indonezijski zgodovini

- 1 milijon let pr. n. š. - na Indonezijskem otočju je že živel javanski človek.
- 4000 let pr. n. š. - začetek malajske emigracije z Malajskega polotoka.
- 1. stoletje - ustanovitev malega kraljestva na Javi.
- 7. stoletje - vzpon sumatranskega hindujsko-budističnega kraljestva Šrivijadža.
- 800-1000 - vzpon budistične dinastije Sailendra in hindujske mataramske dinastije. V tem času so zgradili budistični tempelj Borobudur in hindujski Prambanan.
- 12. stoletje - ustanovitev naselij arabskih trgovcev na obalah Sumatre.
- 1294 - ustanovitev zadnjega velikega hindujskega kraljestva na vzhodni Javi - Madžapahit.
- 15. stoletje - vzpon muslimanskega trgovskega kraljestva Melaka na Malajskem polotoku.
- 15. in 16. stoletje - indonezijski vladarji sprejmejo islam.
- 16. stoletje - provinci Makasar in Gova na Sulaveziju postaneta pomembni sili. Portugalski trgovci osvojijo Melako in Vzhodni Timor in pričnejo trgovanje z "začimbnimi otoki".
- 1596 - Nizozemci prispejo v Indonezijo in se vrnejo z donosnimi začimbami.
- 1605 - Nizozemci porazijo Portugalce na otokih Pulau Tidore in Pulau Ambon in z izjemo Vzhodnega Timorja okupirajo Indonezijo.
- 1641 - Nizozemci osvojijo Melako.
- 1746-57 - s tretjo javansko vojno se konča mataramska dinastija.
- 1780 - nizozemsko-angleška vojna. Nizozemski trgovski monopol se konča s Pariško pogodbo.
- 1799 - propad nizozemskega podjetja Dutch East Indies Company, ki je vladalo Indoneziji. Indonezija po nizozemskem vladnem odloku postane nizozemska kolonija.
- 1825-30 - javanska vojna, ki jo vodi princ Diponegoro.
- 1830 - Nizozemci Diponegora zvabijo na pogovore, ga aretirajo in izženejo na Sulavezi.
- 1840 - lakota in epidemije več bolezni redčijo prebivalstvo na Javi.
- 1870-1901 - liberalna doba.
- 26. avgust 1883 - izbruh Krakatua.
- Od leta 1901 - etična doba: Nizozemci vzpostavijo zdravstvene, izobraževalne in ostale socialne programe.
- 1920 - ustanovitev Indonezijske komunistične partije (Partai Komunis Indonesia, PKI).
- 5. marec 1942 - japonska cesarska vojska vkoraka v Batavio, kolonialna vlada zapusti Batavio in se 8. marca preda Japoncem.
-17. avgust 1945 - Sokarno razglasi neodvisnost Republike Indonezije.
- 1945-49 - nizozemski apetiti so ostali, zato se jim Indonezijci še vedno upirajo.
- 1949 - dvig indonezijske zastave na trgu Istana Merdeka v Džakarti. Oblast je uradno predana Indonezijcem. Acehu zagotovijo provincialni status.
- 1950 - Sokarna razglasijo za indonezijskega predsednika.
- 1957 - Sokarno razglasi 'vodeno demokracijo'.
- 30. september 1965 - umor 6 vrhovnih generalov v poskusu državnega prevrata. Na stotine osumljencev je bilo ubitih ali zaprtih.
- 1966 - Sokarno podpiše Odredbo 11. marca, s tem je Suhartu dal moč, da vzpostavi red.
- 27. marec 1968 - Suharta 'izvolijo' za predsednika.
- 1970 - Sokarno umre.
- 1975 - Indonezija napade Vzhodni Timor.
- 1994 - Megavati Soekarnoputri je imenovana za vodjo Indonezijske demokratične stranke (PDI).
- Julij 1997 - polom indonezijske rupije na mednarodnih finančnih trgih med azijsko monetarno krizo.
- Februar 1998 - Suharta znova 'izvolijo' za predsednika. Zgostitev protivladnih zborov. 12. maja vojaki ubijejo štiri demonstrante študente na univerzi Trisakti v Džakarti. 21. maja Suharto odstopi in konča se njegova 32-letna vladavina. Novembra med študentskimi protesti, ko indonezijski parlament razpravlja o novih volitvah, ubijejo 12 študentov in jih ranijo nekaj sto.
- 1999 - Na junijskih volitvah se izkaže, da je Megavati Soekarnoputri najbolj priljubljena, vendar njena stranka doseže le tretjino glasov. Septembra je na Vzhodnem Timorju na referendumu o neodvisnosti večina za neodvisnost. Proindonezijska policija začne nasilje na Vzhodnem Timorju. Oktobra indonezijska vlada opusti zahtevo po Vzhodnem Timorju. General Abdurahman Vahid je razglašen za novega predsednika, Soekarnoputrijeva postane podpredsednica.
- Julij 2001 - Vahidu odvzamejo predsedovanje, Megavati zapriseže kot peta predsednica Indonezije.
- Oktober 2002 - eksplozija dveh bomb v klubu Sari v turističnem naselju Kuta na Baliju, ki ubije več kot 200 ljudi - večinoma avstralske turiste.
- September 2004 - prve neposredne predsedniške volitve v Indoneziji. Poraz Soekarnoputrijeve in vnovičen Vahidov vzpon.

Indonezija na kratko

- meri 1,919.440,00 kvadratnih kilometrov, približno 63-krat je večja od Slovenije,
- najvišja točka Indonezije je 5.030 metrov visoki vrh Puncak Džaja na Irian Džaji.
- 98 odstotkov prebivalcev je muslimanske veroizpovedi, 5 odstotkov jih je protestantske, 3 odstotke je katoličanov, 1 odstotek budistov in 1 odstotek ostalih ver,
- uradni jezik je bahasa indonesia, ki je zelo podobna malajščini,
- glavno mesto je Džakarta,
- podnebje je tropsko s suhim obdobjem od začetka aprila do konca septembra in mokrim obdobjem med oktobrom in aprilom. Mokro obdobje v večini predelov Indonezije predstavljajo plohe čez dan, drugače pa še vedno sije sonce.

Kaj je treba videti

Na vseh 18.000 otokih bo vsak našel nekaj zase, morebiti bi ostali razočarani samo privrženci vragolij na snegu, pa še za te bi se kaj našlo na Irian Džaji.

Sprehodili se bomo po večjih otokih z izjemo Irian Džaje, ki je primerna predvsem za prave pustolovce, o tem pa kdaj drugič. Začnimo na zahodu.

Sumatra

Šesti največji otok na svetu, nekdaj znan kot Otok zlata, vas očara s prostranostjo, divjo lepoto, kulturno dediščino in tropskim gozdom, ki varuje nekatere najbolj ogrožene živalske in rastlinske vrste na našem planetu. Na Sumatro lahko pridete s čolnom z otoka Penang v Maleziji ali iz Singapurja in z letalom z vseh večjih letališč v regiji.

Nekaj ur vožnje proti severu iz Medana si lahko v Bukit Lavangu v Bohoroku, v rehabilitacijskem centru za orangutane, ogledate te očarljive primate v naravnem okolju. Odpravite se na večdnevni treking po tropski džungli, kjer boste spoznali džungelska plemena, zaspali ob zvokovih divjine, z malo sreče pa boste srečali tudi tigra. Orangutane v naravnem okolju vidite namreč samo v tem centru na Sumatri in v nekaj podobnih centrih na otoku Borneo.

Ko sva se z dekletom potikala po tistih koncih Indonezije, sva med obiskom idiličnega Bukit Lavanga seveda odšla tudi na treking v džunglo, predvsem z namenom, da vidiva orangutane v naravnem okolju. Potem ko smo že videli nekaj orangutanov, smo srečali samico, ki je nekaj dni pred našim obiskom po nesreči spustila mladiča s približno 20 metrov visokega drevesa. V nasprotju z ostalimi orangutani je bila čisto mirna, sedela je na drevesu v naši neposredni bližini, nas žalostno gledala in po obrazu so ji tekle solze žalosti. Od takrat verjamem, da imajo tudi živali čustva.


Po napornih dnevih v džungli se lahko odpočijete in sprostite na obali spektakularnega največjega jezera v Jugovzhodni Aziji Danau Toba, ki je vgnezdeno pod zamegljenimi gorami starodavnega vulkana. Na sredini jezera je otok Samosir, kjer prebivajo Bataki - nekdaj ljudožerci - in kamor hodi evropska mladina predvsem zaradi omamnih zelišč in gobic.

12 ur avtobusne vožnje v smeri jugozahod vas čaka kulturno osrčje Sumatre in matriarhalni Minangkabauci, ki živijo v okolici prisrčno sproščenega mesteca Bukitingi. Malce povprašajte po lokalčkih na glavni ulici za Raflesio in samooklicani vodiči vas bodo nemudoma odpeljali na ogled največje rože na našem planetu. Če jo hočete videti cveteti, se morate sem odpraviti nekje med avgustom in novembrom. V bližini je vulkansko jezero Danau Maninjau, ki vas bo očaralo z dih jemajočo lepoto in občutkom, da ste v središču vulkanskega kraterja.

Navdušenci za treking se iz Bukitingija ponavadi odpravijo na otočje Mentavai, ki se razprostira ob zahodni obali Sumatre. Raj tudi za deskarje in tiste, ki jih zanima, kako so ljudje živeli v kameni dobi. Na otoku, razen nekaj metrov ob obali, ni cest in elektrike, trgovine v notranjosti pa skušajo prevzgojiti pleme Mentavai, ki še danes živi tako, kot so v pradavnini. Edini znak moderne dobe je kakšna "banana" okoli pasu, ki jim jo podarijo turisti. Pri vsakem obiskovalcu teh plemen sledi spoznanje, da kljub njihovemu "primitivnemu" načinu življenju le niso tako drugačni od nas "modernih" zahodnjakov.

Osebno se najbolj spominjam sproščenih popoldnevov v njihovi tradicionalni hiši, ki jo imenujejo uma, ko smo se smejali drug drugemu, čeprav se nismo razumeli niti besedice. Ves čas so nekaj klepetali in zanimalo me je, o čem govorijo. Vprašal sem vodiča in ta mi je odvrnil, da nas opravljajo.

Če se boste odpravili na ta otok, vam svetujem, da vse, kar imate v nahrbtniku najprej spravite v eno veliko vrečo (najbolje v tisto črno za smeti), to pa v nahrbtnik. Velikokrat boste med trekingom do pasu v vodi in seveda nahrbtnik bo moker, vreča pa bo preprečila, da bi bile mokre tudi vaše potrebščine.

Za konec obiska Sumatre priporočam poležavanje in gurmanske užitke na eni izmed zapuščenih belopeščenih plaž na severu v Acehu, na otoku Pulau Nias ali Pulau Veh, ki ga obkrožajo najboljše potapljaške dobrote na Sumatri.

Java

Med vsemi indonezijskimi otoki je Java, predvsem zaradi finančnega, kulturnega in gospodarskega središča Džakarte, otok mnogih superlativov. Je dom 60 odstotkov Indonezijcev, bogatejši od vseh drugih otokov skupaj, hkrati pa nikjer drugje ne boste srečali večjih revežev. Za večino Indonezijcev se Indonezija začne in konča z Javo.


Turiste sem privlačijo spektakularni vulkani z najslavnejšim Krakatuom, najspektakularnejšim Bromom in nemirnim Merapijem na čelu. "Kulturniki" se morajo obvezno ustaviti v dveh starih kraljevnih prestolnicah Jave, v Jogdžakarti in Solu. Izgubite se v spektakularni cesarjevi palači v Jogdžakarti, oglejte si slavni hinduistični tempelj Prambanan, sončni vzhod pa pričakajte v budističnem templju Borobudur. Za en dan se odpravite na Dieng Plateau. Na poti tja boste prehitevali kolone račk in uživali ob sijajnih razgledih na riževa polja, na vrhu pa vas čakajo najstarejši hindujski templji na Javi.

Za ljubitelje plaž priporočam Pangandaran, prvo med javanskimi plažami z živahnim ozračjem in vsemi aktivnostmi, ki spadajo zraven. Za konec obiščite indonezijsko prestolnico Džakarto, ki ponuja nakupovanje do onemoglosti, divje nočne klube in raj za golfiste.

Kalimantan

Kalimantan je indonezijska provinca, ki pokriva južni dve tretjini otoka Borneo in leži med Malajskim polotokom in Sulavezijem.

Na tretjem največjem otoku na svetu množičnega turizma ni, je pa zelo primeren za popotnike in pustolovce, ki si želijo trekingov po narodnih parkih, potapljanja, obiskovanja plemen globoko v džungli.

Večina popotnikov se odpravi v narodni park Tandžung Puting. Park sestoji iz tropskega pragozda, mangrov in močvirij in je dom krokodilom, kljunorožcem, divjim svinjam, rakojedim makakijem, orangutanom, gibonom, pitonom in posebni vrsti rib, ki lahko hodi in diha zunaj vode.

Več o orangutanih: orangutan.org.

Bali

Množico turistov v tropski paradiž pritegnejo idilične plaže, bujne palme, zelena riževa polja in bogata kultura, ki je kapitalizmu do danes še ni uspelo uničiti. Hinduizem je še peta posebnost Balija, saj je velika večina Balijcev hindujske vere, zaradi česar se Bali močno razlikuje od ostalih predelov Indonezije.

To boste opazili po vonju dišečih palčk, ki jih prižgejo na dvoriščih in ulicah, po darovih bogovom, ki jih v obliki cvetov in riža postavijo na vhod v hiše, in po posebni balijski noši. Tudi turistom tukaj ni treba tako paziti, kako so oblečeni.


Že na letališču vas pozdravi pregovorna prijaznost Balijcev, ki se v prenaseljenem jugu za kratek čas izgubi, saj je ta predel s hoteli, lokali, trgovinami s spominki in turističnimi agencijami na vsakem koraku sinonim za zmote turističnih oblasti. Ob svetovno znani plaži Legian se namreč pet kilometrov južno in sedem severno od letališča razprostira megalopolis, v katerem so svoje mesto našli priseljenci iz vseh koncev Indonezije na lovu za turističnim dolarjem. Za pravi Bali se moramo danes na žalost odpraviti bolj na sever in proti vzhodu.

Za zabav željne pa je predel ob plaži Legian kot raj na Zemlji. Podnevi se lahko nastavljate soncu na plaži ali deskate na vodi, vmes si privoščite odlične tropske jedi in sokove. Zvečer se odpravite v enega izmed neštetih lokalov in diskotek, kjer lahko žurate do onemoglosti z ostalimi turisti iz vseh koncev našega planeta.

Za iskalce drugačnosti bo bolj zanimiv preostali Bali. Kulture željni naj se odpravijo v Ubud na pobočju centralnega hribovja. V mestu si lahko oči napasete na mnogih slikah v galerijah in trgovinah z umetninami. Tu sta nekaj časa prebivala Rudolf Bonnet in Walter Spies, slikarja, ki sta k ustvarjanju spodbujala tudi lokalce. Iz Ubuda so fotografije riževih polj, ki krasijo mnoge balijske razglednice in med katerimi se lahko odpravite na sprehod. Zvečer pa si v središču mesta oglejte predstavo plesa kecak.

Iz Ubuda se odpravite na sever Balija v Lovino, prijetno mestece z dolgo in široko obalo s črnim peskom. Veliko se jih sem odpravi, da bi videli delfine, ki pridejo v zaliv vsako jutro. Kakšno uro vožnje proti vzhodu vas čaka Tulamben, kjer je tri metre pod morsko gladino potopljena ameriška tovorna ladja Liberty, ki so jo s torpedom potopili Japonci med 2. svetovno vojno. Danes je to turistična atrakcija. Poleg ladje boste videli tudi mnogo rib, ki vam med snorklanjem ali potapljanjem pridejo delat družbo, upajoč na košček kruha.

Merilo za turistično nepokvarjenost po mnenju mnogih je stopnja znanja angleškega jezika lokalnega prebivalstva. Amed je vasica skorajda skrajnega vzhoda Balija, kjer domačini večinoma ne govorijo angleško in vas zato ne bodo posiljevali s tistim, kar bi radi prodali. Tu si lahko naberete moči za naslednji podvig, uživate v tišini, se nasmejete z domačini, čeprav drug drugega ne razumete.

Ljubitelji vulkanov se bodo povpeli na Gunung Agung, 3142 metrov visok ponos Balijcev, kljub temu da je leta 1963 ob izbruhu ubil vsaj 1000 domačinov, uničil več vasi, ves Bali pa pokril s pepelom in uničil pridelek.

Padangbai je mestece na jugovzhodu Balija z mnogimi restavracijami, kjer se za malo denarja veliko in dobro najeste, 10 minut hoje stran pa najdete idilično majhno tropsko plažo z belim peskom - prav takšna, kot jo prikazujejo turistični prospekti.

Preden Bali zapustite, obiščite ptičji park "Bali bird park", kjer si lahko ogledate najlepše in tudi ene najredkejših ptic zelenega planeta.

Bali ponuja še mnogo več, zato ga morate obiskati kar sami.

Lombok in Nusa Tenggara

Nusa Tenggara je otočje vzhodno od Wallaceove linije, ki se razteza od Lomboka do Vzhodnega Timorja nad Avstralijo. Po štiriurni vožnji s trajektom iz Padangbaija na Baliju boste prišli v drug svet. Narava je veliko bolj savanska, ni tako zeleno kot na Baliju, ljudje so muslimanske vere in zato drugače oblečeni. Pozneje opazimo, da so tudi živali drugačne, med sprehodom srečujemo kuščarje, ki jih na Baliju nismo opazili.


Ob severovzhodni obali zabave željne čakajo trije biserčki - Giliji, ki jih obkrožimo po enournem sprehodu. Gili Air, Meno in Travangan so trije majhni koralni otočki s čudovitimi belopeščenimi plažami, lokalčki in dobro hrano. Travangan je s svojo promenado in glasno glasbo otok zabave med tremi otoki. Meno je s svojo spokojnostjo in nenaseljenostjo primeren predvsem za romantične duše. Air pa je za stika z domačini željne ljudi, saj je najbližji Lombokovi obali in zato najbolj poseljen.

Na Lomboku se ponašajo z drugim najvišjim vrhom v Indoneziji, 3726 metrov visokim Rindžanom.
V velikanskem kraterju, 600 metrov pod vrhom, je slikovito jezero v obliki polmeseca. Premagali ga boste v dveh dneh, preden pa se odpravite nanj, se le pozanimajte o stanju vulkana, saj je še vedno aktiven.

Z Lomboka se odpravite na tridnevno križarjenje z barko do otoka Flores. Vmes lahko snorklate v zalivčkih Sumbave, obiščete otok Mojo, kjer je dopustovala princesa Diana, in otoka Komodo in Rinca, dom slavnega komodoškega varana.

Posebnost otoka Flores je Kelimutu, vulkan s tremi jezerci v kraterju, ki menjajo barve. Nazadnje je bilo najevečje jezerce turkizne barve, eno je bilo temnorjavo, tretje pa je bilo črno.

Sulawesi

Otok moči in čutenja smo v sliki in besedi že predstavili, zato vas vabim na nasledje strani:

Indonezija - Sulawesi - 1. del
Indonezija - Sulawesi - 2. del

Za Sulawesi že potrebujete za nekaj odtenkov več pustolovskega duha, saj tukaj klasičnih turistični destinacij ni. Če se boste odpravili v ta konec, potem ne smete izpustiti ogledov koral, skrivnostne hribovske dežele južnega Sulawesija Toradža in tarsierja, enega najmanjših primatov. Za potapljanje in snorklanje priporočam otok Siladen in Bunaken na severu, ki ju obkroža koralni vrt z več vrstami endemičnih rib, med njimi tudi morski psi, mante in želve. Podobno, le bolj samotno in avanturistično je tudi na otočju Togean v zalivu Teluk Tomini. Tarsier vas bo malo pred mrakom počakal v gozdu nacionalnega parka Tangkoko, prav tako na severu Sulawesija. Tu priporočam tudi ogled kljunorožcev, ki bodo nabirali semena za svojo družino visoko v krošnjah. Kljub bolečemu vratu od buljenja visoko v krošnjo se je bilo vredno potruditi.

V Tani Toradži si morate ogledati tradicionalni pogreb, grobove z lutkami in veličastno pokrajino. Za slednje je najbolje, da se odpravite na vsaj dvodnevni treking. Vse to boste težko opravili brez vodiča. Pri izbiri bodite previdni, saj se vam bo ponujalo mnogo samooklicanih strokovnjakov za Toradžo. Preden se dogovorite, zahtevajte licenco, kot vedno pa se je najbolje zanašati na izkušnje drugih popotnikov.

Opozorilo

Če se boste v Toradžo odpravili neposredno z otočja Togean prek centralnega Sulawesija, kjer se nahaja nemirno mesto Poso, se o stanju v tej regiji pozanimajte pri popotnikih, ki bodo prišli iz te smeri, pri domačinih in berite dnevno časopisje. V tem delu Sulawesija vsake toliko časa izbruhnejo spopadi med muslimani in katoličani. To so lahko požiganja vasi, cerkva in mošej ali pobijanja ljudi v cerkvah, mošejah in na avtobusih. Turisti načeloma niso ogroženi, vendar se je že naredilo, da so bili med žrtvami. Sam sem ta del Sulawesija raje spustil, tako da sem iz Gorontala na severu z letalom letel na jug v Makassar. Če se boste kljub vsemu odločili za ta predel, pojdite skozi mesto Poso in okolico ponoči, najbolje z najetim osebnim avtomobilom in šoferjem, ki pozna bližnjice in vse nevarnosti.




Za trenutno stanje se lahko pozanimate pri prijaznem Paku Alexu iz Gorontala. Pišite mu na [email protected].

Več o Sulawesiju na:

sulawesi-info.com
north-sulawesi.com

Kulinarika

Sam sem se iz Indonezije vedno vrnil za nekaj kilogramov težji kljub trekingom, potapljanju in napornim dnevom na poti. Mislim, da mi ni treba poudarjati, da je indonezijska hrana odlična. Kot povsod so tudi tukaj izjeme - tisti, ki ne marajo pekočih jedi oz. omak, bodo udarili shujševalno kuro.

Sam se najbolj navdušujem nad nasijem gorengom, palačinkami z banano ali ananasom in bananinimi sokovi.

Nasi goreng je njihova najbolj vsakdanja jed, nekako tako kot pri nas krompir in kuhano meso. Nasi goreng je pražen riž z različnimi primesmi. Ponavadi primešajo piščančje meso, čebulo, čili, sambali, peteršilj, kečap manis (pikantna paradižnikova omaka), za povrh pa pečeno jajce. Podobna jed je mie goreng, le da namesto riža uporabijo rezance.

Za sladico si najraje privoščim palačinko z banano in medom. To je malo debelejša palačinka, ki je ne zvijejo, zraven dodajo koščke banane, na koncu pa prelijejo z medom.

Če ste bolj lačne sorte, lahko poleg tega naročite še sate, goveje ali ovčje pečeno meso, nataknjeno na paličice. Podobno kot ražnjiči.

Vas je kdaj zanimalo, kakšen okus ima vaš domači ljubljenček? Vaši želji bodo ustregli na severu Sulawesija. V posebnih restavracijah vam namreč ponujajo mačje in kužkovo meso Lahko ga kar sami kupite na tržnici

V obmorskih krajih si lahko privoščite morsko hrano, ki je po navadi smešno poceni. Na krožniku vam prinesejo vse od tune, rakcev, jastogov, barakude do slastnih morskih psov. Vse to s pečenim krompirjem ali rižem, zelenjavo in solato. Zraven si privoščite še palačinko, bananin sok in pivo, na koncu pa boste presenečeni, ko boste dobili račun, redkokdaj namreč preseže 500 SIT, preračunano v našo valuto.

Greh bi bilo, če ne bi omenili tropskega sadeža durian. Pravijo, da ga vzljubiš ali zasovražiš. Jaz ga sovražim. Spoznali ga boste po zeleni barvi, bodičavosti in predvsem po smradu. Ta sadež zelo zaudarja, zato ga je tudi prepovedano imeti s sabo na letalu in v ostalih javnih prevoznih sredstvih. Okus je zelo nevtralen, poskusil sem ga pa samo enkrat in nikoli več.

V Indoneziji boste našli toliko različnih kuhinj, kolikor je različnih kultur. Več o indonezijski hrani na naslednjih povezavah:

indochef.com
melroseflowers.com/mkic
recipesource.com/ethnic/asia/indonesian

Koristno

- Barantajte, barantajte in barantajte, to je tam zakon. Neki domačin na Baliju mi je enkrat razlagal, kaj si domačini mislijo o turisti, ki pristanejo na prvo ceno - imajo jih za neumne. Na tržnicah začnite na četrtini postavljene cene, tako da boste plačali nekje okoli polovice najprej postavljene cene. Po vsej verjetnosti boste vseeno preveč plačali. Barantanje ni primerno tam, kjer so cene napisane na izdelkih in v restavracijah ter lokalih.


- Sprejmite Indonezijce in njihovo kulturo. Tam boste imeli veliko manj osebnega prostora, vsi bodo buljili v vas, smeti mečejo na tla, kadar jim zapaše, pljuvajo, rigajo, postavljajo vprašanja zelo osebne narave ... Vse to je tam nekaj običajnega in za vas je bolje, da to sprejmete ali pa se tja sploh ne odpravite.

- Pripravite se na divje vožnje. Ni važno, ali se boste peljali z mikroletom (motor s sedežem), bemotom, večjim avtobusom ali osebnim avtomobilom, vedno bo noro. Vožnja v rdečo, prehitevanje po levi (vozijo v nasprotni smeri), hupanje in plin do konca, vse to je običajna praksa. Predvsem se na to psihično pripravite.

- Ko se boste dogovarjali za karkoli, vedno razčistite, koliko bo stalo. Ljudem, ki se preživljajo s turizmom, ne verjemite vsega, saj v lovu za dolarjem radi prirejajo resnico. Če vodič trdi v nasprotju z dejstvi, zapisanimi v potovalnem vodniku, kot je npr. Lonely Planet, ima prav LP.

- Ko boste iskali prenočišče, vedno preverite več možnosti, saj boste nekje plačali npr. 2000 SIT za dve osebi na noč z zajtrkom v luknji s ščurki, drugje boste za isto vsoto dobili že sobo, ki meji na luksuz. Meni se je to pripetilo, ko sva šla z dekletom iz radovednosti vprašat za sobo v nek luksuzen hotel v Sengigiju na Lomboku. Za bungalov, za katerega so ponavadi hoteli najmanj 100 ameriških zelencev na noč, sva dala 3000 SIT. Razlog za tako nizko ceno je bilo seveda pomanjkanje turistov. Še enkrat, barantajte.

- Denar vedno menjajte v bankah, po možnosti v večjih mestih. Najboljše menjalno razmerje boste dobili na Baliju in v Džakarti. Nikoli težko prisluženega denarja ne menjajte na ulici, če ga že, ga vedno dobro preštejte. Ljudje, ki na črno menjajo dolarje za indonezijske rupije, so namreč spretni goljufi. Ko vam bo pred vašimi očmi štel denar, bo štel prepognjene bankovce, tako da bo en bankovec videti kot dva.

- Pri nakupovanju letalskih kart ne verjemite turističnim agentom, da so vsi sedeži na letalu že zasedeni. Sam sem tem lažem že verjel, ko pa sem prišel na avion, se je že naredilo, da je bil samo na pol zaseden. Ponavadi boste letalsko karto za želeno destinacijo dobili nekaj ur pred letom na letališču. Izjeme so prazniki in začetek šolskih počitnic, ko se Indonezijci množično selijo.

- Repelente proti komarjem kupite v Indoneziji oz. nekje v tropih, saj repelenti na domačih prodajnih policah niso dovolj močni. V džungli nosite majice z dolgimi rokavi in dolge hlače. V Indoneziji je še vedno precej visoko malaričnih območij, kar pa naj vas ne ustraši.

- V Indoneziji je na žalost še vedno nekaj kriznih žarišč, kot je Aceh na severu Sumatre, osrednji Sulawesi z mestom Poso in otočje Maluku med Sulawesijem in Irian Džajo. Če se boste odpravljali tja, za informacije vedno vprašajte popotnike, ki vam bodo prišli naproti. Te informacije so namreč daleč najbolj verodostojne.

- Če se boste odpravili na ogled opic v kakšen opičji park, pojdite tja brez hrane, še posebej pa brez arašidov. Opice so navajene turistov in v nekaj minutah vam bodo ukradle vso hrano, ki jo imate v rokah ali v žepu.
Default avatar

iskra::trv

Jebi ga, to je splosna praksa pri nas.
Da bi kdo spostoval avtorske pravice, a si na glavo padu :-))
Se najlazje pa je varjanta Copy/Paste, pol pa se spodaj podpises. Delno vsaj cenim tiste, ki od nekje dobesedno prepisujejo, se morajo vsaj potrudit s tipkanjem...

Ker pa delam v izobrazevanju (na faksu) lahko povem, da tak nacin dela Copy/Paste prevladuje pri studentih in njihovih seminarskih nalogah.
Glede na vse prednosti, bo internet "kriv" tudi za marsikatero pi......., kot je naprimer nivo znanja in sposobnosti vecine danasnjih diplomantov. Hvalabogu so izjeme....

Lp

Andrej
Default avatar

Wayerlenman::trv

Če ni skrivnost, za kateri faks gre? Lahko samo kratica :)

Firbec me matra,

LP,

T

Moderatorji

Potovanja.Over.Net
Potovanja.Over.Net