Najdi forum

Naslovnica Forum Starševski čvek novoletni otroci v 1. razredu – kako se obnese?

novoletni otroci v 1. razredu – kako se obnese?

Naš prvorojenec bi po predpisih moral prihodnje leto v jeseni v 1. razred. Rojen je tik pred novim letom in seveda me bega misel, da bi ga morda vseeno vpisali v šolo z letnikom 2001. Po drugi strani pa, saj veste, nočemo, da izstopa… Zanimajo me izkušnje staršev, ki ste decemberske otroke vpisali v 1. razred kot je pač določeno, z letnikom, in tistih, ki ste z vpisom počakali. Kako so se vživeli otroci?

V devetletki morajo v solo vsi otroci rojeni v dolocenem letu. Septembra bo to leto 2000. Ni vec pogojnikov, da grejo ali ne, kot je bilo v osmletki.

Tako sploh nimas moznosti, da ga ne bi vpisala.

Moja sta oba januarska tako, da s tem ni problema. Se pa novembrckom in decembrckom grozno pozna, da so skoraj leto mlajsi.

Ocitno bo potrebno celo pazit kdaj se ” dela” otroke… ha ha

Zdaj smo sicer že v drugem razredu,pa vseeno … pri nas je bilo v prvem razredu precej hudo.Mulčk je bil hitro utrujen,nobene koncentracije,skratka precej je bilo razlik med njim in starejšimi.Se mi zdi,da je šele letos nadoknadil ta manjko.Če bi se odločala še enkrat bi šel v šolo pozneje.

So lahko tudi izjeme. Pogovori se s šolsko psihologinjo.

Vendar vpisati ga je treba, kot da gre. Potem pa se odločijo, kako naprej.

No tole pa ne drži čisto…čemu bi se potem oddajale vloge za odložitev šolanja?

Hja, v našem vrtcu je rano letos en fantič, ki je rojen decembra 1999. Torej je kasnejši vpis očitno možen.

Mi smo januarski in kljub psihološkim testom, ki so pokazali, da je mala pri petih letih na nivoju desetletnega otroka, sva se odločila, da bo stara skoraj sedem, ko gre v šolo.
Tako kratko je tole obdobje pred šolo in kar nisva imela srca, da bi jo že izpostavila tempu, ki se potem ne neha do sredine dvajsetih (če imaš srečo :-)). Raje jo letos bolj zamotimo z dodatnimi aktivnostmi, kot so keramika, ples, plavanje, lutke,…
Pri nas v skupini so zadržali dva decembrska fanta. Opraviti so morali psihološki pregled in ni bilo nobenih problemov. Letos se jima vidi, da res še vedno uživata v vrtcu in ko bo treba v šolo, bosta že ravno prav zrela za drugačen pristop,…

Se naj pa vsak starš sam odloči. Kljub temu, da smo vseeno subjektivni, a ravno to poznavanje otroka naj bo odločilno. Želim vam čim manj dvomov!

Tudi mi smo rojeni tik pred novim letom in se ubadam z istim ?. Naj se še kakšna z izkušnjami javi. Res je, da so otroci različni, res, da razmišljam, da bi šel v šolo s svojimi prijatelji iz vrtca, ampak res nima nobene koncentracije, drugi že znajo vsaj svoje ime napisati, pri našem ni niti malo zanimanja za take stvari, silit ga pa tudi nečem.
Kaj pa če ga pustim v vrtcu – pade v manjšo skupino, dolgčas mu bo – novi prijatelji, se bojim, da bo celo nazadoval.
Večino nasvetov pa slišim kot “ne mu skrajšat otroštva, če se le da”, jast sem šla tudi s šestimi leti v šolo (ko so bili drugi že 7), pa nimam občutka, oz. se ne spominjam, da bi mi kdo skrajšal otroštvo.Res ne vem, kaj narediti.Bolj se nagibam k temu, da naj kar gre, bo že nekako,bo vsaj malo več odgovornosti in samostojnosti se naučil, mož pa, da naj počaka, če se da.

Če gre z vrstniki naprej in če ne zaostaja oz. če je spreten kot ostali, potem nima smisla komplicirat. To ni res, da bi se tem otrokom to poznalo, da so rojeni konec leta. Moja hčerka je rojena konec oktobra, to pomeni, da tudi ni bila stara še šest let, pa je normalno ali pa celo boljša od tistih, ki so rojeni januarja, sedaj je v 4. razredu pa je odličnjakinja, zelo spretna…
Imajo v razredu tudi dosti rojenih v decembru, eno deklico rojeno čisto konec decembra in punca nič ne zaostaja od ostalih:)).
Meni bi bilo merilo ali gredo njegovi prijatelji in prijateljice iz skupine v vrtcu v isti razred, pa seveda, kako spreten je otrok.

LP, Meti

Glede vrtčevskih prijateljev je vseeno, ker je mali vrtec in so že letos v skupini otroci letnik 2000 in 2001, lani pa je bil res v skupini otrok rojenih 2001 – tako, da prijatelje iz vrtca bo imel v vsakem primeru.

Mi smo januarčka vpisali prej. Po temeljitem premisleku in pogovoru z mnogimi, tudi pregled pri psihologu smo opravili. V razredu so kar trije, ki so letnik 2000: naš (rojen v prvi polovici januarja), šest dni mlajši fant in še mesec mlajša punčka (sredina februarja 2000).
Naš je v šoli “ko bubreg u loju” – mu je pač pisana na kožo. Znajde se dobro, s snovjo itak ni težav, socialno je dovolj zrel in dovolj je samostojen, da mu nobena reč – niti učno niti disciplinsko ne dela težav.
So pa v razredu tudi septembrčki, ki jim nikakor ne paše in bi bilo zanje dejansko boljše, če bi šli v šolo naslednje leto. V paralelki je punčka (ne vem, koliko je stara), ki je še v novembru jokala zjutraj preden je bilo treba v razred – tako kot vsakič, ko sem jo videla od začetka šolskega leta.
Otroci so pač različni in neke umetno postavljene datumske meje lahko ne ustrezajo niti tistim na eni strani meje niti tistim na drugi strani.
Je pa z vidika predpisov lažje januarčka “prej spravit v šolo” kot decembrčka kasneje.

****************************************** Izgubljen je dan, ko se nisi smejal.

No, to je pa tudi naš edini pomislek pri naših otrocih(pa sta bila oba načrtovana na ta čas:) Starejša je roj.čisto konec nov, mlajši pa se rodil letos nekje do božiča. Jaz sem ravno zadnjič slišala, da pri decembrskih ne komplicirajo več in brez težav odložiš za eno leto.

2 tudi poznam, ki sta šolanje lahko odložila. Mi imamo še kar nekaj časa za to odločitev (3 leta)-bomo videli, kakšna otroka sploh bosta-kakšen bo njun čustven in socialni razvoj…Bomo videli!!

Lp vsem

Naša je rojena 31. januarja 2001.

Psihologinja na sistematskem pregledu pri treh letih mi je rekla, da se popolnoma strinja s preložitvijo vstopa v osnovno šolo leto dni kasneje.
In celo ponudila mi je pomoč, če jo bom potrebovala pri pisanju vloge.

Pravi, da je čista neumnost tlačiti v isti žakelj po sposobnostih otroke, ki so rojeni 1. januarja (npr) 2001 in otroke rojene 31. decembra isto leto.
Saj je ja med nijma celo leto razlike!!!!!!

Nataša

Nataša H, če te prav razumem boš hči, ki je rojena januarja (se pravi bi bila ob vstopu v šolo stara 6 let in 7 mesecev) vpisala še leto kasneje??
Kolikor jaz vem, se to da (seveda z nekimi argumenti in pod določenimi pogoji) pri tistih, ki so rojeni konc leta.
Ker v tem primeru se lahko zgodi, da bo tvoja hči stara 7 let in 7 mesecev (če boste preložili šolanje), nekdo, ki je bil rojen decembra in bo šel v šolo z njegovim letnikom pa bo star šele 5 let in 8 mesecev. Mislim, da to ni mogoče. Ali se mogoče motim?

naš je december 2000 pa jeseni še ne bo šel v šolo. Smo ga dali že v vrtcu v mlajšo skupino.
Ravno zanč mi je ena rekla, da bi naredila isto, če bi vedela da lahko.
SIcer pa ima več mlajših otrok težave (pa ne učne) – sledenje navodilom, koncentracija, manj so samostojni. V vrcu jih po potrebi spedenajo, v šoli pa morajo vse narediti sami (kar je edino prav).

Poglej:

Praviloma bi naša morala vstopiti v 1/9 pri starosti 5 let in 8 mesecev (ker bo 31.12. dopolnila 6 let) Njen najstarejši sošolec, rojen 1.1. istega leta, bo takrat star 6 let in 8 mesecev.

Torej bo moj otrok pri vstopu v šolo star 6 let in 8 mesecev.

Če bi bila naša punčka samo 23 ur kasneje rojena, bi avtomatsko padla v naslednji letnik ….. Ker bi bila kar celo leto dni mlajša :)))))) (po logiki našega zakona ali pravilnika, ki določa starost prvošolcev)

Nataša

NatašaH, vse mi je jasno. Tvja hči je “ulovila” ta zadnji dan v letu. V zgornjem posti si napisala januar, zato mi ni bilo logično.

Ja, res je …. ni mi jasno, kako in zakaj mi je padel januar :I

Nataša

Bravo!

Ker ne silite otroka čim prej v šolo, čim prej …

Kaj bi s tem dosegli?
Da se zaposli leto prej? In koristi? Več delovne dobe? Prej upokojitev?:))

Vprašanje je bilo kako se obnese. Pri naši se je obneslo ok. S sošolci se je dobro ujela. Je zelo družabna. V šolo rada gre. Učna snov ji ne predstavlja problemov se pa zelo rada igra. V popoldanskih urah se zelo intenzivno igra saj ima zelo razvito domišlijo. Morda z malo večjim zanosom kot prej.
Tudi ko pridem po njo, jo skoraj vedno najdem v igralnem kotičku (v razredu imajo tudi igrače). Sama sem šla v šolo s sedmimi leti in sem se prav tako zelo rada igrala še kar nekaj let v osnovni šoli. In ni res, da se zahteva popolna samostojnost. Učiteljice še vedno priskočijo na pomoč, če je potrebno.

5 letnik na nivoju 10 letnika.
Čestitam. Vi imate pa genija!

Mislim resno! Povej mi, kako izgleda, če je otrok pri petih letih na nivoju desetletnika. Znate že poštevanko, se učite deljenje?

Ker sem nekaj časa študirala v pedagoški smeri, me ta stvar zelo zanima.

V.

Ni samo matematično znanje tisto, kar dvigne otroka nad svojo starost.

Kot mi je jasno:

matematično znanje je povezano z logičnim mišljenjem. Bolj je logično mišljenje razvito, bolj je jasna matematična predstava.

In matematika ni le računanje. Matematika je življenje!

Naj te vprašam drugače:

Ali deklica samostojno bere in tudi razume knjige, ki so napisane za 10 letnike?
Ali rešuje logične naloge, ki naj bi jih z lahkoto reševali 10 letniki?
Ali je motorično sposobna toliko, kot so 10 letniki?

Na podlagi kakšnih testov so ugotovili da je na nivoju 10 letnega otroka?

Logičnih????
Slovničnih???
Motoričnih????

Vrtam vate zato, ker me to resnično zanima.
Malo je otrok, ki za toliko let prehitevajo vrstnike. In takšne otroke smo ponavadi uvršali v skupine za posebna testiranja.

V.

No, jaz te punčke ne poznam. Tudi odkod izhaja ocena, da je primerljiva z deset let starimi otroki ne vem.

Poznam pa primer, kjer ima otrok izvid od psihologa, da “na vseh področjih presega kronološko starost”.
Ta petletnik samostojno bere in razume tudi knjige, primerne za desetletnike.
Kakšne so logične vaje za desetletnike ne vem, zato ne morem odgovorit.
Tudi o motoričnih sposobnostih vem premalo, da bi znala odgovorit.
Ima tudi matematične (tukaj govorim samo o računanju) sposobnosti, ki daleč presegajo njegovo starost (računanje, poskuša z množenjem, računanje z deleži, “intuitivno” – nihče ga ni učil – ve, da ima množenje prednost in je sposoben rešiti račun 3×3+7 na pamet).
Jeziki so mu zelo zanimivi in povsod pobere kakšno besedo, zelo ga zanima, kako se šteje in tega tudi ne pozabi.
Abstraktni pojmi, kot so dnevi v tednu, koledar in ura so mu tudi popolnoma jasni. Vsemu temu samostojno sledi. Ve tudi, da je ob osmih zvečer ura 20:00 in kako dolgo mora počakat do risanke, če je ura 18:23. Iz glave odgovori, koliko delov dobiš, če jabolko dvakrat (na križ) prerežeš.
Spomin imajo vsi otroci, ki jih poznam, odličen, vendar ga ta zaposluje z drugimi rečmi – spremlja prometne znake in obcestne table, pozna večino držav z glavnimi mesti v Evropi (je enkrat dobil ene karte), dolžine različnih dinozavrov, pri nekaterih si je zapomnil tudi obdobje, v katerem so živeli in kaj so jedli (po enem obisku v Styrassic parku).

Več se ta hip ne spomnim, na konkretno vprašanje pa bom napisala tudi konkreten odgovor.

Jaz tudi poznam otroka, ki je šel v prvi razred z znanjem poštevanke, ki še danes, pri 43ih letih hitreje izračuna karkoli na pamet, kot jaz na kalkulator :)))

Na vseh testih visoko visoko visoko nad nad nad povprečjem ….

Pa ni končal elektro faksa, čeprav ima v indeksu (na podstrehi) same desetke. Končal ga pa ni zato, ker se mu ni ljubilo hoditi na predavanja, saj tako ali tako niso povedali nič novega :))))
Samo zaradi diplome se mu je pa zdelo brez veze hoditi na faks!

In to je to!!!!

Na nek način mi je kar malo žal tako inteligentnih ljudi, saj se povsod dolgočasijo.
Bolje je biti povprečen ali “samo” nadpovprečen, ti je vsaj kaj zanimivo :)))) In se moraš vsaj malo potruditi, da ti določena stvar postane samoumevna in jasna.
In kako hudo je včasih komunicirati s človekom, ki mu je vse logično in ki mu je logično, da mu je vse logično!!!
Verjemite, da zna biti tak človek zelo naporen in terja od sogovornika precej potrpljenja, da mu razjasni, da mu le ni vse jasno!!!!!! :))))

Nataša

PS: ta oseba je moj mož :))

New Report

Close