Najdi forum

Naslovnica Forum Starševski čvek Zakon o varstvu potrošnikov

Zakon o varstvu potrošnikov

Ali kdo ve, kaj natančno pravi zakon o varstvu potrošnikov?
V Sanolaborju smo kupili klasični aparat za merjenje krvnega tlaka in ugotovili, da ne meri natančno. Preverili smo pri splošnemu zdravniku, razlike je kar precej.
Ali so nam v trgovini dolžni vrniti denar, ali aparat samo zamenjati? Na razpolago imajo namreč samo ta model, mi pa bi radi drugega. V kolikem času moramo to opraviti?
Pa še to. Kako naj v trgovini dokažemo, da aparat res ne meri natančno?

Hvala vsem!!!

Mislim, da lahko v 8 dneh od nakupa vrneš robo in zahtevaš denar nazaj.

A je treba blago zamen jtai v isti trgovini, kot si ga kupil, ali lahko tudi v kakšni drugi njihovi trgovini?

nova
Uredništvo priporoča

V isti, kot si ga kupila, skupaj z računom in originalno embalažo. V 8 dneh so ti dolžni aparat zamenjati ali pa ti vrniti kupnino.

lp,bina

Glej ta link – tu imaš uradnbo prečiščeno besedilo:

http://www.uradni-list.si/1/ulonline.jsp?urlid=200498&dhid=71713

Glej pod člen 37. Stvarna napaka – 2 leti jih lahko uveljavljaš

Kako dokažeš, da aparat ne meri natančno?
Čče ni starejši od 6 mesecev – potem to dokazuje prodajalec, drugače sami oboji seveda preko neodvisnega eksperta za to področje. Navadno so te storitve drage in presegajo vrednost aparata – preveriti je potrebno tudi tehnične specifikacije (kako natančno sploh meri aparat – tolerance).

LP

Aparat smo kupili včeraj. Napaka naj bi bila (v navodilih) +-3 mm Hg, dejanska napaka pa je +20 mm Hg.
Kako prodajalec dokaže da aparat deluje pravilno?

Napako lahko dokažete s primerjalnim merjenjem (tako kot ste že naredili pri zdravniku). Uveljavljati moraš stvarno napako na stvari (ne garancije!) in potem lahko izbiraš ali ti aparat zamenjajo, vrneš aparat in ti vrnejo denar ali samo zmanjšajo kupnino in aparat obdržiš. Če boš uveljavljala garancijo pa so ti dolžni najprej aparat popravit, če pa to ni možno pa zamenjat z novim.

vrniti ti morajo denar. po mojih izkušnjah – pa sem že kar nekaj stvari odnesla nazaj v trgovino (od tehničnih, do čevljev) – nisem nikoli preveč rabila razlagati zakaj vračam in dokazovati, da ne dela. z izdelkom pač nisi zadovoljna in basta.

Glede aparata za merjenje krvnega tlaka je zelo težko dokazati, da ne meri pravilno, ker….
….če si merite pravilno z razmakom ene ure se vam je verjetno že spremenil tlak….
…če merite eno za drugim meritev ni pravilna, ker ste že stisnili žile…
…če je aparat zapestni je navodilo prodajalca da se po 50. letu ne prodaja niti ne ljudem, ki imajo velike težave s krvnim tlakom, ker je v zapestju lahko nižji, če so poškodovane žile in je pretok krvi manjši…

Pravilno ugotovljena razlika je da si na eno uro merite krvni tlak najprej z aparatom 1, nato z aparatom 2 po 15. minutah.
Čez eno uro pa najprej z aparatom 2 in čez 15. minut z aparatom 1.
To ponovite čim večkrat in izračunajte POVPREČJE na enem in drugem aparatu.

Pri prodajalcu lahko vrnete aparat, ki ga pošlje na servis kjer vam v prilogi vrnejo natančen popis umeritve vašega aparata, kjer je tudi razvidno, če aparat napačno meri.

To so navodila uvoznikov aparatov za merjenje krvnega tlaka.

Glede zakona o zaščiti potrošnika je pa potrebno dokazati napako, kar je pa pri aparatu izredno težko zaradi vsega kar sem zgoraj napisala.

Sama bi ga vrnila in zahtevala umeritev- potrditev le tega, če bi na podlagi testa ugotovila, da ne meri pravilno.

Upam, da sem dovolj jasno napisala, če ne pa še vprašaj.
Ups, mi poveš še znamko aparata?

New Report

Close