Najdi forum

Naslovnica Forum Starševski čvek Avtorski honorarji

Avtorski honorarji

Opravičujem se, ker to ni pravi forum, ampak več glav več ve in pravzaprav niti ne vem, kam tole paše…

V lanskem letu sem izven moje službe napisala nekaj strokovnih člankov in dobila izplačane avtorske honorarje, po sproti določenih pogodbah. Neto zneski prejetih honorarjev so bili v enem letu okoli 300.000 vse skupaj.

Ker je vsak dodaten tolar prav prišel, bi s tem nadaljevala tudi v letošnjem letu. Vendar ne razumem prav dobro razlag novega dohodninskega zakona, normiranih stropkov in višine dohodnine po novem.

V glavnem: jasno mi je, da bodo realno gledano moji honorarji v bodoče nižji (ker jih ne bodo dvigovali). Nisem s.p., nisem svobodni umetnik ali kaj podobnega.

Ali bom morala v prihodnje svojo, recimo temu dopolnilno, dejavnost kako registrirati, da bom lahko uveljavljala normirane stroške (poraba internetnega časa, članarine, materialni stroški, potni stroški)?

Ali se mi registracija )česa sploh?) sploh splača? Glede na to, da je letni dohodek realno dokaj nizek?

Kako voditi knjigovodstvo za takšno dejavnost, izstavljati račune, itd…?

Malo sem že iskala po internetu, ampak za dopolnilno dejavnost sem našla le dopolnilno dejavnost na kmetiji, kamor pa ne spadam.

Kam se lahko obrnem po več informacij? Na lokalni občinski izpostavi DURS ne vedo nič, tam je totalna zmeda, ženska mi je ves čas citirala le nov zakon o dohodnini, ki meni ne pove nič!!!!

Hvala!!!!

Če ti bo kaj pomagalo……

Lola -------------------------------------------------------------------------- Ne more biti učitelj, kdor ne zna biti učenec /B. G. Morales/

Ej Lola, ti si faca.
Ve mame ste pa res neverjetne, vse obvladate in vsem pomagate.
Za tole tudi v mojem imenu hvala.

Ne vem ce ti bom lahko kako pomagala, ker se res ne spoznam na davcno zakonodajo. Zadnjic sem gledala oddajo na TV SLO in sem si nekaj zapomnila.
Tudi jaz poleg place dobivam nekaj preko AH in me zanima isto.
Jaz sem razumela, da se bo razlikovalo ce bos ti dobival AH v odvisnem razmerju ali neodvisnem (nekaj takega) Eno pomeni, da so AH edini vir tovjih prihodkov in se s tem prezivljas, drugi pa da dobivas dodatne prihdoke poleg place. Ti drugi bodo bolj obdvaceni kot prvi.

Mislim, da so rekli, da moras dopolnilno dejavnost registrirati ce letno zasluzis vec kot 3.900.000 SIT.
Rekli so da se za vprasanja lahko obrnemo na izpostave DURS-a, kjer pa tebi niso znalo povedati.

Toliko je meni to jasno zdaj pa upam, da se bo oglasil se kaksen vecji strokovnjak za davcno zakonodajo.

Lp, Naja

No, mama še nisem, faca pa velika, ja! ;o))) Rada pomagam, če lahko!

LP

Lola -------------------------------------------------------------------------- Ne more biti učitelj, kdor ne zna biti učenec /B. G. Morales/

Lola hvala, si bom sprintala in doma v miru prebrala.

Hvala tudi v mojem imenu!

Še ena honorarka.
Če prav razumem si ti v rednem delovnem razmerju, pišeš pa tudi članke oz. opravljaš avtorsko delo za nekoga drugega?
Če je tako, se ti ne spremeni praktično nič. Sploh za znesek, ki ga navajaš. Ni ti treba ničesar registrirati, niti ti ni potrebno voditi nobenih stroškov, saj jih ne moreš uveljaviti.
Ednino več dohodnine boš plačala.

Silvy, jaz sem v istem položaju kot Naja31. Zanima me, ali plačaš več dohodnine zato, ker se ti odvajajo nižji normirani stroški? Ali se od takega honorarja sploh odvaja akontacija dohodnine? Bodo zato honorarji navidezno višji, sam pa boš moral poskrbeti, da od njih toliko “prišparaš”, da potem plačaš to nesrečno dohodnino. Do kolikšnega zneska se sploh splača poleg redne službe še honorano delati?
Vem, cel kup vprašanj, ampak kogarkoli vprašam, mi nihče ne zna povedati nič pametnega. Hvala vsem že v naprej za dogovore in lep dan.

Jep, tako je.

Ampak to ni pošteno, saj imam s pisanjem članka tudi stroške.

Ok, vem, da so si eni izplačevali svinjske avtorske honorarje ampak ti se bodo spet znašli, male ribe pa naj*****

Matr, danes sem jezna.

Še ena honorarka, le da so moji honorarji edini vir mojih prihodkov…Jutri imam en sestanek v zvezi s tem in če bom kaj več zvedela, vam zvečer sporočim…

Honorarka, jaz sem tudi na davčni morala uslužbenki razlagati, kako je zdaj z nami, ker mi ni znala čisto nič pomagati. Sama bom morala po novem voditi knjige in mi sploh ni jasno, kako bom določilia akontacijo dohodnine, saj ne morem niti vedeti, kakšni bodo moji honorarji na letni ravni. Knjige sem pa fasala zato, ker sem ob koncu predlanskega leta pač dobila končno plačane zaostale honorarje za več kot pol leta nazaj! Zakone je sestavljal nekdo, ki nima vpogleda v resnične razmere na tem trgu.
Po moji logiki bo takole – itak se večinoma pogovarjamo o neto honorarju. Če ti torej za članek plačajo 20.000 neto, boš toliko neto dobila tudi v prihodnje. Bo pa izplačevalec moral plačati akontacijo na 90 odstotkov bruto vsote in ne več na samo 60 odstotkov te vsote, tako kot doslej. Bo pa potem na letni ravni vse skupaj malo manj ugodno tudi za avtorja, ampak to bo najbrž spet odvisno od višine honorarjev. Vsekakor upam, da bo res tako, da se bo pač zvišala akontacija dohodnine in da izplačevalci ne bodo “načeli” neto osnove.

Jah, gobica bi bilo prelepo, če bi bilo res.
Nam so rekli, da bodo ostali bruto zneski enaki, to pomeni, da bomo netto dobili manj.
Je pa tudi odvisno kakšen status imaš. Po eni strani menim, da je prav, da mi ki imamo samostojne statuse, ko si moramo plačati iz neto zneskov honorarjev še vse prispevke dobimo več, kot tisti, ki jim je avtorsko delo samo postranski zaslužek in jim prispevke plačuje drug delodajalec.

Silvy, kaj imaš pa napisano v pogodbi? Jaz imam ponekod neto zneske, ponekod bruto.
Si uveljavila še osebno olajšavo 15 procentov?
Jaz sem grobo izračunala, da mi bodo stroški nanesli več kot teh 25 odstotkov priznanih normiranih stroškov. Seveda pri cenzusu 3,9 milijona niso upoštevali takih, ki sami plačujemo prispevke, kar nanese več kot 700.000 letno in mislim, da je to kar lepa razlikca – velja pa za vse isto. In takšnih primerov, kot sem denimo nesrečna jaz – z nenormalnimi decembrskimi honorarji, ker so popucali za skoraj celo leto nazaj… Pa da o tem, da na davčnih uradih pojma nimajo in se potem moramo znajti vsak po svoje, se obveščamo med seboj, a si uredila to, a veš za to finto, kaj pa to… Pri nas je uslužbenka bila prepričana, da gre za neto cenzus 3,9 mio, ne za bruto!!!

Jaz sem, hvala bogu, tik pred zdajci zvedla, da lahko še letos uveljavljam normirane stroške. In to zato, ker sem samostojen status pridobila šele sredi leta. V kvoto 3,9 mio bruto pa gredo samo dohodki pridobljeni v času statusa in ne tekom celega leta. Ampak sem imela že vse izpolnjeno za vodenje knjig, ko je priletelo obvestilo.
Seveda mi še cel kup stvari ni jasnih, pa tistim na davčni tudi ne. Bi se odločila za vodenje knjig, če bi mi znali pojasniti, kaj vse gre sploh v stroške.
Tako pa, hvala bogu, da se mi še eno leto ne bo potrebno s tem ukvarjat. Do drugega leta pa bodo itak spremembe.
Seveda sem vložila 15{04cafd300e351bb1d9a83f892db1e3554c9d84ea116c03e72cda9c700c854465} olajšavo.

Saj, pri stroških je veliko manevrskega prostora… Jaz moram nujno kupiti nov računalnik in monitor, tako da bo še to zraven. Sem se pa že pozanimala pri eni računovodkinji, ki se bo malo poglobila v zadeve (pravi, da pač enostavno še niso imeli takšnih strank) in mi bo pomagala. Drugače pa menda za mesečno vodenje knjig računajo 40 jurjev! Kar je že kar precejšen delež stroškov 🙂

No 40 jurjev, je pa pretirano. Meni so rekli 20, ker ger za enostavno računovodstvo.
Sicer je pa pri stroških tako, da si nima smisla na novo ustvarjat nekih stroškov, ampak je potrebno tiste stroške, ki jih že tako ali tako imaš v žlivljenju prikazati kot stroške za davčno. To pa je že kar umetnost.

Jaz se osebno še nisem zanimala, mi je pa to povedala neka kolegica, ki je tudi kult. samozaposlena. Tudi 20 jurjev je kar nekaj, pri meni bi bilo to še vedno kar nekaj odstotkov vseh stroškov.
Ja, seveda, strošek je navsezadnje res strošek. Ampak računalnik nujno rabim, starejši mi pa potem vedno ostane za rezervo. Amortizira pa se v dveh letih, se pravi, da ga pol odpišeš prvo leto, pol drugo (ali kako?). Potem samo pomisli, kako draga je programska oprema, da računalnik sploh dela!
K stroškom gre poleg elektrike, telefona, pis. materiala, osnovnih sredstev (računalnik, npr, pa pohištvo) tudi prehrana na delu (ki znaša kar precej), potni stroški, del ogrevanja, mobitel, od narave dela odvisno lahko celo kakšna obleka (navsezadnje k stranki ne moreš v trenerki, slikarji porabijo ogromno zaščitnih oblačil itd).
Če prevajaš filme, so osnovna sredstav tudi TV, videorekorder, DVD. In tako naprej in tako naprej. Tega sploh ni tako malo.

New Report

Close