Forum.Over.Net

Ženski in Moški čvek

Kaj menijo ženske o moških in kaj moški o ženskah? Kje tičijo razlike in kje podobnosti med spoloma? Ali smo res ženske z Venere in moški z Marsa?

Vožnja po snegu

Default avatar

Lejla

Oj, fantje, imam eno vprašanje: kako se vozi z avtom po na novo zasneženem, precej strmem makadamu navzdol?

Saj teorijo poznam. Prva pa nič "gasa" ali samo toliko, da se kolesa sučejo, pa daleč stran od "bremze". Ampak meni se zdi, da gre po tej metodi avto še vedno prehitro in da bom na ovinku zdrsnila.

Tako zdaj počnem nekaj, kar je skregano z zdravo pametjo in se boste najbrž križali, ko bom povedala, kaj delam. Ustavim na vrhu klanca, dam v prvo, primem ročno in pohodim sklopko in še "bremzo". Potem počasi spuščam zavore in tudi sklopko tako, da kolesa počasi "grabijo" in na ta način prav počasi "odkapljam" navzdol tistih 800 m. Če katerega srečam in če zadnji del vozila začne zanašati, sem se do sedaj še vedno varno ustavila.

Sklopke še ni bilo potrebno menjati, čeprav je avto star 6 let in ima cca 130.000 km.

Ali ima kdo boljšo idejo, prosim? Imam osebni avto s pogonom na vsa 4 kolesa, samodejni vklop. Verig se mi ne da kar naprej natikati in snemati, to sem navsezadnje počela 24 let, ko sem imela še "navaden" avto.

Že vnaprej hvala za vaše nasvete!
Default avatar

respect

hehehehehe,
to kar počneš res ni najbolš.......ampak če ti rata..... khm .... OK....

drgač pa, če se s prvo peleš dol vseen lahko še mal u izi zaviraš (tolk da ti kolesa ne blokirajo)......
Default avatar

Marko

Seveda upam, da imaš vsak dovolj dobre zimske gume montirane. Po moje lahko ročno opustiš-če mene vprašaš delaš malo norca iz sebe, ampak pustimo to. Lepo v prvo, pa brez bremze oz. po potrebi jo lahko na rahlo pritiskaš (sploh če imaš še ABS). Pač zaviraš po oblutku, dokler kolesa ne začnejo drset, takrat je treba spustit. Verjetno se ne voziš edina po tistem klancu. A tam vsi vozijo z ročno navzdol? Če gor prideš, bi tudi dol moralo it brez ročne.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Če meniš, da se ti godi krivica, ne išči maščevanja, kajti morda je tvoja nesreča le poduk, ki si si ga prislužil za nekaj, kar si spregledal." Eros [psi] st. 345
Default avatar

Sith

Če imaš ABS je tudi ta finta z ročno OK. Če je trenje premajhno se ABS zelo hitro aktivira in takrat je ročna lahko edina zavora, ki te zaustavi.
Default avatar

Lejla

Ne, žal nimam ABS - avto je star dobrih 6 let in takrat ga še niso imeli vsi, meni se je (brihtno, a ne) zdelo že super, da imam pogon na vse štiri. Gume imam kar dobre, navzgor gre VEDNO brez problema. Saj potem, ko splužijo, tudi jaz nimam problema, ampak to je ponavadi nekje sredi dopoldneva.

Tudi drugi se vozijo, kakor kdo. Eni imajo verige, eni pa korajžo, eni pa počakajo na plug. Če povem, da se včasih jaz tudi nisem sekirala, zapodila sem se s fičotom navzdol kakor z bobom. Zdaj sem pa že malo manj korajžna (da ne bo kdo rekel stara), pa tudi boljši avto imam.

Hvala za vaš trud, upam, da mi bo še kdo kaj svetoval. Bom poskusila še enkrat tisto: s prvo in čisto rahlo na "bremzo". Lep pozdrav vsem!
Default avatar

Afna*

Jaz bi tud rabila kak uporaben nasvet. Prav groza me je, ko pomislim na sneg. Moja služba je na hribu, v službo grem predno splužijo ta hrib. V hrib grem vedno v drugi. Pazim, da se ne ustavljam, ampak to ne rata vedno, ker se takrat folk dol- v službo vozi. Lansko leto sem v zadnji rundi obstala na hribu. Nisem mogla naprej, nazaj v rikverc si nisem upala, ker je ena mama mem pršla in rekla, da je takoj za avtom en graben. Kaj storiti? Avta še ugasnit nisem upala. Nogo na sklopki in bremzi, pa v pristavi. Pamet me je čist zapustila. Pokličem moža v službo, da me pride rešit. Čakala cca 15 min v tem položaju, da je prišel s sodelavcem, da je šel mož za volan, on ga je pa porinil, da sta obrnila avto, pa nazaj v dolino.
Kaj mi bo to leto prineslo? Al naj pešačim cca 1km, pa avto spod pustim, al kaj?
Default avatar

Marko

Afna, ja tole pa ni lepa situacija, ker če se moraš avtom umikat, ko voziš navzgor, lahko pride do problemov. Imaš dve možnost. Prva je verige (plastične), če je res hudo snega, druga pa je probaš bit bolj korajžna. In sicer, če kaj poznaš vozniško kulturo, bi morala vedet, da tisti ki pelje navzdol, bi se naj umaknil s ceste in ne tisti ki pelje navzgor. Jaz mislim, da je problem v tem, da ti malo zapaničariš in se prehitro umakneš s ceste. Daj nasproti vozečemu vedet, naj se on umakne, ali požmigaš ali pa se umakneš v zadnjih trenutkih, če je res trmast.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Če meniš, da se ti godi krivica, ne išči maščevanja, kajti morda je tvoja nesreča le poduk, ki si si ga prislužil za nekaj, kar si spregledal." Eros [psi] st. 345
Default avatar

Afna*

Problem je v tem, ker je cesta ovinkasta, pa so razni uvozi na to cesto. Pa nobenih ogledal še nislo uspeli zrihtat. Kar se tiče kulture, jaz se je že lohk držim, posledica pa je zbit avto. Folk iz stranske kar na cesto pripelje al se pa vozijo po sredi okoli ovinka. Pa saj je kasko, ampak vse tiste sekerancije, se ne splača. Sem pa res kar mal panična, že zjutraj ko pogledam ven in vidim tisti novozapadli sneg.
Default avatar

Alex1

Glede ABS na snegu in ledu je tako, da so zavorne poti z ABS BISTVENO daljše - tudi 2x in več, saj je v teh razmerah ABS neučinkovit. Celo testi na to temo obstajajo, testirajo pri vožnji navzdol in navzgor. In rezultati so zelo zanimivi.

Splošno priporočilo na to temo:
Če vozite v takih razmerah (zglajen sneg in led) je najbolje, da ABS izključite.
Če je to možno s stikalom (boljši avtomobili imajo to opcijo) ali pa da ven vzamete varovalko, ki krmili ABS.
Če se med vožnjo na ledu ali snegu zgodi, da se ABS vključi, avto pa kar drsi in drsi, lahko, če seveda zmorete toiliko prisebnosti obrnete ključ in ugasnete avto, sevede gre potem tudi servo volan in servo na zavorah (po kakih 2-5 pritiskih na bremzo) ampak kolesa pa lahko blokirate, pa tudi volan na takih podlagah ni preveč "trd".
Tak klasičen primer za avto z ABS sistemom, na katerega se seveda tako radi zanesemo, je leden klanec, ki se končuje z blagim ovinkom, ko kljub ABS sistemu celo pridobivate hitrost. Zame se je na srečo vse srečno končalo, ker sem uspel obrnit ključ in blokirat kolesa, imel sem čisto nove zimske gume, solidne kakovosti, avto je bil star 1 leto.

Lep pozdrav
Default avatar

Marko

Ampak jaz sem ravno zadnjič bral o enem takšnem testu. In ABS je pri hitrosti, mislim da 40km/h, imel samo za 5m daljšo zavorno pot. Brez ABS je bila ta pot okrog 50m, tak da to je daleč od 2x daljše zavorne poti. Ne vem pa kako je v klancih. Poleg tega je treba upoštevat da z ABS lahko avto usmerjamo, če pa kolesa blokirajo pa tega praktično ni.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Če meniš, da se ti godi krivica, ne išči maščevanja, kajti morda je tvoja nesreča le poduk, ki si si ga prislužil za nekaj, kar si spregledal." Eros [psi] st. 345
Default avatar

wenka

Zdej če je res tak klanec,da moraš imet v prvi,imej v prvi in pred ovinki rahlo bremzaj.To je zame vsa umetnost.
Default avatar

megaboy.

ABS se pri majhnih hitrostih, sam izklopi. (okoli 20 km/h)
Default avatar

Alex1

Oddajo sem gledal lani na DSF, testna vozila so bila Renault Scenic in VW Sharan, profi šoferji, gume "ta prave" za sneg, snežne razmere, obupno ekstremne (zglajen sneg, klanec navzdol). Če se prav spomnim, so bile zavorne razdalje z ABS nekje med 20 in 40m, zaviranje brez ABS pa od 15-25m, odvisno katere gume so imeli gor (bil je test gum). Pri zaviranju navzgor so bile absolutne razlike manjše, vendar še vedno v približno enakih razmerjih (1,5-2x). Ko so obuli avtomobila v ježevke, pa je bila zavorna pot z ABS-om malce krajša kot z blokiranimi kolesi.

Poudarjam, da je bil sneg in ne led, kar pomeni, da se pri blokiranih kolesih dela klin, ki precej poveča zavorni učinek, pri ledu to ni tako izrazito, zato je tam tudi razlika manjša (verjetno je bil tisti test na kakem poledenelem cestišču).

Glede vodljivosti vozila z ABS-om ko avto drsi po snegu, ne ga srat in nasedat marketingu avtomobilskih proizvajalcev, fizika je fizika in noben ABS ti ne bo pomagal ovinka zvozit ali izogniti se večji oviri, če si prehiter. Mogoče so le minimalne korekcije smeri (centimerti, mogoče decimetri). Če je premalo oprijema koles s podlago ni mogoče usmerjat avtomobila niti z ABS-om niti s čim drugim, mogoče "božja pomoč" in sreča...

Bi rad videl "umetnika", ki se bo samozavestno zapeljal v svojo garažo po zalednelem klančku dolgem recimo 10-15m in višinsko razliko kakega 1,5m z ovinkom in se seveda zanašal na ABS (saj lahko manevriram, ker imam ABS, garaža pa je tako suha in se bom ustavil takoj).

Zakaj pa imajo boljši avtomobili gumb - stikalo za izklop ABS, tisto o izklopu ABS-ja pri nižjih hitrostih - mogoče res, bilo bi vsekakor dobrodošlo, vendar za starejše tipe vozil to ne velja (sem 100%).

Najboljše, da za svoje avtomobile preiskusite kar sami, ob prvem snegu na kakem prostem parkirišču s primernimi razmerami, bo tako jasno, ali se ABS res izklopi pri hitrostih pod 20 km/h. Enako lahko preiskusite če zvozite ovinek z neprimerno hitrostjo ob zaviranju z ABS, pa res primeren prostor si najdite, da ne bo kake nesreče.

Mogoče pa si plačate kako šolo dobre vožnje....

Se popolnoma strinjam, da je ABS za povprečnega voznika seveda bistveno boljši kot avtomobila brez ABS-ja. To je seveda statistično dokazano in globalno gledano smo vozniki zaradi tega bolj varni. Navadno vozniki ne vozijo dosti v ekstremnih razmerah, zato je učinek ABS gledan statistično seveda pozitiven. Vendar statistika nikoli ne dela za posameznika, ki se znajde v določeni situaciji, tu gre za zakone velikih števil in zato se učinki poznajo predvsem državi (manj stoškov za zdravljenje poškod) in zavarovalnicam (manj škod in škode z manjšo vrednostjo).

Ne se znašat preveč na tehniko, rajši malo z glavo razmišljate, čisto po kmečko, bo manj škode.
Default avatar

megaboy.

********tisto o izklopu ABS-ja pri nižjih hitrostih - mogoče res, bilo bi vsekakor dobrodošlo, vendar za starejše tipe vozil to ne velja (sem 100%).
******

Če razmišljava z glavo , čisto po kmečko...Ali bi se avto sploh ustavil, če se ABS ne bi izklopil? Recimo če je malo klanca navzdol - vedno ko bi se kolesa ustavila, bi zavore popustile????
Default avatar

Alex1

1. Alo... Zakaj pa imamo sklopko? Še v najbolj bedni avtošoli učijo zaviranje skupaj z uporabo sklopke. In to je ta avtomatika. Obstaja tipalo, ki sicer res zaznava hitrost gibanja vozila in izklopi delovanje ABS, amapk to je šele pri hitrosti praktično 0 km/h. Seveda čisto po kmečko napisano velja za avtomobile z ročnim menjalnikom in sklopko, ker večina Slovencev vozi take avtomobile.

Ne vem, kaj naj si mislim, ali si najstnik in avtomobile samo od daleč opazuješ, hkrati pa čitaš članke o tehniki zelo površno ali dlakocepec in jemlješ dele stavkov iz koncepta in potem klobasaš neumnosti, ker si pač nekje prebral nekaj približno takega in se ti zdi, da mogoče pa bi bilo to takole..
Še konkretni primeri iz prakse:
Pozimi po parkirišču, kjer so ledene plošče, zglajen sneg, voziš seveda zelo počasi, recimo 5km/h in potem preden se ustaviš pohodiš zavoro in glej ga zlomka, pri tej hitrosti se vklopi ABS ... ja očitno se ne izklopi pri hitrostih nižjih od 20km/h. To sem v praksi doživel v več avtomobilih: Renault Laguna, prejšnja generacija, Mitshubishi Carisma, Audi A4, Škoda Octavia, WV Passat.

Zdaj pa še malo šale:
Najboljše da sam probaš in izkusiš, zakaj se ABS izklopi pri nizki hitrosti v klanec navzdol, če seveda imaš dostop do avtomobila z ABS, pa takega, ki ima klasične prestave in ne avtomatika. Daj lepo v prvo spelji, potem pa pohodi zavoro brez sklopke. Seveda ABS izklopi "avtomatika", ker motor ugasne in potem ABS ne dela, ker hidravlčna pumpa ne dela.
Kot sem omenil že v prejdprejšnjem postu, če se ti zgodi, da pelješ navzdol po zasneženem/poledenelem klancu in ABS kar nabija, je najboljše ključ obrnit in motor ugasnit, ker potem lahko takoj blokiraš kolesa...in zaviraš učinkoviteje kot bi z ABS.
Default avatar

Lejla

Ne zamerite, da se kot popolnoma netehničen tip mešam v debato. Alex, povej mi, ALI RES NI ZELO NAROBE, če bremzam po tistem klancu navzdol s pomočjo sklopke? Tako, da jo na vrhu pohodim skupaj z bremzo in potem zelo počasi popuščam in spet pohodim, če gre prehitro? Tako gre zelo počasi in vedno se ustavim, če se mi zdi, da gre hitreje, kot bi rada.

Da bi rahlo zavirala samo pred ovinkom, ne gre, to sem že poskusila - to je še slabše, kot če kar "oddivjam" s prvo skozi ovinek - preden zavora kaj prime, sem že dol! To velja za novozapadli sneg, seveda, če je ledeno, raje počakam, da posujejo ali grem sama posut. Še najbolj varno je kar s "ketnami", samo kaj ko tako zebe in si ves umazan, ko jih daješ dol. Na dnu klanca je namreč čisto normalna asfaltna cesta, zato ježevke seveda niso dovoljene.

Pa še beseda Afni: meni se je zgodilo, da je bil klanec na vrhu leden, in ko sem "prigonila" z drugo gor, mi je avto ušel nazaj! Ti ne privoščim teh občutkov, k sreči se je meni dobro izšlo. Najbolje, da nabaviš "ketne" ali štiripogonca - le-ta pa ti pri vožnji navzdol tudi ne bo veliko koristil

Lep dan in brez zamere, da se še enkrat štulim zraven!
Default avatar

Alex1

Obvezno zaviraj hkrati pa pritisni na sklopko na takem terenu je to popolnoma pravilna tehnika.
Pisal pa o tem nisem, ker sem menil, če ti deluje sistem in si navajena, zakaj bi se sploh vtikal v to. Nihče drug pa ni rekel, da je narobe. Že tako in tako so nekateri posamezniki zelo pametni ...

Glede vožnje po takem terenu, počasi, previdno in potrpežljivo. Ko enkrat pridobiš preveliko hitrost (> 20km/h), potem je katastrofa kaj hitro tu, posebaj po klancu navzdol.

Mogoče kake zimske gume posebaj dobre za sneg nabavit, ne vem, razmisli, če se splača, ponavadi so take gume bolj glasne in imajo večji kotalni upor. Katere ne vem, mogoče na AMZS vedo katere. Ali pa kdo, ki mu zaupaš, ker drugače so trgovci bolj tako, samo da prodajo, pa reklamam tudi ni kaj preveč za zaupat.
Default avatar

Lejla

Najlepša hvala za odgovor in lep dan še enkrat!