Najdi forum

specifične učne težave

Pozdravljeni,

sem mati 13 letne deklice z zelo slabo koncentracijo, zaporednim spominom in samopodobo. Jemlje Ritalin.

Poleg tega se obupno obremenjuje zaradi šolskih ocen. Ni slaba, povprečna, a obup, ki ga kaže, ker kljub znanju svojega znanja ne zna pokazat je zelo zaskrbujoč.

Zanima me ali lahko tak otrok dobi kakršno koli strokovno pomoč za dvig samopodobe, premagovanju treme in učenju pravilnega čustvovanja in razmišljanja?

Hvala za odgovor!

Seveda jo dobi. Mi smo večino informacij in znanj dobili pri psihiatrinji, ki je sinu predpisala Ritalin. Ritalin je namreč samo dopolnilo pri zdravljenju težav, ki jih ima vaša hči.

Karmen,
Vaša hči bi, po vašem opisu, zagotovo bila upravičena do dodatne strokovne pomoči (DSP) na področjih, ki jih opisujete. O tem se pogovorite z zdravnikom, ki ji je predpisal Ritalin.
Iz opisa je slutiti, da gre pri vaši hčerki za precejšen razkorak med tem kar zmore in med tem kar pokaže. Ta diskrepanca vedno povzroča dodatne težave otroku, še posebej na osebnostnem področju.
Sama menim, da je Ritalin upravičen, kadar se v času, ko ga otrok uživa z njim dela (DSP), da bi lahko kasneje tudi brez njega prepoznaval svoje težave in uravnaval odnose z okoljem. Sicer po moje Ritalin ni upravičen. Otrok ga namreč ne uživa zato, da bi bilo okolici lažje, pač pa, da bi imel čas, da se nauči »usmerjati in voditi samega sebe«, usmerjati pozornost in vzdrževati koncentracijo, pokazati kar zmore itd.
Predlagam vam, da sprožite postopek usmerjanja ( pri šol. svetovalni službi boste dobili potrebne informacije) pri Zavodu za šolstvo v enoti, kjer imate stalno bivališče.

Lep pozdrav
Francka

nova
Uredništvo priporoča

Pozdravljeni,

zelo sem vam hvaležna za vas odgovor, saj se že sama počutim popolnoma nemočno.

Hčerka je vodena v Svetovalnem centru v LJ. Od tam ima priporočilo za šolo.

Deklica šolo z ogromno truda izdeluje z pravdobrim uspehom in tu je težava, ki jo vidim sama. Ker uspeh ni slab večina učiteljev sploh ne verjame da ima težave. Sama iz enakega znanja lahko dobi danes 5 jutri 1.

Ocene v šoli me ne skrbijo, nikoli je nisem obremenjevala zaradi ocen, zato me čudi, da se sama tako obremenjuje.

Njena skrb je tako močna, da je že nekajkrat omenila samomor. In tukaj sama odpovem. Njen obup je tako grozen in sama ji ne znam pomagat. Kakršne koli besede, da bo slabšo oceno popravila, da nič zato če jo je dobila… ne pomagajo. Verjamem, da je prizadeta če snov zna in dobi 1 ali 2 ampak, obup ob tem, ki ga kaže ona ni več normalen. Ob tem spravlja v obup še mene, ker enostavno ne najdem več tolažbe, ki bi jo sprejela.

Ne verjame več vase ne v svoje znanje, ne verjame več meni…

Bojim se kaj bo z njo pri 16 letih, če nebo spremenila svojega mišljenja.

Bi mi lahko kaj več napisali o sprožitvi postopka usmerjanja. Ali to moram narediti sama? V šoli? Morda mi posredujete kakšno spletno stran, kjer je napisano kaj več v tem.

Hvala za pomoč!
Karmen

Karmen,

Vaša hči bo zagotovo dobila DSP. Kaj morate storiti vam bo napisala Petra (tako sva se dogovorili)
Najprej vse to, kako vaša hči doživlja ocenjevanje povejte razredničarki, prosite za skupni razgovor s šolsko svetovalno službo. ne glede na to, da hči še ni usmerjena bo potrebno organizirati sestanek tudi s strokovnjaki s SC Ljubljana – naj bi bil kar v šoli. Pri tem naj vam pomaga šolska svetovalna delavka.

vem, da vam zmanjkuje moči in idej. Enostavno bodite hčerki v podporo. Poslušajte jo – naj vam pripoveduje o svojih težavah, ne je preveč tolažiti. Raje, kot da rečete: “Bo že, saj bo, saj bo najslednjič boljše – kaj pa veste če bo) ji rečite: “razumem te, res je, prav imaš, vem, da te skrbi – to hčerki sporoča, da jo razumete. Ko postopno preneha s “pritožbami” pa jo vprašajte: “In kaj misliš, da bi bilo sedaj dobro narediti?”
Od tu lahko skupaj iščeta rešitve. Gre za metodo aktivnega poslušanja, opisano v knjigi T. Gordon (pri nas prevedel Janez Bečaj z naslovom: Trening večje učinkovitosti učiteljev. Poiščite jo v knjižnici.
Za uporabo je seveda potreben določen trening – vendar včasih pomaga že to, da starši zmanjšajo količino ovir v komunikaciji (opisane so v isti knjigi).

Lep pozdrav
Francka

ga. Francka,

100x hvala za nasvet!

Lp, Karmen

Karmen,

vloga oziroma zahtevo za začetek postopka usmerjanja lahko spožite tudi sami. V papirnici kupite obrazec (Zahteva za začetek postopka usmerjanja, OBr. 8, 125) in ga izpolnite. Ker je vaša hčerka že obravnavana na SC, to tudi napišite (lahko zgoraj nad vašim imemom v onrazcu ali pa v rubriki 6.), ker je bo obravnavala tudi komisija na SC (če tega ne napište, Zavod pošlje k komisiji po svoji izbiri). Izpolnjen obrazec pošljite na najbližji Zavod za šolstvo, ki vas potem najprej povabi na razgovor (kjer vam razložijo, kako poteka postopek in se prepričajo, da se s postopkom res strinjate). Nekateri starši vlogo nesejo tudi sami.
Potem Zavod vlogo pošlje komisiji, ki vas vabi na pogovor in otroka testira.
Postopek zna biti dologotrajen.

O vaši nameri se pogovorite tudi na sestanku (ki vam omenila Francka). Šola mora na zahtevo komisije podati tudi svoje mnenje, menjajo pa se tudi normativi …

Priporočila, ki jih imate sedaj, za šolo niso obvezujoča, odločba pa je.

Lep pozdrav, Petra

Lep pozdrav in lep dan, Petra _______________________________________ Bolečina ni nič manjša, samo s časoma se naučiš živeti z njo. Cmok v nebesa, tvoja mami

New Report

Close