Avto.Over.Net

Avtomobilizem

Brez jeklenega konjička smo dandanes praktično bosi. O bencinu, gumah, motorjih ter znamkah. Mali nasveti za več cestnega užitka.

motoristi - dolge luči

Default avatar

boj

Zakaj motoristi podnevi tako radi vozite z dolgimi lučmi. To je namreč kaznivo, saj s tem motite ostale udeležence v prometu. Dolga luč je namreč tudi podnevi moteča, saj slepi. Pa ne se izgovarjati na varnost, češ, da ste tako bolje vidni. Zanjo raje poskrbite z upoštevanjem prometnih predpisov, saj jih vse preradi kršite, ozirom a precenite obvladovanje motorja v kriznih situacijah. O tem sem se sam prepričal ob akciji policije, ki je pripravila test obvladovanja motorja. Skoraj nobeden, ki se je prej na vsa usta hvalil, kako ni problema prevoziti označene proge z določeno hitrostjo, tega ni opravil. Za informacijo - policaj jo je prevozil brez problema.

Lep pozdrav vsem!
Default avatar

peters

Delno se strinjam glede motečih dolgih luči. Pa vendar, raje vidim, da me vidite, pa četudi samo zaradi dolgi luči.
Zaradi samo ene luči smo motoristi sicer manj vidni od neprimerno večjega avtomobila, čeprav vozimo z isto hitrostjo.
Veliko nesreč motoristov se zgodi ravno zaradi tega, ker jih spregledajo avtomobilisti in jim nato odvzamejo prednost.
Default avatar

boj

Zakaj pa tujci tega ne uporabljajo? Sam sem se med prazniki odpeljal do morja. In kdo je vozil z dolgimi lučmi? Izključno domači, tujca med njimi ni bilo. Pa ne, da so ogroženi - slabo vidni - samo domači motoristi?

Lep pozdrav!
Default avatar

jaka.racman

Kar naj jih imajo, jih je lazje opazit. Vcasih, ko smo le reki vozili s priuzganimi lucmi, je bilo OK tudi kmo so imeli kratke, sedaj ko imamo vsi kratke, je tako bolje. Seveda le podnevi, ponoci nikakor!
Default avatar

gato

Ne strinjam se s tabo. Večina nesreč pride zaradi velike hitrosti motoristov. Kolikokrat sem se vključeval iz stranske ceste na prednostno. Daleč od križišča sem videl motorista z dolgimi ali pa s kratkimi lučmi. Ko sem pogledal še v drugo stran, pa je motorist z veliko hitrostjo švignil mimo mene. Hočem povedati, da mi pri normalni hitrosti, pri predpisani hitrosti se uspel varno vključit v promet na prednostni cesti. Ravno zaradi velike hitrosti, kajti star človek, ne more objektivno ocenit razdalje in hitrosti motorista, pride do izsiljevanja in do nesreč. Pa pustiva starega voznika, so tudi ljudje, ki slabše vidijo, ki slabše zaznavajo razdalje, hitrosti. Dokler boste mislili, da ste sami na cesti, se bodo nesreče dogajale.
Ravno prejšnji teden sem videl, ko so policisti v Domžalah merili hitrost. Motorist je do njih peljal po predpisih, nato pa gas po zanjem kolesu. Ma ima, da se tak človek slej kot prej ubije.
Default avatar

jaka.racman

drugic ne le pogledat, ce je kdo na prednostni, ampak tudi oceni njegovo hitrost. ce ti to ne gre og rok, nisi za na cesto...
Default avatar

voznik

peters jaz se pa ne strinjam s teboj. Dolge luči so zelo moteče kot ponoči tudi podnevi in te zaslepijo, kar lahko v skrajnem primeru pomeni, da te kdo na kakšnem blagem ovinku tudi zbije.
Jaz vsakemu, ki mi pripelje nasproti z dolgimi lučmi, mu najprej na kratko poblendam in če jih ne ugasne tudi jaz prižgem dolge luči. V glavnem jih avtomobilisti takoj ugasnejo (te radi pozabijo ugasnit dolge luči) medtem ko jih (slovenski) motoristi ne ugasnejo. Če sami nimate tolk pameti, pa naj tudi vi motoristi občutite kako je, ko ti nekdo vozi s prižganimi lučmi nasproti ali pa za teboj.
No, danes je veliko norcev na cesti kot med motoristi in avtomobilisti, kar lahko občutimo vsi v vsakodnevni vožnji, tko da nima smisla govort kdo je bolj kriv in kdo ni. Opazno je le, da večina motoristov ne upošteva CPP-ja. Radi prehitevajo na neprimernih mestih, radi sekajo ovinke, radi prevozijo rdečo luč, radi se bašejo na štiripasovnicah med dvema avtomobiloma, dovoljeno hitrost radi prekoračijo tudi za več kot 100% predvsem v naseljih in to je glavni vzrok, da jih vozniki avtomobilov preprosto radi spregledajo in jim z avtomobilom zaprejo pot.
Default avatar

voznik

Ti si pa res racman :))) Hitrost lahko oceniš, na preglednem križišču in če je prednostna cesta ravna. V naseljih v manj preglednih križiščih ali pa manj preglednih cestah kjer pa je omejena hitrost na 40 ali 50 km/h, pa je nemogoče videti motorista ali avtomobilista izza ovinka. In če ta po prednosntni cesti prekorači hitrost za samo 20 ali 30 km/h, ga lahko že imaš v riti ali pa v boku, čeprav ga še ni bilo nikjer videti ko si že speljal in se želel vklučiti na prednostno cesto. Ti ko se vključuješ na prednostno štartaš z 0 km/h!!! Zato pa je potrebno upoštevati zmanjšano omejitev hitrosti v križiščih.

Dokler bodo raznim racmanom dajali vozniške izpite, bo na cesti, križiščih in po naseljih, kjer je hitrost omejena, še zmeraj divjanje.
Default avatar

gato

V ZVCP imaš člen, ki govori o načelu zaupanja. To pomeni, da udeleženec v cestnem prometu sme pričakovati, da bodo vsi udeleženci v cestnem prometuspoštovali predpise o varnosti cestnega prometa. Nadalje govori, kadar so udeleženci v cestnem prometu otroci, starejši, slepi, invalidi in druge osebe, ki niso sposobne za samostojno udeležbo v prometu, je voznik motornega vozila dolžan nanje posebno paziti in jim tudi pomagati, če zakon tako predpisuje.

No racman, ko ti bo nori motorist povozil otroka, ki razdalje ni ocenil, ker čutov še nima dovolj razvitih, ali boš tudi takrat rekel, saj moj otrok ni bil za na cesto, ali boš krivdo valil le na motorista, ki bi morda, če bi vozil po predpisih, preprečil trčenje oz. povoženje.

Racman ti si še en dokaz brezvestnega slovenskega voznika. Dokler bo mišlenje slovencev tako, se bodo še naprej dogajale hude prometne nesreče, pa naj bodo kazni še tako visoke.

Mnenja sem, da ravno TI nisi za nacesto.
Default avatar

boj

Hvala vsem za odgovore. Sem že mislil, da nisem normalen, da samo mene motijo dolge luči motoristov. Vem da se počutijo motoristi ogrožene, kaj naj pa rečemo avtomobilisti (in ostali udeleženci prometa - vključno otroci). Ali so motoristi res tako zelo prepričani, da bodo vsi pazili nanje. Najde se tudi kakšen neroden avtomobilist, ki ne izpolni pričakovanj motorista in nesreča (žal ta največkrat za motorista pomeni najhujše) je tu.

Vsi ljubitelji motorjev, nič nimam proti vam. Nasprotno, prav lepo je pogledati motorista, ki svojih čustev ne izživlja na cesti. Žal so to razen redkih izjem samo tuji vozniki motorjev. Mogoče je pa njihova kultura na bistveno višjem nivoju, kot je slovenska. Žal in še enkrat žal. Še zmeraj trdim, da adrenalin lahko sproščaš na tisoč načinov, ki ne vključujejo ogrožanja življenja drugemu. Če vas pa ni toliko v hlačah, ampak si morate pomagati s konji pod seboj, je pa na vsak način žalostno, lahkjo bi celo rekel, da ste v resničnem življenju velike reve.

Pa lep pozdrav vsem in veliko varnih kilometrov!
Default avatar

peters

No, no, tukaj smo zato, da komentiramo, diskutiramo in ne prepiramo...

Bojazen, da avtomobilisti dvokolesnikov ne upoštevajo dovolj, mi izhaja še iz časov, ko sem vozil "samo" tomosovega avtomatika. Takrat me dejansko v prometu ni upošteval skoraj noben avtomobilist.
Sicer to neupoštevanje opažam tudi danes, kot motorist, zato ponavadi (samo podnevi!!!) uporabljam dolgo luč.
Razumljivo, da motoristi več prehitevamo, saj imamo večje možnosti za to, kot avtomobilisti. Morda je za neko pot razlog za izbiro motorja v tem, da bom pričakoval gnečo in seveda kot motorist v kolini ne mislim stati. Še posebej ne v vročini, v motoristični obleki, zraven klimatiziranih avtov. Če je mogoče, bom seveda tudi hitreje vozil - vendar spet v mejah sposobnosti normalnega zaznavanja ostalih prisotnih na cesti.
Dolga motoristična luč pa gotovo ne moti toliko, kot avtomobilske, zato razburjanje vsekakor ni potrebno, saj sem tudi sam neprimerno več avtomobilist in dolgih motorističnih luči kot moteče ne zaznavam.

Seveda pa uradna statistika in policija kot poglavitni razlog za večino nesreč napiše zgolj neprilagojena hitrost. Naj bi krivec peljal 30 km/h ali pa celo doma ostal, pa do nesreče gotovo ne bi prišlo!
Default avatar

jaka.racman

gato: v svojem prvem postu si pisal tocno o primeru pregledne ceste, kjer ze na dalec vidis motorista, pa narobe ocenis hitrost. Naj te citiram:
"Kolikokrat sem se vključeval iz stranske ceste na prednostno. Daleč od križišča sem videl motorista z dolgimi ali pa s kratkimi lučmi. Ko sem pogledal še v drugo stran, pa je motorist z veliko hitrostjo švignil mimo mene."
Torej ne spreminjaj sviojih izjav.
V naslejih se vozi po omejitvi. Sam se tega drzim (max +10), vseeno pa ne racunam na to, da se tega drzijo tudi drugi.
Nacelo zaupoanja v ZVCP je ena najvecjih neumnosti, ki sio jih idiotski zakonodajalci lahko zapisla vanj. Osnovno nacelo vsakega normalnega ZVCPja mora bit: predn storis v prometu kakrsenkoli premik, se moras prepricat, da to lahko storis varno.
To pa pomeni, da moras ti ocenit hitrost in pot soudelezencev in se temu prilagodit.
Nacelo zaupanja je licence to kill. Po domace: ce bi s kamionom zavijal na galavno cesto, po tem nacelu rabis samo pogledat, a je v oddaljenosti, ki jo v casu tvojega vkljucevanja lahko prevozis pri hitrosti, kot je omejitev, kak udelezenec v pro,metu. ce ga ni, zavijes, ne glede na to, da je malo bolj stran in vozi malo prehitro. In potem se ion ubije, ti pa mirno reces po nacelu zaupanja sem se dovolj preprical ...
Jaz bi ti v tem primeru se vedno rekel morilec ... In brezvesten voznik. To, da peljes po predpisih, ne pomeni da si varen voznik. Varne voznim se prilagajo prometu, pazi na soudeleznce, popravlja njihove napake (kar pomeni, da se pac izgnes prehitremu motoristu) ... Skratka, vozi z zdravo mero defenzivnosti - pa tudi ce vozi hitro ... Ampak glede na to, kaksne pises dvomim, da bos razumel. Ocitrno si se edne od tistih, ki se kot tank valijo po cesti in znajo ponavljati le "jaz se drzim predpisov, ostalo me ne briga". Vozniska kulura pa taka ...
Predpisi oz omejitve hitrosti izven naselja nimajo nikakrsne zveze z varnostjo. In malo vklopi mozgane in ne posplosuj. To, da se mi ne zdi nic narobe, da imajo motoristio dolge in da trdim, da je treba pravilno ocenit hitrost drugih udelezencev, pa tudi ce tej vozijo prehitro, se ne pomeni da podpiram divjanje in prehitro voznjo po naseljih.
Z aobnasanje otrok na cesti so odgovorni stasi. In moj otrok se vsekakor ne bo sam sprehajal po cesti izven naselja, dokler ne bo sposoben smostojnega vkljucevanja v promet.
Default avatar

voznik

zdej si pa še večji racman :)
Očitno še vedno ne razumeš kaj je prilagojena hitrost, čeprav si na prednostni cesti.
Tvoja izjava in mnenje "To pa pomeni, da moras ti ocenit hitrost in pot soudelezencev in se temu prilagodit" sicer držita, ampak je to le ena plat medalje. Druga plat medalje pa je: da moraš tudi ti prilagoditi hitrost voznim razmeram na cesti, čeprav je dovoljena višja hitrost, torej voziti moraš tako hitro, da lahko varno ustaviš pred nenadno oviro na cesti...
Default avatar

san giorgio

Neskoncno sem sita wannabe shumacherjev, k mislijo, da se morajo drugi prilagajat njihovim kompleksom.

To, da peljes po predpisih, gotovo samo po sebi ne pomeni, da si varen voznik; to, da "imas jajca", da predpisov ne spostujes, pa se manj - samo da si najbrz nezrel in neprilagojen povrhu.

Omejitve hitrosti zunaj naselja so namenjene na primer temu, da lahko na avtocesti z normalno hitrostjo (140-150km/h) prehitim dva kamiona, ki vozita eden za drugim, ne da se mi takoj eden od hitrostnih frikov nalepi na rit in se zacne penit in svetit kot bozicno drevesce - takrat samo molim, da imata on in tisti za njim dobre bremze.

Nacelo zaupanja pa po mojem mnenju ni samo licence to kill, ampak tudi licence to suicide. Kadar sem za volanom, ne zaupam nikomur, zlasti ne pescem, kolesarjem, otrokom, motoristom in tistim, ki se vkljucujejo z neprednostno na prednostno. Zato v takih situacijah vedno zmanjsam hitrost, sicer pa vozim po omejitvah in po pameti, pa vsakic, ko pridem na cilj, si oddahnem.

SG
Default avatar

peters

Malo smo zašli iz teme, pa vendar...

san giorgio, normalna vožnja in omejitve so na slovenskih cestah dve popolnoma nasprotujoči si zadevi. Predvsem postavitev omejitev so popolnoma v nasprotju z normalno vožnjo.
In ravno zato je toliko "kršitev predpisov", ki ob normalni postavitvi znakov to sploh ne bi bile.
Posledica je nestrpnost in živčnost voznikov, kar pa potem spet povzroča nove prometne nesreče.
Vsekakor sočustvujem z žrtvami nesreče na dolenjski cesti "bratstva in enotnosti", ampak komu sedaj na tistem mestu koristijo omejitve na 60 km/h??? Morda njim? Če na omenjenem odseku zmanjšajo hitrost, to še ne pomeni, da se kaj podobnega ne more 300 m naprej zgoditi.
Absolutno bi zagovarjal malo večji javni dolg države in takojšnjo izgraditev vseh predvidenih avtocest, kajti ravno s tem lahko država prihrani stotine mrtvih.
Pač živimo v državi skorumpiranih politikov, debilnih policajev in kvazi prometnih strokovnjakov, kjer ni nihče za nič odgovoren, razen tistega, ki je prekoračil dovoljeno (!!!) hitrost.
Default avatar

boj

Ti, racman. Kaj še vedno nisi dojel bistva. To je spoštovanje predpisov, pa naj so napisani tako ali pa tako. Dohodnino tudi napišeš, pa če ti je to všeč ali pa ne. Je zadaj prehuda kazen. To, da voziš z dolgo lučjo NI DOVOLJENO. Torej tega ne smeš početi. Zakaj nisi viden? Zato, ker divjaš - se pravi, sproščaš svojo napetost tam, kjer je to najmanj primerno. Pojdi v adrenalinski park, pa boš to storil veliko bolj varno za vse. Praviš, da dolge luči niso moteče. Ja zakaj te pa pri avtomobilu motijo. Če se ne motim, je povsod vgrajena isto močna žarnica. Praviš, da so za otroke odgovorni starši. Ti, ki imaš to tako pod nadzorom, ne mi reči, da kdaj iz takšnih ali drugačnih razlogov ne grejo ali ne bodo šli sami. Vidiš, takrat se lahko zgodi. Upam, da tega ne bo, samo zamisli si, kaj bi v tem primeru imel povedati čez voznika. Najbrž ne kaj lepega. In tako naprej.

Bistvo je, da voziš v okviru predpisov. 100% tega nihče ne izvaja, tega, kako jih kršijo slovenski motoristi (o tujcih vse lepo, ti se v glavnem peljejo, kot je treba, mogoče zato ne rabijo dolgih luči) pa raje ne komentiram. V večini primerov ogrožajo vse okoli sebe, cesta je samo zanje, vsi ostali pa moramo paziti na njih v smislu: če bo tesno, bo avtomobilist zapeljal v jarek, da me reši. Sam bom rekel tako. Rešil ga bom samo v primeru, ko bom spoznal, da jo bom sam drugače slabše odnesel. Ko nas bo več takih, bodo tudi motoristi začeli mogoče drugače razmišljati - se pravi, da bodo vozili z zavestjo, da pa vsi le ne pazijo nanje in da morajo predvsem sami gledati nase.

Lep pozdrav vsem!
Default avatar

peters

Boj, mislim pa, da kljub utemeljevanju zakaj, ti nisi dojel bistva.

Če bi v predpisih pisalo, da ti v petek ne smeš jesti šnicla, ga pač tudi ne bi jedel, ali kaj???
Tudi mp3 filejev ne bi smeli prenašati z neta, jih snemati in poslušati v avtih in doma, pa to kljub temu počnemo. Ker pač s tem vidimo neko korist, čeprav imajo avtorji glasbe s tem sive lase.
In tako tudi motoristi z uporabo dolge luči vidimo korist.
Morda te sicer zdaj s temi argumenti ne bom prepričal. Pač siti lačnega ne razume.
Upam pa, da s tistim pravilom neumikanja ne misliš resno, ker s tem samo utemeljuješ zagovarjanje pravila močnejšega na naših cestah. In kot avtomobilist si pač na cesti močnejši od motorista.
Default avatar

voznik

Očitno ne veš kar se tiče omejitve na tistem odseku na 60 km/h. Na magistralni cesti bratsva in jedinstva je dovoljena hitrost na 100 km/h. Začasna omejitev 60 km/h zaradi splošne nevarnosti, pa je postavljena zato, ker tam ob cesti sedaj ustavljajo svojci žrtev, pa tudi mimovozeči zmanjšajo hitrost zaradi radovednosti. (gre za dolg nepregleden ovinek pa še klanec je). In v tej nesreči ni nihče prekoračil hitrost, le neizkušen mlad voznik kombija, je bil nepazljiv (počel je druge stvari med vožnjo)
Default avatar

voznik

Tudi jaz se nikoli ne umaknem nestrpnim motoristom, ki te hočejo za vsako ceno prehiteti. Umaknem se le umirjenim motoristom na mestih kjer je dovoljeno prehitevanje in če je varno tudi za mene. Raje se pa zapletem v nesrečo, kot pa da grem v jarek in trpim sam telesne poškodbe in materialno škodo, medtem pa bi jo nestrpni povzročitelj motorist z nevarno vožnjo naprej odpeljal...


p.s. ha-ha tvoja primerjava z mp3 fajli je pa naravnost smešna....če jih na črno snemaš in poslušaš zaradi tega ne bo nihče utrpel telesnih poškodb ali pa umrl... medtem ko pa z nevarno vožnjo in prižganimi dolgimi lučmi ogrožaš druge udeležence v prometu in lahko povzročiš prometno nesrečo kjer lahko izgubijo življenje čisto nedolžni ljudje...
Default avatar

peters

No, tukaj pa jaz trdim, da motoristi z dolgimi lučmi ne ogrožajo drugih udeležencev v prometu in s tem ne morejo povzročiti prometne nesreče (kvečjemu jo lahko preprečijo) in samo zaradi dolgih luči ne bo izgube življenja nedolžnih ljudi!