Avto.Over.Net

Avtomobilizem

Brez jeklenega konjička smo dandanes praktično bosi. O bencinu, gumah, motorjih ter znamkah. Mali nasveti za več cestnega užitka.

Kasko zavarovanje

Default avatar

dzarog

Pozdravljeni!

Zanima me do katere vrednosti oz. starosti avtomobila se "izplača" plačevati
oz. kasko zavarovati avtomobil. Sam imam 8 let staro Laguno (l. 1997, 1.8,
vrednost okrog 900.000 SIT, na leto prevozim okrog 20.000 km, avto vozim
sam) in sem jo do sedaj vedno še kasko zavaroval (kraja, parking, ..),
mislim, da imam 1% odbitne franšize.

Nekateri pravijo, da se avta po starosti 5 let ne izplača več kasko
zavarovati.

Prosim, če mi nekdo lahko to malo razloži..sam se ne razumem!?

LP Gregor
Default avatar

gato

Takole ti bom rekel. Imaš dve totalki, materialna in ekonomska totalka. Materialna je takrat, ko se vozilo ne da popraviti, saj je v celoti poškodovano. Ekonomska totalka pa je takrat, ko se vozilo da popraviti, ko ni tako razbito, vendar pa rezervni deli in stroški popravila presegajo vrednost rabljenega vozila oz. vrednost eurotaksa. To pomeni, če boš na laguni razbil prednji konec, ti bo zavarovalnica ocenila ekonomsko totalko in ti bo izplačala vrednost vozila po eurotaksu, od tega ti bo še odbila prevožene kilometre itd. Izplačali ti bodo nekje 500.000 do 700.000 SIT, pustili ti bodo pa tudi vozilo. Če pa škoda ne bo presegala vrednost vozila (eurotaksa) pa ti bodo popravili oz poravnali škodo. Vedno boš naslabšem ti, če ga zavaruješ kasko ali pa ne.

V primeru, da ne boš kasko zavaroval in boš totalka naredu, si ob 900.000 SIT. Če boš kasko zavaroval, boš vsaj nekaj dobil nazaj, pa čeprav ne v celoti. Moraš še računat, če nesrečo povzroči tujec (mMadžar, Romun), boš moral kasko uveljavljati, saj romunske zavarovalnice ne izplačujejo, so še balkanci, cigani.
Default avatar

škorpjon

Sam nisem bil nikoli pristaš tega tipa zavarovanja. Že samo zavarovanje je po mojem prepričanju prodajanje niča. Sam lahko največ storiš za svojo varnost, zato ne potrebuješ nekoga (zavarovalnice), ki bo to storil zate in ti to uslugo seveda mastno zaračunal.
Z LAGUNO verjetno v tem času (8 let) nisi imel večje nesreče, plačeval pa si recimo po 100 tisočakov letno, torej v 8 letih 800 tisočakov. S to vsoto si recimo »mirno spal«, vendar bi po mojem mnenju enako »mirno spal«, če si vesten voznik. Za »nagrado« pa bi imel omenjeno vsoto + morebitne obresti, dividende ali kakšen drugačen dobiček, če bi denar »obračal«. V primeru, da nekdo drug poškoduje tvoj avto, pa itak storilec plača nastalo škodo.
Sam avtomobila (tudi novega) nisem nikoli kasko zavaroval in ga tudi v prihodnosti ne nameravam. Morda bi drugače ravnal le v primeru, da ne bi imel »varnega« parkirišča (npr. pred blokom), avto pa bi bil bolj »sumljive« sorte. Vendar se ta problem da rešiti s tem, da kupiš avto manj »sumljive« znamke oz tipa.

LP, Škorpjon
Default avatar

voznik

Se popolnoma strinjam s škorpionom.
Jaz imam tudi laguno letnik 95 in sicer že 9 let. Pa je nisem nikdar kasko zavaroval, pa je prav tako vozim sam in imam trenutno 120.000 prevoženih km in mi še vedno služi kot takrat kot je bila nova.
Zavarovalnica ti bo vsak malo manjši trk vozil oz. nalet (če ti kdo v zadek prileti) štela za ekonomsko totalko. To pomeni da dobiš razbit avto nazaj in 50% ocenjenega vozila po EUROTAX cenitvi. V praksi to pomeni, prednji del lagune malce razbit (luči, odbijač, pokrov motorja..) in recimo da je laguna vredna po erotax cenitvi cca 700.000 SIT, dobiš nazaj polovico te vsote torej 350.000 sit in razbit avto, če si ti kriv, če pa nisi, pa to dobiš tko al tko.
Ti pa plačaš kaksko zavarovanje za 8 let staro laguno, glih toliko kot kot za novo!!!!????
Jaz sem tako prišparal v 18 letih že najmanj 10.000 Eurov na račun kaska, če pa šteješ še obresti oz. kakšna druga dobra naložnba je pa to hitro veliko več. Z ta denar si pa lhko že kupiš en zlo soliden avto :)))
Default avatar

makarony

Po drugi strani pa kupiš nov avto in se že prvo zimo lahko nekam zaletiš (npr. te zanese na kakem ovinku) in imaš takoj za pol miljona stroškov. Za ta denar pa lahko kasko zavaruješ najmanj pet let (no, odvisno od vrednosti avtomobila, pa popustov, ...). Meni so npr. pred nekaj leti poškodovali vozilo na parkirišču (razbito steklo na prtljažnih vratih, nekaj prask in zlomljeno ogledalo), pa je bilo stroškov za popravilo v vrednosti dveh let kasko zavarovanja ...
Default avatar

špagetar

No, vidiš. kasko ti pride samo prav, če nimaš varnega parkirišča in nov avto, kot je že nekdo zgoraj omenil. Že zaradi vandalov pride takoj do škode za nekaj 100 tisočakov. Čim se pa kam zaletiš je pa itak takoj ekonomska totalka in ti dobiš le polovico vrednosti uradne cenitve in razbit avto.
Torej najbolje voziti toliko previdno, da se sam ne zaletiš in da voziš brez kaska zavarovanja. V nasprotnem primeru pa gnar zmečeš skozi okno za kasko in škodo na avtu iz lastne neumnosti :)))
Default avatar

Jaka

"Torej najbolje voziti toliko previdno, da se sam ne zaletiš "

Potem te nekdo izsili, zrine, ti kot previden voznik rešiš situacijo, aob tem zbiješ avtu. Uni seveda pobegne, ti pa ...

Sam plačujem kasko tud za 7, 8 let star avto. Če moraš bit nujno mobilen, se splača - al pa da maš v rezervi vedno dovolj denarja, da si lahko kupiš drug (enakovreden) avto. AMpak tistih par deset jurjev na leto (mene za 4 mio vreden avto ne pride več kot 8 jurjev na mesec skupaj z vsemi dodatnimi kombinacijami) ni taka cifra, da si je ne bi mogel privošlit za miren spanec. Ko sme kadil, sem za cigarete več zapravil ...
Default avatar

makarony

špagetar:
In kako naj vem, ali je parkirišče varno ? Do tistega dogodka sem mislil, da je :-)
Default avatar

voznik

Tvoj avto je bil vreden 4 mil. SIT pred 8-imi leti, danes pa.... :)
Rezerva je ravno tisti denar, ki ga bi po tolkih letih zmetal za kasko. V tvojem primeru je to v 8 letih že cca 800.000 SIT (zraven štej še nekaj prišparanga), kaj več od te vsote pa tudi tvoj avto danes ni vreden.

Če te kdo izsili, se je bolje zaleteti v njega, kot pa kam drugam zaleteti :)))
Pa je stvar rešena...
Default avatar

kawaa

pritem pa upoštevajte še:
- ne se voziti v mesto (gužva, možni trki s strani drugih)
- ne puščati avta na javnih krajih v večernih urah(mularija opraska s ključi....)
- ne parkirati na parkiriščih, kjer je gužva (BTC, veletrgovine: praske)
- na semaforjih se ustavljajte vsaj cca 2 metra za prednjim avtom

Halo!!!
Lahko si še tako previden voznik, če te napiči pijandura, oplazi z vozilom in pobegne še predn opaziš registrsko.....
Default avatar

travolta

He-he pol je pa najboljš, da si doma in brez avta. :)))

Jaz vozim povsod in puščam avto tudi povsod, pa kljub temu nimam kasko avto zavarovan, pa tudi ne mislim ga imeti. PREPROSTO ZATO, KER SE NE IZPLAČA!
Pa tudi zaradi morebitne praske,se ne izplača avta štrihat. Bistvo je, da ne rjavi naprej. Jaz sem tako vozil tri leta s prasko (od ključa). In ob neki priložnosti sem dal to prasko popraviti za 30.000 SIT (dvoja vrata in blatnik štrihana) in sedaj sploh ni opaziti, da je bil kdaj popraskan. Kar je 4x manj kolikor bi dqal za kasko zavarovanje za moj avto v enem letu, pa še verjeten se ne bi ga imelo smisla uveljavljati in bi verjetno prav tako plačal. Zavarovalnice že vedo, kako običajne in poštene ljudi "nategnit".
He-he mene že ne bodo :)))
Default avatar

makarony

No, vsakomur svoje. Jaz sem še vedno v plusu (razmerje med premijami in cenami popravil poškodb) in bom še nekaj let, četudi nikoli več ne uveljavim kaskota ...
Default avatar

Jaka

Če se komu vozi okoli s popraskanim avtom, je to pač njegov problem (in potem se mu kasko pač ne splača). Ampak popravit prasko od ključa za 30 jurjev? Kdo ti pa cel bok za ta dnar pobarva??? Pa 100 jurjev za kasko je tudi malo veliko (za 3,5, 4 miljone vreden avto) - razen če ni not vključeno čisto čisto vse, pa še takrat bo moglo bit kakih 20 jurjev manj. Poleg tega za 100 prišparanih jurjev na leto ne dobiš pravne pomoči, pomoči na cesti, nobenega razmišljanja o ceni popravila ko je avto zbit (če seveda ni totalka) ...
Default avatar

špagetar

Večjega plusa, kot jaz sigurno nimaš: nič vplačil kasko premij, nič poškodb in tudi škode ne. :)))
Za plus (iz preteklih let) si lahko kupim že en dober nov avto srednjega razreda.
Torej lahko razbijem novega in starega, pa bom na istem kot ti :)

Prav imaš, vsak ima svojo kalkulacijo!
Default avatar

travolta

Kar se tiče praske na avtu, me pretirano ne moti. To je problem tistega, ki jih dela. Avto imam zato, čemur je namenjen in to je vožnji kadarkoli in kamorkoli. Nimam avta zato, da bi ga vsak dan glancal in se šopiril kot pav pred sosedi :)))
Ej mojster Jaka, uradni servis sigurno ne, pa tudi kakšni avtoličarji v LJ ne. Ta bi me že pred mnogimi leti ožel za 100.000 SIT, če bi mu dal to popravit. Včasih je dobr slišat v manjšem kraju katerga strarga mojstar vsi pohvalijo za kvalitetno delo barvanje. Pa ti nardi brez računa konc poletja, ko imajo manj dela.
Kdor ne zna razmišljati s svojo glavo, mora pač plačat, da drugi razmišljajo namesto njega in te usluge so pač kar drage, ne?
Default avatar

makarony

špagetar :-)

En dober avto srednjega razreda si pa sigurno ne moreš kupiti, ker stanejo najmanj 4 milijone SIT. Ne verjamem pa, da že štirideset let zavaruješ avto (če vzamem, da te kasko pride 100.000 SIT, kar je v bistvu pretirana cena).

To, da še nisi imel nobene škode, je naključje in ne neka modrost.
Default avatar

špagetar

40 let ne, ampak 20 let. No v ta plus sem štel še te škode, ki vam je ta kasko potuha in se vsi hvalite kolikokrat se vam je že izplačal :)))

Jaz še nisem povzročil nesreče kljub temu, da sem veliko na cesti in vsak dan v vseh vremenskih razmerah. Zakaj naključje? Kvečjemu bi lahko rekel, da je smola, če bi povzročil kakšno škodo n svojem avtu. Kot rečeno, četudi naredim totalko danes, sem še vedno veliko v plusu, glede na to, da je avto star 7 let in kot tak je vreden po cenitvi le recimo 3-4000 EUR. Kasko pa itak plačaš za ceno novega 20.000 EUR. In kje je tu logika????
Default avatar

makarony

Lahko še toliko dobro in previdno voziš, ne pomaga nič, če ti drhal ponoči razbije šipe, opraska vrata in odlomi ogledala. Kakor ti ta previdnost ne pomaga, če se nekdo zaleti vate in pobegne.

Jaz sem, žal, imel oba primera. Zato pravim, da to, da nisi še imel nobene škode, zgolj sreča. Zakaj sreča ? Zato, ker jaz smatram vsako škodo na avtu, kot nesrečo in ne kot smolo.
Default avatar

makarony

Eh...sem se zatipkal pri zadnjem stavku. Pisati bi moralo :
"Zato, ker jaz smatram vsako škodo na avtu, kot nesrečo in ne kot srečo."
Default avatar

Yamm

nikjer nisem zasledil, koliko pa res kaj pridejo kasko zavarovanja ?
- ali se obračunajo po ceni novega avta?
- približno koliko % ?
- ima boniteta na osnovnem zavarovanju tu kaj veze?

THX