Med.Over.Net

Starši, učitelji in učenci

Odgovarjajo: mag. Nataša Durjava, geštalt izkustvena družinska terapevtka in EAP psihoterapevtka

primernost učiteljic za izvajanje nalog?

Default avatar

barbi 2

Prosim vas za nasvet. Bratranec obiskuje osmi razred OŠ. Za obvezno nalogo sta 2 učiteljici (ena knjižničarka, druga pa uči zgodovino in zemljepis) naložili učencem naj pripravijo seminarsko nalogo.
"Razložili in razdelili" sta navodila za samo izdelavo te naloge. Na A4 formatu je bila na eni strani naslovnica (primer le te) na drugi pa izredno kratka navodila. Pisalo je samo da mora sem. naloga vsebovati:

naslovnico
kazalo
uvod
glavno tematiko
zaključek
vire

Zaporedje je resnično takšno. V grobem To me ne moti. Moti me to da je bila vsak stvar jim razložena le na kratek način. Npr. kazalo: naslovi naj bodo oštevilčeni, uvod naj pritegne bralca itd..
Če veš za kaj se gre potem stvar lahko narediš. Na tej šoli so v vsem času prvič pred seminarsko nalogo. Prej je zadostoval 1x A4 format z celotno tematiko (npr. referat) Niso jim pokazali nobene izdelane seminarske naloge, ne kako narediš kazalo, število napisanih strani je pri njih neznanka, ne omenjajo oštevilčenja strani, velikosti pisave, razmaka med vrsticami tudi ne omenjajo, ne povejo kako naj izgleda uvod kako se ga piše in enako zaključek itd, poleg tega pa niti ne pomislijo da večina še nima računalnika, če ga pa že imajo nimajo interneta. Predmet računalništvo ni obvezen je kot dodatna dejavnost po želji, tako da večina nima niti osnovnega znanja izdelave seminarske naloge na računalnik.
Učiteljice pa zahtevajo na računalnik narejeno seminarsko nalogo. Poleg vsega kar se mi zdi pa porazno pa je: teme sta razdelili. Napisali sta da naj podatke poiščejo na internetu (nalogo so dobili tik pred počitnicami) in dali nekaj naslovov. Od vseh naslovov (vse sem preverila verjemite) ni bilo nobenega ki bi lahko pomagal. Namreč vsi so bili v angleščini od tega si na enem naslovu našel podatke samo o ZDA (ker je bilo v iskalniku mogoče najti samo vsa glavna mesta ZDA in vse zvezne države popolnoma nič o drugih celinah). Poleg tega je bila ta internetna stran predlagana za pridobitev informacij o Ljubljanski kotlini. Pa sm tudi to poiskusila najti na tej strani in logično nič zadetkov. Poleg tega pa so bile predlagane teme o Vetru, EL Ninjo, vremeskih pojavih in zopet strani (predlagane) v angleščini, strokovna ang. ne tista bolj lahka če lahko to rečem.
Kolikor poznam tematike vem da gre za strokovne izraze (še posebno pri vremenskih temah) ki še prevedeni delajo probleme osnovnošolcem kaj šele v tujih izrazih. V osnovni šoli jih učijo osnov ang. jezika nikakor ne strokovne terminologije. Izrazi na teh straneh so taki da jih nobena od teh dveh učiteljic ne zna direktno prevest. Če bi jima prinesla tekst in ju prosila naj pred mano prevedeta bi se pošteno ugriznili v jezik. To dejanje bi jima tudi v resnici naredila, šla bi na govor. ure in zahtevala naj poiščeta podatke pred mano za temo iz njunega seznama in pokažeta seminarsko ki sta jo sami naredili. Pomoje ne moreš učit nekaj kar sam ne znaš kakovostno napravit.. Ti dve dami sta me učili in vem da pojma nimata o ang. jeziku, obe sta starjši in nezainteresirani za kakšno dodatno izobraževanje. Za eno vem da ima celo resne težave z računalniki in glej zlomka prav ona pametuje kako naj seminarska se naredi na računalnik, seveda samo z besedami učenci pri spoznavanju osnov seminarskih nalog in nimajo stikov z računalnikom razen če obiskujejo krožek računalništvo, tam počenjo druge stvari). Pa ne mi rečt da ne vem da ne znata ang. znata le osnove (Hello, My name is......) ne pa tako da bi znali prevest kaj v zvezi z nastankom npr. pojava El Ninja ipd.
Torej naj posredujem pismo ravnatelju in opišem problematiko in zahtevam pojasila, za zadeve ki so še mene zmedle pa imam iz seminarskih nalog nekaj 10 na faksu, seveda brez omenjanja imen bratranca v posredovanem pismu(ker se različno piševa ne vedo da sva v sorodu) . Temeljito sem ga izprašala da si ja ne bom sramote delala če kaj težim okrog in pozanimala pri drugih tako da sem izvedela povsod enako. Noben pojma nima o izdelavi seminarskih (kako narediš kazalo, kako oštevilčiš strani (ker pač ne smeš na vsako stran ti sam vpisat 1 stran, 2 stran ,ampak to naredi računalnik po našem ukazu) . Jaz bratrancu lahko pomagam pri izdelavi samo ali sem ga jaz dolžna učiti nekaj kar bi ga morali v šoli da lahko naredi zahtevano nalogo. Mi ni težko ampak ne vidim smisla ker nima doma računalnika, v šoli tudi nima dostopa do njega, gre pa v 1 letnik pa vem da bi moral znat kaj, pa ga niso naučili nič, samo to seminarsko naj naredi, da bosta videli kako jim gre potem pa bosta povedali kaj delajo narobe. Mislim da sta skrajno nesramni do učencev saj jim tako le glave mešata ker sta nejasni. In kje naj najdejo računalnik tisti katerih nimajo sorodnikov blizu? Knjižnica je tudi med prazniki zaprta. No povrh vsega pa ena učiteljica še vedno (več kot 20 let) fantazira o tem da nas bodo prišli iskat vesoljci ki bodo odpeljali naše starše mi otroci pa bomo delali pokoro na zemlji, kako izgledajo vesoljske ladje, kako se plava z morskimi psmi ipd, skratka take teme še vedno žuli pri predmetu geografija in pa zgodovina in zemljepis. Najprej imajo naravo in družbo potem zemljepis in nato še geografijo teme pa so skoz enake, no prvi izraz narava in družba je razumljiv ostala dva pa še učenci mešajo med sabo.

Torej še enkrat. Naj ravnatelju pišem v zvezi s seminarsko nalogo. Namen ga imam prosit naj obišče tudi sam predlagane internetne strani in poskuša na njih najti kaj za predlagane teme v jeziku ki bo razumljiv 14 letniku in naj mi pisno, zadevo obrazloži, pove mi naj tudi koliko strani zahtevajo in podobno (napišeš 1 stran besedila, gor daš dva nalova, narediš kazalo, uvod, zaključek in vse ostalo in to je to , ni jasno izraženo pri njih koliko strani besedila bi radi in potem naj mi vohamo kaj in kako). Zanima me kako lahko kaj takega zahtevata ko nobena nima pojma o teh zadevah. Vse je preverjeno tudi na lastni koži sem kaj doživela. Poleg tega zahteva iskanje po internetu tudi znanje ang. jezika ne samo slov. in povrh vsega se na nekaterih straneh lahko pokaže tudi kaj pornografskega (tisti nadležni okenčki npr.). Ne žalim vseh učiteljic in nikogar ne žalim. Smo ne zdi se mi pravično da jih stvari učijo osebe ki zato niso strokovno podkovane niti sama šola tehnično ne (za učence). Učencem naredijo več škode kot koristi na tak način. Pa še to mi naj kdo pojasni. Prva konferenca graja, ko jo popravlja mu reče oceno(4) bom vpisala v drugo konferenco, prva pa tako ostane še vedno graja. V stik z njo ni mogoče pridit saj je ni na govorilnih urah in tudi sicer je trenutno (že dalj časa 1 mesec) ni mogoče dobit. V zvezi z vsem prosim za vaša mnenja in ne pričakujem napadanja. Vesela bi bila tudi mnenja kakšne učiteljice OŠ.
Seminarsko sva pisala s pomočjo knjige in ne interneta ker gor ni bilo nič v zvezi s tematiko (mogoče stavek dva)
Default avatar

tejka

draga barbi, prebrala sem tvoj post in sem čisto frapirana

moje mnenje je, da zadeva ne sme iti kar tako mimo. najbolje bi bilo če bi se skupinsko odzvali - sem mama 18-mesečne hčere in z sedanjim šolskim sistemom še nimam konkretnih izkušenj. kar pa slišim ni nič kaj spodbudno.
v mojih časih se mi zdi, da je bila oš učencem precej bolj prijazna.

upam, da boš zadevo uspela urediti, žal ti konkretneje ne znam svetovati. je pa gotovo danes na forumu tudi "osip" zaradi veselega silvestra :)

srečno!
Default avatar

gedeonova

Vidim, da te zadeva resnično žuli:)

Prepričana sem, da se od učencev 7. razreda ne pričakuje, naj prvo seminarsko nalogo napišejo po vseh pravilih. Tega še študentke ne znajo.

Povezave so bile verjetno dane le kot alternativen vir. Morda so želeli učence usmeriti na internet (tiste, ki to poznajo in zmorejo).

Gotovo je naloga lahko napisana "na roko" in brez uporabe interneta. Bolj pomembo od tega je, da jo mora učenec napisati sam, morda z minimalno pomočjo sestrične. Le tako se namreč lahko kaj nauči.

Namesto pisma ravnatelju predlagam pogovor z učiteljicama. oB OBVEZNI PRISOTNOSTI BRATRANCa:)

lp
alenka
Default avatar

barbi 2

Bratranca ne bi pod nobenim pogojem vzela s seboj. Kraj v katerem živimo je majhen, učiteljice poznajo starše še iz časov ko so jih one učile in tako otroci dobijo "nalepke" s katerimi je težko se spopadat. Nimam mu jaz namena naredit seminarske naloge v celoti, le pomagati. Do sedaj še ni nikoli pisal na računalnik in mu gre težko. Najmanj 1000 krat sm ga spraševala če je res potrebno naredit na računalnik al bi to naredil le zato da ga drugi ne bi spet zafrkavali. Rekel je da mora na računalnik. Mam pa namen povprašat obe kako sta si to sploh zamislili. Ali je resnično potrebno upurabljati računalnik. In sploh pa je potrditev tega da mora uporabiti na računalnik tudi Navodilo: za temo iz seznama ki si jo je učenec izbral naj najde gradivo na sledečih internetnih straneh......in so naštete in prav malo uporabne kot sem že napisala. Če jim ne bi bilo treba uporabiti računalnika zakaj mora potem uporabiti internet do katerega nimajo vsli dostopa in le redki so taki ki ga imajo. No ko je mene vprašal če lahko pride delat z računalnikom sem ga vprašala če je žešel po knjige, pa je najprej reku da da naj ne bi knjig uporabljali (gradivo iz interneta) pa sm mu rekla da naj gre v knjižnico še po kakšno knjigo na to temo če ne ne bova nič delala. Pa jo je prinesel. No eno. Za drugo mu je ta knjižničarka rekla da mu je ne sme izposodit ker jo potrebujejo tudi drugi in naj si kopira kar rabi(nio šlo za kakšno večjo knjigo), poleg tega pa sprašujem še nekaj: povsod povdarjajo zakon o avtorskih pravicah in spoštovanje le tega, tudi za knjige, Zakaj si potem v šoli to dovolijo, ali ni namen učenja tudi to da te naučijo spoštovat nekogaršnjo delo. No ne rečem mi si tudi skopiramo kaj ampak nikol nam ni nihče od učiteljev, profesorjev rekel da naj to naredimo. Pač včasih moraš 15 kg torbo nest tud 3km daleč da pa zraven naložiš še enciklopedijo ali kaj podobnega?Ja no v tej šolski knjižnici imajo slab izbor knjig. Vem ko sem sama delala referate nikol nobene knjige vse vedno izposojene al od učiteljic ki so imele kakšno več mesecev al od drugih, nekaj knjig je bilo zagotovljenih za obezno branje ostalo pa kakor je. Za eno stvar le ena knjiga. No sama sem potem morala it v Knjižnico Prežihov Voranc, kjer sem imela na izbiro veliko knjig (namen samostojnega dela je tudi da znaš iskat vire v večih knjigah ne samo v eni in da potem iz nje še vse do potankosti prepišeš.?). Ko sem bila enkrat v OŠ knjižnici poteno razočara ker spet niso nič imeli sem bila tudi jezna in sem knjižničarki rekla kako je mogoče da nimajo nobenih uporabnih knjig za izposojo in koliko časa bom čakala na tisto ki jo rabim. Pa mi je odgovorila da 14 dni pa sem ji rekla kakšna knjižnica pa je to če nimamo knjig na izbiro, pa je rekla kok si pa ti črnogleda. Jest sm sam šla v, sam misnla sm se al se naj smeje če ni nč pamtnga na izbiro. Druge šole so pa tako bogato založene. Tud zdej ko kaj dela bratranec prinese domov samo eno in mu reče da nobene druge niso imeli no jaz ga nateram še v drugo knjižnico po več knjig če že hoče mojo pomoč. Ne delam pa namest njega.
Default avatar

gedeonova

mislim, da boš najbolje naredila, če boš bratranca peljala v kakšno "pametno" knjižnico in mu pokazala kako naj si najde primerne knjige. šolske knjižnice imajo zelo omejena sredstva in so zato slabo založene. sploh za takole "raziskovalno" delo.

bolj kot tega, da se ne sme fotokopirati celih knjig (deli se seveda lahko) je treba učence na začetku učiti citiranja oz. da se ne sme kititi s tujim perjem, kar bi "prepisovanje do potankosti" seveda bilo. naučiti jih je treba, da iz večih virov zberejo podatke, le te shematsko predstavijo in nato pišejo "avtorsko" (tj. s svojimi besedami) ter seveda navajajo vso uporabljeno literaturo.

sicer pa način dela kot študentka poznaš...poskušaj bratranca voditi skozenj. bodi pozorna na to, da bo posploševal ter postavljal lastne hipoteze, ki jih bodo dejstva potrdila oz. ovrgla.

njegova prisotnost pri pogovoru je nujno potrebna, da postane jasno, če si pobič morda česa ni izmislil. ali pa preslišal del navodil ipd.

pa raje praznujta danes:)

lp
alenka
Default avatar

ara

Kolegica je po izobrazbi računalničarka in cele dneve prebije za računalnikom. Njena hči je dobila podobno nalogo - naslov neobstoječe internetne strani na neko tematiko, ki je potem niso našli niti kolegica niti ostali v službi z nobenim brskalnikom - pa so iskali po naslovu, po ključnih besedah, po tematiki... Niti nič, kar bi bilo približno podobno.
Prav je, da otroke navajajo na samostojno delo, ampak ta je malo prehuda, sploh ker vsi pač nimajo računalnika doma in ga ne znajo uporabljati. Koristneje bi bilo, če bi se povezali z računalniškim krožkom, pa bi otrokom pokazali, kako se tudi lahko išče podatke, pa v kakšno dobro založeno knjižnico naj jih peljejo - tudi knjige niso od muh in za staro šaro. Koki sta bili pač na nekem seminarju in so nekaj bluzili o računalniku in internetu, pa sta nekaj spacali, ne da bi sploh vedeli, kaj bi bilo pravzaprav primerno za takšno starost...
Ti kot sestrična se najbrž niti ne moreš kaj dosti buniti v šoli, kljub temu pa ne bi smelo iti kar tako mimo. Saj imajo težave verjetno tudi drugi otroci. Naj starši na roditeljskem malo zarohnijo. Tako se ne dela.
Default avatar

Kr Ena

Ne recem, da imata učitečjici prav, tudi ne recem da nimata.
Ampak to, da pa gre nekdo pametovat, ki niti najmanjšega pojma nima, kaj vse stoji za eno šolsko uro, ki jo učitelj pripravi... pa je višek. To je isto, kot da bi sel mesar solit pamet frizerju.
Najboljse pa se je to, da naj barbi2 naredi vse namesto svojega bratranca, ker on tak ne zna računalnika uporabljat. Bog ne daj, da bi ga pa mogoče ona naučila.
Ja, in učitelji sigurno pričakujejo od učenca v OŠ, ki prvič dela seminarsko, da bo naredil najmanj kopijo diplomske naloge.
Svašta.
Default avatar

barbi 2

Ja mali je sam in ob pomoči naredil in dokončal nalogo. Ni za oceno sta rekli, ko sta poberali pa da bo ocena padla v veliko redovalnico. Mislim da lahko malo pametujem o nečem o čemer sem prepričana. Pritožbe strašev (tistih ki poznajo delo z računalnikom, tisti ki jih sami niso nikoli uporbljali o tem malo vedo in taki še obstajajo) so padale danes na sestanku. Kaj bo ne vem. Po mojem nič ker pripombe so že bile pa se v 7 letih ni spremenilo nič. Aroganten odnos imajo pa one ker ko jih kaj vprašaš na lep način te gledajo : kva pa ti tuki neki sprašuješ. Ljudi se takoj prebere če nekatere stvari znajo in so v njih doma, če ne se pa začno izmikati in govoriti prazne besede. Me pa zanima zakaj jim nista podali katere iskalnike lahko uporabljajo ipd. To je osnova za iskanje po internetu. In ne morjo od njoh pričakovat da si bodo pomagali s stranmi kot so weather.com, terraserver/microsoft.com,........Kje so iskalniki in slovenske strani (iskalniki najdi.si, matkurja.si, google.com,)
Default avatar

Dexy

Gospa Kr Ena!

Mislim, da ima barbi 2 prav, da malo pametuje.

Jaz sem učiteljica v osnovni šoli in sem vesela vsake kritike in seveda pohvale. vsi smo ljudje in delamo napake in se na njih učijo.

Kolikor sem samam ugotovila, sem dobila največ dobrih idej in tudi dobrih kritik od ljudi, ki sploh ne delajo v prosveti.

Pa tudi če nisi mesar, če si vsaj malo kuharja veš, koliko je potrebno meso posoliti, da bo po tvojem okusu, mar ne!!

Lep dan, Dexy

Moderatorji

mag. Nataša Durjava , geštalt izkustvena družinska terapevtka in EAP psihoterapevtka
durjavaN