Rekreacija, oblikovanje telesa in zdrava prehrana

Odgovarjajo: Mito Šinkovec, prof. športne vzg. • Vesna Feelgood, svetovalka za prehrano • Mario dr. FeelgoodMiloš Milošević, dr. med., spec. plastične, rekonstrukcijske in estetske kirurgije

Glikogen v jetrih

Default avatar
Pozdrav,

ker na forumu Hujšanje ni odziva, prosim za odgovore vas in sicer
zanima me, za koliko kilokalorij glikogena se maksimalno naloži v jetrih in ali ta količina niha glede na količino vnosa hrane, ali je vedno enaka...tako okvirno si že predstavljam, smotrno za telo in logično bi bilo, da količine zadostujejo za pol dneva recimo...ugibam, koliko je to konkretno? Pa še nekaj, po koliko dnevih natančno zaradi manjšega vnosa hrane začne telo črpati maščobne zaloge? Rediti se začneš pa takoj, ko so zaloge glikogena polne, ja, ne....kako nefer;)?

Hvala za odgovore in lep dan vsem!
sc
Default avatar
Nič ni nefer. Telo izrablja optimalno resurse, ki so mu na razpolago. Tisti, ki delajo nefer so tisti, ki so na nivoju dojenčka in še jesti ne vedo. Jedo več kot potrebujejo, takrat ko ni potrebno in tisto vrsto hrane, ki ni primerna.

Glede porabe maščob imaš popolnoma napačno razmišljanje. Energija iz maščob se porablja VEDNO tudi takrat ko nič ne delamo. Sploh ni res, da moramo najpej porabiti zaloge glikogena, da bi začeli porabljati maščobe.
Energija samo iz glikogena se porablja samo v primeru zelo visoke obremenitve, ko je potreba za kisikom večja od tiste, ki jo lahko priskrbimo za izgorevanje maščob ali pri kratkotrajni visoki obremenitvi, ko ni časa za razgranjo maščob. V vseh ostali primerih se porablja kombinacija energije iz maščob in glikogena. Razmerje je odvisno od višine obremenitve in naše kondicijke pripravljenosti.
V jetrih je relativno majhen "rezervoar" glikogena od 400 kcal. Moramo se zavedati, da se iz tega rezervoarja hranijo tudi možgani, zato ta rezervoar ne sme biti nikoli prazen. Največji rezervoar glikogena je v naših mišicah. Pri tistih bolj treniranih je velik okoli 1.600 kcal.

Telo porabalja energijo za delo iz maščob in iz glikogena pa ne na ta način kot si večina hoče razlagat. Teorija, da najprej moramo porabiti zaloge glikogena, da bi začeli porabljati maščobe je za lasje privlečena.
Na internetu je toliko dobre literature o tej temi, da je prav smešno kako so eni "nepismeni" v tem pogledu. Čudno je to kako znajo najti vse tiste glupe diete, čudežne praške in tabletke, ki jih bodo rešili maščobnih zalog, ki so si jih kot hrčki pridno nabirali.
Sedaj ko se bližajo topli dnevi pa se teh zalog hočejo na hitro rešiti. Prav na račun takšnih eni kujejo bogatstvo s prodajo čudežnih naprav in izdelkov, ki jim bo v par tednih spremenil videz. Pozabljajo, da je maščoba energija in da energija ne more izginit. Energijo moramo PORABITI. Najhitreje je bomo porabili tako,da veliko migamo in jemo NORMALNO hrano glede na naše potrebe.

Kot primer vam dam sebe. Zaradi redne fizične aktivnosti komaj uspem pojesti toliko, da ne izgubljam na teži kljub temu, da pojem dnevno vsaj 3.500 kcal. Torej ni štos v dieti s malo kalorij. Če bi jaz jedel okoli 3.000 kcal bi še vedno imel dnevni primanjkljaj od 500kcal večinoma iz maščob. To vi z nobeno nizkokalorično dieto ne boste dosegli. Vedno boste lačni, slabo se boste počutili, da o nekvalitetni telesni strukturi, ki jo boste pridelali sploh ne govorim.
Default avatar
Hvala za izčrpen odgovor in še posebno hvala za vse izrečene žalitve. Moram rečti, da sem izredno prizadeta, ker:

a) Ker nisem vedela, sem vprašala, nisem se delala pametno in delila nasvetov.

b) Do sedaj sem vedno naletela na napačno teorijo, da telo najprej porabi zaloge glikogena v mišicah in jetrih.

c) Nimaš pojma o meni (in tudi iz napisanega ne moreš sklepati, ker nič ne kaže na to), mojem načinu prehrane, treningu, čudežnih praških, paniki pred poletjem, glupih dietah, moji nevednosti, lenobi, nerealnih pričakovanjih, vsesplošni zabitosti etc. zato se naslednjič vzdrži osebno žaljivih pripomb, sploh pa to ne bo potrebno, ker sem zadnjič tukaj kaj vprašala!!

Lep večer tudi tebi.
Default avatar
Odgovor je bil takšen kakšen je iz preprostega razloga, ker sem že 101 krat odgovarjal na to, kdaj se začnejo "kuriti" maščobe in da se jih na zdrav način ne da porabiti hitreje kot smo jih nabrali.
Default avatar
Glej, cenim tvoj trud, ampak ne moreš se tako obnašati niti do drugače mislečih, še najbolj pa me jezi, da prehitro sklepaš in nas mečeš vse v isti koš, še najmanj pa maram, da mi polagaš besede v usta in pripisuješ stavke, ki jih nisem izrekla (kot v zadnjem primeru, kje sem napisala, da hočem zdravo na hitro shujšat, na primer). Eh, s tem zajedlivim, nesramnim, vzvišenim v svoji razsvetljenosti in robatim tonom nerazmišljujočih in že prepričanih v svoj prav top šop diet ne boš prepričal, tiste, ki pa ne iščemo bljižnic, pač pa informacije pa tak odnos gladko odbije.
Default avatar
Kolesar1 sem se ti že večkrat želela zahvaliti za razumljive obrazložitve in predvsem, da imaš še voljo ponavljati ene in iste stvari glede diet, hujšanja,...Na žalost je med ljudmi še vedno zakoreninjenih toliko zmot o hujšanju, da nič čudnega, kako bi vsak rad izgubil 10 kg v dveh tednih. Škoda, da se osnove metabolizma ne podajajo v šolah, recimo pri športni vzgoji v srednji šoli. Mislim, da razumevanje pravilnega načina prehranjevanja in ukvarjanja s športom osnova za zdravo življenje. Predvsem pa za premik miselnosti med ljudmi.

LP
Default avatar
Kolesar - prevec sodis po sebi. Tvoje telo upravlja testosteron, zrtve, o katerih pises, pa (vecinoma) estrogen. Ne poznam zenske, ki bi lahko pokurila toliko, da ne bi mogla pojesti toliko hrane, da bi zadostila svojim energetskim potrebam - mogoce so to kake vzdrzljivostne sportnice. Ampak ti govoris tako, da bi clovek skoraj pomislil, da se mora zdaj kaka mama, ki se 40 let ni niti posteno presvicala, zdaj sportat tako, da bo dosegla Kolesarjev kondicijski Olimp. Ej, eno so top-šop neumnosti, drugo pa tvoja skrajnost nerealnosti. Tu so predvsem navadni ljudje, ki jim poganjanje pedalov ni niti v kaksno posebno veselje niti nima pomembnega deleza casa v zivljenju. Obstaja srednja pot in nobene potrebe ne vidim, da ljudi zamoris s svojim brezmadeznim primerom. Kakor tudi ne po cudeznih, ... kako je ze rekla?... a je bilo "prvovrstnih" prehranskih nadomestkih?...
Default avatar
Poznam veliko starejših "mamic" in "atekov", ki ne kolesarijo, naredijo pa skoraj vsaki drugi dan "sperehod" na Pohorje. Eni celo vsaki dan, čeprav so že babice in dedeki. Tudi na Pohorje ni potrebno hoditi vsaki dan. Že ena ura intenzivne hoje dnevno in s pametjo izbrana prehrana je dovolj, da vzdržujemo pravi metabolizem in težo.
Kako boste vi preživljali vaše dneve je vaša odločitev. Ne pa govorit, da je nemogoče najti 3-4 krat tedensko po uro dve za fizično aktivnost.

Moj primer sem podal zato, ker mi veliko njih pove, da ne morejo shujšati in da je meni lahko ko sem vedno isti. Obenem sprašujejo kaj naj naredijo saj so izprobali že 100 diet.
Moj odgovor je vedno enak: hodi zmenoj na trening, pa boš sigurno shujšal. Po treningu si boš lahko privoščil celo sladkarije, če ti pašejo.

Za povrh še to. Na forumu malo kdo ve koliko sem star. Verjetno si predstavljate, da se pod pseudonimom kolesar skriva kakšna mlajša oseba, ki ima dovolj volje in časa za "športanje" pa se motite. Moj sin ima 31 let, kčerka pa 23.
Default avatar
Kolesar, kregas se sam s sabo. Sour_cream te je vprasala po glikogenu, tebe je pa sam zolc.

Moderatorji

Mito Šinkovec , prof. športne vzg.
Mito
Vesna Feelgood , svetovalka za prehrano
Vesna Feelgood
Mario dr. Feelgood
Mario Feelgood
Miloš Milošević , dr. med., spec. plastične, rekonstrukcijske in estetske kirurgije
Miloš Milošević