Med.Over.Net

Rekreacija, oblikovanje telesa in zdrava prehrana

Odgovarjajo: Mito Šinkovec, prof. športne vzg. • Vesna Feelgood, svetovalka za prehrano • Mario dr. Feelgood

S preudarno prehrano in pravilno vadbo do zdravja, dobrega počutja in osebnega telesnega zadovoljstva. Forum za vse, ki se radi razgibavate, sproščate, ukvarjate s športom in imate kakšen konjiček.

Mito Šinkovec , prof. športne vzg.

Mito

Vesna Feelgood , svetovalka za prehrano

Vesna Feelgood

Vesna Milenković je dinamična in polno zaposlena mati dveh otrok, ki si je profesionalne izkušnje nabirala na različnih področjih – po duši naravoslovka, ki je pristala v ekonomski stroki in s svojo sposobnostjo improvizacije uspešno združuje različna znanja. Na področje prehrane jo je pripeljala stiska ob spoznanju, da je njen novorojeni sin hud alergik. Postopno se je sinovo zdravje izboljševalo, alergije so pojenjale, znanje s področja prehrane in »alternativnega« kuhanja pa raslo. Ima bogate osebne izkušnje, ji jih z vami deli na forumu Prehrana, Prehrana, rekreacija in oblikovanje telesa in v posebni sredini rubriki na portalu za Recepte. Vesna je prehranska svetovalka in to počne z velikim veseljem. S svojim občutkom za posameznika in s strokovnim znanjem lahko ponudi oporo in razumevanje na poteh sprememb, ki nikoli niso lahke. Vesna ni profesionalna kuharica in tudi ne pretirana ljubiteljica preživljanja časa ob štedilniku. In ravno zato je specializirana mojstrica reševanja vsakodnevnih prehranskih zagat. Vesna pravi: “Obožujem okusno, zdravo hrano, ki se jo hitro pripravi, s slastjo poje in nato posveti še drugim pomembnim rečem v življenju.” Pomaga vam najti odgovore na vprašanje KAKO? To vprašanje se postavi, ko izveste »kaj« in »zakaj« je potrebno nekaj narediti. Vesna poskrbi, da boste lahko vse odgovore lažje prenesli v svoj vsakdan.

Mario dr. Feelgood

Mario Feelgood

Mario Sambolec je specializiran strokovnjak za prehrano in predavatelj Fitnes Zveze Slovenije. S svojo unikatno filozofijo Feelgood ruši stereotip klasičnega pristopa »fitnesa in diet« in utira nove smernice zdravemu odnosu do lastnega telesa ter uči o pomenu primerne vadbe ter prehrane za posameznika in njegov specifičen cilj. Kot trener za osnovno/specifično pripravo in svetovalec za športno prehrano ter uporabo prehranskih dopolnil vam svetuje na forumu Prehrana, rekreacija in oblikovanje telesa.

srcni utrip

Default avatar

andrej

zivijo

zanima me koliko je normalni srcni utrip.. sam imam namrec manjsi problem..nisem kak izrazit sportnik pa imam utrip v mirovanju komaj 45..kako ga lahko zvisam oz kaj mi lahko to skodi?

lp
andrej
Default avatar

mirko

normalnega srčnega utripa ni. vse je v mejah od do in nisi nič posebnega. Zakaj bi ga pa zvišal? Lahko poskusiš z mamili, velikimi količinami kave, alkohola itd. pa boš videl, če se boš kaj bolje počutil....
Default avatar

kolesar

Andrej,

Na splošno velja pravilo, da ima pri vsakem živem bitju srce v "naprej določeno" število udarcev glede na vrsto v katero spada. Življenko dobo naj bi določal čas v katerem porabimo to zalogo utripov, če nas prej ne pobere zaradi bolezni ali nesreče.
Tako živali katere imajo tudi do 300-600 udarcev v minuti živijo zelo kratko. Želve velikanke imajo okoli 6 udarcev na minuto in živijo par sto let.

Tudi pri človeku je podobno. Od dve enako zdravi osebi bo živela dalj časa tista, ki ima v mirivanju nižji utrip. Tako pravi teorija. Zato je priporočljiv aerobni trening, ki znižuje utrip v mirovanju in ne glede na eno ali dvo urno obremenitev utripa na 60-80% max. nam doprinese dosti malj utripov v enem dnevu.

Tvoj utrip v mirovanju je na ravni normalnega špotrnika ali dobrega rekreativca tako, da si lahko srečen pod pogojem, da se dobro počutiš.
Vrhunski športniki imajo utrip v mirovanju pod 40. Extremi tudi pod 30.

lp
Default avatar

iva

Ej, kolesar, lep pozdrav.

Zelo zanimiva stvar. Ali bom torej jaz , ki imam povprečno srčni utrip v mirovanju čez 100 že celo desetletje, živela za polovico manj. Ob tem me še zanima, kako pa ga naj v današnjih stresnih časih znižam. Težav s povečanim pritiskom pa nimam, prej s prenizkim?
Default avatar

realist

Iva, to, kar je povedal kolesar, bo kar držalo. V splošnem res pomeni nižji srčni utrip v mirovanju boljšo telesno kondicijo in nekako boljšo preddispozicijo za daljše življenje, seveda pa tega ne gre jemati za edino resnico, kot povsod so tudi tu izjeme. Sprašuješ, kako ga naj v teh stresnih časih znižaš. Saj niso časi stresni, stresni smo ljudje in za to smo sami krivi !! Odpravi stres, torej spremeni način življenja, pa boš videla, da drži, kar govorim. Kako to doseči, je pa težko povedati...Vsak sam mora precej "delati na sebi" (eni sicer manj kot drugi, nekateri tega ne zmorejo nikoli), da spremeniš svoja mišljenja, svoje vrednote in s tem avtomatsko tudi stil življenja... In ko to dosežeš, opaziš, da dosti lažje dihaš in se bolj veseliš jutrišnjega dne... Ampak tega se opisati ne da, to moraš doživeti...
Default avatar

Kolesar

Iva,

Tvoj srčni utrip v mirovanju je previsok. Dobro bi bilo, da se posvetuješ z zdravnikom.
Srčni utrip lahko znižamo na več načinov. En od načinov je uporaba ustreznih tabletk kot na pr. Propanalol, ki med drugim tudi znižajo srčni utrip.
Drugi težji in bolj priporočljiv način je svakodnevna 30-40 min fizična aktivnost (bilo katera) z obremenitvijo med 65-80% MSU(max srčnega utripa). Takšna aktivnost krepi pljuča, srce in ožilje. Srce je zadolženo, da pumpa kri v takšni količini, da zadosti našim potrebam glede na obremenitev. Močnejše srce potrebuje manj krčelj, da opravi zahtevano delo. "Slabše" srce udari večkrat, da bi izvršilo enako delo. Zato, če želimo zmaljšati število utripov moramo ojačati mišico, ki ji rečemo srce. Kako se jačajo mišive vsi vemo. Sigurno ne v fotelji.

Za rekreativno spremljanje srčnega utripa in procenta obremenitve priporočam Polarjev merilec srčnega utripa A5.
Zakaj A5?
Zato ker je zelo enostaven za uporabo. Med ogrevanjem sam ugotovi naše "delovno" območje in nam med drugim kaže: trenutni pulz ali procent obrementve, porabljene kalorije in BMI (Body Mass Index ) na osnovi podatkov, ki smo jih vnesli: spol, teža,starost in izmerjenega srčnega utripa.


lp
Default avatar

Pavla

Zelo zanimivo,namrec kolesarim dva meseca,moj normalni utrip je 57. Kolesarim vedno po kar strmih klancih in glede na izracun koliko je mojega maksimalnega utripa mi ga ne uspe spraviti pod 85% obremenitve.Vozim zelo pocasi,da se pocasneje ne da. kaksen nasvet,kako ga znizati?