Koronavirus

D vitamin

Default avatar
Pripenjam tekst s portala predlagam.vladi.si o koristnosti jemanja D vitamina tudi v primeru Covid-19.
Pa naj še kdo, ki se na to spozna, pokomentira. Škodi najbrž ne, saj že zdaj marsikdo jemlje dodatke D vitamina.

Screenshot_vitamin D in Covid19.png
(151.6 KiB)

Default avatar
Evo imaš tukaj:

https://www.sciencedirect.com/science/a ... 6020302764

Highlights:
The vitamin D endocrine system have a variety of actions on cells and tissues involved in COVID-19 progression.
Early calcifediol (25-hydroxyvitamin D) treatment to hospitalized COVID-19 patients significantly reduced intensive care unit admissions-Calcifediol seems to be able to reduce severity of the COVID-19.
Calcifediol seems to be able to reduce severity of the disease.
Default avatar
Jonc je napisal/a:
kOMBINACIJA je D vit.+ C vit (najbolje intravenozno- v žilo) cink. Za vse stare in hudo bolne, ki težko dihajo, pa namesto respiratorja, ki ubija, dexametazon, ki zmanjša oteklino bronhijev in tako omogoči samostojno dihanje.
Default avatar
Ravno na kanau A je bil danes prispevek. In ja, so researchali :) - jaz pišem že nekaj mesecev glede tega, sem pa iz farmacevtskega foha, preizkušeno tudi na sebi junija letos, ko je bilo nekaj "čudnega" pri meni, nisem bila med ljudmi nikakor - sem fasala nekaj očitno v lokalnih trgovinah:

Formula: Cink ( depo) + Vitamin C depo+ vitamin D3 kapljice ne v tabletah.. V času sedaj, ko so sončni žarki šibkejši in ne bodo uničevali strukturne vijačnice DNKja tega virusa. UV žarki so pomembni za naravno nastajanje vitamina D sicer - z nobeno "prehrano" ga ne moremo dobiti dovolj in v tolikšni kollični, kot samo s sončnimi žarki.
Default avatar
iz izkušenj je napisal/a:
popravek, pardon: med ljudmi službeno ali drugače, nikakor - samo po trgovinah - delam od doma.
Default avatar
iz izkušenj je napisal/a:
Da jemanje C vitamina v tabletah in D vitamina v tabletah nič ne pomaga? Koliko D vitamina se lahko vzame na dan (največ), da ne pride do predoziranja?
Default avatar
pomeni potem je napisal/a:
D3 oblika, oljna raztopina - ker se najhitreje absorbira in najbolje izkoristi telo , ko je vezan na maščobo. Je iz skupine "ADEK" vitaminov, topnih v maščobah..... V primeru povečane potrebe ne ena kapljica, koliko, mora povedati tvoj osebni zdravnik glede na tvoje trenutno zd. stanje ( krvna slika)..... Predoziranje: nobenega samodoziranja, po posvetu z zdravnikom!

Vitamin C pa seveda v tabletah noben problem, 1000 mg v času povečane potrebe za zaščito in preventivo dnevno, krajši čas - najbolje z depo sproščanjem ; še bolje pa liposomska oblika v raztopini (boljša absorbcija iz prebavil). Najbolje pa seveda IV =intravenzono (žila) pri akutnem stanju. Ampak to slednje pri nas dobiš le predpisano pri določenih stanjih, ni tako, kot v USA po samoplačniških klinikah.
Default avatar
iz izkušenj je napisal/a:
Jaz pa imam neke vrste kapsule (kot žele bonboni). Vzamem eno 400IU. Stara sem 64 .
Default avatar
jaz imam kapsule je napisal/a:
Preventivno čisto OK, brez skrbi. Sedaj ko prihajajo meseci pogostejših obolevanj, lahko brez težav jemljete. Če bi začutili pa kakšen "simtom", pa povišat dozo - dva na dan- Vitamin C ni toliko obremenjujoč za jetra in ledvici, če ste zdravi drugače, se presežek izloči z urinom, noben problem.
Default avatar
iz izkušenj je napisal/a:
naši zdravniki nimajo pojma o prehrani in vitraminih, ker to področje farmacije ne znaima. Farmacija pa dela programe študijske za zdravnike in tako kot se skoraj nič ne učijo bodoči zdravniki o zdravilnih zeliščih- torej o rastlinah, tako se zelo malo učijo o prehrani i vitaminih. S am sem za hec vprašal svojo zdravnico, koliko D vitamina naj jemljem vsaki dan, pa mi je rekla, da ni potrebno, če grem malo na sonce, samo naj se zaščitim proti soncu s kremo. No, prva napaka je, da če se zaščitiš proti soncu (kreme) se D vitamin sploh ne tvori. Drugo kar je je pomembno v katerem mesecu se sončiš in katere ure, ker se to vsaki dan spreminja, glede na kot sonca. Sem ji rekle, ampak če npr. ne grem na sonce, koliko D vitamina naj vzamem, pa mi je rekla da je po priporočilih dovolj 400 IE, KAR SPLOH NI RES. s sončenjem 20 minut na soncu v kopalkah seveda ga telko lahko tvori cca. 10.000 IE- seveda je to odvisno od polti kože, barve las in oči, svetlejše polti, rdeče lase, modre oči ga takšno telo tvori največ, dočim črni lasje, temne oči, temna koža- je treba biti na soncu več kot pol ure, ali celo 1 uro. Torej, D vitamin v zimskem času lahko vsaki dan vzamete 10.000 IE, če ste bolni pa dvojno dozo 20.000 IE. Tako jaz delam že leta. Zelo ugodno ga kupujem v ZDA, kupujem kar "solzice" v enkratni dozi 10.000 IE. Vitamin C je tudi zelo pomemben in sicer je najboljše jemati askorbinsko kislino v prahu v velikih dozah ga jaz jemljem skozi vse leto in sicer je potrebno kislino nevtralizirati z bazo, da nimaš težav z želodcem (kislina). Vsaki dan vzemem 2,5 gr. zdravniki govorijo o dozi 50 miligramov, ker še za bolho ni dovolj., ampak to so jim povedali na fakulteti farmacevti, ki si ne želijo zdravih ljudi, zato jim dajejo napačne podatke za marsikaj. Farmacija si ne želi zdravih ljudi, TO SI ZAPOMNITE, saj sicer nimajo kaj prodajati.
Default avatar
dvitaminko je napisal/a:
pozabl sem napisati, da se od oktobra do konca marca vitamin D na soncu ne tvori, ker je kot sonca nepravilen. Tisti ljudje, ki se sončijo celo obdobje tvorjenja vitamina, torej od aprila do oktobra, imajo zalogo skoraj do novega obdobja, saj se D vitamin skladišči v jetrih za cca. 6 mesecev. Ta podatek imajo tudi zdravniki- pediatri, ki otrokom predpišejo ta vitamin pri 6 mesecih življenja, ker ima otroček rezevo še od mame v jetrih. Torej če ste skoraj vsaki dan na sonci pomlad- poletje, ste preskrbljeni z njim celo leto, morda če v februarju in marcu malo pomagate telesu z dodatnim jemanjem za ziher.
Default avatar
dvitaminko je napisal/a:
:-) Me veseli, da tako razmmišljaš, spremljaš tuje strokovne zadeve..... Je treba.

Osebno sem tudi v remisiji z dvema avtoimunima boleznima že 6 let; ker jemljem po potrebi dnevne visoke doze vitamina D3. samo jetrne teste naredim vsaketoliko.
Default avatar
iz izkušenj je napisal/a:
In še dodatek: tudi moja zelo bližnja sorodnica je omilila, praktično spravila v remisijo vitiligo, še v začetni fazi ( je tudi avtoimuna bolezen) s povišanimi dozami vitamina D3. Tudi po strinjanju in posvetu dermatologinje na pediatrični kliniki..... ( tja seveda lahko hodijo do 18. leta :)
Default avatar
Sprejemam razlago, ampak me zanima dodatno - ali mogoče obstaja na tržišču preparat, ki bi vseboval C vitamin, D vitamin in cink?
Default avatar
a obstaja je napisal/a:
mislim da ne obstaja, mapak tudi če bi, ni primerno za jemanje, ker:
D vitamin se skladišči v telesu- jetra cca. 6 mesecev, C vitamin se izloči iz telesa v 2 urah, zato ga je treba vnašati na 2 ure, kadar so potrebe po tem vitaminu večje. Jaz npr. si naredim dozo za celi dan, pomešano z vodo in pijem 10 krat po 1 dcl. Torej vzameš 1/2 čajne žličke askorbinske kisline v prazen suh kozarec- dodaš 1/4 čajne žličke sode bikarbone- na suho premešaš, dodaš pol kozarca vode- začne se penit, ker je reakcija baza-kislina, počakaš da se neha penit in preliješ v 1 liter veliko rjavo steklenico in piješ celi dan na 2 uri. Enkrat vmes vzameš še 10.000 IE D vitamina. Kar se tiče cinka, je dovolj če 1 krat na teden poješ eno školjkino rižoto. Pomembno je, da tudi sicer zdravo živiš, zdrava hrana, tek, ali hoja, na način, da se res dobro preznojiš- pomembno je da se preznojiš, ker v tem primeru odlično funkcionirajo srce in pljuča. Sploh pljuča moramo jmeti dobro natrenirana, da se dobro vsaki dan zadihamo v naravi. Človek, ki samo sedi diha z vdihom 1/4 litra zraka ob vdihu, ko dobro tečeš in si zadihan bistveno več. ko šprintaš 100 metrov - šprint in ko končaš, vdihneš tudi 6 in več litrov zraka ob vdihu, kar pomeni, da poloviš ogromno kisika v pljučnih alveolah. PLjuča so ZELO POMEMBNA, zato jih trenirajte vsaki dan!!!
Default avatar
NATUROPAT je napisal/a:
Vprašanje za zraven;
Si dal kdaj - pri zgornjem ravnanju oz jemanju substanc - izmeriti nivo D vitamina s krvno preiskavo?
Koliko je bil rezultat?

Mogoče večkrat letno - pozimi in poleti?
Default avatar
Rok-1 je napisal/a:
to je kompleksno vprašanje, ki ni tako enostavno. Če greš na preiskavo, ti bodo v serumu iskali D vitamin in tu je dobro imeti cca 50 nmol/liter, tudi do 100. Nad 100 se kao šteje, da je preveč, ampak......D vitamin se skladišči v jetrih če se obilno sončimo in od zdravja jeter je odvisno koliko ga bodo skladiščila jetra in kako deluje mehanizem za njegovo pretvorbo iz jeter v serum. Verjetno poznaš pot in skladiščenje sladkorja iz krvi v jetra in mišice......tu imamo mehanizem centra za glukozo, ki deluje na podlagi dveh hormonov in sicer inzulina in glukagona. Ko mi zaužijemo hrano, imamo že v ustni votlini senzor za ugotavljanje škroba (sladkorja) to je encim amilaza, ki da možganom signal, da v želodec prihaja sladkor in telo nemudoma začne izločati inzulin iz trebušne slinavke, ki gre v kri, ravno tako kot pretvorjen sladkor v glukozo. Inzulin pretvori glukozo v glikogen-pospravi v jetra in mišice. Ko telo zazna pomanjkanje sladkorja v krvi, ti to občutiš kot lakoto in greš pač jest. Če ne greš jest v določenem času, telo odredi proizvodnjo drugega horoma v TS in sicer glukagon, ki gre vjetra, ali mišice pretvarjati glikogen nazaj v glukozo in tako imamo v krvi vedno dovolj sladkorja do itpraznitev zalog.....D vitaim ima več funkcij- ogromno funkcij, saj je D vitain v bistvu hormon. Ena od funkcij je pomoč pri vgradnji kalcija v kosti (trdilec) da kalcij ne ostane mehak, poskrbi D vitamin. Kostne celice osteoblasti s pomočjo kalcija in D vitaina (in drugih) zgradijo- dogradijo kost, osteoklasti pa jo ragrajujejo....to poteka ves čas, zato je D vitamin zelo pomemebn da je ves čas na zalogi, pravijo boljše malo več kot premalo. No ker ima D vitamin zelo veliko funkcij so tudi potrebe po njem velike. Nekateri zdravniki trdijo, da je dovolj 400 IE na dan, ampak to redijo zato, ker so to našli v svojih knjigah, ki jih je napisala farmacija, kar pa je seveda bistveno premalo. Torej če greš na pregled krvi za ugotovitev vsebnosti D vit. je fajn če ti najdejo od 50 nmol/liter pa nekje do 100.....če je manj je dobro da ga uživaš v šusu 50.000 IE na enkrat, potem pa vsaki dan 1 teden 20.000 IZ, potem pa 1 mesec vsaki dan 10.000 IE in greš spet dat kri da vidiš, če so se zaloge nafilale, ker je to odvisno od delovanje organizma in jeter. če ga bo dovolj, je potem dobro vzdrževati dozo 5000 na dan, ali pa 10.000 na dva dni.
Default avatar
a obstaja je napisal/a:
Povsem dovolj je, če nabaviš Medexov Propolis +C+Zn - šumeče tablete (100mg 25% izvlečka polifenolov, 500mg C, 10mg cinka v tableti), 1 tableto na dan
in eno tableto Krkinega vitamina D3 (1000 IE), tako doziranje je povsem primerno in zadovoljivo.
Default avatar
NATUROPAT je napisal/a:
Hvala, to me je zanimalo.
Sem bil v okviru ene študije 2x na testu - enkrat februarja in drugič septembra - pa imel prvič cca 19 in drugič 29 - brez dodajanja.
Od takrat dalje jemljem dnevno dozo okrog 1000 do 2000 IU (skupaj z vitaminom K) - in vidim, da lahko (oz. bi bilo celo koristno?) dozo tudi povišam.
Default avatar
Rok-1 je napisal/a:
ja vitamin K je zelo pomemben pri D vitaminu, vendar:
K1 je v listnati zelenjavi in v tem procesu v kombinaciji z D vitaminom ni tako pomemben, bolj je pomemben K2, ki pa se nahaja v mesu in aktivira beljakovine, ki usmerjajo nalaganje kalcija na točno določena mesta v telesu in potem skupaj z vit. D kalcij tam "okosteni". Sicer K2 proizvajajo tudi črevesne bakterije, vendar, če že jemljaš vit. K kot dodatek, je bolje vzeti K2 z oznako MK-4, ali MK-7.
Sicer pa mirne duše vzameš vsaki dan 10.000 odvisno tudi koliko si star, visok, težak, šprot....