Forum.Over.Net

Starševski čvek

Vitamin D in depresija

Default avatar

Vitamin D

Pred časom je bilo na tem forumu precej govora o depresiji in antidepresivih in nekdo je večkrat svetoval kuro z vitaminom D. Sicer s precejšnjo nejevero sem zadevo preverila in moram priznati, da se mi po dobrem mesecu jemanja kapsul vitamina D precej pozna na boljšem počutju. Razlika je zelo, zelo očitna, tako da predlagam vsem, da poskusite tudi vi. Da ne bo pomote, ne odsvetujem antidepresivov ali drugih zdravil, samo povem za svoje izkušnje. Sama razen vitamina D ne jemljem ničesar, vendar tudi prej nisem, tako da lahko primerjam.
Default avatar

kakšno obliko

kakšno obliko vitamina D jemlješ?
razmišljam o tem, da si grem v laboratorij preverit stanje zalog v telesu. vedno večje probleme z luskavico imam in to pomanjkanje vit D je menda tudi eden od vzrokov
Default avatar

Vitamin D

Jem kar kapsule, kupila sem jih v lekarni.
Default avatar

vitamm D

Tudi jaz bom dodala svoje.
Pred dobrim letom sem imela težave , depresia, tezave s koordinacijo, mravljincenje, gomazenje po telesu, skratka zelo slabo počutje.
Ker ni in ni bilo vzroka, sem skoraj iz obupa naredila obsirno krvno sliko ( 150 eur).
Vitamina D sem imala ravno na polovici. Ampak moj zdravnik je to opazil sele na moje opozorilo.
Zacela sem piti kapljice vitamina D in stanje se je stabiliziralo, vitamin D pa je v normalnih vrednostih.
To je moja izkusnja. Lahko je nakljucje, lahko pa ne.
Default avatar

kje pa si

vitamm D je napisal/a:
naredila krvno sliko? Si sama definirala kaj te zanima za analizo ali obstaja kakšen obči obširni pregled (in kje)? Hvala za info! Srečno!
Default avatar

Stepni_Volk

Vitamin D je napisal/a:
“Testiranje” na sebi nima nobene znanstvene* podlage, preprosto zato, ker ne veste, kaj bi se zgodilo, če ne bi storili ničesar.

Imate pa na TV SLO oddajo BBCja, kjer so znanstveno* preverili delovanje prehranskih dopolnil. Nobeno ne deluje, nekatera celo škodujejo (antioksidanti).
Pogojno deluje le Omega maščobe - kjer je še vedno bolje vsak petek jesti ribe (je merljiva razlika).

Vitamin D pa telo samo tvori, če smo dovolj izpostavljeni sončni svetlobi (tudi skozi oblake). Alternativa je čokolada :)


* Znanstveno pomeni, da gre za reprezentativni vzorec nekaj sto ali tisoč ljudi (najbolje na enojajčnih dvojčkih, kjer eden prejema dopolnila, drugi ne). Način potega raziskave, število udeleženih itd. Metodologija, izračuni.. vse javno objavljeno in lahko neka druga skupina znanstvenikov to ponovi.. in ko dobi enak razlutat, temu pravimo: preverjeno znanstveno.
De omnibus disputandum..
Default avatar

Stepni_Volk

BBCjeva oddajo sicer vodi zdravnik/voditelj.. raziskave pa so iz različnih delov sveta in zajemajo nekaj tisoč ljudi, kot rečeno.
De omnibus disputandum..
Default avatar

Janja50

Mam znanko
Ki Zivi najbolj preprosto zivl.
Brez neta brez tv brez casopisa. Ve samo to kar se je v mladosti naucila od starsev.
Sanja se ji ne o dodatkih o novih stvareh o res nicemer.
Mama je storila samomor ko je bla mlada. Zdej ma 55
In jo vprasam kako to kaj je blo z mamo.
In rece
Bla je v depresiji tezki in so ugotovil da ni imela skor nc d vitamina ce bi ji ga dodajal da bi vsaj sla kaj na sonce da bi mela voljo bi mogoce se ji lahko pomahal. So pa vse skupi prepozno ugotovil.
Torej ze 50let nazaj je blo govora o tem torej ne more bit kr iz trte zvit.
Default avatar

Poploz

Vitamin d je zelo pomemben in mogoce eden od redkih, ki ga je smiselno dodajat. V nasi zemljepisni sirini ga je premalo, oziroma ga od septembra do maja sploh ni, sonce se ni pod pravim kotom.
Jaz uporabljam sprej vitamin d, v dm- u ga imajo, naspricas pod jezik. Enostavno, hitro se absorbira, pa nobenih nepotrebnih dodatkov nima.
Jaz sem sla testirat d vitamin, ravno tako moz. On je imel pod spodnjo mejo, hitro je zbolel, neodporen, vsako virozo od otrok je pobral. Letos pozimi ob vecjem dodatku d vitamina ogromna razlika. Prakticno ni zbolel, boljse volje, manj nervoze.
Jaz sem ga sicer imela dovolj, pa vseeno malo nad spodnjo mejo. Ga tudi uporabljam zdaj pozimi in pocutje dosti boljse.
Po novem bomo zaceli pozimi hodit na dopust v tople kraje, naravni d vitamin je le nekaj druga kot dodatek, pa vseeno, boljse to kot nic.
Tako da ja, d vitamin absolutno dodajat pozimi, jaz ga dam tudi otrokoma, imajo tudi sprej za otroke.
Default avatar

BBC oddaja

Stepni_Volk je napisal/a:
v BBCjevi oddaji so testirali 3 ljudi ravno na zalogo vitaminov in pri voditelju so ugotovili pomanjkanje vitamina D. Oddaja je sicer govorila o škodljivosti dodajanja A, C in E, zaključek voditelja/zdravnika dr Gilesa Yeo-a pa je bil, da si bo verjetno omislil prehranski dodatek zaradi pomanjkanja vitamina D.

sem gledala ravno prejšnji teden
Default avatar

emm

Stepni_Volk je napisal/a:
A sva gledala isto oddajo? Ker tisto, ki sem jo jaz gledala, je bilo rečeno, da je uživanje vitamina D smiselno. Tudi avtor oddaje je imel njegovo pomanjkanje.
Default avatar

9r0ert

Vitamin D je napisal/a:
Da se je vmes zamenjal letni čas in imamo ljudje na splošno več energije in volje kot pozimi, je seveda naključje. Jaz sem zdaj drug človek - brez tablet.
Default avatar

fidr0šae

Janja50 je napisal/a:
Pa kaj ste ljudje čisto zblazneli? Ti resnično verjameš, da so pred toliko leta testirali za vitamin D???????
Default avatar

vsi strokovnjaki

Vsi prehranski in zdravstveni strokovnjaki se bolj ali manj strinjajo, da je dodajanje vitamina D smiselno.

Poleg njega še omega 3 (razen če ješ plave ribe 3 krat na teden) in magnezij.

Zadnje čase sem bila v stiku s tremi različnimi in vsi pošiljajo svoje paciente s težavami na test vitamina D, pravijo, da ga ima 9 od 10 premalo. Od njihovem dodatku težave izginejo ali pa se omilijo. To zdaj seveda ni znanstevena raziskava, ampak zgolj opazovanje paceintov iz katerega pa vseeno lahko potegneš določene zaključke.
Default avatar

za nima me

Koliko kapljic D vitamina se pa vzame na dan oz. na teden?
Default avatar

vsi strokovnjaki

za nima me je napisal/a:
Odvisno. Zato je fajn, da narediš test, da zveš koliko ga imaš. Drugače pa nekje med 1000 in 4000 ie. Ker lahko ga predoziraš, kar tudi ni OK. Pa obvezno D3 oblika.
Default avatar

Vitamin D

9r0ert je napisal/a:
Ne vem, kako je s tabo, jaz pa sem fizično rahlo bolj utrujena kot prej. Govorim pa o psihičnem počutju. Ker sem nagnjena k depresiji že od mladosti, lahko povem, da se je meni počutje po jemanju vitamina D precej popravilo. Preden se kdo vpiči, nisem prerojena rožica, samo stanje se je precej izboljšalo. Lahko, da vitamin D ni vzrok, lahko pa tudi, da je, saj je to edina sprememba, ki sem jo uvedla in to brez vseh testiranj. Za vitamin D sem se odločila, ker je nekdo večkrat tukaj svetoval depresivcem, naj naredijo kuro, pa manj se mi zdi škodljiv kot antidepresivi. Svojo izkušnjo sem napisala zato, ker mogoče lahko še komu pomaga. Jemljem pa 1000 IU v kapsulah, eno na dan.
Default avatar

Tudi to ni res

Tudi za vitamin D je žal dokazano da od oktobra do marca naše telo ne tvori vitamina, ker sončni žarki ne padejo pod nekim kotom. Tako da ne pomaga pozimi biti na soncu, zdravnica je zadnjič na dobro jutro govorila, da bomo od sončenja na smučišču kvečjemu dobili gube, vitamina pa ne.
Stepni_Volk je napisal/a:
Default avatar

9r0ert

Vitamin D je napisal/a:
Jaz bi pred takimi trditvami vsekakor pogledala vrednosti vitamina D. Ker tudi placebo daleč seže, sploh psi težavah psihične narave. Ni res, da imamo vsi pomanjkanje. Kolegica si ga je dala ravno pogledat, prepričana, da ima pomanjkanje, ker je ves čas utrujena, pa ima vrednosti popolnoma normalne. Tako da kar za vse, kar nas tare, pa tudi ni kriv vitamin D. Kakorkoli je to trenutno moda.
Pa nisem proti jemanju, moj sin ima dokazano pomanjkanje in ga pozimi jemlje. Kar na počez jemat sintetične vitamine se mi pa ne zdi dobro, ker telo s tem izgublja sposobnost absorbiranja vitaminov iz naravnih virov.
Jaz sem mislila, da imam pomanjkanje - utrujenost , ampak ta je z višjimi temperaturami čudežno izpuhtela. Pozna se, da je zunaj svetleje, večkrat vidimo sonce, narava se prebuja in že to nas navdaja z energijo. Tako smo naravnani.
Default avatar

je možno

da depresijo ozdravi vse kar je na D? Se ni zdi, da je največ depresije tam, kjer ne Delate Dovolj.