Avtomobili od leta 2022 =>
Včeraj sem na 24ur zvečer ujel debato o novostih v cestnem prometu. V EU naj bi bilo od omenjenega leta (oziroma 2024) naprej precej novosti v prid varnosti vseh udeležencev. Cela reč elektronskih varnostnih dodatkov naj ne bi bila izključljiva, obetajo se senzorji za alkoholiziranost in droge na volanu, celo avto naj bi bil sprogramiran tako, da bo bral omejitve in samodejno prilagajal hitrost…
Zanima me, kaj si mislite o vsem tem? Meni osebno je vse skupaj bedarija, saj preveč posega v naš odnos do prometa, se mi zdi da želijo vsepovsod veliko preveč nadzora nad vsemi nami. Zelo rad vozim avto, in se mi zdi čar ravno v tem, da kontroliraš vozilo sam…sploh v snegu to zelo pride do izraza.
Razumem, da želijo omejiti število nesreč in njihovih posledic, a vseeno nimam zaupanja v vso to elektronsko navlako, ki se kopiči v vozilih, poleg tega mi to deluje kot neka potuha za über langsam prevoze, ki bodo s tem vse bolj spominjali na javne prevoze, ne pa na individualno veselje v vožnji…kot da se vsi vozimo samo na šiht in nazaj samo zato, ker se pač “moramo”.
Kot lastnik oldtimerja sem navdušenec nad klasično (ali zastarelo, če želite) mehaniko, purističnim doživetjem na volanu, neposredno povezanostjo s cesto in na splošno mi vse to in zraven še vonj po bencinu nariše nasmešek. Obetajo se pa tako drastične spremembe, da tega užitka v veliki meri ne bo več možno biti deležen…žalostno.
Kaj pa vi mislite o vsem tem?
Lp
Tudi meni se zdi vsa ta elektronska navlaka, ki jo trpajo v avtomobile pod oznako “oprema”, povsem nepotrebna. Od te opreme bi zadržal edino klima napravo, pa še to je bolj stvar mehanike. Meni bi povsem ustrezalo, če bi kakšna firma poceni izdelovala in prodajala nove avtomobile s trideset let staro tehnologijo, da bi za par tisoč evrov lahko kupil novega Renaulta 18, recimo. Tak avto bi mi povsem ustrezal.
Volvo ima cilj nič žrtev in resnih poškodb v njihovih vozilih od leta 2020 naprej. V tem času bo tudi hitrost omejena na cca 180km/h (112 milj).
Oldtimerji bodo pa ostali oldtimerji brez skrbi. Tudi konjska vprega še sme voziti okoli.
[/quote]
Volvo je itak sinonim varnosti že od nekdaj, ampak vseeno dvomim, da ne bo nobene smrtne žrtve. Dejavnikov, ki pripomorejo do nesreče je ogromno…veter podre drevo, ki pade ravno na najnovejšega Volva na poledeneli cesti pri 90km/h. Je ni elektronike pomoje, ki bi bila sposobna preprečit trk, če ne v drevo, pa kam drugam.
Hehe, starodobniki pa so, kakršni so. To je tehnična dediščina, v katero bi bilo vgrajevanje kakršnihkoli sodobnih inovacij kriminal. Me ne skrbi, da bi še v to posegali, tako da sem v vsakem primeru izredno vesel, da sem tudi sam lastnik oldija.
No, samo glej, da ne boš kaj narobe zvezal in bo avto postal podivjana tempirana bomba😄
Vidiš, jaz avta s klimo sploh še imel nisem. Celo servo volan sem kupil prvič s felicio kake 4 leta nazaj. Ko sem pred pol leta malo oživel bavarca po dolgem spanju, ki ima od “opreme” le zadnji pogon in 6 cilindrov, sem ugotovil, da sem postal pomehkužen v roke…tudi sam bi bil z možnostjo nakupa kakih takih avtov več kot zadovoljen, in bi si verjetno celo kupil novega. Hrošče so v Mehiki prenehali delat leta 2014 se mi zdi, v Afriki se baje še dobi nekoliko faceliftane golf 2, ne vem, kako je kaj s Hindustanom v Indiji, jih sploh še delajo? Tu pa se od najbolj osnovnih skretov da kupit kako Dacio, pa morda kaj kitajskega…ampak to ni to.
No ja, manj jih bo verjetno res. Ampak…če ga zagode kak milenijski hrošč, solarne nevihte, energetski šok, kaj bo potem, bo vse obstalo? Kako bi bilo v primeru vandalizma, ko bi mulci iz zajebancije in firbca ukradli table omejitev iz avtoceste in jih zamenjali s tistimi, v območju umirjenega prometa? Ali pa kaki računalniški friki, ki bi vdrli v software in te namesto v trgovino odpeljali nekam v Kočevski rog, kjer ni žive duše, razen tistih zloglasnih kosmatih štirinožcev, pa še baterije bi bile ravno za do tja…just guessin🤔
Aja, pa tista fora z alkotesterjem na volanu. A na rum kokos so pomislili? Če ga boš pomotoma pojedel na AC, kakšne bodo sankcije? Avtovleka, zapor ali te bo kot iz lovskih letal avtomatsko kar katapultiralo nekam dol čez viadukt Črni Kal na streznitev?🤪 Malo mi domišljija dela danes…
Mene skrbi vsak napovedan ukrep, ki predvideva kolektivno razmišljanje nekega sistema namesto ljudi. S tem dosežeš samo to, da se ljudje nekam “usedejo” in ne rabijo delat nič, razmišljat nič in predvsem, kar koli se potem zgodi – so krivi drugi.
Vizija nič je utopija, čeprav je ideja hvale vredna. Utopija je zato, ker se bo vedno našlo X {04cafd300e351bb1d9a83f892db1e3554c9d84ea116c03e72cda9c700c854465} posameznikov, ki bodo tak sistem nekako obšli.
Jaz se počutim cenejšega, če se navadim razmišljat in opazovat, kako reagirat na take situacije, kot da čičat za volanom in zgroženo strmet čez okno, kako se mi nekdo približuje – ker pač zaradi “super avta” ne znam reagirat.
Volvo je itak sinonim varnosti že od nekdaj, ampak vseeno dvomim, da ne bo nobene smrtne žrtve. Dejavnikov, ki pripomorejo do nesreče je ogromno…veter podre drevo, ki pade ravno na najnovejšega Volva na poledeneli cesti pri 90km/h. Je ni elektronike pomoje, ki bi bila sposobna preprečit trk, če ne v drevo, pa kam drugam.
Hehe, starodobniki pa so, kakršni so. To je tehnična dediščina, v katero bi bilo vgrajevanje kakršnihkoli sodobnih inovacij kriminal. Me ne skrbi, da bi še v to posegali, tako da sem v vsakem primeru izredno vesel, da sem tudi sam lastnik oldija.
No, samo glej, da ne boš kaj narobe zvezal in bo avto postal podivjana tempirana bomba😄
Vidiš, jaz avta s klimo sploh še imel nisem. Celo servo volan sem kupil prvič s felicio kake 4 leta nazaj. Ko sem pred pol leta malo oživel bavarca po dolgem spanju, ki ima od “opreme” le zadnji pogon in 6 cilindrov, sem ugotovil, da sem postal pomehkužen v roke…tudi sam bi bil z možnostjo nakupa kakih takih avtov več kot zadovoljen, in bi si verjetno celo kupil novega. Hrošče so v Mehiki prenehali delat leta 2014 se mi zdi, v Afriki se baje še dobi nekoliko faceliftane golf 2, ne vem, kako je kaj s Hindustanom v Indiji, jih sploh še delajo? Tu pa se od najbolj osnovnih skretov da kupit kako Dacio, pa morda kaj kitajskega…ampak to ni to.
No ja, manj jih bo verjetno res. Ampak…če ga zagode kak milenijski hrošč, solarne nevihte, energetski šok, kaj bo potem, bo vse obstalo? Kako bi bilo v primeru vandalizma, ko bi mulci iz zajebancije in firbca ukradli table omejitev iz avtoceste in jih zamenjali s tistimi, v območju umirjenega prometa? Ali pa kaki računalniški friki, ki bi vdrli v software in te namesto v trgovino odpeljali nekam v Kočevski rog, kjer ni žive duše, razen tistih zloglasnih kosmatih štirinožcev, pa še baterije bi bile ravno za do tja…just guessin🤔
Aja, pa tista fora z alkotesterjem na volanu. A na rum kokos so pomislili? Če ga boš pomotoma pojedel na AC, kakšne bodo sankcije? Avtovleka, zapor ali te bo kot iz lovskih letal avtomatsko kar katapultiralo nekam dol čez viadukt Črni Kal na streznitev?🤪 Malo mi domišljija dela danes…
[/quote]
Sinonim varnosti, gledano reklamno je morda res Volvo.. dejansko najbolj varen je bil pa Saab. Švedska je po analizi resničnih – real life accidents – nesreč ugotovila, da je najbolj varen Saab. Tudi Top Gear tribute to Saab vse lepo razloži.. ena bolj posrečenih neposrednih demonstracij je pa tule:
https://m.youtube.com/watch?v=_9fw9nou_G8
Če pa drevo pade neposredno na avtomobil, ga pa seveda ni “oklepnika”, ki bi to zdržal. Podobno, če pade tik pred avtomobil in se le ta z vso kinetično energijo zabije v deblo. Tudi drevo, ki bo preko ceste viselo ravno v višini potniške kabine bo le to lepo odsekalo, skupaj z razpolovljenimi potniki v njem.
Volvo ne trdi, da vas bo čudežno obranil vseh scenarijev.. temveč tipičnih nesreč. Eden izmed sistemov, ki naj bi zmanjšal nesreče je monitoriranje voznika s kamerami, da le ta ne bi zaspal med vožnjo.
So recimo ljudje, ki trpijo za mini nekrolepsijo, pa tega ne vedo nujno.. za nekaj milisekund ali sekundo niso prisotni.. Sistem bo to zaznal. Kot tudi preutrujene voznike, ki podobno lahko za nekaj sekund “zamižijo”.
Skupaj z limito končne hitrosti, lidar nadzorovanje okolice (predzaviranje, zategovanje pasov ..)itd. Pač zmanjšuje možnost smrtnega izida v klasičnih primerih trkov.
Je pa hec, glede samovozečih vozil, kjer je bil prav Volvo tisti, ki je prvi javno izjavil, da oni prevzemajo odgovornost v primeru, da se takšno vozilo zaleti.. hkrati so pa še frcnili druge: “Češ, če ne morete prevzeti te odgovornosti, ste morda v napačnem biznisu.”
Potem je Google hitro sledil.. pa MB tudi. Glede zadnjih dogodkov okoli Boeinga 737 MAX, pa to ni tako majhna odgovornost.
Jaz se zelo strinjam s teboj – in že razmišljam o kakšnem orto oldie-ju za tiste čase – če ne bo šlo drugače.
Razumem sicer potrebo in aktualno usmeritev – ker zelo prav pride npr. za vsakodnevno vožnjo domov iz službe in vrtca – torej vsakič ko nisi s srcem in vsemi čutili pri vožnji, a vseeno, veselja v vožnji si ne dam kar tako odvzeti.
Kakšni Caterhami in podobne zverinice bodo menda našli pot okrog teh predpisov in obstajali še naprej v svoji čisti obliki.
Volvo je itak sinonim varnosti že od nekdaj, ampak vseeno dvomim, da ne bo nobene smrtne žrtve. Dejavnikov, ki pripomorejo do nesreče je ogromno…veter podre drevo, ki pade ravno na najnovejšega Volva na poledeneli cesti pri 90km/h. Je ni elektronike pomoje, ki bi bila sposobna preprečit trk, če ne v drevo, pa kam drugam.
Hehe, starodobniki pa so, kakršni so. To je tehnična dediščina, v katero bi bilo vgrajevanje kakršnihkoli sodobnih inovacij kriminal. Me ne skrbi, da bi še v to posegali, tako da sem v vsakem primeru izredno vesel, da sem tudi sam lastnik oldija.
No, samo glej, da ne boš kaj narobe zvezal in bo avto postal podivjana tempirana bomba😄
Vidiš, jaz avta s klimo sploh še imel nisem. Celo servo volan sem kupil prvič s felicio kake 4 leta nazaj. Ko sem pred pol leta malo oživel bavarca po dolgem spanju, ki ima od “opreme” le zadnji pogon in 6 cilindrov, sem ugotovil, da sem postal pomehkužen v roke…tudi sam bi bil z možnostjo nakupa kakih takih avtov več kot zadovoljen, in bi si verjetno celo kupil novega. Hrošče so v Mehiki prenehali delat leta 2014 se mi zdi, v Afriki se baje še dobi nekoliko faceliftane golf 2, ne vem, kako je kaj s Hindustanom v Indiji, jih sploh še delajo? Tu pa se od najbolj osnovnih skretov da kupit kako Dacio, pa morda kaj kitajskega…ampak to ni to.
No ja, manj jih bo verjetno res. Ampak…če ga zagode kak milenijski hrošč, solarne nevihte, energetski šok, kaj bo potem, bo vse obstalo? Kako bi bilo v primeru vandalizma, ko bi mulci iz zajebancije in firbca ukradli table omejitev iz avtoceste in jih zamenjali s tistimi, v območju umirjenega prometa? Ali pa kaki računalniški friki, ki bi vdrli v software in te namesto v trgovino odpeljali nekam v Kočevski rog, kjer ni žive duše, razen tistih zloglasnih kosmatih štirinožcev, pa še baterije bi bile ravno za do tja…just guessin🤔
Aja, pa tista fora z alkotesterjem na volanu. A na rum kokos so pomislili? Če ga boš pomotoma pojedel na AC, kakšne bodo sankcije? Avtovleka, zapor ali te bo kot iz lovskih letal avtomatsko kar katapultiralo nekam dol čez viadukt Črni Kal na streznitev?🤪 Malo mi domišljija dela danes…
[/quote]
Se strinjam. Tudi meni ni všeč ideja, da se bom morala kregat s svojim avtom, ali me bo peljal, ali ne.
Že z možem so težave, ker je pametnejši od mene, a potem bo pa še z avtom isto?
Jaz se zelo strinjam s teboj – in že razmišljam o kakšnem orto oldie-ju za tiste čase – če ne bo šlo drugače.
Razumem sicer potrebo in aktualno usmeritev – ker zelo prav pride npr. za vsakodnevno vožnjo domov iz službe in vrtca – torej vsakič ko nisi s srcem in vsemi čutili pri vožnji, a vseeno, veselja v vožnji si ne dam kar tako odvzeti.
Kakšni Caterhami in podobne zverinice bodo menda našli pot okrog teh predpisov in obstajali še naprej v svoji čisti obliki.
[/quote]
Carver je še boljši.. samo jih je izredno malo.
[img]https://www.slashgear.com/gallery/data_files/7/4/Carver_One.jpg[/img]
Carver je še boljši.. samo jih je izredno malo.
[img]https://www.slashgear.com/gallery/data_files/7/4/Carver_One.jpg[/img]
https://m.youtube.com/watch?v=TK4wzBYmTIo
[/quote]
Zabavna zadeva!
A to bi bilo kvečjemu za tretje vozilo doma… imam rad, da draga lahko sedi poleg mene in roka na moji nogi je neprecenljiva reč.
Sinonim varnosti, gledano reklamno je morda res Volvo.. dejansko najbolj varen je bil pa Saab. Švedska je po analizi resničnih – real life accidents – nesreč ugotovila, da je najbolj varen Saab. Tudi Top Gear tribute to Saab vse lepo razloži.. ena bolj posrečenih neposrednih demonstracij je pa tule:
https://m.youtube.com/watch?v=_9fw9nou_G8
Če pa drevo pade neposredno na avtomobil, ga pa seveda ni “oklepnika”, ki bi to zdržal. Podobno, če pade tik pred avtomobil in se le ta z vso kinetično energijo zabije v deblo. Tudi drevo, ki bo preko ceste viselo ravno v višini potniške kabine bo le to lepo odsekalo, skupaj z razpolovljenimi potniki v njem.
Volvo ne trdi, da vas bo čudežno obranil vseh scenarijev.. temveč tipičnih nesreč. Eden izmed sistemov, ki naj bi zmanjšal nesreče je monitoriranje voznika s kamerami, da le ta ne bi zaspal med vožnjo.
So recimo ljudje, ki trpijo za mini nekrolepsijo, pa tega ne vedo nujno.. za nekaj milisekund ali sekundo niso prisotni.. Sistem bo to zaznal. Kot tudi preutrujene voznike, ki podobno lahko za nekaj sekund “zamižijo”.
Skupaj z limito končne hitrosti, lidar nadzorovanje okolice (predzaviranje, zategovanje pasov ..)itd. Pač zmanjšuje možnost smrtnega izida v klasičnih primerih trkov.
Je pa hec, glede samovozečih vozil, kjer je bil prav Volvo tisti, ki je prvi javno izjavil, da oni prevzemajo odgovornost v primeru, da se takšno vozilo zaleti.. hkrati so pa še frcnili druge: “Češ, če ne morete prevzeti te odgovornosti, ste morda v napačnem biznisu.”
Potem je Google hitro sledil.. pa MB tudi. Glede zadnjih dogodkov okoli Boeinga 737 MAX, pa to ni tako majhna odgovornost.
[/quote]
No, ne samo reklamno. So dejansko delali na varnosti že od 60-70ih let naprej, se mi zdi da so prvi patentirali samozatezne varnostne pasove. Švedski pleh je že od nekdaj veljal za izredno trdnega in stabilnega, Saaba je pa škoda, da je propadel…od dneva, ko so se spajdašili z GM, ni več bil Saab, ampak faceliftan Opel. Ta 900 serija mi je od nekdaj blazno všeč, sem pa šele pred nekaj leti dojel, da ima pogon spredaj (kar mi ni ravno všeč). Situacijo z drevesom sem se domislil slučajno, ker me prav zanima, kako bo elektronika sama odreagirala v tako kočljivi situaciji, sicer pa mi je jasno, da bodo v večini primerov vse te naprave rešile trke. Ampak, kako ti je uspelo najti ravno demonstracijo sicer poučnega uničevanja ravno mojega modela BMW-ja?