Forum.Over.Net

Starševski čvek

diesel vs bencin,ne moremo se odločiti

Default avatar

pomagajtee

Živimo v mestu, avto se verjetno niti ne bo uporabljal vsak dan. Najbolj pogosta bo mestna vožnja. Ker bo to edini avto pri hiši, občasno z njim na morje, v toplice ipd, torej občasno daljše relacije. Katerega? Diesel nas bolj mika, ker pol manj pije.
Default avatar

Bencin

Bencinarja za kratke proge.
Default avatar

Karfiola

Nekoliko je tudi odvisno od samega avta. Veliki SUV definitivno diesel. Pa kake velike ladje tudi. Če je pa to en standarden mestni avto redko uporabljen za relacijo verjetno najboljše bencinar. Dizel je bolj primeren za dolgoprogaše in težja vozila.
Default avatar

Stepni_Volk

pomagajtee je napisal/a:
Dizel sicer “manj pije”, a je dolgoročno izgleda obsojen na propad (Volkswagen Dizelgate, pa seveda FIat in Chrysler nista nič pomagala).

Drugače pa se finančno gledano odloča glede na LETNO prevožene kilometre. Za vsak model posebej se stvari lahko izračuna zelo hitro: poraba, letna kilometrina, koliko let bo v uporabi in seveda razlika v nabavni ceni.
OK, dizli, zaenkrat so tudi malce dražji, ko se prodajajo rabljeni.

Vse privlačnost dizla pa bo izginila, ko bodo vlade začele povečevati davke oz. Ga prepovedovati (v nekaterih mestih je že praktično izgnan). V Nemčiji ga sicer delno rešujejo z nadgradnjo dodatnih filtrov.. samo prihodnost je vseeno negotova.
Plus, potrebno je vedeti, da dizelske saje SO kancerogene.. zato ga npr. Japonci ne marajo, pa tudi Švicarji se ves čas trudijo, da je dizel dražji od bencina.

Pri bencinarju pa se lahko izbere še LPG varianto, torej avto plin (CNG je malce slabše zastopan na bencinskih postajah). LPG stane cca polovico manj kot bencin.

V primeru, da so dnevne razdalje krajše, je pa najnovejša alternativa: elektrika.

Pri vseh igra pomembno vlogo politika in kako bi določala ceno energentov.. na vse skupaj nimamo nekega velikega vpliva, predvidljivo pa je, da se zahod usmerja na elektriko, da bi bili manj odvisni od Bližnjega vzhoda (bomo uvažali poceni elektriko iz Afrike, ki bo za nas kurila premog - termo elektrarne).
De omnibus disputandum..
Default avatar

avtomobilistka

Klasičen osebni avto nižji razred, srednji razred.... sploh ni za razmišljat, seveda BENCIN.

Kot je nekdo omenil že zgoraj SUV oziroma težji, večji avti pa seveda DIEZEL
Default avatar

Rok-1

avtomobilistka je napisal/a:
Tole pa NE drži, če gre predvsem za mestne vožnje. Ker diesel po mestu, na kratke razdalje, ko se niti ne ogreje na delovno temperaturo, pomeni stalne servise in težave z npr. EGR ventilom in še kakšnim elementom.
Tudi turbina crkne tako veliko prej (govorim o št. km) ker veliko teče slabo mazana (zaradi hladnega motorja / olja.
Default avatar

pomagajtee

Gre za hatchback, srednje velikosti, srednjega razreda. Na leto okoli 10.000 km.Dizel pije cca 4l, bencin 8l. Se nam splača zaradi manjše porabe goriva vzeti dizla?
Default avatar

tudi moja dilema

pomagajtee je napisal/a:
Tudi mi kupujemo drugi avto in sem prav tako v dilemi, dizel 4 litre, bencin 8, kaj kupiti, ker avto bo sicer skoraj vsakodnevno v uporabi, a po mestu, izven mesta občasno in seveda dopusti, prazniki....
Default avatar

pomagajtee

tudi moja dilema je napisal/a:
Kaj pa vi gledate?
Default avatar

Finančnik

Če vam je pri avtu res pomembna samo poraba, potem je za opisano situacijo najbolj primeren hibrid.
Default avatar

hehehehehehheh

Finančnik je napisal/a:
hibrid je rekel :D
Default avatar

fiti paldi

LPG.
Se že nekaj časa vozim na LPG in to je res perfektno. CNG je pa še boljše, je pa malo manj črpalk v slo.

Ne vem pa kateri novi avti omogočajo to.
Default avatar

Stepni_Volk

pomagajtee je napisal/a:
Ni dizla, ki bi pri 10 000km letno upravičil cenovno razliko do benzinarja.

Auto Bild vsaj enkrat letno naredi primerjavo med dizli in bencinarji, v zadnjem času še z ostalimi energenti (LPG, CNG, vodik, elektrika, etanol, hibrid, plug-in-hibrid...), kjer se potem vidi smiselnost nakupa enega ali drugega.

V povprečju imajo prednost vozila pri sledečih pogojih:
Relacije in veliko km na leto: Dizel (CNG in LPG tudi prideta v račun, samo manj “komot”, ker se je potrebno večkrat ustavljati in točiti energent)

Veliko km, a ne relacije (do cca 400km): elektrika (mrzle zime drastično zmanšajo doseg - ker je potrebno avto z nečim greti, ne zgolj potnike, temveč tudi baterije same, npr: če so mrzle in pod 20% kapacitete, avto ne dela)

Mestna vožnja: Elektrika, hibrid (ali še bolje plug-in-hibrid:cca prvih 50km naredi na elektriko)

Malo letnih km (15 000km ali manj): bencinar

Etanola in vodika pri nas ni. CNG je tudi švoh, kot rečeno (ena polnilnica pri LPP.. mogoče še kakšna?)
De omnibus disputandum..
Default avatar

Alotta Fagina

Glede na napisano je izbira bencinar. Pozabi predelavo na plin.
Default avatar

BTDT

Stepni_Volk je napisal/a:
Dizelski agregat bo že dolgo prisoten, ker je v logistični industriji zaradi učinkovitosti za sedaj nenadomestljiv. Res je, da ga bodo za transport v mestih zagotovo prepovedali, a zaenkrat so v večini mest, kjer je diesel "prepovedan", še vedno dovoljen promet z dizelskimi avtomobili EURO 5 in višji. Zahteve normativa EURO 5 dosega večina agregatov, ki so v prodaji od 2009 dalje. Tudi "dizelgate" EA189 agregati s popravljeno "programsko opremo".
Sicer kar nekaj mest pri prepovedi vstopa z "umazanimi avti" loči tudi med kurilno sezono. Tak primer je Milano, ko v mesto ne smete z avti z dizelskimi agregati normativov do EURO 4. Če torej vozite Golfa IV, lahko brez težav, tudi pozimi, vozite skozi Milano. Od 2020 pa boste lahko po Milanu vozili le še z avtom, ki ima agregat po normativu EURO 5 ali več.

Še info: Golf IV so prenehali proizvajati v letu 2004.
Gonja proti dizelskim avtom ni čisto taka, ko jo poskušajo prikazati nekateri navdušenci tega foruma. ;)
Default avatar

BTDT

Alotta Fagina je napisal/a:
+1

Predelava na plin le, če je agregat starejši in brez direktnega vbrizga v izgorevalni prostor.
Default avatar

ja veš da

pomagajtee je napisal/a:
Ja veš da, bolj verjetno dizel 5, bencinar 6,5, na kratke relacije še toliko razlike ne. ne nasedaj na marketing
Default avatar

butelj na kubik

ja veš da je napisal/a:
halooo, bencinarji pijejo tud do 10l po mestu. in ja, je dupla razlika med benc in dizlom
Default avatar

viharni jezdec

Bicikl si kupi avtorše, avtomobila kot kaže sploh ne potrebuješ in se prišparaš guncanja med dizlom in bencinom.