Med.Over.Net

Izgorelost

Odgovarjajo: mag. Uroš Drčić, transakcijski analitik - psihoterapevt

Burn out sindrom, izgorelost zaradi dela, adrenalni zlom, anksioznost in depresija v povezavi z izgorelostjo in zdravljenje izgorelosti. Kakšni so znaki, kako ukrepati v različnih stopnjah izčrpanosti in o posledicah izgorelosti. Kdo ima predispozicije za izgorelost in o preventivi?

mag. Uroš Drčić , transakcijski analitik - psihoterapevt

Uroš Drčić

Je transakcijski analitik - psihoterapevt in direktor zavoda Revita, center za svetovanje in izgorelost, kjer vodi prakso individualne, partnerske in skupinske psihoterapije ter psihosocialnega svetovanja. Skozi leta psihosocialnega dela je tudi na podlagi lastne izkušnje izgorelosti dal poseben poudarek pomoči osebam s težavami s prekomernim izčrpavanjem. Vodi tudi svetovalno skupino prav za osebe s takimi težavami. Znanja in veščine s področja psihoterapije je pridobil v okviru študija na Univerzi Sigmunda Freuda ter specialističnega študija psihoterapije transakcijske analize na Psihopolis inštitutu pod mentorstvom priznanega psihoterapevta Zorana Milivojevića, TSTA. Je član Mednarodne zveze za transakcijsko analizo (ITAA). Poleg privatne prakse je Uroš v preteklosti več let delal kot psihoterapevt v programu za psihosocialno rehabilitacijo zasvojenih s prepovedanimi drogami Društva Projekt Človek.

Spanje

Default avatar

mihc123

Star sem 21 let in se zelo aktivno ukvarjam z različnimi športi. Nimam probleme z izgorelostjo, vendar me vseeno zanima, kako bi naj čimbolj izkoristil čas za spanje oz. ga optimiziral. Vsako noč se odpravim spati ob skoraj isti uri (okoli 22 ali 22.20) in pravtako vstajam (7.10-7.30).

Vsako jutro pa se sicer zbujam kakšno uro ali malo več preden vstanem in ne vem zakaj, to mi sicer gre rahlo na živce...Moja ura fitbit pravi, da sem vsako noč buden 1 uro ali več, čeprav se mi to ne zdi res, saj sem relativno spočit zjutraj, ko vstanem.

Zadnji obrok vedno jem okoli 7 ure zvečer.
Default avatar

Uroš Drčić

Spoštovani,

zelo verjetno se zbujate uro pred načrtovanim ustajanjem zato, ker ste si odmerili več spanca, kot ga potrebuje vaše telo. Vaš odmerjen čas spanja je več kot 9 ur. V povprečju pa odrasli potrebujejo okrog 8 ur spanca. 17 letni najstnik bi recimo potreboval okorg 9 ur, mladi odrasli pri 21 pa okorg 8h. To pomeni, da je vaš psihofizični sistem naspan že okrog 6 ure zjutraj in zato se zbudite. Če to drži, potem lahko svoje spanje optimizirate tako, da greste uro kasneje spat ali uro prej ustanete.

Kar se tiče fitbit ure. Ne poznam tehnologije na kak način ura meri kvaliteto spanja. Bi pa rekel dve stvari. Normalno je, da imamo tekom nočnega spanja obdobja ko trdno spimo in odbobja ko spimo zelo rahlo. Lahko, da ura ta obdobja zazna kot budnot. Drugo pa je, da se lahko zanesete na svoje zaznave. Če se zjutraj zbudite ustrezno naspani, najbrž z vašim spancem ni nič narobe.

Lep pozdrav,
Uroš Drčić
_____________________
mag. Uroš Drčić
transakcijski analitik - psihoterapevt
m: 031 336 452
e: [email protected]
url: http://www.revitacenter.si