Med.Over.Net

Fizioterapija in masaže

Odgovarjajo: mag. kinez. Barbara Purkart, dipl. fiziot., spec. ortop. med., trigger point terapevt

Specialist Ortopedske medicine in Manualne terapije svetuje o diagnostiki in terapiji športnih poškodb ter odpravljanju bolečin s trigger point masažo, masažo stopal in drugimi fizioterapevtskimi tehnikami.

mag. kinez. Barbara Purkart , dipl. fiziot., spec. ortop. med., trigger point terapevt

Barbara Purkart

Vaje po porodu

Default avatar

Patpat

Pozdravljeni,
na vas se obračam, ker je na spletu in drugod, polno si kotradiktornih informacij glede telesne aktivnosti po porodu. Vem, da so najboljše vaje, ki jih lahko narediš, keglove vaje in vaje za globoke trebušne mišice, pa vendar me zanima sledeče. Sem 3 mesece po drugem porodu. Prvič sem rodila 3,5 leta nazaj, pred tem sem se par let aktivno ukvarjala s športom. Šlo je za visoko intenzivne vadbe, občasni tek, hoja v hribe. Precej od tega, sem po svoji pameti med prvo nosečnostjo opustila, sem pa ostala športno aktivna do 7. mes nosečnosti. Počutila sem se super, potem me je pa kar naenkrat zagrabil išijas in pa
tako močne bolečine v medenici, da sem komaj hodila. Tako, da sem mogla obiskovati fizioterapijo v porodnišnici. Vem, da se to zgodi zaradi hormonov. Ampak mislim, da sem si kljub 'dovoljenju' in svetovanju ginekologinje, da lahko kolesarim (pozimi) na sobnem kolesu, s tem pripomogla k omenjenemu stanju. Ko sem fizioterapevtki omenila vadbo na kolesu in žogi, je rekla, samo tega ne. Ne vem, zakaj, je potem takem, toliko vadb za nosečnice ravno na teh žogah? Iz strahu, da bi se mi v tej nosečnosti pripetilo isto, razen hoje in sprehodov, nisem želela početi nič drugega. Težav z išijasom tokrat niti nisem imela (zelo malo), imela sem pa bolečine v stopalih oz. podplatih in kolenih. In zadnji mesec tudi v obeh rokah-sindrom karpalnega kanala. In te težave imam še danes. Veliko izboljšanje je edino v rokah, čeprav čutim, da še nimam pravega prijema in moči in mi stvari velikokrat letijo iz rok. Največkrat kakšni pokrovčki, ko želim zapreti embalažo. Sedaj pa vprašanje...bi bilo pametno delati počepe z lastno težo in telovaditi na orbitreku oz. izvajati lahke vaje, da okrepim mišice ali je to v mojem primeru škodljivo? Nekje berem, da je to dobro, da si krepiš mišice in s tem pomagaš vezem, nekje pa ravno nasprotno. In, naj še povem, da nisem prekomerno težka. Imam se 2 kg viška, ampak resnično neobremenjujoča...170 cm/61 kg. Tako da nimam nekih dodatnih kilogramov, ki bi lahko botrovale k mojim 'težavam'-bolečinam v nogah. So pa te bolečine prisotne samo, ko iz mirovanja oz. ležanja vstanem in po parih minitah hoje, izginejo. Drugače je pa moje vsesplošno počutje izvrstno. In komaj čakam, da začnem migat. Torej, telovadba z lastno težo, počepi, orbitrek, da ali ne?
Hvala za vaš čas in odgovor.