Najdi forum

Naslovnica Forum Starševski čvek županov plačni razred

županov plačni razred

Berem o pomočnici ravnateljice…. No, župan na občini z 2000 prebivalcev ima pa 47. plačni razred. Brez možnosti napredovanja, brez nadur, nagrad,…. še za malico ne dobi toliko kot se sicer dobi v javni upravi, ampak manj…. A naštejem kaj vse počne? In kakšne odgovornosti nosi? Da ne rečem, da se pričakuje od njega družabnost, da je na voljo ves čas in za vsakogar?

Res se človek vpraša, komu so se župani in občine zamerili…
Hvala Bogu, da kdaj objavijo kje še kakšen realen članek o stanju slo. občin.
https://www.rtvslo.si/slovenija/je-212-obcin-za-slovenijo-prevec-ali-premalo/467478

župan občine z 2000 prebivalci ne more opravljat funkcije za poln delovni čas.
počne pa lahko točno toliko, kot hoče.

resno mislite, da slovenija rabi 300 županov? enega za vsakih par vasi?

nova
Uredništvo priporoča


No, v tem članku je mene zmotil zadnji odstavek o ženskah na županskih položajih, češ da bo morala družba spregledati, da ženske niso nič slabše… Kakor da bi bil problem v spolu. V moji občini je bil na županskih volitvah vedno izredno majhen delež županskih kandidatk v primerjavi s kandidati. Poleg tega niso bile resne tekmice, ker so imeli drugi kandidati večjo podporo, večjo prepoznavnostjo v lokalnem okolju itd. Vprašanje se glasi, zakaj se ženske, ki bi lahko zmagale na županskih volitvah, za kandidaturo ne odločajo. Ne pa, da se poskuša rezultate neosnovano prikazati kot posledico spolne diskriminacije. To je čisto preveč simplističen, netočen in nekritičen pogled na realno stanje, da bi ga bilo ustrezno objaviti v nacionalnem mediju brez kakšnega dodatnega novinarskega vprašanja in globljega diskurza o omenjeni problematiki. Površno opravljeno delo s strani novinarja.

župan občine z 2000 prebivalci ne more opravljat funkcije za poln delovni čas.
počne pa lahko točno toliko, kot hoče.

resno mislite, da slovenija rabi 300 županov? enega za vsakih par vasi?
[/quote]

zakaj župan z 2000 prebivalci ne more opravljat funkcije za polni delovni čas?
Koliko (lahko) počne, pa je načeloma res njegova stvar, vendat njegova zaposlitev je vsake 4 leta na pretreslici. A eni res še vedno verjamete, da je biti župan zgolj častna funkcija? Župan mora bit (sploh v manjših občinah) v prvi vrsti velik entuziast.

zakaj župan z 2000 prebivalci ne more opravljat funkcije za polni delovni čas?
Koliko (lahko) počne, pa je načeloma res njegova stvar, vendat njegova zaposlitev je vsake 4 leta na pretreslici. A eni res še vedno verjamete, da je biti župan zgolj častna funkcija? Župan mora bit (sploh v manjših občinah) v prvi vrsti velik entuziast.
[/quote]

ker nekje pa mora biti meja. če meje za ustanovitev občine pač ni in si lahko vsaka vas izmisli, da bo imela svojo občino in svojega župana, je pač meja v financiranju županov.

imamo 26 občin ki imajo manj kot 2.000 prebivalcev. zdaj bi morali družno vsaki vasi financirat lokalno samoupravo? imamo občine z manj kot 500 prebivalci. denar pa gre s šauflo skozi okno…
optimalna velikost občine pa je tam pri 5.000 prebivalcih.

ker nekje pa mora biti meja. če meje za ustanovitev občine pač ni in si lahko vsaka vas izmisli, da bo imela svojo občino in svojega župana, je pač meja v financiranju županov.

imamo 26 občin ki imajo manj kot 2.000 prebivalcev. zdaj bi morali družno vsaki vasi financirat lokalno samoupravo? imamo občine z manj kot 500 prebivalci. denar pa gre s šauflo skozi okno…
optimalna velikost občine pa je tam pri 5.000 prebivalcih.
[/quote]

Za take komenratje je fajn en čas delat na taki občini, da vidiš, da denarja niti za “šauflo” ni, kaj šele, da bi ga kdo skozi okno metal. 🙂
Denar se šauflo skozi okno meče v Ljubljani, na raznih uradih, agencijah, skladih (tistih državnih).

Za take komenratje je fajn en čas delat na taki občini, da vidiš, da denarja niti za “šauflo” ni, kaj šele, da bi ga kdo skozi okno metal. 🙂
Denar se šauflo skozi okno meče v Ljubljani, na raznih uradih, agencijah, skladih (tistih državnih).
[/quote]
začnite razmišljat o racionalizaciji in združitvi s sosednjimi občinami, ne pa o tem, koliko denarja bi še morali dobit o države.


začnite razmišljat o racionalizaciji in združitvi s sosednjimi občinami, ne pa o tem, koliko denarja bi še morali dobit o države.
[/quote]

Saj tu ne gre za občine : država – tu bi morale stvari laufat in funkcionirat b.p.
Problem je, ker država ne zagotavlja zakonsko določenih sredstev za opravljanje nalog občin. Potem pa je treba napihnit balon in reč, da je problem v velikosti oz. številčnosti občin in št. županov. Ja, zihr… Kdo to verjame?
Konkretno. Za financiranje programov vrtca je za razliko med plačilom staršev in polno ceno pristojna občina. To ceno je treba plačat, pa ni važno, al imamo v državi 20 občin ali pa 500. Ampak – a dobi občina s primerno porabo sredstva za financiranje te dejavnosti? Bolj težko, če država samovoljno niža glavarino.

Saj tu ne gre za občine : država – tu bi morale stvari laufat in funkcionirat b.p.
Problem je, ker država ne zagotavlja zakonsko določenih sredstev za opravljanje nalog občin. Potem pa je treba napihnit balon in reč, da je problem v velikosti oz. številčnosti občin in št. županov. Ja, zihr… Kdo to verjame?
Konkretno. Za financiranje programov vrtca je za razliko med plačilom staršev in polno ceno pristojna občina. To ceno je treba plačat, pa ni važno, al imamo v državi 20 občin ali pa 500. Ampak – a dobi občina s primerno porabo sredstva za financiranje te dejavnosti? Bolj težko, če država samovoljno niža glavarino.
[/quote]

osnove ekonomike

občina dobi sredstva po glavarini. občina tudi rabi sredstva za lastno delovanje. torej za samo sebe.
kar poglej prekmurje recimo
občine grad, kuzma, šalovci, petrovci, hodoš – 5 občin na kupu, pa nimajo skupaj niti 8 tisoč prebivalcev. je pa treba za vsako financirat župana, pa tajnico, pa občinske svetnike, pa…. če bi pri 4 ta strošek ukinili, bi kar naenkrat bilo več za vrtec. ampak to pač ne… ker bi se bilo treba tudi kaj skupaj zmenit, pa v sloveniji to ni možno

[/quote]

osnove ekonomike

občina dobi sredstva po glavarini. občina tudi rabi sredstva za lastno delovanje. torej za samo sebe.
kar poglej prekmurje recimo
občine grad, kuzma, šalovci, petrovci, hodoš – 5 občin na kupu, pa nimajo skupaj niti 8 tisoč prebivalcev. je pa treba za vsako financirat župana, pa tajnico, pa občinske svetnike, pa…. če bi pri 4 ta strošek ukinili, bi kar naenkrat bilo več za vrtec. ampak to pač ne… ker bi se bilo treba tudi kaj skupaj zmenit, pa v sloveniji to ni možno
[/quote]

osnove od osnov
Občina je mnogo več kot zgolj financranje vrtca ali pa od plače župana, tajnice in fikusa, kot mnogi radi karikirajo. Je neposreden stik z občani. Je zagotavljanje dejanskih potreb občanov. Je prva za reševanje vse sorte težav občanov / državljanov, za probleme katerih se država ne zmeni. Je skrb za ohranjanje in razvoj podeželja. Je lokalna skupnost.
Pa vseeno. Poglejmo proračun občine z 2000 prebivalci. Letno plačilo oskrbnin domačega vrtca 360.000 EUR + oskrbnine vrtcev za otroke izven občinskih meja 30.000 – skupaj 390.000 EUR. Stroški za župana in podžupana, vklučno s stroški reprezentance 60.000 EUR in še stroški svetnikov 5.000 EUR letno. Se pravi 390.000 na eni strani in 65.000 EUR na drugi strani.
A si predstavljate zimsko službo – vzdrževanje lokalnih cest, če bi bilo to centralizirano? Sam poglejmo delovanje pošte – državno podjetje, dobiček, cca 45 km iz Ljubljane ven pa je treba čakat po 3 dni na pošto, da ti jo dostavijo.

osnove ekonomike

občina dobi sredstva po glavarini. občina tudi rabi sredstva za lastno delovanje. torej za samo sebe.
kar poglej prekmurje recimo
občine grad, kuzma, šalovci, petrovci, hodoš – 5 občin na kupu, pa nimajo skupaj niti 8 tisoč prebivalcev. je pa treba za vsako financirat župana, pa tajnico, pa občinske svetnike, pa…. če bi pri 4 ta strošek ukinili, bi kar naenkrat bilo več za vrtec. ampak to pač ne… ker bi se bilo treba tudi kaj skupaj zmenit, pa v sloveniji to ni možno
[/quote]

osnove od osnov
Občina je mnogo več kot zgolj financranje vrtca ali pa od plače župana, tajnice in fikusa, kot mnogi radi karikirajo. Je neposreden stik z občani. Je zagotavljanje dejanskih potreb občanov. Je prva za reševanje vse sorte težav občanov / državljanov, za probleme katerih se država ne zmeni. Je skrb za ohranjanje in razvoj podeželja. Je lokalna skupnost.
Pa vseeno. Poglejmo proračun občine z 2000 prebivalci. Letno plačilo oskrbnin domačega vrtca 360.000 EUR + oskrbnine vrtcev za otroke izven občinskih meja 30.000 – skupaj 390.000 EUR. Stroški za župana in podžupana, vklučno s stroški reprezentance 60.000 EUR in še stroški svetnikov 5.000 EUR letno. Se pravi 390.000 na eni strani in 65.000 EUR na drugi strani.
A si predstavljate zimsko službo – vzdrževanje lokalnih cest, če bi bilo to centralizirano? Sam poglejmo delovanje pošte – državno podjetje, dobiček, cca 45 km iz Ljubljane ven pa je treba čakat po 3 dni na pošto, da ti jo dostavijo.
[/quote]

ne govorim, da bi moralo biti centralizirano iz ljubljane
ampak da se 5 vasi v krogu 30 km ni sposobno zmenit, je pa tudi žalostno.
in če bi 4 take vaške uprave odpadle, bi letno privarčevali 260.000 EUR letno.

zimska služba, komunala in podobne zadeve pa načeloma niso organizirane za vsako občino posebej. razen tam, kjer se spet niso sposobni zmenit. samo poglej koroške občine, zdaj si bo vsaka občina še svojo komunalo ustanavljala. vse na račun občanov, ki bodo morali plačevati še stroške režije.

osnove ekonomike

občina dobi sredstva po glavarini. občina tudi rabi sredstva za lastno delovanje. torej za samo sebe.
kar poglej prekmurje recimo
občine grad, kuzma, šalovci, petrovci, hodoš – 5 občin na kupu, pa nimajo skupaj niti 8 tisoč prebivalcev. je pa treba za vsako financirat župana, pa tajnico, pa občinske svetnike, pa…. če bi pri 4 ta strošek ukinili, bi kar naenkrat bilo več za vrtec. ampak to pač ne… ker bi se bilo treba tudi kaj skupaj zmenit, pa v sloveniji to ni možno
[/quote]

osnove od osnov
Občina je mnogo več kot zgolj financranje vrtca ali pa od plače župana, tajnice in fikusa, kot mnogi radi karikirajo. Je neposreden stik z občani. Je zagotavljanje dejanskih potreb občanov. Je prva za reševanje vse sorte težav občanov / državljanov, za probleme katerih se država ne zmeni. Je skrb za ohranjanje in razvoj podeželja. Je lokalna skupnost.
Pa vseeno. Poglejmo proračun občine z 2000 prebivalci. Letno plačilo oskrbnin domačega vrtca 360.000 EUR + oskrbnine vrtcev za otroke izven občinskih meja 30.000 – skupaj 390.000 EUR. Stroški za župana in podžupana, vklučno s stroški reprezentance 60.000 EUR in še stroški svetnikov 5.000 EUR letno. Se pravi 390.000 na eni strani in 65.000 EUR na drugi strani.
A si predstavljate zimsko službo – vzdrževanje lokalnih cest, če bi bilo to centralizirano? Sam poglejmo delovanje pošte – državno podjetje, dobiček, cca 45 km iz Ljubljane ven pa je treba čakat po 3 dni na pošto, da ti jo dostavijo.
[/quote]

ne govorim, da bi moralo biti centralizirano iz ljubljane
ampak da se 5 vasi v krogu 30 km ni sposobno zmenit, je pa tudi žalostno.
in če bi 4 take vaške uprave odpadle, bi letno privarčevali 260.000 EUR letno.

zimska služba, komunala in podobne zadeve pa načeloma niso organizirane za vsako občino posebej. razen tam, kjer se spet niso sposobni zmenit. samo poglej koroške občine, zdaj si bo vsaka občina še svojo komunalo ustanavljala. vse na račun občanov, ki bodo morali plačevati še stroške režije.
[/quote]

vzdrževanje cest, vključno z organiziranjem zimske službe je primarna naloga občine. Kako jo katera organizira, je stvar posamezne občine. In seveda se večkrat to organizira v okviru skupnih komunalnih služb, vendar če nima posamezna občina “roke gor”, če ne bdi nad zadevo, vse skupaj švoh funkcionira. In občani se za “reklamacije” storitev komunale, vodovoda, javnih razsvetljav, oddelkov v vrtcu, prevoza otrok v šolo, zaprtja pošte, banke, …vedno obračajo na občino oz. župana, pa naj bo to v njegovi pristojnosti ali ne. In župan, pa naj bo to v njegovi pristojnosti ali ne, se tudi zavzame za reševanje teh zadev ali pa naloži svojim zaposlenim, da se s tem ukvarjajo. V Sloveniji tudi ena občina ni preveč in velika večina županov si zelo prisluži svojo plačo. Najlažje in najbolj populistično pa je privleč na plan izraze “županov stolček”, “predrage premale občine”… in zraven dodat, “če bomo dali več denarja občinam, ga pa za upokojence ne bo”. Aja? Kdo pa sofinancira domove starejših občanov, storitev pomoč na domu, delovanje raznih programov za upokojence, društva upokojencev?

te mini občine ne financirajo nič od tega
ker nimajo denarja za to.

te mini občine ne financirajo nič od tega
ker nimajo denarja za to.
[/quote]

Proračun tiste občine, za katero sem prej navedla stroške – poglejmo še tole neposredno za upokojence (zakonsko določene obvezne naloge Občin):
– bivanje starejših oseb v splošnih socialnih zavodih – 25.000
– storitev pomoč na domu – 18.000
– regresiranje oskrbe v domovih – invalidi (tu niso samo upokojenci, seveda) – 95.000

In ker je v proračunu naveden še program “sofinanciranje društev za starejše občane” (poleg sofinanciranja kulturnih dejavnosti in sofinanciranja športnih dejavnosti), zagotovo dobi še društvo upokojencev nekaj za svoje delovanje oz. izvajanje programov.

Za 2000 ljudi? Zakaj pa rabijo župana? Vprašaj jih, če bi vsak dal 3 Eur za županovo plačo vsak mesec – in to vsi, tudi otroci….kje je šele njegovo osebje….

Za 2000 ljudi? Zakaj pa rabijo župana? Vprašaj jih, če bi vsak dal 3 Eur za županovo plačo vsak mesec – in to vsi, tudi otroci….kje je šele njegovo osebje….
[/quote]

Glede na to, da se je za novo občino – izločitev iz prejšnje skupne občine izreklo preko 80{04cafd300e351bb1d9a83f892db1e3554c9d84ea116c03e72cda9c700c854465} občanov, mislim, da so taka vprašanja milo rečeno smešna. Ah, ja….

Glede na to, da se je za novo občino – izločitev iz prejšnje skupne občine izreklo preko 80{04cafd300e351bb1d9a83f892db1e3554c9d84ea116c03e72cda9c700c854465} občanov, mislim, da so taka vprašanja milo rečeno smešna. Ah, ja….
[/quote]

Seveda so smešna….prav gotovo se občani niso zavedali, koliko je vse to dražje…..primerno število občin v sloveniji bi bilo do 30.

Glede na to, da se je za novo občino – izločitev iz prejšnje skupne občine izreklo preko 80{04cafd300e351bb1d9a83f892db1e3554c9d84ea116c03e72cda9c700c854465} občanov, mislim, da so taka vprašanja milo rečeno smešna. Ah, ja….
[/quote]
če ste hoteli svojo občino, kaj pa zdaj jamrate, da imate premalo denarja in da župan premalo zasluži?


če ste hoteli svojo občino, kaj pa zdaj jamrate, da imate premalo denarja in da župan premalo zasluži?
[/quote]

Dejstvo št. 1 – župan si zelo zasluži svojo plačo, ki mimogrede ni bajna (kot jo želi marsikdo prikazat) – tarna pa ne, da ima majhno.
Dejstvo št. 2 – Občina potrebuje denar za izvajanje zakonsko določnih nalog, ki ji pripada po zakonu, in tu ni nikakršnega govora o kakih ekstra dodatnih sredstvih. Za ekstra sredstva se znajo sploh na malih občinah še posebej potrudit in jih dobit na EU razpisih.


če ste hoteli svojo občino, kaj pa zdaj jamrate, da imate premalo denarja in da župan premalo zasluži?
[/quote]

Moj mož se bo že nekako znašel, bolj me skrbi za ostale župane.

Hja, med tem ko so eni iz JU po15. oz. 16. uri doma, imamo takole na manjših občinah proti večeru ali zvečer še sestanke.
Eni občani se žal res ne zavedajo, da je občina prva institucija v državi, ki dela za dobrobit občana. In to je zaposlenim, županom in svetnikom v manjših občinah popolnima jasno. Edino logično bi pri tem bilo, da se podpre prizadevanja županov za več sredstev v občinskem proračunu, saj gre za denar, ki bo definitivno na tak ali drugačen način ostal v lokalni skupnost. Bodisi za boljše pogoje v vrtcu in šoli ali za boljše ceste, javno razsvetljavo, vodovod, kanalizacijo, kulturni dom, obnovo vaških jeder, spodbude podjetniškemu okolju, …… ni da ni. Škoda, ker eni tako radi nasedajo floskulam, med tem ko se ve, da so občine gonilny sila razvoja države.

Kaj mislite, da zupan dobi samo placo? Hahaha.


47 razred se ti zdi malo? Pomocnici je vrh 43. O stopnji izobrazbe pa ne bi.

New Report

Close