Najdi forum

Naslovnica Forum Starševski čvek MERCATOR HIPERMARKET KRANJ, DAJTE ŽE ZRIHTAT

MERCATOR HIPERMARKET KRANJ, DAJTE ŽE ZRIHTAT

Redno nakupujemo v Mercatorjevem hipermarketu na Primskovem v Kranju. Apeliram na Družbo Mercator (za katero vemo, da bere tudi MON), naj v hipermarketu v KR že enkrat zrihtajo težave, ki jih imajo s svojo pečjo, v kateri pečejo svoje žemljice, kajzerice in najbrž še kaj. To pecivo je totalno zanič!!! Ni mehko znotraj in z lepo skorjico, kot je bilo takrat, ko vam je peč dobro delala, zdaj je to pecivo komaj za pojest!!! Skorja je bleda in nagubana, notranjost pa tudi ni mehka!!!

ZRIHTAJTE ŽE TO PEČ!!!

Edino, če vam je cilj, da gremo po žemlje in kajzerice v Spar, Tuš, Hofer ali Lidl?

Ali ne bi raje pripombo naslovila direktno na todični Mercator ali na upravo Mercatorja?

Se strinjam in to traja že kar nekaj časa! No, mi kajzerice zdaj kupujemo v Sparu, so dobre. Kakšnega šefa to imajo tam v Hipermarketu Mercator, da tega ne uredi???

Ni problem v peči, ampak v tem, da pečejo kruh prodajalci, ki ne vedo, da je čas pečenja odvisen od tega, ali je kruh zmrznjen ali ne.
Oni samo vržejo pladnje v peč in to je to.

Meni so žemlje (ne kajzerice) dobre tako v sparu, kot hoferju in lidlu. V lidlu mi niso všeč kazarice, v hoferju in lidlu so mi pa tudi kajzarice všeč.

Tudi jaz sem se danes opekla z nakupom kajzeric v kranjskem hipermarketu Mercator.
Zanič!!! Sploh nisem vedela, da je kakšna okvara na pečici… Jaz jih pač tam ne bom več kupovala.

Nekateri se opečejo z nakupom svežih kajzeric v Mercatorju, zaposleni pa v Mercatorju se pa “pečejo” kar naprej zaradi nemogočih delovnih pogojev. Ni čudno, da se jim ne ljubi peči dobrih žemljic. Zakaj?
Preberite spodaj:

Poslovni sistem Mercator je velik, okostenel in sloni na zastraševanju zaposlenih. Zakon o delovnih razmerjih in kolektivna pogodba trgovine Slovenije se krši po dolgem in počez.

Pa pričnimo na začetku.

Trgovina je manjši Mercator, uradni delovni čas PE je od 6.00 – 21.30 ure, obratovalni čas poslovalnice pa od 7.00 – 21.00 ure. Prisotnost na delu in malico se vpisuje ročno v tiskane formularje. Vse lepo in prav, ampak za tem se je skrival (in se še vedno) kup nepravilnosti.

Ugotovim, da šefinja neprestano popravlja moj prihod na delo in sicer iz 5.30, popravi na 6.00. Vsak dan sem imela tudi evidentirano, da sem bila na malici, čeprav na malici nisem bila…
Za take ročne popravke so formularji na papirji idealni, prav tako pa tudi za prikrivanje resnice o urah, o prisotnosti na delu, nadurah in plus urah, deljenem delovnem času, itd. Naj pojasnim tudi, da poslovodja potem ta ročni zapis vsak teden prepiše v poseben program v PC, kjer se potem uradno vodijo ure, ki so edine merodajne za izplačilo plače, malice itd… (Razkritje mahinacij na tem področju bi bile pravi izziv za delovno inšpekcijo. In še kakšen drug nadzorni organ. Sprašujem se, kaj neki počnejo, ko vršijo nadzor na terenu?)

Pa poglejmo najprej delovni čas, uradni delovni čas PE je od 6.00 – 21.30 ure. Oseba, ki je bila razporejena na sveži oddelek, mora prihajati na delo ob 5.25. Zakaj? Ker se peč za peko kruha ogreva 30-35 min, da doseže pravšnjo temperaturo za peko kajzeric, rogljičkov, bureka, itd. Najkasneje ob 5.30 moraš prižgati peč, da so ob 7.00, ko se odpre trgovina, polne košare pečenega pekovskega peciva, sladkih rogljičkov, … itd. Če si na delo prišel ob 6.00, kot je uradno, so bile košare v razsvetljeni vitrini prazne, kupci pa so se kislih obrazov napotili čez cesto h konkurenci po tople žemljice. “Katastrofa!” so se drli šefi zariplih obrazov in vztrajali, da se na delo prihaja celo ob 5.00. Samo, da bo dovolj toplih in dišečih kajzeric, žemljic, rogljičkov, žepkov, burekov,…
Ko sem informativno povprašala, kako je z urami, ki se na tak način naberejo, nisem dobila odgovora. Pa poglejmo koliko ur se nabere na tak način:
na teden: 6 x 30 min = 3 ure,
na mesec = 12 ur;
v treh(3) mesecih je to 36 ur.
Te ure ob kvartalu enostavno izpuhtijo.

Naj poudarim, da je predčasen prihod na delo na oddelku kruha nujen vsak dan. Tu ne govorim o izjemni situaciji.
Ko sem povprašala, kako se uradno tretira delo izven uradnega delovnega časa, nisem dobila odgovora. Kaj bi se zgodilo, če bi se v času 5.30 – 6.00 poškodovala na delovnem mestu? Bi mi priznali 100 {04cafd300e351bb1d9a83f892db1e3554c9d84ea116c03e72cda9c700c854465} bolniško ? Ali bi me še oglobili zaradi dela na črno?
Pa še to: ali ni spada delo od 23.00 – 6.00 zjutraj v nočno delo? In bi moralo imeti višjo plačilno postavko….

Kar tako, za štos evidentiramo čas malice, enostavno šef obkroži 15 min, in to dvakrat. Ne glede na to ali si na malici bil ali ne. No, največkrat na malici nisi bil, ker ni bilo možnosti, da bi zapustil delovno mesto. Zakaj? Ker ni na voljo osebe, ki bi te zamenjala. Delovno mesto pa zaradi narave dela, ne sme biti prazno. Osebe pa ni, ker je v trgovini premalo zaposlenih. Trgovina je namreč tako kadrovsko podhranjena, da komaj funkcionira iz dneva v dan. In zakaj 2 x po15 min malice obkrožuje šef? Zato, da na zunaj zgleda vse normalno, da se ne krši pravica delavca do malice. In v primeru, da pride inšpekcija, je vse „pod kontrolo in ok.“
V resnici pa malica izgleda takole: malica traja le 5 min, v tem času skočiš na wc, in v rahlem drncu vase zliješ skodelico kave.

Iz računalniškega programa za vodenje ur prisotnosti na delu naj bi poslovodja vsak teden natisnil saldo ur in ga dal na dostopno mesto (ponavadi na oglasno desko), da bi zaposleni lahko sproti spremljali saldo ur. V dotični PE izpiska salda ur nismo videli, od poslovodje ni bilo mogoče izvedeti, koliko plus ur, oziroma nadur ima posamezni zaposleni. To smo lahko izvedeli le, če smo poklicali v kadrovsko službo v Mercator, pa še tam so nam podatke težko posredovali. Češ, zmenite se s poslovodjo.
Znotraj sistema Mercator je splošno znano, da kadrovska služba in področne vodje z grožnjami o odpovedi službe ustrahujejo poslovodje in njihove namestnike, ter od njih zahtevajo izvajanje pritiskov na zaposlene, prikrivanje resničnih podatkov o prisotnosti na delu, brisanje plus ur in nadur. Zakaj? Zato, da se kršitev ne da dokazati in da resnični podatki ne uidejo v javnost. V teoriji je Mercator družini prijazno podjetje in ne krši delovne zakonodaje. V praksi pa celotni poslovni sistem Mercator krši delovno zakonodajo, je družini neprijazno podjetje in nad zaposlenimi izvaja mobing. Zakaj? Zato, da trgovine sploh ostajajo odprte in vsaj približno normalno funkcionirajo.

Pa se resnična zgodba z delovni časom še nadaljuje. Prodajalec naj bi delal na dan 6 ur in 40 min. Na teden naj bi prodajalec izjemoma opravil maximalno 56 ur. V PE se redno zaposlenim za polni delovni čas redno podaljšuje dnevna obremenitev na 8,5 ure ali celo več. Ker police je potrebno napolniti, trgovino je treba spraviti v red, akcije morajo biti postavljene, itd,…. Na pripombo, da je potrebno več zaposlenih, pa je odgovor, da je zaposlenih dovolj in da se da vse postoriti,… V praksi to zgleda tako: zjutraj prideš na delo ob 5.30 in trgovino zapustiš ob 14.30. To je 9 ur.
Pa poglejmo, koliko ur se nabere na tak način na mesec: 6 dni x 9 ur = 54 ur na teden, na mesec je to 216 ure. Ure od 180-216 so izpuhtele v neznano. Niso bile plačane, zaposleni jih ni mogel izkoristiti kot plus ure. Govorim o količini 36 plus ur, to je 5 delovnih dni, ki jih zaposleni ni mogel izkoristiti, ker trgovina nima dovolj zaposlenih, da bi se razvrstili skozi teden. Prav tako zaposleni ni dobil plačila za plus ure, ker se plus ure pač ne plačuje. V pojasnilo še dejstvo, da je v vsaki PE več zaposlenih s takim izkupičkom plus ur oziroma nadur na mesec.
Zakon o delovnih razmerjih (144. člen) pa dovoljuje le 20 ur nadur na mesec!!! In največ 170 ur na leto!

Redno se krši določba o počitku med dvema delovnima dnevoma. 155, člen Zakona o delovnih razmerjih pravi: Delavec naj bi imel v obdobju 24 ur pravico do počitka, ki traja nepretrgoma najmanj 12 ur. Delavec, ki mu je delovni čas neenakomerno razporejen ali začasno prerazporejen, ima v obdobju 24 ur pravico do počitka, ki traja nepretrgoma najmanj 11 ur. V praksi se pogosto dogaja, da zaposleni nima niti 11 ur počitka. V PE, kjer se ure evidentirajo z vpisovanjem na list, so mahinacije enostavne. V PE, kjer se zaposleni prihod na delo in iz dela evidentirajo elektronsko, pa poslovodja od njih zahteva, da svoj prihod na delo evidentirajo, ko mine 11 ur počitka, oziroma od evidentiranega odhoda. Vse to se dogaja, zaradi premajhnega števila zaposlenih in dolgega odpiralnega časa, saj je poslovodja prisiljen razporediti zaposlene, ki jih ima. Tudi v zgoraj opisanih primerih je govora o stalni praksi, ki traja več kot leto dni.
Ko se v PE vrši inventura, preložitev artiklov ali prenova, pa smo stalno zaposleni non-stop v trgovini. Iz vsakdanjega delovnika 9 ur, nenadoma preskočimo na delovnik 12 -15 ur. Enostavna matematika pove, da če delamo 15 ur vsak dan, ni na voljo 11 urnega počitka med posameznima dnevoma. Dogaja se da v ponedeljek delaš od 5.30 do 15.30, torek od 9.00 do 23.30, sredo od 4.00 do 14.00. Kje je tu 11 urni počitek med delovnima dnevoma? Je to družini prijazno podjetje?

Vsaka PE naj bi imela na vidnem mestu seznam zaposlenih, z delovnim časom (polni ali krajši) in zadolžitvami. Trgovina je živ organizem, kjer so spremembe stalnica, zaradi nevzdržnih razmer, so odpovedi delovnega razmerja in primanjkljaj delovne sile na dnevnem redu. Posledično so seznami zaposlenih na oglasnih deskah zastareli in zavajajoči. Na seznamih so imena ljudi, ki so že zdavnaj odšli iz Mercatorja, ker drugih niso (še) zaposlili, pa njihova imena služijo vsaj za navidezno številčno popolnost personala. V praksi pa se primanjkljaj kadra rešuje z nerazumnim podaljševanjem delovnega časa zaposlenim, ki delajo polni delovni čas.

Zdaj pa smo končno pri nedeljskem delu. Prodajalec povprečno dela 2 nedelji na mesec, omogočeno naj bi mu bilo koriščenje prostega dne v roku 7 dni, po opravljenem nedeljskem delu. V praksi pa je to videti tako, da je zaposlenih premalo, in zato prostega dne zaradi dela v nedeljo ni mogoče dobiti. Volitve so na na površje potegnile problematiko nedeljskega dela. Vendar je srčika problema neplačilo za opravljeno delo. Pa naj bo to za delo na petek ali svetek.

Naslednji problem je nizko plačilo za opravljeno delo. Res sramota, da prodajalec ne zasluži niti minimalne plače, da je potrebno primakniti dodatek, da se minimalna plača sploh doseže.
Ob tem, nihče ne pomisli, da je delo prodajalca tudi fizično zahtevno in to zelo. Prodajalka, ja ženska, vsak dan premakne vsaj pol tone izdelkov, ki prispejo v trgovine. Izdelki so naloženi na rolkah, ki imajo zaradi dotrajanosti pokvarjene ali celo polomljene koleščke. Dostopi v trgovine so oteženi, klančine so neprimerne ali jih celo ni, …zato gospe rolke premikajo z močjo svojih teles. Ni čudno, da imajo po 20 letih dela v trgovini težave s hrbtenico, sklepi, itd,… In ni čudno, da so apatične, slabe volje, utrujene, izčrpane,… Šefi kričijo, da je potrebno kazati vesel, nasmejan obraz in tako ali drugače guncati afne potrošnikom. Me zanima, kdo od direktorjev bi bil prešernega razpoloženja po mesecu dni dela na petek in svetek po 10 ur na dan za minimalno plačo.

Največja prikrita težava je sistematizacija delovnih mest, ki je zastarela: na stare delovne postaje umeščajo nove delovne pripomočke (kot so peči za peko kruha, vzhajalnice, friteze, toploteke), uvajajo nove delovne postopke (peko mesa, pekovskih izdelkov, kuhanje jedi na žlico, cvrenje krompirja in rib, ter pakiranje jedi), … skratka povečujejo obseg dela, hkrati pa krčijo delovno silo. Pozabljajo, da stroj opravi le toliko, kot opravi človek, ki z njim upravlja.

Skrajno sporna je vloga sindikata v Mercator d.d., ki deluje kot podaljšana roka vodstva in si čestita za vsak dan, ko ne prejme nobenega neprijetnega vprašanja ali prijave kršitve s strani zaposlenih.
Kadrovska služba in sindikat Mercator z roko v roko zastrašujeta zaposlene, da bodo ostali brez prepotrebne zaposlitve, če bodo zgoraj našteta dejstva in nepravilnosti prišle v javnost. Zato zaposleni molčimo in trpimo.

Področni vodje, vodje posameznih oddelkov, direktorji trgovin in kadrovska služba vršijo mobing nad poslovodji in njihovimi namestniki. Na dnevnem redu so zastrašujoči maili, telefonski klici, prikrito fotografiranje stanja na policah, in tudi zaposlenih pri delu,… itd. Grozijo jim z denarnimi kaznimi, negativno stimulacijo, izgubo službe,… V strahu pred izgubo službe poslovodje in namestniki vršijo pritisk nad podrejenimi, podaljšujejo delovni čas zaposlenega preko vseh razumnih mej, popravljajo evidenco ur za nazaj,…itd. in kršijo zakon in kolektivno pogodbo. S tem pa jih ima vodstvo v primežu, češ, „kar prijavi me inšpekciji, pa bom tudi jaz tebe, tudi ti si v prekršku…“ Pa s(m)o v začaranem krogu.

Pred prazniki, ki so pred vrati, se obseg dela enormno poveča. Pomeni, da je poleg vsakdanjega dela v trgovini potrebno postaviti še veliko dodatnih stojal, košar, bazenov, akcij, itd, … Zaposlenih je premalo, zato poslovodje, njihovi namestniki in določeni zaposleni pridejo v trgovino predčasno, ponavadi že ob 4.00 zjutraj. Polnejo police, pripravljajo izpostavitve in akcije ter čistijo trgovino. In si tudi sami naberejo lepo število plus ur, oziroma nadur. Brez plačila. Samo zato, da imajo službo.

Kako je to mogoče? Enostavno. Organi nadzora od 4.00 – 6.00 sladko spijo in nepravilnosti ne vidijo.

Gospod minister, spoštovani inšpektorji, sindikalni predstavniki in vodstveni delavci v Mercatorju:
vedite, da se prodajalci zavedamo, da vsi živimo od prodaje. Mi direktno. Vsi, ki sedite v ličnih pisarnah in odločate o naši usodi pa posredno.

Vsi pa delamo za denar. Mar ne?

maja
nagaja
to je pa samo zato, ker se pustite jebati v glavo. In dokler bodo taki ljudje delali in požrli ves drek bo vedno tako. Lepo jih razložiš: poslušajte sedaj pa takole. Če hodim na delo ob 5:25 se mi ure štejejo od 5:25. Povejte kdaj imam čas za malico, ker takrat me 30min ne bo in zagotovite nadomeščanje…. Če bo kdo kaj preveč pametovali z kakšnimi odpovedmi ali kaj pa jim lepo razložiš, da lahko prideš tudi z odvetnikom. In verjami mi, ko enkrat prideš v firmo z odvetnikom se te vsi bojijo kot hudič križa. Sicer stane nekaj 100 evrov ampak je vredno. Mir je zagotovljen.

očitno bi morali čas pečenja samo za minuto ali dve podaljšati, ali pa je nekaj narobe pri odtajevanju in vzajanju.

ker če je vse “anemičnega” izgleda, je premalo pečeno in je problem v tistemu ki daje to pečt, da prehitro ven vzame, ne naštima , ne vidi.

Saj tak problem je tudi ob frekventnih urah v kakšnem Hoferju -slabokrvne žemlje, kajzerice, ko močno sumiš, če je sploh prepečeno – nobene rjavkaste barve, ki bi kazala na pravilno pečenost.

Zdaj pa ti meni povej, kaj ima ta tvoja jeremijada veze s pečenjem žemelj in kajzeric v kranjskem Hipermarketu Mercator???!!! Če se delavcem krši pogoje dela, če so izkoriščani, mobingirani, slabo plačani in kaj jaz vem, kaj še vse, NAJ SE UPREJO, NAJ ŠTRAJKAJO, NAJ POKAŽEJO ZOBE NADREJENIM IN DELODAJALCU!!! Če tega ne upajo, potem naj bodo tiho. Vsak si mora izboriti svoje pravice. Tudi Mercator bi moral izboljšati pogoje dela in dvigniti plače zaposlenim – če ne bi prav nihče hotel delat pri njem!!! Dokler pa se vedno najdejo pokorne in ponižne pipike, ki so se pripravljene pretrgati na pol za minimalno plačo in so pripravljene požreti dol to, da se jim nadur ne upošteva in ne izplačuje, potem bo Mercator ostal tak delodajalec kot je!!!

Ampak: kupec tiste svoje žemlje in kajzerice pošteno plača ( v Mercatorju še pravzaprav še dražje kot pri drugih trgovcih!!), zato je upravičen do kakovostnega izdelka, ne pa, da mu drago zaračunavajo žemlje, ki so se “pekle” v nedelujoči pečici!

Kako ste odvisni od toplice zemljic.
Imam resitev za vse: zapreti vse trgovine ob nedeljah in soboto popoldne, tople zemljice sele po 8 uri zjutraj.
Pa bodo pipike zadovoljno kokodajsale.
Petelini pa bodo nasli druge zrtve za izkoriščanje.

Včeraj sem kupila v Mercatorjevem hipermarketu v Kranju eno primorsko žemljo. ZANIČ!!! Naj bi bila tisti dan pečena, bila pa je znotraj suha, skorja bleda in nagubana:((

MERCATOR, koliko časa bo to še trajalo?

A vi to resno? Kot, da bi bilo konec sveta. Pač ne greš tja, big deal…

Meni je ta hipermarket v KR na poti iz službe in v službo. Tam redno kupujem. Večinoma zadovoljna z izdelki in njihovo kvaliteto. Se pa strinjam, vsi redni kupci smo opazili te njihove težave z drobnim pecivom, ki ga pečejo tam oz. ki se ne dostavlja že pečeno in izdelki so katastrofa! A zdaj naj kupim sir, mleko, jogurte, salamo, sadje, piškote, pijačo in še polno vsega v hipermarketu, potem naj grem pa samo po žemlje in kajzerice v Špar ali kako??? A ne bi bil prikaz dobrega odnosa do svojih kupcev, predvsem zvestih in rednih kupcev, ki so skoraj vsak dan tam, da bi popravili to njihove peč in vrnili kvaliteto drobnega peciva na prejšnjo raven?

Meni je ta hipermarket v KR na poti iz službe in v službo. Tam redno kupujem. Večinoma zadovoljna z izdelki in njihovo kvaliteto. Se pa strinjam, vsi redni kupci smo opazili te njihove težave z drobnim pecivom, ki ga pečejo tam oz. ki se ne dostavlja že pečeno in izdelki so katastrofa! A zdaj naj kupim sir, mleko, jogurte, salamo, sadje, piškote, pijačo in še polno vsega v hipermarketu, potem naj grem pa samo po žemlje in kajzerice v Špar ali kako??? A ne bi bil prikaz dobrega odnosa do svojih kupcev, predvsem zvestih in rednih kupcev, ki so skoraj vsak dan tam, da bi popravili to njihove peč in vrnili kvaliteto drobnega peciva na prejšnjo raven?
[/quote]
Ja in nezadovoljni kupci, bi morali trgovino bojkotirati, da bi se trgovci zamislili nad tem kakšno sranje prodajajo. Vem sem vsa svoja študentska leta preživela v Mercatroju, Petrolu, Sparu. Samo denar, jih zanima….

Mene v Mercatorju (meni najbližji je Kranj) ni več, pa mi je marsikdaj spotoma. Ne grem. Pa ne zaradi žemljic in ostalega ampak predvsem zaradi tega, ker vem kako delajo z zaposlenimi. Glede na to, da so dražji od ostalih trgovcev imajo ravno tu delavci najslabše pogoje.
Imam nekaj prijateljic, ki delajo tam in nobena ne upa niti javno pojamrati, ker se bojijo za službe. Ob družini in z moževo minimalno plačo (+100€) si ne morejo privoščiti brezposelnosti.

Upam, da si pri vseh stvareh tako zelo načelna. Marsikje se namreč dogajajo izkoriščanja delavcev in hude krivice. Če se boš na vse odzvala tako kot si se na Mercator, kmalu ne boš mogla več nikjer nič kupiti.

Idiota naduvanega

Meni v mercatorju gre pa njabolj na živce ,ker mi velikokrat tuli alarm pri izhodu iz blagajne.
Pa da ne bo pomote nikoli nič ne ukradem.
Pa naj že enkrat zrihtajo to pizdarijo mi je že prav nerodno.

New Report

Close