Najdi forum

Naslovnica Forum Starševski čvek Zakaj mora normiranec voditi osnovna sredstva

Zakaj mora normiranec voditi osnovna sredstva

Mi lahko kdo pomaga?
Torej zakaj mora normiranec voditi osnovna sredstva?
Je treba obračunati amortizacijo, čeprav je ne daš v stroške?
Ob dokončnem obračunu, ki ga oddajaš na FURS do 31.3., je kakšen obrazec, da lahko vidim, kaj se poroča.
Imam samo izdane račune, evidenco plačil računov, pa akontacij davka in prispevkov.

Evidenco vodi, ce bo nekoc prekoracil prag in ne bo bo mogel vec biti normiranec. Takrat gre ta evidenca v bilanco oz glavno knjigo in takrat mu amortizacija zacne postajati strosek, ki ga uposteva v davcni napovedi. Oprema pa se mu izkazuje kot del sredstev.
Do takrat pa te evidence nikjer ne oddaja in o amortizaciji ne poroca.
To je takole preprosta razlaga, se mi zdi.

dokler si normiranec, se ti amortizacija ne upošteva kot strošek, ampak je v sklopu tistih 80{04cafd300e351bb1d9a83f892db1e3554c9d84ea116c03e72cda9c700c854465} stroškov, ki se ti jih priznajo.

če želiš naslednje leto preiti na vodenje knjig, je treba začeti obračunavat amortizacijo. in seveda bi bili vsi tako pametni, da bi obračunavali tudi amortizacijo, ki je bila v sklopu normiranega izračuna že priznana.

če ponazorim:

normiranec kupi stroj, ki ima delovno dobo 5 let. štiri leta je normiranec, potem pa se peto leto odloči preiti na knjiženje. če ne bi bilo evidence osnovnih sredstev, bi lahko celotno vrednost osnovnega sredstva amortiziral ponovno, zaradi evidence pa je jasno, da lahko to osnovno sredstvo amortizira samo še eno leto.

dokler si normiranec, se ti amortizacija ne upošteva kot strošek, ampak je v sklopu tistih 80{04cafd300e351bb1d9a83f892db1e3554c9d84ea116c03e72cda9c700c854465} stroškov, ki se ti jih priznajo.

če želiš naslednje leto preiti na vodenje knjig, je treba začeti obračunavat amortizacijo. in seveda bi bili vsi tako pametni, da bi obračunavali tudi amortizacijo, ki je bila v sklopu normiranega izračuna že priznana.

če ponazorim:

normiranec kupi stroj, ki ima delovno dobo 5 let. štiri leta je normiranec, potem pa se peto leto odloči preiti na knjiženje. če ne bi bilo evidence osnovnih sredstev, bi lahko celotno vrednost osnovnega sredstva amortiziral ponovno, zaradi evidence pa je jasno, da lahko to osnovno sredstvo amortizira samo še eno leto.
[/quote]

Ok, ta del, zakaj, razumem. Prosim razloži, je izračun amortizacije nujen, če ne nameravaš prešaltat na vodenje knjig, ali je potrebno vseeno vodit amortizacijo, ki je nikamor ne oddajaš? In če je ne vodiš, ali lahko to nekega momenta narediš za nazaj? In če ne moreš narediti za nazaj, greš pa na vodenje knjig, ali to pomeni, da takega sredstva, ki si ga uporabljal že kot normiranec, ne moreš uporabljati kot osnovno sredstvo? Ker ne vidim nobene podlage v tem, da bi izračunaval amortizacijo, če je nikamor ne oddajaš, pa tudi če se ne upošteva. Razen, če moraš obračun oddati? Ker nekdo, ki je imel sredstvo že priznano kot stroške, se to tako iz prejšnjega poslovanja vidi, preden je šel na knjige, ali ne? Ne ukvarjam se z vodenjem knjig, nimam pojma o tem, samo ne bi pa rada, da bo kaj narobe. Zato se opravičujem, če odkrivam toplo vodo in se čudim

Register osnovnih sredstev in amortizacijo seveda obvezno vodiš, nikamor pa ne oddajaš, saj imaš amortizacijo priznano že v okviru normiranih stroškov, dokler si normiranec.

Če registra ne vodiš, kako boš ob morebitni spremembi sistema vodenja in obračunavanja sploh vedela, kaj imaš in kdaj si kaj kupila in usposobila za uporabo (ker ni nujno, da se to datumsko ujema) in ali še sploh ima knjigovodsko vrednost? Do uničenja oz.prodaje imaš v registru tudi sredstva, ki že imajo knjigovodsko vrednost 0.

Ok, ta del, zakaj, razumem. Prosim razloži, je izračun amortizacije nujen, če ne nameravaš prešaltat na vodenje knjig, ali je potrebno vseeno vodit amortizacijo, ki je nikamor ne oddajaš? In če je ne vodiš, ali lahko to nekega momenta narediš za nazaj? In če ne moreš narediti za nazaj, greš pa na vodenje knjig, ali to pomeni, da takega sredstva, ki si ga uporabljal že kot normiranec, ne moreš uporabljati kot osnovno sredstvo? Ker ne vidim nobene podlage v tem, da bi izračunaval amortizacijo, če je nikamor ne oddajaš, pa tudi če se ne upošteva. Razen, če moraš obračun oddati? Ker nekdo, ki je imel sredstvo že priznano kot stroške, se to tako iz prejšnjega poslovanja vidi, preden je šel na knjige, ali ne? Ne ukvarjam se z vodenjem knjig, nimam pojma o tem, samo ne bi pa rada, da bo kaj narobe. Zato se opravičujem, če odkrivam toplo vodo in se čudim
[/quote]

izračun amortizacije seveda ni nujen. zakaj bi bil. če pa greš kdaj na dejanski izračun, pa se lahko v petih minutah preračuna, koliko amortizacije je že bilo “priznane” in koliko amortizacije še lahko uporabiš.

primer: stroj stane 48.000 EUR. Življenjska doba stroja je 4 leta. Mesečna amortizacija stroja je 1.000 EUR. (48.000/(4*12))
stroj si nabavila 27.12.2017 dala v uporabo s 1.1.2018.

1.1.2020 greš na dejanski obračun. vidiš, da je bil stroj v uporabi 24 mesecev, 24 mesecev pa še bo in ustrezno začneš amortizirat.

izračun amortizacije seveda ni nujen. zakaj bi bil. če pa greš kdaj na dejanski izračun, pa se lahko v petih minutah preračuna, koliko amortizacije je že bilo “priznane” in koliko amortizacije še lahko uporabiš.

primer: stroj stane 48.000 EUR. Življenjska doba stroja je 4 leta. Mesečna amortizacija stroja je 1.000 EUR. (48.000/(4*12))
stroj si nabavila 27.12.2017 dala v uporabo s 1.1.2018.

1.1.2020 greš na dejanski obračun. vidiš, da je bil stroj v uporabi 24 mesecev, 24 mesecev pa še bo in ustrezno začneš amortizirat.
[/quote]Seveda tukaj ne zna nihče odgovoriti.

Torej zakaj mora normiranec voditi osnovna sredstva?
Zato, ker to predpisuje zakon. Namen tega so ti že pojasnili zgoraj – če bi prešaltala na stroškovni s.p..

Je treba obračunati amortizacijo, čeprav je ne daš v stroške?
Obvezno.
Odvisno kaj imaš, gre to lahko zelo hitro z navadno excelovo tabelo. Pri stavbah je to bolj zoprno, ker imajo različni deli različno amortizacijsko stopnjo. Ali pa jo vzameš kot celoto in obračunavaš z najnižjo stopnjo, če ne misliš postati stroškovni.
Vedno pa lahko narediš za nazaj, ker tega v letnih obračunih ne poročaš.

Jaz imam take stvari, da lahko rečem, da delam brez večine strojev, ki jih imam.
Imam jih zavedene, ampak če prešaltaš na stroškovca, se ti v mojem primeru izplača, da ti jih npr. sestra navidezno proda kot enkratno prodajo, kar ni obdavčeno, ti pa jih potem amortiziraš ponovno. Daš pa seveda neko normalno vrednost, ne novo.
Ker komp je po 2-eh letih zamortiziran, vrednost je 0. Če si zanj dala 3000, je še vedno precej vreden.

Zivjo,
mene pa zanima, glede teh osnovnih sredstev. Moj fant je glasbenik. Nima nobenih ‘osnovnih sredstev’. Ima instrument, ki ga igra, in že od pamtiveka. Drugih stvari ne uporablja pri delu. Ali mora voditi evidenco osnovnih sredstev? Kaj potem spada noter?
Hvala za pomoč!

New Report

Close