Med.Over.Net

Motnje hranjenja

Odgovarjajo: Ana Ziherl, dipl. soc. del.

O različnih vrstah motenj hranjenja: bulimija, anoreksija in prenajedanje. Za vse, ki ne najdejo izhoda iz problemov prehranjevanja, za svojce, prijatelje in bližnje. Svetuje Ana Ziherl, univ. dipl. soc. del., svetovalka za področje motenj hranjenja iz društva Svetovalni svet.

[email protected]
http://www.svetovalni-svet.si
FB: http://www.facebook.com/MotnjeHranjenja/?ref=hl.

Ana Ziherl , dipl. soc. del.

Ana Z.

Phranska dopolnila pri motnjah hranjenja

Default avatar

tjasa9

Zdravo,
Zanima me kaksno imate mnenje glede teh prehranskih dopolnil pri okrevanju od motenj hranjenja, punca ima 157cm in 41kg zdravnica ji je predpisala pitje Ensure+ 1x na dan..pa me zanima, ce bi lahko namesto tega napitka, nadomestila s kaksnimi Gainerji ter, da si napitke mesas doma sam?
Moram reci se to, da je normalno, res je, da se pri prehrani nekako pazi, da je bolj zdravo, kot nekako ostali..ima redno 5 obrokov na dan, zajtrki so pretezno sestavljeni v obliki tovsta, jajce, avokado, kosmici, skuta, arasidovo maslo, jabolko ipd. kosilo najveckrat kar naredi mama, potem pa sadje ali zelenjava za malico, solatni krozniki za vecerjo, peceno piscancje meso, kuhana jajca ipd. (na hitro). Spopadala se je sicer z prenajedanjem predvsem sladkih stvari, ampak je trenutno ven iz tega nima napadov in ne bruha. Pozna se ji vse skupaj na prenizki tezi. Rada se giblje.. v toplih dneh gre na kolo, hodi v hribe ali pa telovadba.
Predvsem me zanima mnenje glede uporabe gainerjev kot nadomestek pri prehrani.
Default avatar

Ana Z.

Pozdravljeni,
če ji bolj ustrezajo, se mi zdijo tud Gainerji boljše ko nič, vsaj tolko malo, kot se jaz spoznam na razliko. Seveda je koristno tudi, da si kvalitetne in energijske napitke (torej tudi z ogljikovimi hidrati in maščobami) sama pripravlja, ampak recimo to dodatno - ob športu in siceršnjih obrokih. Kjer seveda ni važna samo sestava, ampak tudi količina, saj znajo osebe z AN pojesti dosti raznolike hrane, a količinsko premalo.
Če ni dodatnih kalorij oz. energije iz hrane za pridobitev teže, ampak vse pokuri, potem teža ne gre dol. Že itak se dogaja, da se pri teži stežka poznajo dodatki, ki jih je še ob "konkretni" športni aktivnosti nujno dodajati (torej energetsko bogato hrano).
S pozdravi,
Ana Ziherl
Default avatar

tjasa9

Hvala za vas odgovor.
Glede napitkov kateri bi bil boljsi vem, da v trgovinah s temi napitki znajo dobro svetovat in priporocit primerne napitke za vsakega posameznika. Nebi sle na prvo zogo ampak bi se o vsem skupaj bolj pozanimale.
Sama je trenutno nekako zadovoljna s svojim izgledom ceprav se zaveda, da jo drugi ne vidijo tako kot se sama saj ji to veckrat omenijo, se pa tudi sama na trenutke vidi, da je mogoce presuha spet drugic se ji zdi, da z njeno postavo ni nic narobe. Zaradi negativnih posledic, ki jih lahko ima sama anoreksija na zdravje si zeli pridobiti kaksen kilogram tako, da je nekako pripravljena se sprejeti oz se spopasti s tem, da bi se zredila. Itak vse kar si poszameznik v takih trenutkih zeli je, da bi razvil nek zdrav odnos do hrane, sporta in samopodobe, zato iscema odgovore in mnenja na vec koncih.