Plin LPG, tako za prijaznost do denarnice, kot okolja. Opel ima kar nekaj serijsko LPG opremljenih vozil, pa tudi pri ostalih se kaj najde.
Še voljši bi bil CNG, a je mreža tovrstnih črpalk pri nas preskromna.
Več o tem sem že tu:
viewtopic.php?f=151&t=11062698&p=116279 ... #p11627925
viewtopic.php?f=151&t=11098227&p=120676 ... #p12067652
Bencin ali dizel?
AutoBild večkrat naredi tovrstno analizo (tudi v primerjavi s plinom), po posameznih modelih.
Običajno je dizel smiseln od cca 40.000km letno, kjer pa je potrebno upoštevati, da se ne da Nemških stroškov, okoli cene vozil po prevoženem km, kar preprosto prenesti na domače.
Cene servisov so približno enake, razlika pa je v tem, da je dizel (zaenkrat!) tudi dražji rabljen, torej, ko se ga prodaja in je vstopna razlika, po prodaji nekoliko drugačna.
Ker pa bo dizlu napovedana "vojna", v nekaterih mestih ga prepovedujejo (razen zadnjih EU norm, ki pa so lahko zelo varljiva - Dizelgate!), ker je karcinogen.
VW je sicer s testom na opicah, ki so jih silili vdihavati dizelske hlape VW Beetla, želel dokazati, da temu ni tako.. pa s testom niso uspeli nič dokazari, plus vmes se jim je zgodil Dizelgate in razkril njihov goljufivo programje, ki v okolico spušča nepremirljivo več nesnage in strupov, kot če je avto na testiranju, mirujoč - kot je bil tudi Beetle, ki je "zaplinjal" opice (Nemcem se zaplinjanje očitno še vedno ne zdi sporno.. a so vseeno teste raje opravljali v ZDA).
Vsakič, ko na domačem dvorišču dizel deluje in pridejo mimo vaši lastni otroci, vedite, da jih izpostavljate kancerogenim izpuhom. In vsakič, ko v koloni ali na semaforju vozite,stojite za dizelskim vozilom tudi.
Je to vredno "privarčevanega"?
Če pa delate do cca. 25,000km letno, pa še privarčujete, finančno, s tem nič. Enako se bo spremenilo v trenutku, ko države spremenijo davčno politikodo dizelskega goriva. V Švici je dizel že od nekdaj dražji, ker tako kot Japonci ne marajo dizla.
De omnibus disputandum..