Avto
Kaj ti bo 100 let star avto s 43’000km? Tudi starost je faktor.
Da bi imel realno oceno, bi moral imeti še vpogled v stil vožnje voznika ter njegovo skrb za vozilo.
Vozila imajo sicer lahko recimo 50’000km, pa je v enem motor naredil še enkrat več obratov (ker voznik ne zna menjati prestav in je ves čas v polnih obratih), kot drugi. Manjka torej merilec obratov.
Dodatna razlika je še v urah delovanja. Manjka tudi ta. Avto, ki ure stoji prižgan pred hišo ali kaj podobnega, bo tudi bolj “utrujen”, kot tisti, ki se večino časa vozi.
Tudi razmerje stanje, vožnja.. manjka. Bolj, ko je avto stojilo.. in manj vozilo.. bo prišlo do tipičnih okvar zaradi neredne uporabe(recimo avto mesece sameva na parkirišču).
Vprašanje je tudi klime. Gorenjska ali Primorska v Sloveniji. Normandija ali Azurna obala v Franciji itd. Je pozimi soljeno na cestah ali ni (v Švici itak z alkoholom polivajo).
Nadaljnja bistvena razlika je med tem ali je avto garažiran ali pod milim nebom ves čas parkiran?
Ročno pranje, avtomatsko pranje.. pogostost le tega itd.
Kaj in kako je v avtu tovoril? Je bil prejšnji lastnik obrtnik, ki mu je uspelo razsuti notranjost.. ali pa ljubitelj psov, ki je psom vse dovolil, posledice katastrofa.
So otroci ves čas mazali notranjost, spraskali in poškodovali plastiko?
Je bil lastnik mesar in je prevažal svinjske polovice v njem?
Je bil avto kdaj zalit z vodo, poplavljen?
Zaleten?
Skratka veliko faktorjev vpliva na obrabo in stanje avtomobila. Zgolj kilometri so čisto premajhen indikator.
Avto se že zaradi lastne varnosti kupi s čim novejšo karoserijsko izvedbo. Zakaj, si oglej tu
Absolutno ne kupuj nič kar je starejše od 15-20 let, ker razna guma po avtu ni več obstojna in se po malem začenjajo problemi. Ne imej utvare, ta boš lahko menjala vsa tesnila in uležajenja podvozja na avtu. Velja enako za stanje pleha, razen če gre za cestno križarko.
Koliko kilometrov je preveč? Odvisno od razreda avtomobila in stila vožnje. Srednji razred in križarke relacijske vožnje do 300.000 popolnoma ok, če je res redno vzdrževan s potrdili. Druga skrajnost mestni malčki, mestne vožnje do 150.000, lahko za odpad ali potrebna generalna. Pri tehnično nepodkovanih šoferjih preveri obrabo sklopke, turbino, kompresijo, število airbagov, dele ki so v stiku z ostalimi avtomobili in okoljem.
Pa jasno, se mi je zdelo samo po sebi umevno, da se kupuje do 10 let max star avto.
Naredim pa vsaj 100 km na dan, torej mi je to glavni faktor, pa seveda nizka poraba, pri toliko vožnje. Pleh me “ne boli” tako zelo, nisem občutljiva, tudi če ima kakšno prasko, rjastega pa od novejših avtov že zelo dolgo nisem videla nobenega. Tudi na notranjost nism mahnjena, čisti zici so seveda nujni, če ne je pa kemično in globinsko čiščenje dokaj poceni. Edino mogoče en verižni kadilec bi me eventuelno zmotil, tisti vonj gre res težko ven.
Pa jasno, se mi je zdelo samo po sebi umevno, da se kupuje do 10 let max star avto.
Naredim pa vsaj 100 km na dan, torej mi je to glavni faktor, pa seveda nizka poraba, pri toliko vožnje. Pleh me “ne boli” tako zelo, nisem občutljiva, tudi če ima kakšno prasko, rjastega pa od novejših avtov že zelo dolgo nisem videla nobenega. Tudi na notranjost nism mahnjena, čisti zici so seveda nujni, če ne je pa kemično in globinsko čiščenje dokaj poceni. Edino mogoče en verižni kadilec bi me eventuelno zmotil, tisti vonj gre res težko ven.
[/quote]
Nič ni nikoli samoumevno, ker če je vam “logično” do 10 let, je nekomu zgolj do 2 let.
Da ga niste videli rjastega… ne pomeni čisto nič. Tudi luksuzne znamke včasih katasrofalno zabluzijo in rjavijo notranji pragovi, podvozje itd. Vse to pa lahko bistveno prispeva tako k varni vožnji (vzvojna trdnost..), najbolj pa v primeru trka.. kjer bo neoporočno ohranjen avtomobil in takšen s poškodbami ali rjo na bistvenih nosilnih delih oz. delih karoserije, ki naj bi varovala potnike, prispeval k vašim poškodbam.