Najdi forum

Naslovnica Forum Starševski čvek Nakup prvega avta

Nakup prvega avta

No tako, prišel je čas, da se tudi jaz končno opogumim, in kupim svoj prvi avto, ki bo res samo moj. Kar se tega tiče sicer nimam izkušenj (seveda tega ne bom počela sama, ampak bom seboj vzela partnerja in očeta) me zanima vaše mnenje.

Izpit sem naredila dokaj pozno, nekaj izkušenj z vožnjo imam, nimam pa svojega avta. Trenutno občasno vozim avto od staršev, partnerjevega ne smem (ker ni njegov ampak služben in si ga pač ne morem izposojati). Sedaj pa vedno bolj opažam potrebo po tem, da si omislim nekaj svojega. Rabila bi ga za obiske pri starših (cca 1x na mesec) kak izlet ali večji shopping. Nekih hudih kilometrin z njim ne bi delala. Mogoče cca 700km na mesec, če sploh. Vzela bi nekaj majhnega in rabljenega.

Meni se zdi primerno kupiti rabljen avto za okoli 2000e, saj bo to le moj prvi avto, in nočem nečesa novega, kar se bom bala uporabljati (tako izkušnjo že imam, in vem kako je bilo). Partner pa vstraja pri nakupu novega, češ da je to veliko bolj smiselno in varno. Odločitev je na koncu moja, ampak on ima več izkušenj tako da sem v dilemi. Kaj mislite vi? Hvala 🙂

Priporocam citroen C3, peugeot 206, clio… to so majhni avti, primerni tvojim zeljam. To je moje mnenje, to bi kupila jaz. Pocakaj pa se na kaksen bolj izkusen odgovor

Če so vajine finance brezmejne in imata deset jurjev za vreči skozi okno, potem seveda novega.

700 km za to, kar si napisala, v bistvu ni tako malo. Jaz ne bi gledala teh mini jajčk, ker je to res miceno majceno, in če boš hotela kdaj kam peljati dve frendice, bo že skoraj kriza. Ali če bosta šla z možem vseeno kam skupaj s tvojim avtom, ne s službenim.
Če malo zvišaš znesek, na 3 do 4 jurje, ti je na voljo kar nekaj zanimivih variant. Meni osebno se zdi zelo praktičen nissan note – ni ne majhen ne velik, motor 1,4 ali 1,6 z verigo, da nimaš velikih servisov, na mesec ti bo šel en tank ali še manj. Honda jazz je podobna, malo manjši so suzuki swift, toyota yaris … sami fletni in nezahtevni avtočki. Seveda bencinar.

Greš na avto.net, vneseš svoje kriterije in potem pogledaš, kateri avti so sploh v tvojem rangu. Izberi jih nekaj, ki so ti všeč tudi na pogled, pa pridi spet vprašat.

nova
Uredništvo priporoča

Hvala vama za odgovore.

Takole je. Nekaj sem po avtonetu že gledala. Trenutno mi je “favorit” Peugeot 206, opcije so še Suzuki Swift in VW Polo. Je pa seveda še vse odvisno od ponudbe in cen. Vem, da nočem Renaulta.

Kar se tiče 700km je bila zaokrožena in groba ocena. Samo da pridem do staršev in nazaj jih naredim čez 400, potem pa še kak km po Ljubljani, kaka vožnja do kolegov in sem hitro na dodatnih 100 ali 200 na mesec. Se mi zdi.

Neomejeno financ seveda nimam, imam pa dovolj dobro službo, da bi si lahko privoščila odplačevanje novega avta. Vendar se mi to ne zdi potrebno, saj gotovine zanj trenutno nimam, kreditu za nekaj takega kot je avto bi se pa rada izognila če je le možno. Zato pa sprašujem bolj izkušene od sebe, če je nakup poceni rabljenega avta sploh smiselen ali je res kaj na tem da je boljš kupit novega in pač vzet kredit.

Nisem ena tistih, ki bi mi “pleh” veliko pomenil, ali bi se želela hvaliti z avtom Rabim pa nekaj, kar je varno in zanesljivo.

Aja, pozabila sem povedati. V službo se na dnevni bazi z njim seveda ne bi vozila, saj mi je enostavneje in udobneje uporabljati LPP, tako da bi čez teden večinoma stal na parkirišču, bi bil pa v pogonu čez vikend.

Pravilno razmišljaš. Polo in swift sta dobra izbira.

V tem primeru je avto za jurja(obvezno bencinar) čist racionalna izbira…pa še škoda ga ne bo, če ga butneš…

Med 2.000 EUR in novim avtom je kar precejšnja razlika. Vmes imaš še kar nekaj možnosti, recimo novejši avto za 5.000 EUR ali kaj podobnega. Če ne želiš kredita oziroma daljšega kredita, pač vzemi tisto, kar se ti zdi primerno zate. Računaj tudi, če misliš v bližnji prihodnosti vzeti kak drug kredit.

Če kupuješ star oziroma rabljen avto, se zavedaj, da pač lahko kaj crkne. No, seveda se to lahko zgodi tudi pri novem, imam izkušnjo. Imam pa izkušnjo tudi, da sem kupila poceni avto in nato v prvem letu dala polovico zneska za popravila… Pač smola, ampak potem je pa šibal in sem ga prodala za isto ceno. Zato morda glej tudi, da popravila, servisi in rezervni deli niso najdražji.

Bistveno je, da si kupiš tak avto, v katerem se ti počutiš dobro, udobno, ki tebi predstavlja prijetno vožnjo. Recimo nekateri starejši Japonci so nižji, nekateri Nemci so zelo trdi, Francozi morda premehki. To je bil moj splošen vtis, seveda se ne sme posploševati. Vem, kako se počutim, ko vozim en in kako, ko drug avto v gospodinjstvu. Torej če ga boš ti vozila, naj bo tebi primeren. Morda to ne bo najmanjši, recimo Twingo, morda se boš bolje počutila v kakšni Kii Ceed.

Morda malo poglej porabo, če ti je to bistveno.

Jaz bi pogledala še za kakšnimi Škodami, pa kakšnimi azijci.

Joj, nikar ne kupi Suzuki Swift. Jaz ga imam, in se kesam od prvega dneva nakupa. Samo proč od tega avta.

povej še, kaj vse je narobe z njim oz. s čim nisi zadovoljna, kaj te moti.

Super zadovoljna, moj drugi Suzuki, sedaj že gledam za novim Ignisom in ga nameravam kupiti čez kakšno leto. Nobenih okvar, malo troši, skratka vse je ok. Kaj pa tebe moti, si kupila rabljenega? Jaz kupujem izključno nove avtomobile.

Moj Suzuki swift je bil kupljen nov. Je katastrofa. Prej sem vozila Ford Fiesto in mi je še sedaj, po cca 10 letih zelo žal, da sem zamenjala. Kupi Forda. Je zgrajen iz dobrih materialov in je dober model. Pri Swiftu se na cesti čuti vsaka luknica in vdolbina, sploh nima blažilcev. V hrib, zelo težko potegne, pa sem kupila ta močen motor. Imam gas do konca, pa komaj vozi, pa je avto na pol prazen. Plastika okoli oken je totalno zanič. Po prvih letih je zbledela, uničena in “trhla”. Prav tako plastika na vratih. Prej je bila črna in bleščeča, sedaj je siva in hrapava. Zakaj? Najbrž zaradi sonca. Od praška za pranje ni, saj sem v pralnice hodila samo 2x na leto, sicer sem ga prala samo z vodo. Na armaturi so se po 2 letih nehale prikazovati lučke za trenutno porabo goriva, prav tako je crknila digitalna ura in prikaz temperature,.. Zadnja leta mi crkava radio-oziroma cd. Slabo je narejeno tudi vetrobransko okno, ker je prenizko. če si po postavi visok človek, ti zapira pogled na semaforje in table. …
Moj nasvet je, čim dalj stran od Swifta. Kupi Forda, in ti ne bo nikoli žal.

Zakaj so Chevroletovi tolk poceni, a so zanič al kako? gledam ponudbe, pa so vsi njihove znamke relativno poceni

Kar ne pomeni, da so sedaj vsi Swifti zanič. Jaz sem z njim zelo zadovoljna. Dobro mi služi že 4 leto.

Veš kaj je katastrofa? Ko ti po enem letu zariba mašina, al pa obstaja neka napaka, ki jo na servisu ne odkrijejo tud po nekaj mesecev….to kar ti opisuješ, so nikakve napakice, ki se sčasoma pojavljajo prav pri vsakem avtu…elektronika ni večna…

Kar ne pomeni, da so sedaj vsi Swifti zanič. Jaz sem z njim zelo zadovoljna. Dobro mi služi že 4 leto.
[/quote]
Tvoj avto je tvoj suženj? Orješ njivo z njim, da imaš hrano za preživet?


Kokr vem, se je Ševi že pred dvema letoma umaknil iz evropskega trga…le zakaj neki? Samo še kakšna Dacia je bolj nikakva…

Ali pri nas obstaja car sharing? Ravno za take, kot je avtorica, bi bila to idealna rešitev.

Nakup novega avtomobila je sicer najbolj smiseln pri malih avtomobilih, klasa A (npr. WV Up) in B (npr.:VW Polo), ker najmanj izgubljajo vrednost.
Vendar navkljub temu, v tistem trenutku, ko avto kupiš izgubiš cca 20{04cafd300e351bb1d9a83f892db1e3554c9d84ea116c03e72cda9c700c854465} vrednosti. Če je cena novega 10’000 EUR, torej celih 2’000 EUR.
Za ta denar gre lahko družina na zimske in poletne počitnice dopust!

Nakup rabljenega je tako smotrnejši, je pa zato potrebno malce več misliti, prebrati ter se pozanimati.

Dobra odskočna točka je letni TUV Report, primer si oglejte tukaj: https://www.tuv.com/media/01_presse_2/all_languages_pressemeldungen/tuev_report_2017/Maengelriesen_und_Maengelzwerge_AutoBild_TUeV_Report_2017.pdf

Znotraj skupine B (VW Polo in konkurenca) so tako v letu 2017 bil najbolj zanesljivi:
6. mesto: Mazda 2
18. mesto: Audi A1 (večina delov je od VW Pola)
29. mesto: Toyota Yaris
37. mesto: Honda Yazz
43. mesto: VW Polo
54. mesto: Peugeot 208

Podobno listo okvarljivosti dela ADAC (spisek reševanja avtomobilov na cestah in katera okvara je bila), Top Gear.. pa tudi JD Powers dela ankete zadovoljstva uporabnikov (BBC Top Gear prav tako). Tudi posamezne revije imajo svoje liste, ki jih ali soustvarijo s TUV, Dekro ali ADACom.

Te liste niso suho zlato, ker so ADAC, kot tudi druge, že zalotili pri mešetarjenju in prirejanju podatkov v prid nemškim proizvajalcem. Pa tudi dizelgate nakazuje, da Nemškim proizvajalcem (kot tudi drugim) laganje ni tuje.

Na tovrstne statistike se je vseeno moč bolje zanesti, kot na subjektivna opažanja posameznika. Saj lahko znotraj ene serije vozila pač nabašeš na nadpovprečno kvalitetnega, ali podpovprečnega.
Plus, vsak svojo malho hvali, kar je potrebno upoštevati pri hvalisanju lastnikov.

Pomembno pri nakupu novega, kot tudi rabljenega.. pa je tovarna (in država) izdelave. Isti avtomobil lahko prihaja iz različnih tovarn. Recimo Opel Mokka lahko pride iz Koreje ali pa EU. Pa tudi znotraj EU so razlike. Omenjeni Renault Clio lahko prihaja iz Turčije, Francije (2 različni tovarni), Španije ali Slovenije.
Pa gre tu samo za končno sestavo vozila, če pogledaš posamezne komponente, od motornih, do ostalih pa se stekajo iz vseh koncev in krajev. Zato serija vozila sestavljana v določeni tovarni v tem mesecu ne bo iz istih delov (in proizvajalcev), kot naslednji mesec.
Zelo majhen del vozila namreč dejansko izdeluje podjetje, katerega logotip je potem na vozilu. Stekla, svetila, bati, obročki, ventili, tesnila, kablovje, sklopke, ležaje, vžig, zavore, airbagi… vse to nastaja v specializiranih tovarnah avtomobilskih delov (OEM) za katere običajni ljudje niti slišali niso: Mahle, TRV, Magneti Mareli, Magna, Delphi, Bosch, Johnson Controls, Faurecia, ZF, Yazaki, BASF, Valeo, Sumitomo, JTEKT, Hitachi, Cummins, Autoliv, CalsonicKensei, Benteler, Gestamp, Dana, Jatco, Toyoda, BorgWarner, Hella (Saturnus), GKN, NTN, Brose, Plastic Omnium, NHK, Koito, Behr, Takata, IAC, Mando, NSK, Flex-N-Gate, Federal-Mogul, Nemak, Leoni, TS, Honywell.. itd
Glej: https://www.tuv.com/media/01_presse_2/all_languages_pressemeldungen/tuev_report_2017/Maengelriesen_und_Maengelzwerge_AutoBild_TUeV_Report_2017.pdf

Paradoksalno se tako lahko dva lastnika različnih vozil prerekata o določenem delu njunega vozila, kateri je “boljši”.. dejansko je pa prišel iz iste tovarne in je govora o dobesedno identičnem delu.

Če pa pogledaš povezave med proizvajalci, pa se stvari še bolj zakomplicirajo. Renault ima v lasti Nissan, Dacio.. njihove dele pa najdeš tudi v Mercedesu, Smartu, Oplu (Vivaro)…
Opel je kupil PSA koncern (Peugeot in Citroen), do pred kratkim je bil v lasti GM-a (Cadillac, GMC, Buick, Chevrolett itd.)
VAG sestavljajo: VW, Audi, Seat, Škoda, Bugatti, Ducatti, Lamborghini…

Pred 7 leti je to izgledalo takole:
http://www.carmagazine.co.uk/features/opinion/ben-oliver/who-owns-who-in-the-car-industry-the-tube-map/

Pri nakupu rabljenega je zato priporočljivo ob sebi imeti mehanika ali osebo, ki se sposobni oceniti stanje vozila. V primeru dvoma pa se lahko vedno obrnemo tudi na AMZS, da pregledajo vozila.

Prevertenih kilometrov nazaj pa vseeno ni enostavno in vedno možno dokazati. Saj so ljudje namazani z vsemi žavbami.. in je celo za Nemčijo ocena, da ima vsak 4 avto prevrtene kilometre.
Dokler vozila ne bodo v dnevnem stiku s centralo, kjer se bo zavajala statistika, tega ne bo moč vedeti. Glede na to, da pa je večina vozil že omrežena in proizvajalci marsikaj že vedo o nas in naših vožnjah, hkrati pa ne vodijo evidenc, ki bi uporabnikom – kupcem rabljenih vozil koristile.. pove vse o njihovih nakanah: Kupjte nove!

Mokre sanje avtomobilskiih proizvajalcev pa bo, če ljudi pripravijo do tega, da bodo kupovali avtomobile tako kot “pametne” telefone: na vsake dve leti novega, brez možnosti odpiranja in bog pomagaj, vstavljanja generičnih delov namesto “originalnih”.

De omnibus disputandum..

Ker jih je GM umaknil iz EU tržišča.. Sestavljeni so pretežno iz Opel-ovih delov, ki pa je GM prodal PSA (Peugot in Citroen).
Posledično je zagotavljanje rezervnih delov omejeno. Pa tudi umik proizvajalca s tržišča ne vzbuja ravno zaupanja pri kupcih.

De omnibus disputandum..

Tvoj partner ima prav.kupi novega varnega avta, ne kupujstare sare zata drobiz, ker potem bos skoz na servisih. Uporabi razum-kupi novega

Preden človek kupi nov avto, gre s takšnim modelom na testno vožnjo. Če pa kupuješ le po zunanjem izgledu, ne čudi, da prideš šele po tem, ko avto poseduješ do ugotovitev kot so vaše:
– se na cesti čuti vsaka luknica in vdolbina (testna vožnja?)
– V hrib, zelo težko potegne, pa sem kupila ta močen motor (še enkrat: TESTNA VOŽNJA?)
– Slabo je narejeno tudi vetrobransko okno, ker je prenizko. če si po postavi visok človek (ste se sploh vsedli v avto preden ste ga kupili?!?)

Tudi na počitnicah ali službenih poteh, ko se najame avto je prilika dodobra stestirati vozilo, ki ga kanite kupiti.
Testne vožnje vam pa omogoča praktično vsak trgovec. Tudi izposoja za vikend je možna, kjer si lahko investicijo najema povrnete ob nakupu.
Potem ni “grdih” presenečenj, ker avta niste nič vozili.. hej, še vsedli se niste vanj pred nakupom!?!

De omnibus disputandum..

Tvoj partner ima prav.kupi novega varnega avta, ne kupujstare sare zata drobiz, ker potem bos skoz na servisih. Uporabi razum-kupi novega
[/quote]

Popolnoma zmotno mišljenje. Večina vozil na začetku proizvodnje ali po face-liftu, vpeljanju novih motrojev, menjalnikov.. bolega za t.i. “otroškimi bolezniim”. Zato je priporočeno kupovati avtomobile, ki so vsaj 2 let na tržišču.
Pa tudi sicer so možne serijske napake v neki omejeni seriji.. in če je kvaliteta vozila omejena na to, koliko si na servisu.. potem je potrebno upoštevati tudi VPOKLICE NOVIH vozil zaradi stvarnih napak proizvajalca.

Zato samo vedeževalka ve ali boste na servisu več z rabljenim 2 letnikom, ki je lepo vpeljan in vožen.. ali pa nekim novim vozilom, ki pedigreja sploh še nima.
Pač loterija. Je pa res, da so sodobna vozila veliko kvalitetnejša kot v preteklosti. Proizvajalci pa ves čas lovijo tanko linijo med tem, da so vozila poceni in zanesljiva.
Oboje ne morejo biti.. če so poceni, niso preveč zanesljiva.. če so zanseljiva, niso poceni.
Tako nihajo med verigami in jermeni.. in podobnimi design-failure pastmi.. v nekaterih lahko sam menjaš žarnice, drugje potrebuješ ginekološke spretnosti.

De omnibus disputandum..

Tvoj partner ima prav.kupi novega varnega avta, ne kupujstare sare zata drobiz, ker potem bos skoz na servisih. Uporabi razum-kupi novega
[/quote]
Kupovanje novega avta je nerazumna odločitev, pa da se jebeš…skos na servisih so tisti zelo redki, ki so imeli smolo pri nakupu ali pa so totalni abervezniki in se jim niti ne sanja kaj kupujejo in na kaj morajo pazit pri nakupu avta…jst od nekdaj vozim stare gare 15-20 let z 300.000 km +, vredne jurčka, in niti slučajno nisem skos na servisih, sploh pa za vsak najmanjši drek ne skačem okrog mehanika tko kot velika večina posrancev…al pa komplikatorjev, ki hočejo imet tipitopi avto…

Volvo S60 dizel

New Report

Close