Najdi forum

Naslovnica Forum Starševski čvek Kot učiteljica svetujem staršem

Kot učiteljica svetujem staršem

Nekaj dobronamernih napotkov:

1. Ne učite se z otrokom. Naučite ga “učiti se”. Navajajte ga na samostojno delo, na odgovornost, na trud. Pokažite, kako se naredijo izpiski, povzetki, kako se določi ključne besede v besedilu, kako se besedilo obnovi s svojimi besedami. Pokažite mu različne učne strategije.

2. Poskrbite za mirno in urejeno delovno okolje. Učenje naj poteka v prezračenem in dovolj svetlem prostoru. Miza naj bo pospravljena, na njej pa dovolj prostora. Otrok naj sam poskrbi za red na mizi in v svoji sobi. Kupite mu barvice, markerje, samolepilne lističe. Vse to so pripomočki za lažje delo z besedilom. Učenje ni v bistvu nič drugega kot delo z besedilom.

3. Ne prevzemajte odgovornosti za otrokove ocene, to je njegovo delo.

4. Pred otrokom ne obrekujte učiteljev, ne filozofirajte o šolskem sistemu, ne iščite lukenj.

5. Ne tarnajte za ocene na forumu. Če vas zanima, čemu je bil vaš otrok ocenjen, kot je bil, se oglasite na pogovori uri. Učitelji smo vam na voljo za vsa vprašanja in pomisleke.

Lep dan!

In kaj jih potem učiš ti glede na 1. točko? Ali si le ena predavateljica RP?

kako naj v prvi triadi otrok dela izpiske, povzetke, kako določi ključne besede v besedilu – si to v tej starosti znala sama?
Očitno si bila nadvse pametna, da si postala učiteljica v OŠ? te je bilo škoda za na Jožef Štefana?

nova
Uredništvo priporoča

kako pri vragu naj 9 letnik pokapira centralni tokokrog?
Kako 10 letnica fotosintezo?
Kako 8 letnik pripravi predstavitev družinskega drevesa?
Daj prosim lepo no, ker se počutim že popolnoma izžeto ter popolnoma nesposobno, in potem dobim še očitek tašče, da kaj pa sem jih imela tako skupaj!

Pozdravljeni, hvala za vprašanja.
Poučujem na predmetni stopnji.
Pri svojem predmetu jih seznanjam z različnimi bralno-učnimi strategijami. Se pa seveda zna zgoditi, da kakšnega učenca ne “pogruntaš” in težko določiš njegov učni stil. Starši načeloma tudi bolj veste, ali je otrok vidni ali slušni tip, morda celo kinestetični.
V 1. triadi se lahko otrok nauči obnoviti pesmico, pravljico in seveda tudi neumetnostno besedilo. Sploh se vam, ne sanja, kako so otroci sposobni (seveda ne vsi), ker jim ne dovolite samostojnosti. Že majhni otroci (2. ali 3. R.) so sposobni v besedilu poiskati zahtevane podatke in jih podčrtati. Dopolnijo lahko tudi miselni vzorec ali pa povežejo sličico z besedo. V 4. razredu se že učijo, kaj je podrobna in strnjena obnova. Ob koncu 2. triade lahko usvojijo VŽN strategijo ali Paukovo metodo.

Vse dobro.


Zadnjič je vnukinja uporabila besedo ansambel, čeprav so v zvezek napisali orkester.
Odgovor je bil ocenjen kot nepravilen!
Učiteljičina razlaga: Ansambel so Čuki in podobno, orkester je pa nekaj drugega.
Preden ponoriš uporabi FRAN za obe besedi!
Začnite učiti ljudi, ki gledajo široko, ne “fijakerskih konjev”, ki vidijo samo v eno smer!

Družinsko drevo je delo z osebnimi podatki in kot tako ne sodi Oš.

kako pri vragu naj 9 letnik pokapira centralni tokokrog?
Kako 10 letnica fotosintezo?
Kako 8 letnik pripravi predstavitev družinskega drevesa?
Daj prosim lepo no, ker se počutim že popolnoma izžeto ter popolnoma nesposobno, in potem dobim še očitek tašče, da kaj pa sem jih imela tako skupaj!
[/quote]

Kaj od tega se ti zdi tako težko..?? družinsko drevo, naš je prav tako pri 8-ih užival v tem, so tudi imeli predstavitev v OŠ, seveda sem mu ga pomagala delat doma, ampak vsem nam je bilo v veselje, če ti je pa odveč poiskat podatke za otroka, potem pa tudi ne vem..
fotosinteza, v čem je tu problem, tudi mi smo se jo učili nekje v 5-6 razredu..na kakšne način se rastline hranijo in dobivajo energijo..
in pa tokokrog, kakšna znanstvena fantastika se ti zdi to, nekatare fante celo zelo zanima, bolj kot pa definicija družbe in dejavnike uspešnega sodelovanja..
Če starši delate tako paniko in invalide iz otrok, potem jim pa res ne bo šlo.

Hvala za napotke!

učiteljica, predvsem nauči otroke vse iz točke 1, nas pa pusti, da na forumu izmenjujemo mnenja.


Zadnjič je vnukinja uporabila besedo ansambel, čeprav so v zvezek napisali orkester.
Odgovor je bil ocenjen kot nepravilen!
Učiteljičina razlaga: Ansambel so Čuki in podobno, orkester je pa nekaj drugega.
Preden ponoriš uporabi FRAN za obe besedi!
Začnite učiti ljudi, ki gledajo široko, ne “fijakerskih konjev”, ki vidijo samo v eno smer!
[/quote]

seveda da je – ansambel je skupek ne samo glasbenikov:

https://sl.wikipedia.org/wiki/Ansambel

Orkester pa skupek izključno glasbenih izvajalcev :))))

https://sl.wikipedia.org/wiki/Orkester

Ima učiteljica prav 🙂

Tisto o domačih “fijakarskih konjih” pa prosim zadržite zase, draga babi…..

seveda da je – ansambel je skupek ne samo glasbenikov:

https://sl.wikipedia.org/wiki/Ansambel

Orkester pa skupek izključno glasbenih izvajalcev :))))

https://sl.wikipedia.org/wiki/Orkester

Ima učiteljica prav 🙂

Tisto o domačih “fijakarskih konjih” pa prosim zadržite zase, draga babi…..
[/quote]

pardon- dragi dedi, ne babi :)))))

V 1. triadi se lahko otrok nauči obnoviti pesmico, pravljico in seveda tudi neumetnostno besedilo. Sploh se vam, ne sanja, kako so otroci sposobni (seveda ne vsi), ker jim ne dovolite samostojnosti. Že majhni otroci (2. ali 3. R.) so sposobni v besedilu poiskati zahtevane podatke in jih podčrtati. Dopolnijo lahko tudi miselni vzorec ali pa povežejo sličico z besedo. V 4. razredu se že učijo, kaj je podrobna in strnjena obnova. Ob koncu 2. triade lahko usvojijo VŽN strategijo ali Paukovo metodo.

E-dnevnik res vse prenese, ampak kaj res nekatere naučite, oz. seznanite (beri: odpredavate), je pa nekaj čisto drugega.

za začetek dajte učitelji sprocesirat, da se vsi plakati, govorni nastopi, obnove itd, delajo v šoli in da jih morajo otroci sami naredit…..potem se bomo pogovarjali še o drugih stvareh.
dokler pa otroku, ki mu noben ni pomagal plakata naredit, sprintat slike, povzetke itd ocenite npr z zadostno, tistemu, ki so mu starši vse naštimali pa z odlično, se nimamo kaj pogovarjat, ne glede na to, da je izdelek staršev logično boljši kot otrokov.

In za koliko starega otroka oz. učenca ti to pišeš?


Zadnjič je vnukinja uporabila besedo ansambel, čeprav so v zvezek napisali orkester.
Odgovor je bil ocenjen kot nepravilen!

Učiteljičina razlaga: Ansambel so Čuki in podobno, orkester je pa nekaj drugega.
Preden ponoriš uporabi FRAN za obe besedi!
Začnite učiti ljudi, ki gledajo široko, ne “fijakerskih konjev”, ki vidijo samo v eno smer!
[/quote]

in kaj je pri tem narobe, seveda ansambel ni enako kot orkester..
tako kot daljica ni enako premica in dvoživka ni enako plazilec, čeprav so si stvari zelo podobne.

Avtorica oz. učiteljica, kaj pa če bi ti kar svojim ta glavnim šefom naročila, da začnete delat na tem za kar ste plačani.

Bo vsem lažje, mar ne?

Začnite na začetku, če nekdo hoče tečt mora najprej shoditi.
Če želite da se otroci učijo jih je potrebno naučiti, da se učijo.

Vi ste STROKA! UČITELJI pod besedo si marsikdo predstavlja osebo, ki je sposobna učiti!!! Ne pa samo predavati.

Mi starši pa smo: kuharji, čistilke, peki, slaščičarji, trgovci… diplomirani inžinirji ekonomije, kemije, biologije… tehniki gostinstva, lesarstva, kovinarstva… magistri… doktorji…

Zato je čas da začnete delat – OPRAVLJAT SVOJE DELO.

seveda da je – ansambel je skupek ne samo glasbenikov:

https://sl.wikipedia.org/wiki/Ansambel

Orkester pa skupek izključno glasbenih izvajalcev :))))

https://sl.wikipedia.org/wiki/Orkester

Ima učiteljica prav 🙂

Tisto o domačih “fijakarskih konjih” pa prosim zadržite zase, draga babi…..
[/quote]
http://www.fran.si/iskanje?View=1&Query=ansambel


Zadnjič je vnukinja uporabila besedo ansambel, čeprav so v zvezek napisali orkester.
Odgovor je bil ocenjen kot nepravilen!
Učiteljičina razlaga: Ansambel so Čuki in podobno, orkester je pa nekaj drugega.
Preden ponoriš uporabi FRAN za obe besedi!
Začnite učiti ljudi, ki gledajo široko, ne “fijakerskih konjev”, ki vidijo samo v eno smer!
[/quote]

“Sinfonični Ansambel Ljubljana vas danes vljudno vabi na ples, kjer bo gostoval Orkester Čuki.”

in kaj je pri tem narobe, seveda ansambel ni enako kot orkester..
tako kot daljica ni enako premica in dvoživka ni enako plazilec, čeprav so si stvari zelo podobne.
[/quote]

Ansambel in orkester res ni isto, je pa res, da učitelji/ce večkrat popravijo kaj po svojem občutku brez preverjanja. Pri našem otroku je učiteljica besedo racak popravila v racman. Nekaj sekund bi ji vzelo, da bi preverila, ali ima res prav. To ni bil edini primer, samo najbolj se mi je vtisnil v spomin.

In zakaj ti gre na živce debatiranje na forumu? Forum ima tak namen. DEBATIRANJE.


je unikum, zato ne velja za vse, da morajo imeti mirno delavno okolje. Jst na primer sem morala med učenjem imeti glasbo na ves glas, da sem si sploh kaj zapomnila. Pospravljena miza? Znanstvena fantastika za kinestetične tipe otrok. Ni treba vse kar Žagar predava vzeti za sveto.

Seveda spet beremo kako so učitelji oh in sploh, dejstvo pa je da je zahtevnost v šoli iz leta v leto večja, zato se morajo starši bukati z otroki da dobijo lepo (4,5) oceno. Zdaj to je tudi problem družbe ker smatra dvojke in trojke za slabe ocene za “slabe” učence. Če bi bila zahtevnost primerna bi otroci večino se naučili v šoli, tako pa se večino naučijo DOMA

Se strinjam z učiteljico in jemljem napotke kot dobronamerne.
Napisano pod točko 1 pa bi morali najmanj v 50{04cafd300e351bb1d9a83f892db1e3554c9d84ea116c03e72cda9c700c854465} osvojiti v šoli.
In dodati še napotke za učitelje (seveda, sistem je napačen):
– dopustite učencem, da uporabljajo in kombinirajo vsa znanja in jih ob tem spodbujajte (za kar pa bi večkrat tudi učitelji potrebovali širše znanje oz. bi bilo fino, če se ne bi držali učbenikov do zadnje pike)
– dovolite učencem, da izkažejo svoje celostno znanje (kar obsotječe preverjanje znanja večkrat ne dopušča)
– omogočite učencem, da razvijajo lastno ustvarjalnost in talente (zakaj je npr. kuharski krožek zgolj v 6. razredu, igralski pa v 7. razredu?)
– Vsi učenci naj bodo vprašani napovedano.

Starši moramo biti po tvojem mnenju strokovnjaki za vse: za učne strategije, čeprav nismo specialni pedagogi, za razlago, kako se delajo izpiski in povzetki, čeprav nismo učitelji, vzgajati moramo že itak. Hkrati se ne smemo mešati v učiteljevo delo, mnenje o šolskem sistemu in učiteljih moramo zadržati zase, še bolje, da ga sploh nimamo.
Učitelji, odločite se! Boste vi v celoti prevzeli poučevanje naših otrok in ne prelagali dela z dodatno razlago, učenjem učnih strategi in podobnim na starše? Če tega ne zmorete, bomo starši seveda imeli mnenje o vašem delu in o šolskem sistemu.

New Report

Close