Kakšna platišča za letne gume?
Monasto je pametovati o stvareh, na katere se ne spoznaš. Če nimaš pojma, bodi raje tiho.
Aluminij je res lažji material kot jeklo, a ima jeklo večjo trdnost. Jeklena platišča imajo debelino sten okoli 2mm, medtem ko imajo aluminijasta debelino stene okoli 4-5mm. In ker je aluminija toliko več, je zato tudi teža aluminijastih platišč približno enaka teži jeklenih.
Kar se vam pač dopade.
Tista izjava, da so Alu platišča lažja od jeklenih, je pa napačno razmišljanje! V 95{04cafd300e351bb1d9a83f892db1e3554c9d84ea116c03e72cda9c700c854465} so težja, nizkocenovna precej težja!
Lažja so samo platišča iz magnezijevih zlitin, ki so pa precej dražja in si jih privoščijo v glavnem lastniki dragih avtomobilov.
bistveno razliko v teži boš dosegel, če boš uporabil kar se da najmanjše in najožje dimenzije platišč in gum. tudi zavornih kolutov ( šibkejše različice istega modela imajo pogosto tudi šibkejše vendar tudi lažje zavore ter ožje in manjše gume.
Kako je razporejena teža pri platišču z gumo ali je ugodneje večje platišče in čim bolj nizkopresečna guma ali manjše platišča in višja guma, ne vem natančno, bi pa tako čez palec rekel, da je glede mase boljše manjše platišče in višja guma.
Seveda govorimo zgolj o homologiranih dimenzijah, da ne bo kdo spet v luft skakal….cel kup avtov ima recimo homologirane vsaj tri različne dimenzije platišč po premeru (recimo 15, 16 in 17″). v takem primeru sem skoraj prepričan, da bo najlažja in z maso čim bližje osi vrtenja, 15″ kolo.