Najdi forum

Naslovnica Forum Starševski čvek Zimske gume in hitrostni razred

Zimske gume in hitrostni razred

Pozdravljeni,

zanima me, če ima kdo izkušnje z zimskimi gumami in hitrostnimi razredi (to je tista črka v opisu gume, ki pove, do katere hitrosti jih lahko teraš). Nekaj časa nazaj je veljalo, da imajo lahko zimske gume 2 hitrostna razreda nižja od predpisanih v homologacijskem kartončku. Sedaj sem pa bral, da lahko tudi uporabiš nižji hitrostni razred, vendar moraš imeti to navedeno na nalepki, ki je na vidnem mestu v avtu. Ali kdo takšen sistem uporablja? Kje je dobil nalepko?

Hvala!

Kje si to bral?

https://www.amzs.si/potovalne-novice/2013-11-12-kdaj-zimska-oprema-v-sloveniji

Pravilnik o napravah in opremi vozil v cestnem prometu tudi določa, da morajo biti:

vse 4 pnevmatike enake po velikosti, vrsti in zgradbi;
na isti osi pa morajo biti pnevmatike tudi istega proizvajalca, profila, hitrostnega razreda in nosilnosti
hitrostni razred zimskih pnevmatik mora ustrezati hitrosti, ki je večja od največje hitrosti vozila, ki jo določi proizvajalec vozila in je zapisana v potrdilu o skladnosti vozila (homologaciji). Če je največja zapisana hitrost vozila večja od hitrosti, ki ustreza simbolu kategorije hitrosti zimskih pnevmatik, mora biti v vozilu na vidnem mestu pritrjena opozorilna nalepka z označeno določeno največjo hitrostno zmogljivostjo zimskih pnevmatik.

Uporaba pnevmatik drugačnih dimenzij in nosilnosti je mogoča le po dodatni odobritvi in vpisu v potrdilu o skladnosti vozila (homologaciji)

Pravilnik o napravah in opremi vozil v cestnem prometu https://www.uradni-list.si/glasilo-uradni-list-rs/vsebina/2000-01-0756/#2.{04cafd300e351bb1d9a83f892db1e3554c9d84ea116c03e72cda9c700c854465}C2{04cafd300e351bb1d9a83f892db1e3554c9d84ea116c03e72cda9c700c854465}A0{04cafd300e351bb1d9a83f892db1e3554c9d84ea116c03e72cda9c700c854465}C4{04cafd300e351bb1d9a83f892db1e3554c9d84ea116c03e72cda9c700c854465}8Dlen
ne velja vec od uveljavitve Pravilnika o delih in opremi vozil https://www.uradni-list.si/glasilo-uradni-list-rs/vsebina/2013-01-1689?sop=2013-01-1689
In kolikor razumem, ni za “klasicne” osebne avtomobile.

Hahaha!
Hitrostni razredi niso kar tako, brez zveze.
Enkrat boš s “ta počasnimi” gumami malo stopil na gas pa se ti bo razletela. Hudič je, da se ti razleti pri večji hitrosti, takrat pa ravni nimaš neke velike možnosti reševati se iz potencialno smrtonosne situacije.
Jaz vedno vzamem primeren hitrostni razred in primerno nosilnost – večjo kot jo potrebujem za moj avto… izključno zaradi moje lastne varnosti.

Končna hitrost avta je 197 kmh, torej potrebujem razred H. Razred T ima do 190 kmh.
Dvomim, da se bom kdaj peljal več kot 190 kmh..

Letne gume imam vsaj tako nosilnost in hitrostni razred, kot je v homologaciji, za zimske pa brez slabe vesti priznam, da imam dovoljena 2 razreda nizje… se vedno precej visje, kot pa moja hitrost voznje..

Letne gume imam vsaj tako nosilnost in hitrostni razred, kot je v homologaciji, za zimske pa brez slabe vesti priznam, da imam dovoljena 2 razreda nizje… se vedno precej visje, kot pa moja hitrost voznje..
[/quote]

Jbg… za tiste, ki se pri nas vozite izključno po omejitvah, je to verjetno še vedno ok.
Vprašanje pa bi bilo kako bi na to gledal sodnik po tem, ko bi vam počila guma npr. pri zaviranju in bi bili udeleženi v prometni nesreči.

Jbg… za tiste, ki se pri nas vozite izključno po omejitvah, je to verjetno še vedno ok.
Vprašanje pa bi bilo kako bi na to gledal sodnik po tem, ko bi vam počila guma npr. pri zaviranju in bi bili udeleženi v prometni nesreči.
[/quote]

Kako pogosto vozis prek 200? Jaz priznam, da pozimi zelo redko prek 160… uporabljen pa je H razred (190), kar je na zimskih (-2 razreda) dovoljeno.

Gume načeloma ne sme raznesti, ampak počasi spusti.
Imela sem gumidefekt na prehitevalnem pasu na AC in nič, sem se lepo normalno vrnila na vozni pas in zavila na odstavnega.
Tri gumidefekte sem imela v življenju, enkrat se je dejansko guma napihnila oz. je dobila bulo, prav tako na AC, vendar je ni razneslo. Imam kolega policaja in pravi, da je to z eksplodiranjem gume urbana legenda. Ja, kakšnemu tovornjaku jo raznese, ker je stara in znucana do konca, pa seveda najcenejša.

Kako pogosto vozis prek 200? Jaz priznam, da pozimi zelo redko prek 160… uporabljen pa je H razred (190), kar je na zimskih (-2 razreda) dovoljeno.
[/quote]

Jaz dnevno vozim orek 200.

Tovornjakarji večinoma uporabljajo “nalite” gume, ker so cenejše. Nalite gume se obnovijo po posebnem postopku tako da se na stari del gume “nalije” oz. na novo vulkanizira samo tekalna površina, ki je debela nekaj centimetrov. Tovornjakarskih gum ne raznese, ampak se iz njih samo po kosih olupi naliti del obnovljene gume, zato včasih kosi gume ležijo po vozišču.

Jaz dnevno vozim orek 200.
[/quote]

Predvidevam, da imas gume v skladu s svojo voznjo….:)

Tovornjakarji večinoma uporabljajo “nalite” gume, ker so cenejše. Nalite gume se obnovijo po posebnem postopku tako da se na stari del gume “nalije” oz. na novo vulkanizira samo tekalna površina, ki je debela nekaj centimetrov. Tovornjakarskih gum ne raznese, ampak se iz njih samo po kosih olupi naliti del obnovljene gume, zato včasih kosi gume ležijo po vozišču.
[/quote]

Tega ne vem. Živim ob prometni cesti, kjer vozijo tovornjaki in vsake toliko naredi bum!!!! in potem flop flop flop flop flop. To je zvok nalitkov, ki se oluščijo z gume?

Predvidevam, da imas gume v skladu s svojo voznjo….:)
[/quote]

Niti sanja se mi ne, upam sveda, da ja. So se tovarniske.

Niti enega primera ne poznam da bi kdo kupil gume za do 190 km/h in bi z njimi imel probleme pri višjih hitrostih, kar je itak zelo redko, sploh pa pozimi…men se zdi to marketinški nateg…

Guma je kot kondom, če ti poči si ga naj…. . Je bolje v štartu dati več denarja za boljšo kvaliteto, pa ma človek potem mir.

Za informacijo, če koga zanima…gume od Veyrona so tretje najdražje gume na svetu, takoj za gumami od največjih dumperjev…pri 400km/h zdržijo samo nekaj minut…

The Bugatti Veyron is a designed and developed by Volkswagen and is capable of sustaining speeds of 406km/h. For a high-speed machine such as this one, only Michelin can work that magic. Michelin Pilot Sport PAX (run flat) 245/690 R520 tyres in the front and 365/710 R540 rear tyres grace the Bugatti Veyron majestically.

These tyres cost $10,000 each
https://artofgears.com/2015/11/05/heres-why-a-bugatti-veyron-oil-change-costs-20000/

Se tovarniske – to mislis se take, ki si jih dobil na novem avtomoblu ob nakupu? Potem verjetno so skladne s homologacijo.
Drugace pa – v homologaciji ti pisejo vse dimenzije in hitrostni razredi ter nosilnosti, ki jih lahko montiras, vsaka guma pa ima te oznake na strani vtisnjene, poleg tedna in leta izdelave.

Niti sanja se mi ne, upam sveda, da ja. So se tovarniske.
[/quote]

Letne gume imam vsaj tako nosilnost in hitrostni razred, kot je v homologaciji, za zimske pa brez slabe vesti priznam, da imam dovoljena 2 razreda nizje… se vedno precej visje, kot pa moja hitrost voznje..
[/quote]
Skrtka indeks hitrosti na gumi je v skladu z homologacijo? Ker se nisem videl na homologaciji locen indeks hitrosti za letne in zimske pnevmatike; to ves da ce nimas gum v skladu z homologacijo te policija poslje na izredni tehnicni pregled in dobis kazen; velja tako za dimenzijo kot ind hitrosti ter nosilnist gume


[/quote]

ja, take kot so bile ob nakupu in verjetno lahko kar izpustis. Ti podatki me ne zanimajo, ker mi bo moz narocil nove gume in on ze ve kaj in kako. In ce bi jih kupovala sama, povem kater model avta je in katero velikost gum imam in bodo ze vedeli kaj rabim, ker bodo gume kupljene pri preverjenem prodajalcu in ni nevarnosti, da me bo nasankal. In pri recimo Opel corsa bo prodajalec vedel koliko je povprcna hitrost, prav tako bo vedel za 911 ko, ne rabim delati znanosti iz tega.

ja, take kot so bile ob nakupu in verjetno lahko kar izpustis. Ti podatki me ne zanimajo, ker mi bo moz narocil nove gume in on ze ve kaj in kako. In ce bi jih kupovala sama, povem kater model avta je in katero velikost gum imam in bodo ze vedeli kaj rabim, ker bodo gume kupljene pri preverjenem prodajalcu in ni nevarnosti, da me bo nasankal. In pri recimo Opel corsa bo prodajalec vedel koliko je povprcna hitrost, prav tako bo vedel za 911 ko, ne rabim delati znanosti iz tega.
[/quote]

He, he… seveda. In to svoje znanje, ti bo tudi ustrezno zaračunal. Saj so vse to samo osnove ekonomije.

Brez skrbi, lahko me posljejo na izredni tehnicni pregled, letne gume so take, kot so homologirane, zimske so, kot dovoljuje zakon, 2 hitristna razreda nizje … torej ustrezajo zakonodaji (in tudi varnisti).


Skrtka indeks hitrosti na gumi je v skladu z homologacijo? Ker se nisem videl na homologaciji locen indeks hitrosti za letne in zimske pnevmatike; to ves da ce nimas gum v skladu z homologacijo te policija poslje na izredni tehnicni pregled in dobis kazen; velja tako za dimenzijo kot ind hitrosti ter nosilnist gume
[/quote]


[/quote]
Barca ne filozofiraj;ali je indeks hitrosti na zimski gumi enak kot je v homologaciji;samo to me zanima ja ali ne;ce je pol ok;ce ni potem gume ne ustrezajo;?

Kako pogosto vozis prek 200? Jaz priznam, da pozimi zelo redko prek 160… uporabljen pa je H razred (190), kar je na zimskih (-2 razreda) dovoljeno.
[/quote]

Drži, ampak ko grem v Stuttgart je tam kar nekaj možnosti za hitrejšo vožnjo…
Vsekakor pa je smiselno, da kupiš gume, ki ti ustrezajo.
Jaz se iz svoje varnosti ne delam norca, je pa pametno in ceneje, da kupiš primerno robo…
Za nekatere so tudi Obiličevo gume ok.

New Report

Close