Starševski čvek

hiša-ne znam jo sama spraviti v red, ne znotraj ne zunaj

Default avatar
v hiši cca 300m2 sem ostala sama. ne znam je spraviti v red.
pravzaprav hiša nikoli ni bila tipi-topi.
s tem ne mislim na klasično čistočo- ta je ok, to že vem, posesat, pomit tla, šipe itd.
problem so stvari. imam absolutno preveč garderobe, prevec nekih papirjev, knjig, nekih drobnih neumnosti, odvečni različni kozarci in skodelice, posode za smeti - ločevanje odpadkov, dokaj prazne stene, morda tudi kakšni nedokončani detajli. morda bi treba dokupiti kakšen majhen kos pohištva, kakšen pa stran zabrisat...zunaj okoli hiše se je nabralo tudi nekaj stvari, ki na prvi pogleg motijo. ne vam kaj s tem- stran, ali kako drugače pospravit? mi morda zunaj še kaj manjka? kako lepo uredit dvorišče? imam majhen vrt- kmalu se bo začela sezona- rada bi visoke grede in nasvet kaj posaditi v njih, in kako, nikoli prej nisem vrtnarila. tlakovci - na njih je ponekod mah, ponekod na robovih mal neurejno razmetani- kaj s tem?
moja želja je, da je vse na svojem mestu, tako npr kot ce gres v ikeo ali moemax in vidis aranzirane bivalne prostore - tako hocem pospravljeno in urejeno - morda spraviti stvari v kakšne košare, papirje v fascile, morda mi manjka kak dodatek, kakšna roža, morda prebarvat kakšno steno, morda kje zamenjat zaveso, dodat kako sliko. marsikaj je tudi za v smeti ali pa za podarit.
sama tega ne spravim v red. enostavno ne gre. ne znam kako. ne znam začeti. v mojih očeh je to kaos iz katerega ne znam napraviti red.
se lahko koga najame za tovrstno pomoč ?
saj vem, da nismo v ZDA (TV oddaje na to temo, kjer pride ekipa in napravi make-over).
morda pa obstaja kdo, ki bi mi to pomagal spravit skup.
to je lahko laik, s svojili lastnini izkušnjami in občutkom za estetiko, ali kak strokovnjak - katere stroke? se najde kakega studenta v tej smeri- ali kak s.p.?
Default avatar
Najprej garderoba: kar ti je preozko, preširoko, ali že več let ne nosiš, lahko komod komu podariš, ali pa neseš na Karitas ali na Rdeči križ. Če so oblačila strgana, jih enostavno vržeš v kontejner. Prav tako je tudi s čevlji.
Kar se tiče skodelic, kozarcev, prav tako vprašaj na Karitasu. Včasih potrebujejo tudi take stvari. Kar je za v kontejner, pa enostavno zabriši proč, brez usmiljenja.
Kar se tiče papirjev - skrbno vse preglej. Zloži po "zadevah" in po časovnem zaporedju.
Druga stvar je, če so stvari razmetane okrog hiše. Morda bi prosila za pomoč kakšnega mladega, brezposelnega moškega in mu nekaj plačala za pomoč.
Skratka, vsak dan nekaj naredi. Boš videla, da uspeh ne bo izostal.
Default avatar
Začni z eno sobo, nato z drugo. Odvečno robo vrzi stran, kar je uporabno mogoče daj komu, ki želi. Lahko prodaš tudi na Bolhi. Ko boš končala notri, bo pomlad in takrat lahko začneš zunaj. Midva sva zunanjost urejala dve leti, ker je s tem preprosto preveč dela, da bi pošlihtal naenkrat.
Default avatar
Prodaj hišo, pojdi v manjše. Če si sama, ne rabiš toliko, kaj ti bo vse to?
Default avatar
Če si sama v 300 kvadratov veliki hiši, jo prodaj in si kupi nekaj manjšega. Ker 300 kvadratov je še za pet člansko družino ogromno prostora.

Za začete ti predlagam, da si kupiš oz. sposodiš knjigo Umetnost pospravljanja. Ima fajn nasvete, kako so odločiš, kaj vreči stran in kaj obdržati.

Potem pa urejaš sobo po sobo, s pomočjo katalogov, znancev, prijateljev. Prvo si zamisliš barve, potem pa hodiš okoli z odprtimi očmi.

Lahko pa najameš tudi dekoraterja, samo vprašanje, če ti bo všeč, to kar ti bo on predlagal.
Default avatar
Če ti ni problem denar, potem vsekakor najem zunanjih izvajalcev ne bo odveč. Če je problem denar pa se sama loti in sicer sobo za sobo. Kar je odvečne krame jo daj na kup in naroči kontejnar za smeti. Pojdi v Ikejo tam dobiš idejo. Prebeli stene, dodaj kak kos pohištva in bo. Visoke grede itak ne moreš narediti sama zato najami kakega vrtnarja ali pa če imaš kakega prijatelja ali prijateljico. Po drugi strani pa 300 kvadratov za enega človeka hm morda res prodaja in nakup kaj manjšega.
Default avatar
Vsi pišete, da naj proda. Kot da je danes tako enostavno prodati hišo.
Default avatar
To bi bilo nekaj zame a dvomim, če bi dovolila, da se kaj zavrže, podari, odstrani.....morda si preveč vezana na stvari.
Vsake toliko časa se je potrebno lotiti čistke in zavreči kar nisi uporabljal dalj časa.
Default avatar
Poišči na youtube njen video
Default avatar
http://www.bernardapuhan.si/umetnost-pospravljanja/

      • UMETNOST POSPRAVLJANJA
[/b]
Marie Kondo v svoji knjigi zagotavlja, da se bo vaše življenje korenito spremenilo, ko bo vaš dom pospravljen. In ko boste začutili, kako je živeti v resnično pospravljenem stanovanju, se bo uredilo vse vaše življenje. Nikoli več ne boste zapadli v kopičenje in nered. Temu pravi

UMETNOST POSPRAVLJANJA.

Spodaj so samo “grobi” in meni najpomembnejši izpiski (“plonk listki”), iz najbolj uporabne knjige, kar sem jih do sedaj prebrala. Za popoln učinek preberite knjigo v celoti. Se splača.

Metoda, ki jo Marie Kondo opisuje v knjigi, ni le niz pravil, kako razvrstiti, urediti in pospraviti stvari. Je vodnik do takšnega načina razmišljanja, s katerim boste ustvarili red in postali redoljubni. Ko boste prebrali knjigo, boste imeli tako voljo kot energijo.

Če pospravite vse na mah, namesto vsak dan po malem, lahko korenito spremenite svoj način razmišljanja.

Pospravljanje bi lahko v grobem razdelili v dve vrsti: odločanje, kaj boste zavrgli, in odločanje, kam boste pospravili, kar boste obdržali. Če zmorete to dvoje, vam bo uspelo doseči popolnost.

Pravijo, da razmetana soba pomeni razmetano glavo. Od trenutka, ko začnete pospravljati, boste prisiljeni življenje začeti na novo. Vaše življenje se bo tako začelo spreminjati. Resnični cilj, ko bo vaš dom urejen, bi moral biti življenjski slog, o katerem sanjate.

Pospravljanje je treba začeti z metanjem stvari proč.

Razvrščajte po kategorijah ne po mestu shranjevanja. Srž težave tiči v tem, da ljudje predmete iste ali podobne vrste shranjujejo na več mestih.

Eden od razlogov, zakaj toliko ljudi nikoli ni uspešnih pri pospravljanju, je, da imajo preveč stvari. Za presežek je krivo to, da se niti ne zavedamo, koliko vsega imamo.

Ko boste enkrat v celoti pospravili svoj dom, bo pospravljanje omejeno na zelo preprosto nalogo, da stvari vračate na njihovo mesto. Pravzaprav to postane podzavestna navada.

Začnite z metanjem proč; opravite naenkrat, brez milosti in dokončno.

Pospravljajte v pravilnem vrstnem redu. Gre samo za dve nalogi – metanje proč in odločanje kam pospraviti ostalo. Naj vam ne pade na pamet, da bi začeli pospravljati, preden zaključite z metanjem proč.

Preden začnete, si v mislih predstavljajte cilj. Ko si predstavljate svoj življenjski slog, je naslednji korak ugotoviti, zakaj hočete živeti tako. Ko boste raziskovali razloge, zakaj ste izbrali svoj sanjski življenjski slog, boste prišli do preprostega sklepa. Bistvo tako metanja proč, kot ohranjanja stvari je, da bi bili srečni. Preden začnete pospravljati, si zamislite želeni življenjski slog in se vprašajte: »Zakaj hočem pospraviti?«

Merilo pri izločanju je občutek veselja. Med postopkom izbiranja je potrebno vsak predmet prijeti v roke in se vprašati, ali nam vzbuja veselje. Če ga ne, ga zavržemo.

Vedno razmišljajte po kategorijah, ne prostorih. Recimo oblačila: vsa oblačila zberite na enem mestu, najbolje na tleh, saj tako natančno vidite, koliko jih imate.

Najboljše zaporedje, ki se je izkazalo za najučinkovitejše: najprej oblačila, nato knjige, papirji in dokumenti, razno in na koncu spominki.

Najboljši način za spopadanje z neredoljubnimi družinskimi člani je, da se znebite lastne navlake. Ostali bodo sledili vašemu vzgledu in začeli metati proč nepotrebne stvari. Ko nekdo začne pospravljati, se sproži verižna reakcija. Potreba, da izpostavljate tuje napake in nemarnost, je običajno znamenje, da zanemarjate lastni prostor. Zato bi morali začeti pri sebi in vreči proč, česar vi sami ne uporabljate. Skupne prostore lahko pustite za konec.

Ko naletite na nekaj, česar ne morete zavreči, dobro premislite o namenu tega predmeta v vašem življenju. Presenečeno boste ugotovili, koliko stvari je že izpolnilo svojo vlogo. Ko priznate njihov prispevek in jih hvaležno izpustite iz rok, boste resnično lahko uredili ne samo svoje lastnine, temveč tudi svoje življenje. Na koncu vam bodo ostale samo stvari, ki jih resnično cenite.

Izbirajte glede na to ali vam bodo posamezna oblačila prinesla veselje, če jih boste obdržali. Odločajte se, kot bi se odločali v trgovini, ko kupujete. Bi to oblačilo kupili ponovno?

Vse kose oblačil v hiši položite na tla. Prepričajte se, da ste izbrali popolnoma vse kose oblačil. Začnimo z oblačili, ki niso primerna za ta letni čas.

Degradiranje v oblačila za doma je prepovedano.

S pravilnim zlaganjem boste rešili prostorsko stisko. Ključno je, da stvari shranjujemo pokončno, ne ležeče. Obesite vse, kar se vam zdi, da bi se bolje počutilo na obešalniku. Težja oblačila (dolga, narejena iz debelejšega materiala, temnejših barv) obesite na levi strani omare, lažja pa na desni.

Bodite spoštljivi do nogavic in hlačnih nogavic. Nikoli ne zavezujte žab. In nikoli nogavic ne zlagajte v gomolje.

Opustite ločeno shranjevanje sezonskih oblačil. Izogibajte se razvrščanju po letnem času ali po dejavnosti, npr. delo in prosti čas. Imejmo vsa oblačila na voljo vse leto.

Umaknite vse knjige s polic. Dokler je knjiga na polici, ne morete zares začutiti, ali vas bo pritegnila. Če ste zamudili priložnost, da bi prebrali neko knjigo, čeprav vam jo je nekdo priporočil ali ste jo že nekaj časa nameravali prebrati, je zdaj primeren trenutek, da pozabite nanjo. Prav tako vam ni treba dokončati knjige, ki ste jo le na pol prebrali. Pri knjigah je najpomembnejši pravi trenutek. Trenutek, ko se prvič srečate s knjigo, je tudi pravšnji, da jo preberete.

Železno pravilo razvrščanja papirjev je: znebite se vsega. Zavrzite vse, kar ne sodi v eno od treh kategorij: trenutno v uporabi, shraniti začasno, shraniti za vedno. Izberite poseben kotiček za takšne papirje. Vse shranite na enem samem mestu, ne raztrosite jih po drugih delih hiše. Priporočam pokončno stojalo, v katerih so papirji pokonci, in izberite stalno mesto zanj. Vse papirje, ki se jim morate posvetiti, lahko shranjujete na tem stojalu, ne da bi jih dodatno razvrščali. Papirje, ki jih morate shraniti, razdelite na tiste, ki jih ne potrebujete pogosto, in tiste ki jih pogosteje potrebujete. Med prve sodijo npr. zavarovalne police, garancije in pogodbe. Ker jih zelo verjetno ne boste potrebovali, se ni treba pretirano truditi, kako jih shraniti. Shranite jih v eno samo prozorno plastično mapo in se ne ubadajte z razvrščanjem v nadaljnje podkategorije. Tiste papirje, ki jih morate v roke vzeti pogosteje, npr. razpored predavanj ali izrezki iz časopisov. Ti papirji so neuporabni, če jih ne shranite tako, da jih hitro najdete in uporabite, zato priporočam, da jih vstavljate v tanke plastične ovitke v arhivski mapi. Za shranjevanje papirjev potrebujete torej tri mape ali škatle: nujno, shraniti začasno, shraniti za vedno.

Nima smisla shranjevati gradiva s preteklih seminarjev. Če vsebine niste uporabili v praksi, je bila to izguba časa. Vrednost seminarja se začne v hipu, ko se ga udeležimo, vendar njegovo polno vrednost izkoristimo šele, ko tisto, kar smo se naučili, takoj po zaključku predavanj začnemo uporabljati tudi v praksi.

Ko preverite vsebino bančnega izpiska in se prepričate o pravilnosti zneskov, je izpisek izpolnil svoj namen in bi ga morali zavreči.

Navodila za uporabo je potrebno zavreči. Poglejte jih. Ste jih kdaj uporabili? Obstaja zelo malo navodil, ki jih dejansko moramo shraniti. Garancijske izjave shranite v eno samo prozorno mapo in jih ne ločujte po kategorijah. Zakaj bi jih skrbno razporejali in hranili vsako posebej, če so možnosti, da jih boste potrebovali, tako majhne.

Voščilnice so izpolnile svoj namen v trenutku, ko jo je prejemnik prebral. Ko si jo boste pogledali z vseh strani, jo lahko s hvaležnostjo vržete proč, ker vam je povedala, da se je pošiljatelj spomnil na vas. Shranite le tiste, ob katerih vam zaigra srce.

Stvari shranite, ker jih imate radi – ne »kar tako«. Obdržite le tisto, kar v vas prebudi veselje.

Drobiž: njegovo mesto je izključno v denarnici.

Resnični namen darila je, da ga obdarovanec dobi. Ni vam treba imeti slabe vesti, če jih boste zavrgli.

Obdržite le kable, za katere točno veste za kaj se uporabljajo, ostalih se znebite.

Dom vaših staršev ni skladišče spominkov. Ko pregledate vsak spominek posebej in se odločate, katere zavreči, predelujete svojo preteklost. Urediti svoje zadeve pomeni urediti tudi preteklost. Kot bi življenje začeli na novo, poravnali vse račune in bili pripravljeni na naslednji korak naprej.

Pravilna metoda urejanja fotografij je, da vse fotografije vzamete iz albumov in si pogledate drugo za drugo. Obdržite le tiste, ki vam prinašajo veselje. Ko boste stari vas bodo fotografije veliko bolj razveselile, če bodo že urejene po albumih.

Zavrzite šolska spričevala in potrdila o učnem uspehu. Zavrzite pisma. Namen pisem je izpolnjen v trenutku, ko jih prejmemo. Prostor, kjer živimo, mora biti pripravljen za osebo, v katero se razvijamo ta hip, ne za osebo, kakršna smo bili v preteklosti.

Znebite se vseh pretiranih zalog naenkrat. Zmanjševanje zalog in olajšanje, ker vas ne bodo več obremenjevale, je najhitrejši in najučinkovitejši način, da pospravite svoj dom.

Razvrščajte po kategorijah, v pravilnem vrstnem redu in obdržite le stvari, ki vam vzbujajo veselje. Pri tem bodite temeljiti in hitri, opravite vse na mah. Na ta način boste občutno zmanjšali obseg stvari, ki jih imate v lasti, začutite vedrino, ki je doslej niste poznali in pridobite zaupanje vase.

Ko uredite domovanje in omejite lastnino, boste ugotovili tudi, katere so vaše resnične vrednote in kaj vam je v življenju res pomembno.

Verjemite temu, kar vam govori srce, ko vprašate: »Ali mi to vzbuja veselje?« če boste prisluhnili notranjemu glasu, boste osuplo ugotovili, da se je vse v vašem življenju začelo postavljati na svoje mesto in sledile bodo presenetljive spremembe. Kot bi v vaše življenje prišla čarobnost. Pospravljen dom je umetnost, ki naredi življenje pestro in srečno.

Pri odločanju, kam kaj pospraviti, gre za to, da vsaki stvari odredimo njeno mesto. Vsak predmet mora svoje mesto imeti zato, ker s tem močno omejite možnost, da bo vaše stanovanje spet postalo natlačeno. Bistvo učinkovitega shranjevanja je, da določite mesto za čisto vsako stvar v svoji lasti. Odločite se, kam sodijo stvari, in jih po uporabi vrnite tja.

Cilj shranjevanja naj bo skrajna preprostost. Vse predmete istega tipa je treba shraniti na enem mestu in shranjevanje ne sme biti razpršeno. Stvari lahko razporedimo le na dva načina: po vrsti predmetov ali po lastniku. Začnite z razporejanjem le svojih stvari. Izberite, kar bi radi obdržali in to shranite na svojem lastnem prostoru.

Pozabite na shranjevanje po mestu oziroma pogostosti uporabe. Shranjevanje naj bo osredotočeno na enem kraju. Ko ustvarite preprost način za shranjevanje, ni potrebno tuhtati, kam kaj pospraviti, samoumevno postane, da se stvari pospravijo, in tako nimate več navlake.

Pri shranjevanju je najbolje shranjevati pokončno. Če imate omejen prostor za shranjevanje in vam ga primanjkuje, poskusite s pokončnim shranjevanjem. Ne zlagajte kupe, ker se vam bo zdelo, da imate neskončno prostora za shranjevanje in se vam bo začela spet kopičiti navlaka. Poskusite kup, ki ga imate, pospraviti tako, da bodo predmeti v njem stali pokonci.

Vse kar potrebujete za shranjevanje, so preprosti predali in škatle. Škatle za čevlje so odlične.

Za shranjevanje torb je najprimernejša druga torba. Pomembno je, da skupaj shranite isto vrsto torb. V večji torbi naj bosta največ dve manjši.

Vsak dan izpraznite vsebino torbice. Izberite posebno mesto, kjer boste shranjevali vse, kar običajno nosite v njej.

Predmeti, ki zasedajo tla, sodijo v omaro.

Ne kopičite stvari na kadi in kuhinjskem pultu.

Omara je tudi prostor za vaše skrivnosti. Z zakladi, ki jih skrivate, okrasite zadnjo steno omare za oblačili ali jih obesite na vrata.

Cenite svojo lastnino. Izrazite svojo hvaležnost vsem predmetom, ki so vam čez dan lajšali življenje. Skrb za lastnino je najboljši način, kako pripomoči, da bo bolje služila svojemu lastniku.

Uredite svoj dom in odkrijte, kaj bi res radi počeli. Pomislite na svoja osnovnošolska leta in kaj ste radi počeli takrat. Pri večini izkušnja s pospravljanjem pripomore, da se bolj zavzeto posvetijo poklicnemu življenju. Njihovo zavedanje, kdo ali kaj so, se samo od sebe poveča, in zato vsakdanje življenje postane razburljivejše. Pospravljanje je nekakšna inventura, ki nam pokaže, kaj imamo v resnici radi.

Čarobni učinek pospravljanja korenito spremeni naše življenje. Med čarobnimi učinki pospravljanja je tudi zaupanje v zmožnost odločanja. Pospravljanje pomeni, da vsako stvar primete v roke, se vprašate, ali vam vzbuja veselje, in se na podlagi tega odločite, ali jo boste obdržali. Ljudje, ki ne zaupajo lastni presoji, nimajo dovolj samozavesti.

Ko se res poglobimo v razlog, zakaj se ne moremo posloviti, sta le dve možnosti: navezani smo na preteklost ali pa se bojimo prihodnosti. Vprašanje, kaj bi radi imeli, je pravzaprav vprašanje, kako hočete živeti svoje življenje. Kaj resnično potrebujemo, bomo najlažje ugotovili tako, da se znebimo tistega, kar je odveč.

Življenje postane preprostejše, ko se zavedate, da ne bo konec sveta, tudi če nečesa nimate.

Pozdravite svoj dom, ko se v njega vračate in se mu zahvalite, ker vam nudi zavetje.

Vse, kar izpustite, se spet vrne k vam v natančno enaki količini.

Ko uredimo svoj dom, zrak v njem postane svež in čist. Ko zmanjšamo količino stvari v prostoru, se zmanjša tudi količina prahu in dejansko začnemo pogosteje čistiti. Ko vidimo tla, prah kar bode v oči in ga hočemo odstraniti. Ker ni več navlake je čiščenje veliko lažje, zato smo pri tem temeljitejši.

Če si prostore urejate tako, da se v njih počutite udobno in se zato vsak dan počutite polni energije in srečni, mar ne bi temu lahko rekli, da ste deležni več sreče kot prej? Ko pospravimo dom, lahko živimo naravno. Izberemo stvari, ki nam prinašajo veselje, in smo hvaležni za prave dragocenosti v svojem življenju.

Pospraviti je treba hitro in čim prej opraviti s tem. Zakaj? Ker namen življenja ni pospravljanje. Zagotavljam vam, da je pospraviti mogoče temeljito in hitro, na mah. Vaša edina stalna naloga do konca življenja bo, da boste izbirali, kaj obdržati in kaj zavreči, in da skrbite za stvari, ki ste se jih odločili obdržati. Svoj dom lahko pospravite zdaj, enkrat za vselej. Z urejenim domom boste lažje našli nalogo, v katero boste vložili tudi svoje srce. Življenje se res začne, ko uredite svoj dom.


Zdaj pa na delo ;)
Default avatar
Tudi jaz vam predlagam konmari metodo. Poglejte si njene videe na youtubu, obstaja tudi knjiga. Vsekakor si ne naložite vsega naenkrat, pač pa razdelite po etapah.
Default avatar
takole je napisal/a:
jaz ti zastonj povem: primeš stvar v roke in se vprašaš: rabim ali ne rabim? ... ne rabim, vstran!
Default avatar
Pojdi pogledat FB stran Mamice opremljajo. Imajo kakšne nasvete.
Drugače pa na bolhi prodaj vso kramo, ki jo ne rabis. Kakšno omaro prebarvaj. Enako eno steno. Zdaj so moderne pastelne barve. V Ikeji kupi registre, mape, lepe zaboje. Poglej na njihovo spletno stran in dobiš idejo.
Vprašaj koga, ki ima smisel (ne bilokoga, ker večina nima občutka za opremljanje).
Bo šlo. Revij je ogromno. Najprej pa sestavi v glavi, ker drugače stvari nimajo ne repa ne glave.
Preleti barve lestvice, kateri odtenki barv gredo skupaj. S tem je že pol narejenega.
Default avatar
Če rabiš obdrži, če ne pa vrzi stran. Lahko si kar kakšen kontejner najameš pa tja vse zmečeš in je problem rešen. Samo začeti je treba potem gre hitro. Če ti hiša drugače ustreza je ne rabiš prodajat. Sploh danes, ko se hiše po nekaj let prodajajo.
Default avatar
Ggg je napisal/a:

Ce ni problem denar, obvezno najami http://www.arhidekor.si/kontakt.php

Pa srecno.
Default avatar
breplačno ti svetujem in po potrebi tudi pomagam,saj se s tem že dolgo ukvarjam
Default avatar
victorija je napisal/a:
Kakšne dimenzije omar, komode potrebujem, da lahko zložim zimske jope po metodi konmari. Kje se kupi primerne omare? Hvala
Default avatar
nasvetov smo lahko vsi polni in ja, vsi funkcionirajo ... za nas. Ok, zame ne, ker sem podobna tebi. Zate skoraj sigurno ne bodo. Ker si pač tak tip in v bistvu bi se morala spremeniti ti, šele potem se gre lahko spremembe organizacije, hiše in okolice. Tudi zunanji izvajalci ti lahko vse spravijo v red (stane kar konkretno), a slej ko prej bi vse po starem, saj notri živiš ti, ne oni.
Default avatar
Na rtl 2 imaš sedaj in dizajn
Default avatar
ehh je napisal/a:
Vzdrževanje in urejanje take graščine pa je enostavno?

In zakaj je ne bi prodala po neki človeški ceni?