Najdi forum

Naslovnica Forum Starševski čvek Krožna križišča

Krožna križišča

Pravila so, da če ne izpelješ iz krožišča pri prvem odcepu, greš na sredinski pas in potem zamenjaš pas pri izstopu. Vse se lepo sliši, kaj pa praksa?

Če nisi izjemno previden, te pri menjavi pasu mimogrede kdo poči od zadaj, a je potem bolj smiselno vozit na zunanjem pasu, pa pravila gor ali dol?
Sploh ker je večina krožišč majhnih in je sploh težko menjat pasove pravočasno.

Če je krožišče majhno in greš ven pri drugem izvozu, mirno ostani na zunanjem pasu.

Ce so crtkane crte, lahko peljes pozunanjem pasu. Drugace pa moras pri menjavi pasu pac paziti in po potrebi peljati se en krog.

nova
Uredništvo priporoča

In ker to dela več kot pol ljudi, pri nas krožišča nimajo smisla. Jaz menjam pas na križišču, vedno zapeljem noter in potem ven, pa me nikoli ni nihče počil.

Če ti dela težave prostorska percepcija ni krivo krožišče.

Skoraj vedno se najde prostor, da se lahko izvozi, drugače greš še en krog.

Mislim, da je problem predvsem v tem, da se večini voznikov zdi največja tragedija voziti še en krog – saj večinoma ni potrebe, ampak če je promet bolj gost dobim pogosto občutek, da se voznikom na notranjem pasu zdi, da jih bo požrla lava, če ne izstopijo iz krožišča v prvem krogu 🙂 So pa tej še dobri… večina jih vozi po zunanjem pasu kar do zadnjega izvoza.

…in še to čez polno črto 😛

******** [i]Ne govoriš ničesar, o čemer je vredno govoriti, če s tem nikogar ne vznemiriš. (Galvin K.)[/i]

In ker to dela več kot pol ljudi, pri nas krožišča nimajo smisla. Jaz menjam pas na križišču, vedno zapeljem noter in potem ven, pa me nikoli ni nihče počil.[/quote]

Mene sicer tudi (še) ni, je pa nekajkrat že malo manjkalo, ko je na primer po zunanjem pridrvel in me ni spustil na zunanjega, zato sem morala narediti še en krog.
Ljudje sploh ne znajo uporabljati krožnih križišč, tako tudi mislijo, da se ti, če želiš iz notranjega pasu zaviti na zunanjega, vrivaš…. In te seveda ne spustijo na zunanji pas.

Obstaja tudi video, kjer je kamera posnela neznanje voznikov pri krožišču Žale…. samo gledaš….

Na moji dnevni poti so 3 krožišča (vključno z Žalami), v vsako smer. Lahko rečem samo obup! 99{04cafd300e351bb1d9a83f892db1e3554c9d84ea116c03e72cda9c700c854465} folka sploh ne ve, kako se vozi! Notranjih pasov se bojijo ko hudič križa. In ja, če ne greš ven na naslednjem izvozu, nimaš na zunanjem pasu kaj počet. Zaradi bedakov, ki se oklepajo zunanjih pasov, nastajajo zastoji na priključnih cestah.

In ko se nekdo vključuje iz notranjega pasu na zunanjega, IMA PREDNOST!! Dajte si to nekam vgravirat. Se ne vrivam, temveč vozim po predpisih in imam prednost!

In ker to dela več kot pol ljudi, pri nas krožišča nimajo smisla. Jaz menjam pas na križišču, vedno zapeljem noter in potem ven, pa me nikoli ni nihče počil.[/quote]

In ker sem kolerik, dobim napad jetrne membrane, ko kdo vehementno reče, eh, kar na zunanji špuri lahko ostaneš!

In ker to dela več kot pol ljudi, pri nas krožišča nimajo smisla. Jaz menjam pas na križišču, vedno zapeljem noter in potem ven, pa me nikoli ni nihče počil.[/quote]

In ker sem kolerik, dobim napad jetrne membrane, ko kdo vehementno reče, eh, kar na zunanji špuri lahko ostaneš![/quote]
Ce pri izvozih ni polne crte, se lahko vozis tudi 3 ure okrog po zunanjem pasu. Glede na (ne)znanje in prevelik ego vcine vozinikov, je voznja po zunanjem pasu vcasih cisto smiselna resitev. Ce bi bila vecina normalna, ne bi bilo potrebe po takih neumnostih.

Draga moja šoferka…zaradi takih kot si ti, so problemi na krožnih križiščih. Če si na notranjem pasu pač nimaš prednosti pri izvzu pred tistim na zunanjem pasu, pa ni vazno, kako se je tisti na zunajem pasu znašel tam.
Da boš lažje razumela si predstavlaj krozno križišče kot dvopasovno ravno cesto z odcepi na desni strani. Ce si ti na levem pasu pac ne moreš sekati poti tistim na desnem in pika.

Pojdi še enkrat v avtošolo.

dvopasovna krožišča niso za SVN pleb.
Že v krožišče prigonijo, da ne veš ali bi mu dal prednost ali pa se zaletel v njega – točno v voznika, da eno budalo odstraniš s ceste

Uradno ne, ker tisti, ki menjava pas, nikoli nima prednosti, logično pa ja. Meni je logično, da te spustim predse, saj si mi ti z vožnjo po notranjem pasu omogočila, da sem se lahko takoj in gladko vključila v krožišče.
Vendar ljudem ta koncept ni jasen. Problem je tudi prevelika hitrost nekaterih … in spet totalno nerazumevanje osnovnih principov prometa. Umirjen promet pomeni tekoč promet, medtem ko divjaki povzročajo sunkovito zaviranje vozil okoli sebe in posledično v gostejšem prometu zastoje. Samo njim to dopovedat …

No, to je pa itak osnovni problem celega slovenskega prometa. Človek bi mislil, da smo sami zavojevalci in osvajalci novih celin, ne pa hlapci.

Uradno ne, ker tisti, ki menjava pas, nikoli nima prednosti, logično pa ja. Meni je logično, da te spustim predse, saj si mi ti z vožnjo po notranjem pasu omogočila, da sem se lahko takoj in gladko vključila v krožišče.
Vendar ljudem ta koncept ni jasen. Problem je tudi prevelika hitrost nekaterih … in spet totalno nerazumevanje osnovnih principov prometa. Umirjen promet pomeni tekoč promet, medtem ko divjaki povzročajo sunkovito zaviranje vozil okoli sebe in posledično v gostejšem prometu zastoje. Samo njim to dopovedat …[/quote]

Dajte se zdaj odločit, kdo ima URADNO prednost! Ker šeteje samo to, kdo ima URADNO prednost, ne kaj je vsakemu posebej logično!

Koliko idiotov je v tej državi? Vsake toliko se pojavi tema o krožiščih, pa še vedno cel kup ljudi misli, da ima prednost tisti na notranjem pasu.
Ne vem kaj delajo avtošole, pri starejših pa se sprašujem o njihovi funkcionalni pismenosti, recimo, da bi si na netu prebrali pravila voznje v krožiščih….
Groza, kako debilen narid smo.

http://www.policija.si/index.php/preventiva-/prometna-varnost/1671-prometna-pravila-za-varno-vonjo-skozi-kriie?tmpl=component&print=1&page=&lang=

Dovolj velika krožna križišča omogočajo zlasti ob gostejšem prometu boljšo pretočnost kot klasična, vendar ne dovoljujejo vožnje z veliko hitrostjo. Upoštevati moramo tudi, da je v krožnih križiščih prepovedano prehitevanje. To pa zato, ker je preglednost ob vozilu in za njim zaradi ukrivljenosti vozišča slabša kot na ravnem vozišču (v desnem vzvratnem ogledalu opazimo drugo vozilo šele, ko je že ob boku našega, v levem pa prej izgine v mrtvem kotu), poleg tega pa krožno vozišče zaradi lažjega uvoza in izvoza ni nagnjeno navznoter, kot je to običajno na krivinah, ampak navzven. Zaradi takšnega prečnega nagiba je pri preveliki hitrosti veliko večja možnost bočnega zdrsa, pri vozilih z višjim težiščem pa prevrnitve.

Krožišče
Na krožnem križišču mora biti promet s prometno signalizacijo urejen tako, da ima voznik na vozišču krožnega križišča prednost pred voznikom, ki se vključuje na to vozišče.

Voznik, ki zapelje na krožno križišče, katerega vozišče ima dva ali več prometnih pasov, se razvrsti na notranji prometni pas in na ta način omogoči vključitev v promet na križišču tudi drugim voznikom, razen če zapušča križišče na najbližjem izvozu ali mu prometna ureditev ali prometna situacija tega ne dovoljuje.

Pri vključevanju na krožno križišče po smernem vozišču, ki ima dva prometna pasova, se vozilo na desnem prometnem pasu razvrsti na zunanji prometni pas, vozilo na levem prometnem pasu pa na notranji prometni pas, vozišča krožnega križišča.

Preden zapusti križišče iz prejšnjega odstavka, se mora voznik razvrstiti na zunanji prometni pas, razen na izvozu, na katerem je s predpisano prometno signalizacijo dovoljeno zavijanje desno tudi z notranjega prometnega pasu.

Na izvozu s krožnega križišča, na katerem je dovoljeno zavijanje desno tudi z notranjega prometnega pasu, mora biti zunanji prometni pas namenjen izključno zavijanju desno.

Vir: Zakon o varnosti cestnega prometa

Draga šoferka, žal se motite. Prosim, preberite si natančneje pravila cestnega prometa, saj vam utegnejo priti še kako prav.

In ker to dela več kot pol ljudi, pri nas krožišča nimajo smisla. Jaz menjam pas na križišču, vedno zapeljem noter in potem ven, pa me nikoli ni nihče počil.[/quote]

Se strinjam. In v krožišču še nisem imel nobene nesreče.

Bravo!!! Ker to ogromno ljudem ni jasno. Bi res morali mediji malo več naredit za osveščanje folka, ki nikoli ni osvojil pravilne vožnje v koržišču.

Bravo!!! Ker to ogromno ljudem ni jasno. Bi res morali mediji malo več naredit za osveščanje folka, ki nikoli ni osvojil pravilne vožnje v koržišču.[/quote]

Khmmm… to je veljalo VČASIH!
Tudi sam sem bil presenečen, ko je prišel novi oz. popravljen zakon – a priporočam, da se ga vsaj prebere.

Evo, kapo dol! Čeprav sem danes v neki drugi temi o prometni problematiki napisal, da obvladam marsikaj, mi je tale tvoj podatek o prednosti prišel zelo prav. Naučil sem se nekaj novega. Učimo se vse življenje, čeprav gredo moji prevoženi kilometri že v dva milijona.
Drugače pa na enopasovnih krožiščih zapeljem vedno do sredinskega otoka, VSI pa naredijo brez potrebe večji lok bolj desno, ker so navajeni na asfalt, ki je “lepši”, kakor pa kockasti del bližje sredini.
Pa srečno vožnjo ti želim!

Evo, kapo dol! Čeprav sem danes v neki drugi temi o prometni problematiki napisal, da obvladam marsikaj, mi je tale tvoj podatek o prednosti prišel zelo prav. Naučil sem se nekaj novega. Učimo se vse življenje, čeprav gredo moji prevoženi kilometri že v dva milijona.
Drugače pa na enopasovnih krožiščih zapeljem vedno do sredinskega otoka, VSI pa naredijo brez potrebe večji lok bolj desno, ker so navajeni na asfalt, ki je “lepši”, kakor pa kockasti del bližje sredini.
Pa srečno vožnjo ti želim![/quote]
Preden daš kapo dol, še preberi pravilnik, ker tisti, ki gre z notranjega pasu na zunanjega, nima prednosti. Linke in citate najdeš tudi v tej temi.

New Report

Close