Forum.Over.Net

Starševski čvek

Zimske gume poleti

Default avatar

ena pupika

Imam stare zimske gume na avtu peto sezono (Michelin 195/65/R15). To zimo so še zdržale, naslednjo sezono kupim nove. Ali se mi splača jih še čez poletje zdrajsat do konca ali naj dam vseeno rajši letne gor (jih imam tudi, so pa dve leti stare-Dunlop 205/55/R16). Naredim malo kilometrov. Zanima me mnenje za in proti. Vozim pa Scenica. Hvala.
Default avatar

itsme

Glede na to, da letne imaš, predlagam, da jih daš gor. Kakovost oz. obraba gum se šteje po prevoženih km IN po starosti. Ker 5 let stare gume, tudi če so malo vožene, niso več uporabne.
Default avatar

Miha14

Zimske so polet premehke, kar pomeni, da imas daljso zavorno pot. To lahko ne pomeni nic, lahko ti pa resi zivljenje. Ravnotako je malce vecja poraba zarad vecjega trenja.

Letne se itak starajo, tako da jih je sparat - neumnost. Na koncu bos pa stran vrgel pet let stare letne s polnim profilom.
Default avatar

Pirelli

Ravno o temu sem danes pri menjavi gum pri vulkanizer razmišljal.
Sam vozim tudi zelo malo. Kakšnih 7000 km letno.
V kolikor imaš profil dovolj dober (3 mm) obdrži in zvozi te gume. Gume naj ne bi imel starejše od 5-6 let.
Sam bom drugo leto vozil preko vsega leta z zimskimi gumami. Saj pri letni dvojni premontaži
(2x30 €=60€)privarčuješ nakup vsaj ene gume.....če ne ene in pol povprečne gume.
Default avatar

šparovna šoferka

Meni se gume sploh ne izrabijo, ne zimske, ne poletne in potem, ko so stare 7 let, niso več uporabne zaradi starosti, ne glede na globino profila. Tako je padla odločitev, da sem najprej eno sezono poskusila do konca izrabiti zimske gume, pa so bile jeseni še kar dobre, tako da sem jih imela še eno zimo in še eno poletje, do 7 leta. Nato sem pa nove potem kupila samo zimske in jih bom v kakih 6 letih upam solidno ponucala, pa z manj stroški - odpadejo menjave in nakup letnih gum.
Default avatar

df

Pirelli je napisal/a:
Pri eni nesreči zaradi postarane trde gume - pa četudi s polnim profilom - pa prišparaš kaj? Ne ga svirat s starimi gumami, to je edina stvar ki vas drži na cesti. Na avtu se material zaradi vremenskih vplivov hitreje stara kot v skladišču.
Default avatar

Pirelli

df je napisal/a:
Saj ne pišem o staranju!
Gume jaz zavržemo po 6 letih.

Tudi testi uporabe letnih gum pozimi so primerljivi z zimskimi. Vožnja z zimskimi nerobustnimi gumami je tudi primerljiva z vožnjo z letnimi.
Važna je globina profila. Drugo je več ali manj za povprečno avto in povprečnega voznika enako.
Vse je bolj komerciala.
Default avatar

Menjaj

Jaz bi v tem primeru vrgla zimske stran in vozila z letnimi.

Pirelli: 60 evrov ali še manj za "povprečno" gumo? Jaz bi tudi, pa se moje začnejo nekje pri 120 evrih. Avto nič posebnega.
Default avatar

Papageno

Ne gre le za profil, ampak tudi trdoto gume. Zimska guma poleti lahko prime celo bolj kot letna, lahko pa slabše, zelo odvisno od trenutnih razmer. V sončni pripeki in pri veliki hitrosti je običajno zimska guma neuporabna, ker se tako zmehča, da je že nestabilna. V tem primeru je tudi zavorna pot slabša. Če je 20 stopinj, hitrost primerna naselju in dež, je pa čisto mogoče, da zimska guma prime bolje kot letna.
Jaz z zimskimi gumami ne bi šel na morje, sem jih pa imel za drugi avto za lokalne ceste.
Default avatar

hm,

od kje vam ideja, da so gume po šestih, eden celo navaja po petih letih neuporabne.

to je neumnost brez primere, gume prvih šest let celo pridobivajo na kvaliteti, Japonci priporočajo zamenjavo po desetih letih, pa prav gotovo niso za to, da bi zadnje leto vozili z manj uporabnimi.
očitno se tule gor oglašate sami vulkanizerji in preprodajalci pnevmatik!!!
Default avatar

Cruiser

Zimske gume poleti na mokri cesti so neuporabne in zelo nevarne. Na avto cesti so na voznem pasu koloteki od tovornjakov polni vode in aqua planing je mogoc ze pri 90 kmh. Na slabi navadni cesti z obrabljenim asfaltom je velika nevarnost bocnega zdrsa v ovinkih pri normalnih hitrostih. O zavorni razdalji sploh ne bi razlagal min + 15 metrov. Pri visokih temperaturah asfalta (40 stopinj) in visoki hitrostih (130 kmh) lahko pride do delaminacije tekalne povrsine in posedicno bo gumo razcefralo. Pri vulkanizerju si oglejte kaj je ostalo od take gume. Odsvetujem ogled avtomobila ki je imel tako nezgodo in se manj razgovor z voznikom. Varcujte drugje in si prihranite zdravlje in zivljenje. Sam vozim 245 / 40 / 18 Y in se mi obcasno na suhi cesti vklaplja ESP. Na mokri cesti ne pomaga niti 4x4.
Default avatar

se ve da

hm, je napisal/a:
Pojdi ti raje enkrat malo še na kakšen tečaj vožnje.
Očitno nisi voznik. Tisti, ki imajo za sabo že precej kilometrov in avtomobilov in posledično pnevmatik, ti lahko iz izkušenj povedo, katera guma ni več za na cesto, pa ni treba biti vulkanizer.
Default avatar

Papageno

Cruiser je napisal/a:
To ne drži.
Preberite si tole:
https://www.adac.de/infotestrat/reifen/ ... geId=47698
Spodaj je razdelek o zimskuh gumah poleti, opis posebej za suho in mokro cesto.
V mokrem so zimske gume v rangu poletnih. Suho in vročina je pa seveda nekaj drugega, kot sem že zgoraj napisal.
Default avatar

NM.3w™

za kakšne obremenitve, ekstremne razmere, ... pa so delani testi z gumami?
ker pri 85% vozil v SVN gre za vožnjo pri maksimalni hitrosti do 120km/h cca 500 km/leto
in 50 km/h ostalo.
Default avatar

moja izkušnja

avtorica jaz ti povem kako sem jaz naredila imela sem zimske, ki so mele še dobr profil, ampak so bile po letih toliko,da bi šle naslednjo sezono stran... enako sem mela letne tudi z dobrim profilom in tudi stare enako kot zimske...
tako,da sem naredila takole- ker se z avtom res ne vozim veliko zgolj mestna vožnja - sem kupila celoletne čez poletje oz. proti jeseni in torej jesini na avto dala celoletne...
do takrat sem se celo pomlad in poletje zvozila še s temi zimskimi - potem sem obojne stare pustila kar pri vulkanizerju...
prišparala sem takrat strošek menjave - in tudi zdaj se sploh ne ukvarjam z menjavo gum in res ta strošek mi odpade, ker mam celoletne...

je pa res kot pravi en zgoraj - to lahko narediš za avto, ki ga uporabljaš za mestno vožnjo in res malo km letno...
na morej ali za daljše vožnje, ko si veliko na cesti, pa se to ne priporoča - niti zimske poleti, niti celoletne gume... vse to velja, če je avto res mestni za res kratke razdalije z majhno hitrostjo in malo prevoženimi km... sicer je bolj ziher dobre obojne gume na avto v obeh sezonah.

Ti pa sama presodi koliko si na cesti in kje - na kakšnih razdalijah.
Default avatar

hm,

se ve da je napisal/a:
kakšno maržo imaš?

ne nateguj poštenih ljudi, da se ne boš cvrl v peklu!
Default avatar

BMW.

Mj sin tudi šiba poleti zimske ampak to ni dobro. Jaz sem včeraj dal letnr gor prej sem imel čisto nove zimske ampak razlika je ko dan in noč. Letne so dobesedno prilimane na cesto,čeprav so na koncu življenja. Jaz bi dal vedno letne v glavnem zaradi lepše vožnje. in tudi varnejše da te ne flikne ven na ovinku ker zimske niso čisto tako stabilne niti pozimi niti poleti po suhem.
Default avatar

bmw.

aja pa še glede starosti gum. če stojijo dve leti v skladišču je to čisto ok,če jih imaš pa dve zime na avtu kljub temu da ne voziš,se hitreje postarajo. Do pet let starosti so zimske gume dobre,potem pa je treba menjat
Default avatar

Cruiser

Vsi ki bi radi dokaz da so zimske gume poleti tako na suhi kot na mokri cesti ok naj se za prvomajske praznike malo zapeljejo po istri ko bo toplo in suho in ko bo mokro in lahko takoj vidijo kako slabo se bo odzival avto v ostrih ovinkih, pri zaviranju in pospesevanju. Zenskam za dobre cevlje ni problem dati denarja za nove dobre gume ocitno je. Sicer pa vsak sam ve koliko mu pomeni varnost na cesti. Srecno voznjo vsem voznikom.
Default avatar

bmw.

zimske gume so slabše na mokrem in poleti in tudi pozimi. slabše pa so ker so prilagojene za sneg. ne morejo bit za vse.