Najdi forum

Naslovnica Forum Starševski čvek Povodni mož / 8.razred na pamet

Povodni mož / 8.razred na pamet

Naša osmošolka se trenutno uči pesem Povodni mož, ki jo bo potrebno recitirati na pamet in to v celoti. Ali imajo tudi vaši učenci takšne obveznosti? Razumela bi 5,6 uvodnih kitic, cela pesem se mi pa zdi nekoliko preveč. Pa da ne bo sporazumov, hči je odličnjakinja in podpiram “dril” ter urjenje, vendar se mi to zdi precej brezplodno početje. Kolegica iz drugega kraja mi je dejala, da na njihovi šoli recitiranja in deklamacije več ne prakticirajo, češ, da je to nova doktrina poučevanja slovenščine. A je kakšna slovenistka kje v bližini, da pove kako in kaj :))))) ?
Hvala za vaše odgovore.

dej lepo te prosim. Ne bodi tako zaščitniška.

Če jim je dala, da se naučijo nej se nauči. Mi smo se je mogl tud, pa ne vidim v tem nič slabega

Učenje na pamet spodbuja določene funkcije v možganih in je dobrodošlo skozi učenje pesmic, je pač trening za možgane.
Povodni mož je malo dolga za na pamet, ni pa nemogoča, v primerjavi s Sočo je čisto izi.

Hvala za klasičen monovski odgovor, ki to ni. Ne vem kje in kdaj si se ti učila na pamet Povodnega moža, jaz se jo zagotovo nisem, ne v OŠ, še manj pa v gimnaziji.
Nočem biti nesramna, ampak tvoj odgovor deluje zelo “ovčje”,…če jim je dala, da se naučijo nej se nauči…

Desetletja so se obrnila odkar sem ven iz osnovne šole. Imeli smo čudovito učiteljico, ki je oboževala poezijo. Soči, krst pri Savici, Visoka pesem…. še zdaj se mi včasih zabliskajo odlomki 🙂

________ Flectere si nequeo superos, Acheronta movebo.

Moja hči se jo je tudi morala naučiti, pa Gregorčičevo Soči tudi. Ji ni čisto nič škodilo.

Tudi moj sin jo je moral znati celo na pamet (Prekmurje). Ni dober ucenec, ampak to pesem je znal res dobro povedat.

Moja hčerka tudi, lani v 8-em razredu. Brez problema. Jaz bi potrebovala kakšno leto, da se ga naučim 🙁

Tudi pri nas se morajo osmošolci naučiti to pesem na pamet. Naloga ni lahka, to je res, ampak jo večinoma zelo uspešno opravijo, dobijo lepe ocene in so vidno zadovoljni, da so zmogli.
Tako je, kot je napisal že nekdo zgoraj: tudi učenje na pamet razvija določene funkcije v možganih.

Hvala za klasičen monovski odgovor, ki to ni. Ne vem kje in kdaj si se ti učila na pamet Povodnega moža, jaz se jo zagotovo nisem, ne v OŠ, še manj pa v gimnaziji.
Nočem biti nesramna, ampak tvoj odgovor deluje zelo “ovčje”,…če jim je dala, da se naučijo nej se nauči…[/quote]

30ali malo manj let nazaj smo se v OŠ učili Povodnega moža, Soči, Železna cesta, Zdravljico itd., na pamet…

Ali imajo to za govorni nastop? Skoraj zagotovo da. Torej bo dobila oceno. Naj se dobro nauči, a tu ne šteje le, kako se je nekdo napiflal na pamet, temveč tudi sama interpretacija pesmi. Čudovita priložnost za učence, ki sicer nimajo najboljših ocen pri slovenščini, da jo dobijo.

Menim, da je učenje na pesmi nekaj zelo pozitivnega. Še zdaj preberem kakšno pesem (najljubša mi je Dekletam od Prešerna) in se je naučim na pamet… Je to posebno zadovoljstvo, ko v življenju najdeš odlomke iz pesmi in jih v pravem trenutku citiraš…
Druga plat: država potrebuje lene in ne-učene ljudi, ki ne mislijo s svojo glavo. Zato pa sem vesel, ko moji otroci z veseljem prebirajo pesmi, se jih učijo na pamet in jih predstavijo v doživeti deklamaciji…

mi smo imeli krasno profesorico, ki nam je dala proste roke.

Tako smo po manjših skupinah naredili res super predstavitev.

Nekateri so se odločili za klasiko in recitirali. Imeli smo metal izvedbo. Mojstrovina pa je bil recital v znakovni obliki za gluhe in naglušene. Profesorica je padla dol……………….

Pa to je bilo 30+ let nazaj. Pa da zdaj ne bi bili tako ustvarjalni.

Mi pa ni jasno KDAJ ( časovno ) bi bili vsi učenci “vprašani”? Še tako je premalo časa za ……..karkoli drugega.

Tudi jaz nočem bit nesramna, ampak meni se zdi precej bolj “ovčje” razmišljanje novodobnih staršev, ki samo gledajo, kako bi svojim otrokom kaj prišparali. In so grozno veseli, če neka novodobna pedagoška doktrina nekaj ukinja. Pa sploh ne razumem, a zaradi lastnih travm iz otroštva, a zato, ker nimate čisto nobenega zaupanja v sposobnosti svojih otrok.

Da ne bi slučajno vpričo hčerke kaj modrovala, kako je učenje pesmi na pamet brezveze in odveč.

A še vedno se morajo otroci učiti pesmice na pamet? Đizs, kdaj bo slovenski učni sistem šel v korak s časom? Moja sorodnica se je pred leti preselila na Nizozemsko in njena dva sinova se v življenju nista učila pesmic na pamet. Na splošno ni bilo memoriziranja. Zakaj le? Če kaj rabiš, je na dotiku prstov Google. A v službi se tudi učite stvari na pamet? Jaz ne.

Tudi jaz nočem bit nesramna, ampak meni se zdi precej bolj “ovčje” razmišljanje novodobnih staršev, ki samo gledajo, kako bi svojim otrokom kaj prišparali. In so grozno veseli, če neka novodobna pedagoška doktrina nekaj ukinja. Pa sploh ne razumem, a zaradi lastnih travm iz otroštva, a zato, ker nimate čisto nobenega zaupanja v sposobnosti svojih otrok.

Da ne bi slučajno vpričo hčerke kaj modrovala, kako je učenje pesmi na pamet brezveze in odveč.[/quote]

Hvala tudi za tvoj nasvet, nikoli ne kritiziram učiteljev ne vpričo otrok in tudi drugače ne. Vsi, ki se pa tako nostalgično spominjate svojih šolskih dni izpred 20 – 30 let, pa morda ne uvidite dejstva, da so dandanašnji otroci precej bolj obremenjeni z (pre)obsežnim učnim gradivom, kot smo bili mi. In taka pesem ti vzame ure in ure učenja,….

Tudi jaz nočem bit nesramna, ampak meni se zdi precej bolj “ovčje” razmišljanje novodobnih staršev, ki samo gledajo, kako bi svojim otrokom kaj prišparali. In so grozno veseli, če neka novodobna pedagoška doktrina nekaj ukinja. Pa sploh ne razumem, a zaradi lastnih travm iz otroštva, a zato, ker nimate čisto nobenega zaupanja v sposobnosti svojih otrok.

Da ne bi slučajno vpričo hčerke kaj modrovala, kako je učenje pesmi na pamet brezveze in odveč.[/quote]

Hvala tudi za tvoj nasvet, nikoli ne kritiziram učiteljev ne vpričo otrok in tudi drugače ne. Vsi, ki se pa tako nostalgično spominjate svojih šolskih dni izpred 20 – 30 let, pa morda ne uvidite dejstva, da so dandanašnji otroci precej bolj obremenjeni z (pre)obsežnim učnim gradivom, kot smo bili mi. In taka pesem ti vzame ure in ure učenja,….[/quote]To, da so bolj obremenjeni, je mit, vsaj pri mojem predmetu. O določenih vsebinah, o katerih so se učili v osemletki, se res ne učijo več, namesto njih so nove, sodobnejše ali “sodobnejše” oz. modne. Je pa z njimi povezanih več “aktivnosti”, ki lahko, če gre njihova količina in pestrost v skrajnost, res povzročijo, da učenci le še “bezljajo” od ene dejavnosti k drugi. Tudi zato je dobro, da se včasih (čim večkrat) v kakšno nalogo poglobijo (se na nek način ob njej tudi umirijo) – logično je, da to pač zahteva več časa. Pa še čisto moj oseben pogled – tudi manj nervoze, hiperaktivnosti bi bilo med otroki, če bi se spet v večji meri posluževali “klasičnega” načina poučevanja. Je pa ta seveda “skregan” s potrošniško naravnano miselnostjo.

Tudi jaz nočem bit nesramna, ampak meni se zdi precej bolj “ovčje” razmišljanje novodobnih staršev, ki samo gledajo, kako bi svojim otrokom kaj prišparali. In so grozno veseli, če neka novodobna pedagoška doktrina nekaj ukinja. Pa sploh ne razumem, a zaradi lastnih travm iz otroštva, a zato, ker nimate čisto nobenega zaupanja v sposobnosti svojih otrok.

Da ne bi slučajno vpričo hčerke kaj modrovala, kako je učenje pesmi na pamet brezveze in odveč.[/quote]

Hvala tudi za tvoj nasvet, nikoli ne kritiziram učiteljev ne vpričo otrok in tudi drugače ne. Vsi, ki se pa tako nostalgično spominjate svojih šolskih dni izpred 20 – 30 let, pa morda ne uvidite dejstva, da so dandanašnji otroci precej bolj obremenjeni z (pre)obsežnim učnim gradivom, kot smo bili mi. In taka pesem ti vzame ure in ure učenja,….[/quote]

Iz prve roke ti lahko povem, da si se ti v času šolanja učila precej več stvari, kot se jih tvoja hči, veliko stvari je bilo od takrat črtanih iz učnega načrta.
Na primer: se spomniš, ko smo pri slovenščini določali prilastek – levi in desni? Danes tega ne jemljejo več. Se spomniš podčrtovanja stavčnih členov? Po novem jih morajo znati le poimenovati. Se spomniš povedkovega določila? Tudi tega se ne učijo več. Kaj pa naglaševanje – strešica, ostrivec, krativec – danes morajo le ugotoviti, kateri glas je naglašen in morda še, če je ozek ali širok.
In še veliko drugih stvari.

Se absolutno strinjam z eno od predhodnic. Le kakšna je korist od učenja na pamet? Sedaj imamo Google, on zna vse na pamet. Pa tudi pisanje je brez zveze, saj imamo diktafone. Da o matematiki sploh ne govorimo – to je za kake čudake, če želijo. Saj zna že vsak telefonček izračunati vse (in celo hitreje kot katerikoli človek). Zgodovina, narava, kemija – to vse Google ve!
Sploh nima smisla otroke pošiljati v šole, Tam jih tisti sadistični učitelji le mučijo. Naj raje uživajo mlada leta, se gredo glasbo in šport! (In ostanejo Butalci, kot smo tudi njihovi starši)

Tudi jaz nočem bit nesramna, ampak meni se zdi precej bolj “ovčje” razmišljanje novodobnih staršev, ki samo gledajo, kako bi svojim otrokom kaj prišparali. In so grozno veseli, če neka novodobna pedagoška doktrina nekaj ukinja. Pa sploh ne razumem, a zaradi lastnih travm iz otroštva, a zato, ker nimate čisto nobenega zaupanja v sposobnosti svojih otrok.

Da ne bi slučajno vpričo hčerke kaj modrovala, kako je učenje pesmi na pamet brezveze in odveč.[/quote]

Hvala tudi za tvoj nasvet, nikoli ne kritiziram učiteljev ne vpričo otrok in tudi drugače ne. Vsi, ki se pa tako nostalgično spominjate svojih šolskih dni izpred 20 – 30 let, pa morda ne uvidite dejstva, da so dandanašnji otroci precej bolj obremenjeni z (pre)obsežnim učnim gradivom, kot smo bili mi. In taka pesem ti vzame ure in ure učenja,….[/quote]

Kje je preobsežno gradivo? Moji trije so končali OŠ z odličnim uspehom (in kar nekaj zlatimi priznanji s tekmovanj), pa so se v devetih letih učili mogoče vsega 5 ur in to vsi trije skupaj! Lepo te prosim, no!

Učenje na pamet, matematične naloge, likovno in glasbeno izražanje in še marsikaj, kar delajo v šoli, spodbuja možgane k delovanju, vsaka stvar v določeno smer! Če mene vprašaš, je vsega tega še premalo, ker pri nas izvajamo samo vaje, brez praktične uporabe in to bi bilo nujno uvesti v šolski sistem, da se otroci poleg razvijanja možganskih funkcij naučijo le-te še uporabljati!

Ce so jo je moj dislektik s povprecnimi ocenami dve, tri leta nazaj naucil, da pol ena odlicnakinja ne bi zmogla. Ma ne morem verjet, pol ni taka perla?

No mi smo se v OS ucili Soči, Povodni moz in se par kitic Romeo in Julija 🙂

Smo vsi preziveli 🙂

Mi smo tudi morali znati Soči. Učiteljica je povedala 1 mesec prej, tako da je bilo dovolj časa.

Zate nedvomno velja Nomen est omen. Nikjer nisem rekla, da se moja hči ne bi zmogla naučiti te pesmi, le o smiselnosti tega početja sem se spraševala. In ja, je perla, z obilico priznanj in diplom iz raznoraznih tekmovanj ,ker jo marsikaj zanima in to z veseljem počne in si ob tem uri spomin in razvija možgane, kot je omenil nekdo.
Učenje Povodnega moža na pamet pa je približno tako, kot, da se uči peridodni sistem na pamet. Čemu ?

Spomnila si me na odlomek iz filma Sijaj, v katerem učitelj klavirja glavnega junaka uči Rachmaninov 3. koncert za klavir. Naroči mu, naj se najprej nauči note na pamet, nato pa naj nanje pozabi in se posveti zgolj interpretaciji. Pesem začutiš čisto drugače, če jo znaš na pamet, nato pa jo moraš drugim smiselno in umetniško predstaviti.

New Report

Close