Najdi forum

Naslovnica Forum Starševski čvek Kateri avto do 8.000 evrov?

Kateri avto do 8.000 evrov?

Rabljen, zanesljiv, po možnosti višji (za boljši pregled ceste), naredimo cirka 25.000 km letno?
Po nakupu naj bi se naredil velik servis, ali ga je priporočljivo opraviti pri pooblaščenih servisih, čeprav je garancija že potekla, ali zadostuje katerikoli mehanik?

Prisegam na Volvo.

glede na to da so dandanes vsa vozila z računalnikom..
rabite tak servis, kjer lahko z ustrezno programsko opremo, preverijo osnovne parametre vozila..
šele nato, se pravzaprav lotijo servisiranja, in ne le menjav osnovnih potrošnih materialov (filtri, olja, tekočine, kočniki, )..

Veliki servisi pri “vaških mehanikih” odpadejo, saj nimajo tovarniških diagnostičnih naprav. Tja greš le takrat, ko imaš za popravit kaj konkretnega. Recimo menjavo končnikov.
Rabljeni avtomobili visokega cenovnega ranga se dajo dobit zelo poceni. To pa zato, ker se jih prvi lastniki po določenih kilometrih na hitro znebijo. Začnejo se namreč servisi kar po tekočem traku. Kolega je kupil velikega rabljenega Volvota za smešen denar. Čez par mesecev prvi servis za 500€, čez mesec drugi servis spet za 500€. Propade neka plastika v forgazarju pa še nekaj, se ne spomnim več. Če se prav spomnim, mu je menda mehanik povedal, da so to sklopi, ki naj bi zdržali okoli 100.000 km, potem jih pa na hitro pobere. Drugi kolega ima velik BMW, pa točno enaka zgodba. Tretji je kupil velikega Roverja, ista zgodba. Mislim da večnih avtomobilov ni več. Narejeni so za nekaj let, potem jih pa moraš menjat, sicer te obubožajo. Folk pa še vedno sanja o kvalitetnih starih nemcih. Ja, tistih, ki so bili narejeni pred 15 ali 20 leti. Potem pa je prišla masovna elektronika in plastika. Oboje pa ima relativno kratko življenjsko dobo.

Hjam, frgazerjev ni ze ene 20 let, odkar je elektronski vbrizg.

Vaski mehaniki se kako lahko priklopijo avto na diagnosticno napravo. To ni noben bav, bav. Priklop prek OBD porta na racunalnik z ustreznim softwerom, kjer ti avto sam sporoci, kaj je narobe. Kot bi priklapljal usb kljucek na racunalnik.

To drži. In te naprave – tudi malo boljše – se da dobit npr. v Conradu že za okrog 100 eur.

Za ene avte imaš pa itak kode razložene, kaj pomeni, če ti s to lučko pomežikne dvakrat, kaj če trikrat in tako dalje. Nekaj se moraš poigrat tam pri vžigu ali kaj že … Skratka, celo brez diagnostične pripravice lahko diagnosticiraš.
In tudi popoldanci imajo že kar pogosto tudi diagnostiko, edino za vse modele mogoče ne.

Aja, kateri avto.

No lej, malo se vam mora pa že sanjat v eni smeri, ker za ta denar je sigurno vsaj 150 modelov, primernih za družino.
Najprej dilema dizel, bencinar.
Potem terenec ali enoprostorec.
Potem pa še ostalo.

Greš na avto pika net, vneseš kriterije in pogledaš, kaj dobiš za ta denar, kaj ti je všeč … narediš ožji izbor in prideš s par modeli nazaj sem gor, pa bomo predebatirali. Tako na suho je pa nemogoče.

Najlepša hvala vsem za odgovor na eno od vprašanj. Pri drugem (kateri model) bom naredila, kot ste mi svetovali, pa se slišimo, ko bomo prišli do nekega ožjega izbora !

Tale z OBD-jem je pa lovska. Seveda lahko kupiš OBD vmesnik že za nekaj 10€, pri kitajcih že pod 10€. Pa gledaš lepe diargamčke in številke na telefonu. Ampak to je vmesnik, ki ti samo daje osnovna sporočila, ne moreš pa preko njega programirati računalnika! Takega imajo samo pooblaščeni serviserji. Je pa programiranje nujno za praktično vsako figo. Karkoli ti serviser zamenja in da ima tisti del kakšen senzor, je nujna prilagoditev in vpis v računalnikov flešu. Ker ta vodi evidence in prilagoditve. Brez njih pa avto ne deluje prav, ali pa sploh ne deluje. Osebna izkušnja – na enem avtomobilu je bilo potrebno zamenjati kompletno armaturo (od pregrevanja crknil MCU na njej). Nova ni delovala, dokler je ni serviser na pooblaščenem računalniku aktiviral in vpisal vanjo podatke o avtomobilu. Pri drugem avtomobilu je crknil termostat na killerju. Po menjavi termostata (ki je v resnici pri novih avtomobilih kompleksen del, sestavljan iz mehanike in elektronike) je bila potrebna registracija novega vmesnika in aktivacija, šele potem je zadeva delovala. Tisti OBDji o katerih govorite vi, so pa samo fensi zadevice za frajerisanje pred neukimi sosedi.

Tudi, kupujemo nove in jih zvozimo, pri hiši sta vedno vsaj dva. Redni letni servis in to je to.

New Report

Close