Med.Over.Net

ABC ginekologije in porodništva

Odgovarjajo: mag. Stanko Pušenjak, dr. med., specialist ginekolog in porodničar

Vsa vprašanja v zvezi z ginekologijo in porodništvom.

mag. Stanko Pušenjak , dr. med., specialist ginekolog in porodničar

Stanko Pušenjak

Hormonske tablete

Default avatar

Nina18

Lepo pozdravljeni! Imam probleme z mozolji, ki me spremljajo že 3 leta, oz. v tem času ko sem v puberteti. Zdravnica mi je predpisala, že vse mogoče stvari od klimicina T, kreme skinoren do gela differin ampak mi nobena stvar ni popolnoma nič pomagala. Potem pred 3 tedni pa mi je predpisala tablete clinofug, ki sem jih jemala vendar tudi ni bilo učinka. Potem pa mi je rekla da obstaja še ena možnost, in sicer hormonske tablete. Kaj vi mislite s tem, je to v redu ali ne? Škoduje lahko zdravlju? Ali pomagajo? Drugače pa še nism imela spollnih odnosov.

Kaj mi vi svetujete, imate kakšen drugačen predlog?

Hvala
Default avatar

Stanko Pušenjak

Spoštovani,

zlasti je treba vedeti, da kakršnokoli zdravljenje potrebuje vsaj 2 - 3 mesece, da lahko opazimo učinek in tudi od klinofuga prej ne morete pričakovati učinkov. Žal niste navedli svoje starosti. Vkolikor imate že več kot leto dni menstruacije, hormonske tebletke ne bodo škodile, lahko pa vam precej zmajšajo težave s kožo.
mag.Stanko Pušenjak, dr.med.,specialist ginekolog in porodničar

Lepo prosim uporabljajte iskalnik!

-----------------------------------------------------------------------------------
Samoplačniški UZ pregledi v nosečnosti: GSM 051 321224
nuhalna svetlina, morfologija ploda, preverjanje plodove rasti in ocena stanja pri tvegani nosečnosti, merjenje pretokov skozi različne žile ploda in popkovino, merjenje materničnega vratu, posveti v nosečnosti, npr. o porodu pri medenični vstavi, dvojčkih.
-----------------------------------------------------------------------------------
Default avatar

ma.teja

lepo pozdravljeni!
Stara sem 24 let in jemljem tabletke logest že dve leti. Prejšni mesec sem zamudila prvi dan ko naj bi vzela prvo tabletko in pojavila se je manjša krvavitev, ki pa me je nato spremljala občasno cel mesec. Nisem se preveč vznemirjala saj sem to pripisala posledici nerednemu jemanju tabletk. Ta mesec pazim dosti bolj, in nisem šla čez dve uri zamika ko naj bi vzela tabletko, krvavitev pa se je spet pojavila. Je to sploh še normalno? Drugih težav nimam.
Najlepše se vam zahvaljujem za odgovor!

teja
Default avatar

Stanko Pušenjak

Spoštovani,

zakaj vmesne krvavitve po tako drobnem prekršku ne vem, v literaturi pa je omenjeno, da so krvavitve, ki se lahko pojavijo ob nerednem jemanju včasih izredno trdovratne in zlepa ne prenehajo tudi ob daljšem "pravilnem jemanju KT". Kaj bi bilo najbolje storiti težko napovem, morebiti bi ginekologinjo zaprosili za Femoden (ali MInulet) in bi nekaj časa, morda 1 ali 2 cikla, jemali to obliko KT, ki je enaka v kemični sestavi le da vsebuje nekoliko višje odmerke hormonov.
mag.Stanko Pušenjak, dr.med.,specialist ginekolog in porodničar

Lepo prosim uporabljajte iskalnik!

-----------------------------------------------------------------------------------
Samoplačniški UZ pregledi v nosečnosti: GSM 051 321224
nuhalna svetlina, morfologija ploda, preverjanje plodove rasti in ocena stanja pri tvegani nosečnosti, merjenje pretokov skozi različne žile ploda in popkovino, merjenje materničnega vratu, posveti v nosečnosti, npr. o porodu pri medenični vstavi, dvojčkih.
-----------------------------------------------------------------------------------
Default avatar

Nina18

Ja drugače sem stara 18 let menstruacijo pa sem dobila pri 16, vendar se mi še sedaj ni uredila. Nimam je točno na 28 dni enkrat prej enkrat kasneje. Drugače glede teh hormonskih tablet, mi je zdravnica rekla, da se bom malo zredila, vendar jest sm pa zdele ravno na ločevalni dieti, in jih ne bi jemala.
Tko da mi je potem zdravnica predpisala še eno škatlico Clinofuga. Ampak me malo skrbi glede teh tablet? To so le antibiotiki, in jih zdravniki ne predpisujejo prav radi. Skrbi me predvsem to, da bi mi te tableti, slabo vplivali na kakše druge organe, a so zelo močni? A mislite da je v redu če jih še 3 tedne jemljem na 24 ur 1 tableto?

Sem pa od kolegice slišala za Dalacin T kremo, ki menda pomaga, vendar mi te kreme zdravnica ni nikoli omenila? Je dobra, in res pomaga?

Prosim povejte mi, kaj bi vi storili, in kaj mi priporočate

Najlepša hvala za odgovor!

Lepo pozdravljeni! Nina
Default avatar

Stanko Pušenjak

Spoštovani,

če imate namen zdraviti le akne potem ne potrebujete ginekologa temveč dermatologa. Ta vam sicer utegne predlagati tudi hormonske tebletke, ki jih pogosto predpisujemo ginekologi, vendar ima na voljo tudi obilo lokalnih in drugih sredstev, če hormonov nočete ali imate pred njimi predsodke. Antibiotikov pa ne ločujemo med seboj po "moči" temveč po sestavi. Klinofug je tetraciklin, ki ga ne smemo predpisovati v nosečnsoti, zato je pametno, da se jemanje klinofuga kombinira s KT oziroma se odsvetuje nezaščitene spolne odnose. Posebnih stranskih učinkov na odraslega uporabnika pa to zdravilo nima.
mag.Stanko Pušenjak, dr.med.,specialist ginekolog in porodničar

Lepo prosim uporabljajte iskalnik!

-----------------------------------------------------------------------------------
Samoplačniški UZ pregledi v nosečnosti: GSM 051 321224
nuhalna svetlina, morfologija ploda, preverjanje plodove rasti in ocena stanja pri tvegani nosečnosti, merjenje pretokov skozi različne žile ploda in popkovino, merjenje materničnega vratu, posveti v nosečnosti, npr. o porodu pri medenični vstavi, dvojčkih.
-----------------------------------------------------------------------------------

Moderatorji

mag. Stanko Pušenjak , dr. med., specialist ginekolog in porodničar
Stanko Pušenjak