Avto.Over.Net

Avtomobilizem

Brez jeklenega konjička smo dandanes praktično bosi. O bencinu, gumah, motorjih ter znamkah. Mali nasveti za več cestnega užitka.

Na testu: Kia Optima Hybrid 2.0 CVVT TX

Default avatar

AndY1

Iztok, dej, ko jo dobiš, me kontaktiraj. Lahko mi pošlješ PM na Alter.si forumu. Imam isti nick.

P.S.: Moja trenutna LifeTime poraba je padla na 0.55l/100km. Recimo pretekli podaljšani vikend smo naredili z družino 500km, od tega 2.1l na bencin.
Relacija: Domžale - Štajerksa - Prekmurje - čokoladarna Zotter v AT, Prekmurje - Štajerska - Domžale.

Ampak, verjetno po vaše, jaz ne bi smel izkoristiti možnosti brezplačnih polnjenj na poti kjer se ustaviš oz. si na obisku (ker pravi moški se vozijo na bencin, a ne?), to je na Štajerskem, pri ženinih starših, Prekmurju - v hotelu:

http://www.elektro-crpalke.si/1/Polniln ... spx?ID=112

Čokoladarni Zotter:
http://e-tankstellen-finder.com/at/de/e ... iegersburg

Slika

in nazaj v Prekmurju in na Štajerskem.
Default avatar

R8

Calm down bro... :) tu so umirjene debate, tu ni kot na alterju ;)

Vsakdo svojega konja hvali. To je razumljivo. Si dobro preštudiral in prav je tako, saj si dal za tak avto 45 jurjev.

Zame osebno je še zmeraj v tem trenutku optima bolj optimalen nakup, če bi že šel v te vode hibridno električne... Več kot 10 tisoč evrov je cenejša in ponuja več prostora. To, da imaš zabasan sovozniški sedež v amperi me ne prepriča. Verjamem pa, oz. upam oz. predvidevam, da bo pa tudi ampera čez kakšni 2 leti vsaj za 5 jurjev cenejša in še izboljšana...takrat pa bose splačal tudi povprečnim uporabnikom pogledat za ta avto.
Default avatar

AndY1

Kaj o Optimi pravijo pri AM:

http://www.avto-magazin.si/avtomobilski ... 0-cvvt-tx/
Med testom smo namreč izmerili 9,2 l/100 km povprečne porabe, med priganjanjem in meritvami kar 13,5 l/100 km, pozitivno pa je presenetila pri vožnji 'normnega kroga' (zmerna vožnja z upoštevanjem vseh hitrostnih omejitev, brez nenadnih pospeševanj in s premišljenim ustavljanjem), kjer je za 100 prevoženih kilometrov potrebovala le 5,5 l/100 km.
SIOL:

http://www.over.net/avtomoto/testi/avto ... ybrid.aspx
Poraba na testnem krogu: 8,3 l/100 km

Mestno: 5,9 l/100 km
Avtocesta: 8,6 l/100 km
Umirjeno: 4,7 l/100 km
Športno: 12,3 l/100 km
Default avatar

AndY1

Iztok, predvsem sem mislil zato, da bi ti pokazal, kako Ampero pravilno uporabljati. Npr. pri Avtomaniji so polnili Ampero s 6 amperskim tokom, namesto 10A (flip of a switch na polnilnem kablu), potem pa so se pritoževali, da se avto polni 10 ur.
Predgretje ali predhlajenje jim je bilo nekaj čisto tujega.

Ampak to je tako, če ne prebereš navodil od avta, potem pa delaš review.
Default avatar

vročična :)

Sedaj pa ti meni kot ženski razloži kaj je 6 amperski tok ali 10A in če kupim ta avto kako naj vem s čim polnim kje? :)
Default avatar

AndY1

Preprosto - gumb polnilnega kabla pusti na privzeti (default) nastavitvi ;-)
Default avatar

AndY1

Polniš pa na vsaki domači vtičnici - enaki kot za tvoj likalnik, pralni stroj, mikrovalovko,....
Default avatar

vročična :)

AndY1 je napisal/a:
Polniš pa na vsaki domači vtičnici - enaki kot za tvoj likalnik, pralni stroj, mikrovalovko,....
In zakaj ima potem ti dve možnosti, če moraš pustiti na defaultu? In kako veš da je na defaultu?
Default avatar

AndY1

@vročična, zato da na domačih napeljavah, npr. pri prijateljih, starših, ki ne veš, če imajo napeljavo po specifikacijah, da so električarji šparali, lahko znižaš moč polnjenja in s tem ne pregreješ njihovih poddimenzioniranih kablov.

Npr. polnjenje pri 10 amperih je tako, kot bi delal pralni/pomivalni stroj. Polnjenje pri 6A je tako, kot da bi delal sesalnik ali fen.
Default avatar

IztokFranko

AndY1 je napisal/a:
@vročična, zato da na domačih napeljavah, npr. pri prijateljih, starših, ki ne veš, če imajo napeljavo po specifikacijah, da so električarji šparali, lahko znižaš moč polnjenja in s tem ne pregreješ njihovih poddimenzioniranih kablov.

Npr. polnjenje pri 10 amperih je tako, kot bi delal pralni/pomivalni stroj. Polnjenje pri 6A je tako, kot da bi delal sesalnik ali fen.
Odlična razlaga. To ljudje potrebujejo, povedano na laičen način, da vsakdo razume. Takšne nasvete želimo tu deliti. ;)
Default avatar

vročična :)

AndY1 je napisal/a:
@vročična, zato da na domačih napeljavah, npr. pri prijateljih, starših, ki ne veš, če imajo napeljavo po specifikacijah, da so električarji šparali, lahko znižaš moč polnjenja in s tem ne pregreješ njihovih poddimenzioniranih kablov.

Npr. polnjenje pri 10 amperih je tako, kot bi delal pralni/pomivalni stroj. Polnjenje pri 6A je tako, kot da bi delal sesalnik ali fen.
Aaaa, hvala. :*
Default avatar

AndY1

Iztok, vem :-)

Zato sem tudi SIOL-u pomagal pri sestavljanju review-ja Ampere:
http://www.over.net/avtomoto/testi/avto ... mpera.aspx

Npr. ti je ta del znan ;-) ?
Za domače polnjenje je torej potrebna le standardna vtičnica (schuko), do katere je pripeljana trožilna napeljava (nula, faza, zemlja) skupne debeline vsaj 1,5 kvadratnega milimetra. Amperin polnilec pa omogoča tudi, da s pritiskom na rdeč gumb zmanjšate tok polnjenja, iz 10-amperskega na 6-amperski.

Slednji ukrep naj bi omogočal polnjenje tudi na starejših in manj zmogljivih napeljavah, saj je to manjša obremenitev kot je denimo delujoč pralni stroj oziroma približno enako tolikšen tok kot bi za nemoteno delovanje zahtevala sušilnik las ali sesalnik. Ampero boste torej doma uspešno napolnili, če imate električno vtičnico, na kateri normalno deluje denimo pralni stroj, likalnik, prevesna žaga oziroma cirkular …
Default avatar

Malinpinko1

Sploh ne. Ni bilo mišljeno tako v smislu ekstremizma. Kot lastnik električnega avtomobila se brez dvoma obnašate zelo pravilno. Je pa res, da v smislu navadnega, se pravi običajnega voznika, meji vaše početje na ekstremizem. Večina voznikov nima ne garaže, če jo pa že ima, je ta brez možnosti polnjenja električnega avtomobila. Večini voznikov manjka tudi doslednost, ki jo zahteva uporaba tako tehnično naprednega avtomobila. Še večjo težavo pa ustvarja za električni avto potrebna infrastruktura, zaradi katere zgubi slednji velik del svojih prednosti, na katere so zelo dobro opozorili tako novinarji Dela kot Avtomagazina - predvidevam, da velja podobno za ostale medije, saj ne sledim vsem. Njihova poraba je bila pri Amperi daleč od vaše.Spodnji tekst je recimo z Delove priloge Kolesa - mislim, da je dejansko v tem največja poanta in pomankljivost Ampere proti recimo hibridu kakršen je Optima. Je pa jasno, da imata oba avtomobila veliko plusov in kakšen pomemben minus.j
DELO je napisal/a:
Po uvodnih kilometrih se zdi, da vstopamo z električno ampero, s katero bomo preživeli prihodnjega pol leta, v svet avtomobilske prihodnosti. Prefinjena tišina, v kateri nizamo kilometre po mestnih ulicah, spominja na potovanje v poslovnem razredu. Nato se baterija izprazni, v pogonsko enačbo vstopi bencinski motor in oglasi se realnost.
Ampera je po definiciji električni avtomobil s podaljšanim dosegom. A to velja v idealnih okoliščinah. V vsakdanji praksi je bliže priključnemu hibridu ali avtomobilu z električnim pogonom, ki ga z energijo preskrbuje bencinski agregat. Dokler sta na voljo elektrika in čas, ni panike.
Avtomobil priključiš v omrežje, počakaš nekaj ur in se 40 do 80 kilometrov pelješ predvsem ali samo na elektriko. Tako je v idealnih razmerah, recimo v prijetnem spomladanskem vremenu na cesti brez vzponov. V takšnem primeru je ampera suverena (s konkretnim pospeševanjem in lahkotnim doseganjem velike hitrosti) in varčna. Drugo skrajnost predstavljajo nizke zimske temperature, ki oklestijo doseg litij-ionske baterije s 16 kWh na dobrih 30 kilometrov.
Kompromisno je tudi na daljših zimskih poteh, kot je recimo pot iz Portoroža do Ljubljane. Ob upoštevanju hitrostnih omejitev in vožnji z večinoma vklopljenim tempomatom se poraba na sto kilometrov zlahka približa sedmim bencinskim litrom. Nato se pripelješ v Ljubljano na sestanek in želiš v vmesnem času avtomobil napolniti z elektriko na eni od elektropostaj, ki si jih pred tem ogledaš na spletu.
A glej ga vrabca, polnilnico odkriješ, vendar je tam že en električni avtomobil, drugo parkirno mesto pa zaseda nekdo, ki ne zna prebrati opozorila: rezervirano za električna vozila. Domov se vrneš na bencin. Vmes zaviješ še na parkirišče ob koprski tržnici in zgodba se delno ponovi.
Eno električno parkirišče zaseda star passat, drugo je prosto. Vklopiš »štrom«, odhitiš na tržnico in kavo, da vse skupaj traja dlje, in čez poldrugo uro spet sediš v avtu. A se je baterija napolnila le do četrtine. Z umirjenim tempom prevoziš na elektriko osem kilometrov in na vrhu Šmarske ceste spet zabrni bencinski stroj. Na srečo si že skoraj doma in v garaži, če jo seveda imaš, ampero spet lahko polniš.
To je seveda radikalen primer in slab scenarij. Je pa realen! Sama vožnja na elektriko pusti drugačen vtis. Cikel polnjenja traja na 230-voltni klasični vtičnici z 10-amperskim tokom šest ur. V tem času porabiš okvirno 10,3 kWh elektrike, za katero odšteješ čez prst (kar je odvisno od distributerja in časa polnjenja) med enim in poldrugim evrom. Ampera je nato prijeten in skoraj neslišen sopotnik.
Default avatar

AndY1

@Malinpinko1: Ko ravno popaš copy-paste iz Delove priloge Na kolesih. Kmalu bo v tej prilogi tudi objavljen intervju z menoj glede Ampere - tako novinarji dobijo sliko tudi od uporabnikov na cesti in ne samo od ene vožnje do morja in nazaj.
Sej, večinoma delamo vožnje do delovnega mesta in nazaj, mogoče še po kakšnih opravkih, ne? Saj se ne vozimo v Koper vsak dan.
Default avatar

AndY1

Pismu, spet ne morem objaviti malo daljšega prispevka (pa tako lepo sem ga pripravil). Je na tem forumu potrebna potrditev moderatorja, da odobri daljše prispevke?
Default avatar

AndY1

Kakšna infrastruktura? Kakšna meja na ekstremizem?

Vse, kar potrebuješ, je 230V domača Schuko vtičnica v garaži. Pripelješ domov, priklopiš in to je to:
http://www.youtube.com/watch?v=DQkGw-U9-ps

Zjutraj odklopiš in se odpelješ. Je to ekstremizem? Ste potem tudi ostali ekstremisti, ker date polniti prenosnika ali mobilni telefon čez noč?
Default avatar

AndY1

Še nekaj poskušam objaviti, pa me kar ne pusti :-(

V čem je problem?