Med.Over.Net

Hujšanje

Odgovarjajo: Sebastijan Nemanič, fitnes trener FZS • Mirjana Frankovič, transkacijski analitik - psihoterapevtka, doktorandka SFU Dunaj

Začarani krog debelosti

Default avatar

Debelinka

Imam 10 do 15 kg preveč,res smo "bogi" debeli ljudje,nekateri nas prezirajo,dostikrat slišim uf si se zredila,bo treba shujšat.Ja vem to da MORAM shujšat in zadnji čas je za to.Vendar pa je to moje prenajedanje kot ene vrste odvisnost.Ne morem se upreti hrani,najraje imam čokolado,pa tudi kruh imam rada.Res se ne počutim dobro,ne samo da sem se razlezla,tudi počutje je slabo.Hitro se zadiham,hoja po stopnicah je zelo naporna,težko se prepogibam...Vem,da je vse v glavi,treba se bo v roke vzet,samo ko pride tista lakota,se ne morem upreti hrani.Grozno res!Ima kdo podobne izkušnje,in če je komu uspelo se izvleči iz tega?
Default avatar

Vemkaj

Samodisciplina. Ni druge.
Default avatar

Meni pred leti

Debelinka je napisal/a:
Meni je to uspelo pred nekaj leti, ko me je "razneslo" v nosečnosti in mi je prav tako ostalo 10kg viška. Ker nisem prej nikoli imela odvečnih kg, mi je bilo grozno. Kot opisuješ, ne samo videz, predvsem počutje je grozno. Vsake stopnice so me upehale. Rešila sem z rednimi sprehodi, 5x na teden eno uro hoje (ne teka, ne intenzivne vadbe, samo hoje) in namesto večernega obroka sem popila beljakovinski shake. Ne bom pisala katerega, da ne bo kdo skakal v zrak, da delam reklamo. V treh ali štirih mesecih sem se kg znebila in tudi nehala pit shake. Jem vse, zmerno seveda, tudi gibam ne več tako pogosto. Priznam. Ampak kg od takrat uspešno ohranjam že skoraj 10 let.

Mogoče ti moj način ne bo ustrezal. Vsak človek je drugačen in pri vsakemu deluje nekaj drugega. Ampak mislim, da bi samo z uvedbo vsakodnevnega gibanja že nekaj storila, tudi brez diet. Ko boš nabrala kondicijo, se bolje počutila in tudi opazila kak kg manj, ti bo motivacija zrasla in boš tudi hrani lažje rekla ne. Začni z majhnimi koraki in počasi stopnjuj. Srečno
Default avatar

Še ena taka tuki

20kg viška, upeha me že peš v drug štuk, tud obuvanje štumfov ni več preprost. Zarad zdravja rabim shujšat. Stara pa 48let, k buhtelj. Kako naj se lotim?
Default avatar

Srečko5

Zelo enostavno, iz prehrane daš 3/4 izdelkov iz moke. Zmanjšaš enako unos sladkarije, Ješ večinoma hrano na žlico in grejo kg počasi dol. Pasterizirano mleko tudi zmanšaj.
_______________________________________________
https://greenbalkan.org/

Zdravilec s konopljo in zdravilnimi rastlinami.
_______________________________________________
Default avatar

uporabniško ime123

Naša glava je ena zanimiva zadeva, ko gre za zasvojenost.

Te prepriča, da si že telebnil, ko začutiš neustavljivo željo in misliš, da si že itak telebnil in je zato vseeno, če obupaš.
Rešitev je, da neustavljivo željo sprejmeš kot del procesa, ne kot fail, fail je šele, ko se zares pregrešiš.

Pa da se prepričaš, da nič samo še danes po starem, ampak takoj zdaj po novem brez pardona.
Default avatar

Pow

Tista huda lakota, ki se ji ne moreš upreti... no, če takrat stisneš zobe in si najdeš nekaj, s čimer se zamotiš in odmisliš volka v želodcu, te bo tudi lakota minila. Ko si navajen ves čas nekaj jesti, te začne želodec po par urah izsiljevat s krči - ne se mu pustit, spij kozarec vode in se nekako zaposli. Nikomur ne škodi nekaj ur postenja, razvadili smo se ob preobilici hrane.

Da moraš jesti zdravo, veliko zelenjave, nekaj sadja, beljakovine in zdrave maščobe že itak sama veš. Zavestno moraš začeti spreminjati prehranjevalne navade - ja, noro se ti zlušta čokolade, takrat raje pograbi sadje. Ko brskaš za prigrizki, pojej trdo kuhano jajce ali pest oreščkov. Tista neustavljiva želja po sladkorju mine v nekaj dneh, do takrat pa kompenziraj s sadjem. Zdrava prehrana ti bo uravnala nivo sladkorja v krvi, zato ne boš več čutila potrebe po dodatnem sladkorju. S postenjem se ti bo pa sčasoma tudi želodec skrčil in boš jedla vedno manj. Bodi kdaj malo lačna, navadi želodec na manj hrane.

Če cel dan letaš po opravkih, lahko cel dan zdržiš brez hrane, a ne? In doma ves čas razmišljaš o vsebini hladilnika. Iz dolgčasa in navade. To ni potreba, temveč razvada.
Default avatar

ah ja

10 do 15 kg ni neka huda debelost, tudi zdravstveno še nisi ogrožena. Verjamem pa, da greš sama sebi na živce, ker pač nisi več taka kot prej.

Iz tega kar si napisala sklepam, da te muči predvsem večerno prenajedanje, kot večino. Večina ljudi, ki se loti hujšanje oz. urejevanja prehrane nima z novim načinom čez dan nobenega problema, zvečer pa muke ježeve.

Zdaj za to večerno nažiranje sta navadno dva vzroka, prvi, da je bilo čez dan premalo hrane (kar lahko hitro rešiš), drugi pa je psihični. Konec dneva stres popusti, človek si želi neke mirnosti, neke nagrade in to nagrado velikokrat predstavlja hrana. Poskusi najti nekaj drugega kar te bo ravno toliko oz. vsaj približno zadovoljilo kot hrana. Kar te bo umirilo in sprostilo, npr. topla kopel, masaža, včasih je dovolj že skodelica kakšnega dobrega čaja ...

Poleg tega imej vedno pri roki oz. v hladilniku nek primeren prigrizek oz. nekaj za večerjo, iz dosega pa odstrani vse sladkarije. Še posebej, če pri njih nimaš mere. Če lahko po koščku čokolade ali piškotu odnehaš, ti ne bo škodilo. Če pa vedno zgine cela škatal, pa popolnoma odstrani.

Drug problem je pa, da nimaš kondicije. Tudi to lahko dokaj enostavno rešiš. Ali z vsakodnevnim sprehodom, vadbo s pomočjo YOUtuba, sobnim kolesom ... Karkoli, samo da migaš, za začetek je tudi 15 minut dovolj, če se v tem času vsaj malo zadihaš in spotiš. Potem pa počasi povečuj.

In, če se kdaj pregrešiš, ni to konec sveta, glavo gor in gremo naprej.

Predvsem je pomembno, da najdeš nek način, ki se ga boš lahko vsaj v 80 % držala, tudi ko imaš najslabši dan. Če trenutno ne zmoreš 5 krat na teden na šport oz. vadbo + striktno držanje neke diete, potem je brezveze in ne se sekirat, ker večina ljudi tega ne zmore. V življenje vplelji manjše spremembe, ki se jih lahko držiš. In ko boš te usvojila, vpelji nove. Šlo bo seveda bolj počasi, a se boš počutila kot zmagovalka.
Default avatar

Motivacija

Mislim da prav vsak ve, kako se shujša.
To je dolgotrajen proces jeklenih živcev in volje, odločnosti in motivacije, da dan za dnem kljub lakoti ne ješ.
Vsak ki hujša je vreden vseh pohval.
Trenutno sem v enem letu izgubila 25kg.
Klik je bil.
Dovolj.
Začnem danes.
Počasi. Meni primerna dieta.
Meso in solate. Brez kruha, moke, makaronov..riža...
Ovseni kosmiči za zajtrk na 200 načinov.
Vsak dan ven na zrak.
Lahko se nam pridružite na forum motivacija za vsak dan. Vsak dan se punce z enakim ciljem izgubiti kg pišemo in podpiramo. Vsak dan se pohvalimo kaj smo naredile zase ,..vsaka ki se pridruži izgublja z nami kilograme.
Forum ti da motivacijo in tekmovalnost.
100% uspeh.
Default avatar

stevec kalorij

Debelinka je napisal/a:
Zloudaj si app za stetje kalorij in dosledno vpisuj vse, kar pojes.
Pac jej tisti svoj kruh in sladkarije, ampak jih pojej toliko, kolikor dopuscajo kalorije!
Bos hitro prisla na odpovedovanje cukru in sladkorju, ker bos lacna! In potem bos glodala sadje in zelenjavo cel dan, da si bos lahko privoscila koscek cokolade...
Default avatar

CPB

Manj hrane (z veliko beljakovin, oh brez dodanega sladkorja in malo maščob) in več gibanja. 10-15kg gre lahko brez problema dol v 3 mesecih.
Default avatar

maščobe

maščobe so nujne za zdrave možgane in živčni sistem. Olive, lešniki, sardelce, losos, 1/4 avokada ob obroku. Maščoba nasiti in nahrani tudi kožo, da postane bolj prožna. Ne odpovej se maščobi, zamenjaj jo za sladkarije. Ko ti zadiši sladkarija, pojej 5 lešnikov ali pest oliv ali si privošči ribo in zelenjavo z olivnim oljem. Res toplo priporočam :)
Default avatar

maščobe

sem pozabila zapisati še jajca, optimalno razmerje med beljakovinami in maščobami (1-2 k obroku sta dovolj, ne pretiravaj)
Default avatar

CPB

Maščobe so res zdrave, a večinaljudi z njimi močno pretirava in jih dobi iz napačnih virov.
Default avatar

tomazkrampf

Res je začarani krog s strani človeka, ki je v tem krogu! In edino človek, ki pa ni v začaranem krogu ti lahko pomaga/svetuje... Podobno kot te lahko samo nekdo drug vpraša vprašanje katerega ne poznaš ;)
Imel sem že več takih primerov, kjer se prenajedanje sprevrže v odvisnost, kar sva skupaj z podporo tudi prebrodila.

Moderatorji

Sebastijan Nemanič , fitnes trener FZS
sebastijan - osebni trener
Mirjana Frankovič , transkacijski analitik - psihoterapevtka, doktorandka SFU Dunaj
MirjanaFrankovic