Med.Over.Net

Hujšanje

Odgovarjajo: Sebastijan Nemanič, fitnes trener FZS • Mirjana Frankovič, transkacijski analitik - psihoterapevtka, doktorandka SFU Dunaj

Hujšanje ne vem kolikič

Default avatar

Pretežka zelo

Rabim en nasvet.
Ko sem pričela hujšat, sem tehtala 111 kg. Po 18 dneh imam 5.5 kg nanj. Jem 5x dnevno, izločila sem Oh in sladkorje, ter hrano po 17.00 uri. Jem veliko zelenjave in pusto meso, ribe, piščanec. Vsak dan prehodim v hrib med 6 in 9 kilometri. Trenutno nabiram kondicijo, da bom kasneje lahko tekla in prehodila tudi daljše razdalje, ko mi teža malo pade.
V program si vpisujem koliko in kaj pojem in tako znaša moj dnevni vnos med 1000 in 1400 kcal. Deficita s hojo 1.5 h, če imam prav preračunano naredim cca 400 kcal.
Dolgoročno bi rada shujšala na 75 kg. Delam prav ali narobe?
Mi teža pada normalno hitro, počasi?
Vsak kg ki ga izgubim mi zmanjša bmi in strah me je da bom pojedla preveč kot lahko.
Kakšno vadbo lahko vključim v vsak dan? Cca pol ure intenzivne T25?
Hvala za nasvete!
Default avatar

Stefka1

Moje mnenje...
Super ti gre. Veliko si izgubila v prvih 2,5 tednih, kar ni presenetljivo glede na tvojo začetno težo, bližje ko boš svoji željeni teži, počasneje bo šlo.
Po mojem mneneju ne rabiš bit niti tako striktna s kalorijami, tvoje številke glede zaužitih kalorij so kar nizke. Verjetno bi lepo izgubljala tudi s precej več hrane. Ampak razumem začetni zagon in verjetno ti je lažje na začetku, ko imaš motivacijo biti bolj striktna in s tem hitreje izgubljati kilograme. Držim pesti, da boš lahko dalj časa vztrajala, ker biti v takem deficitu je težko na dolgi rok.
Ravno zaradi tega bi ti priporočala, da počakaš z dodajanjem vadbe (T25). Ker je v tej fazi ne rabiš. Rabiš točno to kar počneš, hojo in morda kakšno vajo za mišice (mali most, trebušnjaki, kakšni ženski skleci,...).
Če ti je s hrano takle kot zdaj vzdržno pusti pri miru, če se matraš dodaj malo več, da ti bo lažje. Še vedno boš izgubljala, sem prepričana.
Jaz sem vedno razmišljala tako. Če sem prej jedla veliko in migala malo, potem bo vsaka sprememba naredila nekaj. Če naredim vse naenkrat, potem bom seveda izgubljala hitro. Ampak enkrat se ustavi, in kaj bom ukinila potem, če sem že zdaj na 1000 kcal in migam na polno? Pojdi po korakih, ko se ustavi, dodaj nov ukrep..to je moje mnenje.
Srečno naprej!
Default avatar

MirjanaFrankovic

Spoštovani,

tudi po mojem mnenju vam gre zaenkrat super, vse super. Bravo!
Morda samo beseda, kot je že Štefka omenila, okoli vnosa hrane... 1000kcal je premalo. Dolgoročno se tako ne da vztrajati in ko se utrudimo postane potem vsaka kcal čez 1000 presežek. Tam okoli 1400 bo super. Malo dlje traja, da pridete na svojo ciljno težo, jo boste pa zato lažje vzdrževali. In to slednje je težje.

Bravo, samo tako naprej.
Čestitke!
Vse dobro vam želim
Mirjana
PhDc. Mirjana Frankovič, spec. dipl. oec.
Transakcijski analitik - psihoterapevtka
[email protected], www.mirjana.si
Pogovor pomaga.
040 520 257
Default avatar

Pretežka zelo

Hvala za vzpodbudne besede.
Lačna niti nisem. Včasih zvečer malo, ampak nikoli nisem jedla pozno zvečer.
Ponavadi pojem 1200 kcal dnevno, odvisno od obroka, se pa strinjam, da pri tej prehrani skoraj nimam več kaj vzet, razen zmanjša porcije, ki pa res niso velike. Bom dodala v teh dneh na 1400 in raje naredila pri vadbi še 10 minut hoje zraven.

Upam, da mi do novega leta uspe prit na želeno težo, ko praznujeva z možem 15 let poroke. Predolgo sem čakala na to....zato se je nabralo toliko preveč...
Default avatar

Stefka 1

Bravo! Kar tako naprej!
Če ti paše družba na tvoji poti, vabljena tudi v sosednjo temo, smo ravno prava družba zate, vse motivirane 🤓😉
Default avatar

samo vprašaj se eno

Pretežka zelo je napisal/a:


Jaz se ne strinjam spredhodnicami, po moje pretiravaš in mislim, da premalo poješ za svojo težo!
Imam 79kg, pojem 1400kcal, z gibanjem porabim kakih 300kcal dnevno, manj kot 1400ckal ne upam pojest, ker se veno vprašam: bom lahko tako jedla do konca življenja!?!

To, kar zdaj delaš, ni delo enega leta, ampak doživljenjsko!
Vprašaj se, če zboš zmogla ta režim prehrane in vadbe do konca življenja! Poleg tega pa še z leti potrebuješ manj kalorij, torej boš z leti morala še zmanjšati vnos hrane, ker vadbe ne boš mogla povečati, kvečjemu boš z leti vadila še manj, torej boš morala še temu primerno zmanjšati kalorije. Boš lahko?

Moje mnenje je, da bi ti na svojo težo morala pojesti vsaj 1600 kalorij in hujšati 2-3kg na mesec. Ko padeš pod 100kg, zmanjšaš na 1500, pod 90 na 1400, prehrano pa prilagodiš tako, da veš, da boš tako lahko jedla do konca življenja! Dolgoročno se ne moreš odpovedati OH n sladkorju! Eno leto sem jedla zelo malo OH, zdaj jih spet jem več, v primerjavi z nekimi priporočenimi porcijami pojem nekaj manj OH, a eno leto sem jih jedla nekje 1/3-1/2, tako pa ne moreš jesti vse življenje. Sladkarije sem oklestila maksimalno, pojem pa vsak dan nekaj sladkega! Štartala sem s težo višjo od tvoje, prva dva meseca izgubila skoraj 10kg, potem je ene 3 mesece šlo 3-4kg na mesec, zdaj pa po 2, počasi, a sigurno in najpomembnejše: tako lahko jem in živim celo življenje, kar je meni osebno zelo pomembna stvar.
Default avatar

sam res je

Z zadnjim odgovorom se strinjam.
Dodajam mnenje: imam te na sumu, da vseeno poješ več, kot misliš. In ne sploh razmišljat o deficitu zaradi hoje - takšen deficit zaradi takšnega ali drugačnega miganja/dela bi moral biti nekaj normalnega, samo mi, ki smo pač ujeti v tej sedeči dobi, mislimo, da je to nevemkaj. Na račun gibanja si ne smeš domišljati, da lahko potem kaj več poješ.

Za primer: Moja mami je šla vsak dan peš v trgovino v starih časih, ko nismo hodili v diskonte z avti in nabavljali za cel teden. In to dva km in to v eno smer skoraj celo pot v hrib. In potem nazaj domov, otovorjena s par kg robe. In popoldne je delala na vrtu ali brkljala po hiši, ni imela compa, na TV je bilo ob navadnih dnevih nekaj za pogledat šele, ko so se ob pol osmih začela poročila. Do pol osmih je bila pa na nogah. Tako kot verjetno večina ljudi, pa ni nihče tega imel za "deficit".
Mi pa še perila ne obešamo več, ker imamo sušilce ...
Default avatar

aki

Pozdravljene,

mogoče je bil vnos hrane res majhen, ampak sem stehtala vsak grižljaj in nisem jedla prigrizkov, malo tu malo tam. Mimo je 13 tednov, tehtnica kaže 93,6 kg, torej le nekaj delam prav. Res pa je da sem zvišala vnos na 1300 kcal-1450 kcal na dan. Hodim še vedno 5x tedensko. Oh jem se izogibam.
Default avatar

Stefka1

Aki, a je prvi post tvoj, oziroma si ti odprla tole temo? Če si, potem bravo! Bravo bravo! Odlično ti gre! In to že dolgo, tako, da si iz ta hudega že ven. Zdaj ko se toliko pozna, potem je tudi motivacija boljša in dolgoročna..Želim ti, da ti uspe!
Default avatar

Pretežka zelo

Pozdravljena,
ja jaz sem napisala prvi post. Ne spomnim se gesla, ki sem ga vpisala nekoč, na starem računalniku je pa samodejno shranjen...ponavafi pišem s telefona 😉
Res je, pozna se na oblačilih in tud vizualno, srečna sem. Lačna pa tudi nisem skoraj nikoli. Zdaj sem v fazi, ko moram nujno pricet z vajami za celo telo, ker...hmmm nič kaj prijetno ni, če ti koža visi...
Hvala za vzpodbudne besede 🤗
Default avatar

Majcizmajci

Zivjo. Kaksen je sedaj kaj tvoj napredek? Jaz sem v dveh mesecih izgubila 7kg in sem sedaj na 61. Tako kot si omenila, tudi meni se pozna nekaj odvečne kože, ki jo želim izgubiti z okrepitvijo mišic pa ne vem, če je to povsem mogoče brez operacije. Sicer pa sem zadnjič med brskanjem po facebooku našla neko stran zdravozivljenje.si na kateri sem našla nekaj člankov, ki so mi kar malo podobni in sicer izgovori, da nimam casa se zdravo prehranjevati pa telovaditi. Če koga zanima naj malo precekira, je gor tudi nekaj zanimivih receptov.

Moderatorji

Sebastijan Nemanič , fitnes trener FZS
sebastijan - osebni trener
Mirjana Frankovič , transkacijski analitik - psihoterapevtka, doktorandka SFU Dunaj
MirjanaFrankovic