Med.Over.Net

Hujšanje

Odgovarjajo: Sebastijan Nemanič, fitnes trener FZS • Mirjana Frankovič, specializantka TA psihoterapije, doktorandka SFU Dunaj

Spremeniti svoj življenjski slog, odnos do telesa, svoje navade v prehranjevanju in najti pravo mero telesnih dejavnosti ni preprosto, a prednosti za zdravje in psihično počutje so lahko velike. V oporo so izkušnje drugih in strokovni nasveti.

Sebastijan Nemanič , fitnes trener FZS

sebastijan - osebni trener

Mirjana Frankovič , specializantka TA psihoterapije, doktorandka SFU Dunaj

MirjanaFrankovic

Kako izgubiti 15kg v največ 3 mesecih?

Default avatar

Anastazija25

Zdravo.
Zanima me ali poznate kak dober način kako bi lahko izgubila 15kg v nekem doglednem času (recimo največ 3 mesece - ampak če že prej pa še toliko boljše)? Kakšno dieto mi priporočate? Katere vaje so dobre za čim hitrejše topljenje maščob? Kaj je vam pomagalo shujšati? Obstajajo tudi kaki dodatki ki pomagajo (prehranska dopolnila, kreme, ipd)?
Imam 25 let, visoka sem 160cm in težka 70kg, rada bi prišla na zdravih 55 kg. Lahko tudi manj, a se mi zaenkrat ne zdi nujno potrebno. Zredila sem se pa postopoma v približno dveh letih.
Res bi se rada lotila tega, voljo seveda imam, a v poplavi vseh informacij sploh ne vem kje bi začela.
Najlepša hvala za vsak nasvet.
Default avatar

Cly

Hei... ja najhitreje s presno hrano;)..
Default avatar

slovenc79

hujšaš z rednim gibanjem, s prehrano pa prepečiš, da bi se zredila. NI HRANE, ki bi topila maščobe. in tudi s stradanjem ne boš izgubila niti grama maščobe, ampak mišično maso, in tvoje telo bo vreča špeha s kostmi, čeprav z idealnimi kilami.
za zdravo (in lepo) postavo se je potrebno trudit, bližnjic ni.
v 3h mesecih se da izgubiti 15kg, ampak sam pristop da hočeš nekaj doseči čim prej je popolnoma napačen, ker boš po 2h tednih čisto izgubila voljo. če hočeš doseči svoj cilj in tudi ohraniti in vzdrževati rezultat, moraš trajno spremeniti nekatere navade.
za hujšanje je pomembna kardio vadba, se pravi da deluje celo telo enakomerno dlje časa. pozabi na uteži, trebušnjake, sklece, počepe itd, sicer so fajn, ampak to je za utrjevanje mišic, NE za izgubo maščobe. tudi hujšala boš po celem telesu enakomerno (ne poslušaj idiotov, ki ti rečejo da s trebušnjaki izgubiš maščobo okoli trebuha). preberi si kaj o pravilnih vadbah, ker če greš brez znanja telovadit se lahko poškoduješ, si uničiš sklepe, kar ti bo smao še bolj škodovalo.

pomembna je tudi prehrana. ni se potrebno držat nekih strogih diet. jej čimbolj zdravo, naravno hrano, velik sadja in zelenjave, beljakovine, pa tudi maščobe, ampak morajo biti zdrave. če imaš kakšne nezdrave navade (čipsi, velik sladkarij itd) je že črtanje ali omejitev samo teh že dober dosežek. navajaj se počasi, po obdobjih zamenjuj nezdrave jedi z zdravimi in vztrajaj pri tem. in to mora potem postat STALNO, ne samo za vmes ko hujšaš. zdrave navade morajo potem OSTATI celo življenje.

pij tudi čimveč vode. voda ti daje energijo, s hidracijo vsi procesi v telesu potekajo hitreje, vključno s prebavo, prekrvavitvijo in organizem bo funkcioniral mnogo bolje če bo hidriran. okoli 2l na dan je dovoolj. seveda moraš piti vodo, NE sladkih sokov ali gaziranjga sranja. če nisi navajena vode, se navadiš sproti, malo soka malo vode, postopoma pa vedno več vode in se boš navadila.

in najbolj pomembno - NE HITI. POZABI, če misliš da bo 3 mesece trdega dela, potem pa spet stare navade. uvest je treba TRAJNE spremembe v življenju, če hočeš da to ostane, in POSTOPOMA. s glavo skozi zid ne gre, spremembe morajo biti postopne, telo potrebuje čas, da se navaja na spremembe, zato je počasno hujšanje edino zdravo. če hitiš, boš imela še več problemov.

in zapomni si tudi to, da je najbolj pomembno ZDRAVJE, ne izgled. POZABI na kile. vsak ima lahko popolne kile, ampak to še ne pomeni da je telo zdravo. mnogo žensk preveč hiti in shira namesto da bi pravilno shujšale, zato imajo probleme s celulitom in še kup zdravstvenih težav, ker so take nenadne spremembe šok za organizem, ki poruši notranja ravnovesja. zato NE HITI. tudi tehtat se ti ni treba. stehtaj se čez 3 mesece, prej NE. zakaj? ker ti kile NE SMEJO biti motivacija, ker če se vsak dan tehtaš in odštevaš grame, boš obupala. osredotoči se na trud, rezultati pa bojo prišli 100%. zelo pomembna je samodisciplina. začetek je najtežji, ko se navadiš ti bo super in boš videla, da ni trpljenje. sčasoma boš začela tudi uživat v gibanju. ne smeš pa nikoli odnehat (kar se ZELO hitro zgodi).

lp in srečno :)
Default avatar

madame

slovenc79 je napisal/a:
hujšaš z rednim gibanjem, s prehrano pa prepečiš, da bi se zredila. NI HRANE, ki bi topila maščobe. in tudi s stradanjem ne boš izgubila niti grama maščobe, ampak mišično maso, in tvoje telo bo vreča špeha s kostmi, čeprav z idealnimi kilami.
za zdravo (in lepo) postavo se je potrebno trudit, bližnjic ni.
v 3h mesecih se da izgubiti 15kg, ampak sam pristop da hočeš nekaj doseči čim prej je popolnoma napačen, ker boš po 2h tednih čisto izgubila voljo. če hočeš doseči svoj cilj in tudi ohraniti in vzdrževati rezultat, moraš trajno spremeniti nekatere navade.
za hujšanje je pomembna kardio vadba, se pravi da deluje celo telo enakomerno dlje časa. pozabi na uteži, trebušnjake, sklece, počepe itd, sicer so fajn, ampak to je za utrjevanje mišic, NE za izgubo maščobe. tudi hujšala boš po celem telesu enakomerno (ne poslušaj idiotov, ki ti rečejo da s trebušnjaki izgubiš maščobo okoli trebuha). preberi si kaj o pravilnih vadbah, ker če greš brez znanja telovadit se lahko poškoduješ, si uničiš sklepe, kar ti bo smao še bolj škodovalo.

pomembna je tudi prehrana. ni se potrebno držat nekih strogih diet. jej čimbolj zdravo, naravno hrano, velik sadja in zelenjave, beljakovine, pa tudi maščobe, ampak morajo biti zdrave. če imaš kakšne nezdrave navade (čipsi, velik sladkarij itd) je že črtanje ali omejitev samo teh že dober dosežek. navajaj se počasi, po obdobjih zamenjuj nezdrave jedi z zdravimi in vztrajaj pri tem. in to mora potem postat STALNO, ne samo za vmes ko hujšaš. zdrave navade morajo potem OSTATI celo življenje.

pij tudi čimveč vode. voda ti daje energijo, s hidracijo vsi procesi v telesu potekajo hitreje, vključno s prebavo, prekrvavitvijo in organizem bo funkcioniral mnogo bolje če bo hidriran. okoli 2l na dan je dovoolj. seveda moraš piti vodo, NE sladkih sokov ali gaziranjga sranja. če nisi navajena vode, se navadiš sproti, malo soka malo vode, postopoma pa vedno več vode in se boš navadila.

in najbolj pomembno - NE HITI. POZABI, če misliš da bo 3 mesece trdega dela, potem pa spet stare navade. uvest je treba TRAJNE spremembe v življenju, če hočeš da to ostane, in POSTOPOMA. s glavo skozi zid ne gre, spremembe morajo biti postopne, telo potrebuje čas, da se navaja na spremembe, zato je počasno hujšanje edino zdravo. če hitiš, boš imela še več problemov.

in zapomni si tudi to, da je najbolj pomembno ZDRAVJE, ne izgled. POZABI na kile. vsak ima lahko popolne kile, ampak to še ne pomeni da je telo zdravo. mnogo žensk preveč hiti in shira namesto da bi pravilno shujšale, zato imajo probleme s celulitom in še kup zdravstvenih težav, ker so take nenadne spremembe šok za organizem, ki poruši notranja ravnovesja. zato NE HITI. tudi tehtat se ti ni treba. stehtaj se čez 3 mesece, prej NE. zakaj? ker ti kile NE SMEJO biti motivacija, ker če se vsak dan tehtaš in odštevaš grame, boš obupala. osredotoči se na trud, rezultati pa bojo prišli 100%. zelo pomembna je samodisciplina. začetek je najtežji, ko se navadiš ti bo super in boš videla, da ni trpljenje. sčasoma boš začela tudi uživat v gibanju. ne smeš pa nikoli odnehat (kar se ZELO hitro zgodi).

lp in srečno :)

Wau, kako dober zapis :-) Vsak dan za prebrat.
Default avatar

majamaja3

Ketogena dieta! super zadeva. gašper grom je strokovnjak na tem področju. Zdravo hujšanje, čeprav če maš predsodke do maščob se jih moreš znebit (razišči malo o keto). jaz sem v dveh mesecih izgubila malo več kot 10 kg, počutje je bilo pa neverjetno.
Default avatar

majamaja3

Drugače, kar se zgodi pri tem načinu prehranjevanja je, da telo sčasoma začne porabljati lastno maščobo, ko je v ketozi in ne deluje več na glukozo :)
Default avatar

MayaM

majamaja3 je napisal/a:
Drugače, kar se zgodi pri tem načinu prehranjevanja je, da telo sčasoma začne porabljati lastno maščobo, ko je v ketozi in ne deluje več na glukozo :)
Živjo!
Jaz sem brala knjigo Gašperja Groma, ampak meni se zdi vse tako komplicirano :)
Bi mogoče lahko napisala, vsaj približno, kakšen jedilnik si imela? Hvala!
Default avatar

majamaja3

Seveda :) preprosti obroki. jajca in pršut je en obrok naprimer. dosti oreščkov kot so makadamija, orehi in indijski oreščki. Najbolj pogosta živila, ki sem jih jedla: jajca, surovo maslo (planika), kisla smetana, sladka smetana (zgoščevanje juh), slanina, pršut, rdeče meso, belo meso, avokado, veliko sira, ... v mislih moraš imeti, da moraš vse sestavine iskati čim bolj mastne, pa tudi kdaj kar kocko masla zraven pojest, da dobiš potrebne maščobe. Knjigo sem trenutno posodila, mislim pa da notri piše glede na kilažo koliko moraš pojesti beljakovin in maščob. Sprva sem si tehtala kakšne tri tedne, da sem dobila občutek. Imaš tudi dosti spletnih strani, ki ti povejo koliko maščob in tega je v določenih živilih. Jedla sem sprva 3x na dan (malica, kosilo, večerja), potem pa dvakrat (kosilo, večerja)
Default avatar

MayaM

majamaja3 je napisal/a:
Seveda :) preprosti obroki. jajca in pršut je en obrok naprimer. dosti oreščkov kot so makadamija, orehi in indijski oreščki. Najbolj pogosta živila, ki sem jih jedla: jajca, surovo maslo (planika), kisla smetana, sladka smetana (zgoščevanje juh), slanina, pršut,



















rdeče meso, belo meso, avokado, veliko sira, ... v mislih moraš imeti, da moraš vse sestavine iskati čim bolj mastne, pa tudi kdaj kar kocko masla zraven pojest, da dobiš potrebne maščobe. Knjigo sem trenutno posodila, mislim pa da notri piše glede na kilažo koliko moraš pojesti beljakovin in maščob. Sprva sem si tehtala kakšne tri tedne, da sem dobila občutek. Imaš tudi dosti spletnih strani, ki ti povejo koliko maščob in tega je v določenih živilih. Jedla sem sprva 3x na dan (malica, kosilo, večerja), potem pa dvakrat (kosilo, večerja)

Hvala!
Zanimivo, ponavadi vsi govorijo, kako je treba jesti 5-krat na dan, da presnova ves čas dela ... na koncu že več ne veš, kaj je zares prav. :)
Default avatar

majamaja3

Ja vem, to je najpogosteje omenjeno. Kot sem rekla, celoten princip delovanja telesa pri tem načinu prehranjevanja je drugačen. Osebno se ne sprašujem preveč kaj je prav in kaj ne, vem samo da je to za mene delovalo, glede na moje dobro počutje takrat pa tudi lahko sklepam da 2x na dan ni bilo škodljivo :)
Default avatar

Klarisa54

majamaja3 je napisal/a:
Seveda :) preprosti obroki. jajca in pršut je en obrok naprimer. dosti oreščkov kot so makadamija, orehi in indijski oreščki. Najbolj pogosta živila, ki sem jih jedla: jajca, surovo maslo (planika), kisla smetana, sladka smetana (zgoščevanje juh), slanina, pršut, rdeče meso, belo meso, avokado, veliko sira, ... v mislih moraš imeti, da moraš vse sestavine iskati čim bolj mastne, pa tudi kdaj kar kocko masla zraven pojest, da dobiš potrebne maščobe. Knjigo sem trenutno posodila, mislim pa da notri piše glede na kilažo koliko moraš pojesti beljakovin in maščob. Sprva sem si tehtala kakšne tri tedne, da sem dobila občutek. Imaš tudi dosti spletnih strani, ki ti povejo koliko maščob in tega je v določenih živilih. Jedla sem sprva 3x na dan (malica, kosilo, večerja), potem pa dvakrat (kosilo, večerja)
LCHF prehranjevanje se mi zdi sporno zaradi velikega vnosa "slabih" živalskih beljakovin in dodatkov ter nitritov, soli v predelani suhomesnati hrani.
Slabe živalske beljakovine mislim meso iz lidla, hoferja, ne domače meso vsebuje ogromno antibiotikov in drugih dodatkov, ki jih živina sprejme med samo rejo. V kolikor imaš domače meso v zamrzovalniku moraš imet res velik zamrzovalnik, ker čez zimo se ne kolje, ni piščancev za zakol... kar pa je pri tej prehrani težko, ker potem bi morala imet skrinjo čez celo dnevno sobo. Ok smetana in ostale mlečne produkte lahko kupiš domače čez celo leto, pri suhomesnatih izdelkih gre za velike količine soli, nitratov, zelo škodljivo na dolgi rok za telo.

Nutele s stevio in ostali podobni zdravi produkti so polni dodatkov in palmove maščobe, ki dokazano povzroča raka. Bolje nič od tega.

Gašper Grom maha z izvidi krvnimi tu in tam, samo na dolgi rok si vsak lahko tako pridela raka ali kakšno drugo kronično bolezen.

Se popolnoma strinjam z zapisom, da je važno zdravje in to na dolgi rok in en samo izgled.