Najdi forum

Naslovnica Forum Duševno zdravje in odnosi Družina Starševstvo in vzgoja “Mešanje” otrok v nove razrede

“Mešanje” otrok v nove razrede

Na šoli moje hčerke, vsako leto otroke v 5. razredu pomešajo. S tem ustrvarijo 2 ali 3 povsem nove razrede. Ker menim, da si otroci v osnovni šoli pridobijo prijatelje za vse življenje, mi takšen način ni všeč. Zanima me ali kdo ve kakšni so argumenti, ki pretehtajo in se zato ravnatelj odloči za takšen ukrep?

Mislim, da je v vsakem razredu vsaj eden, če ne dva ali trije vzgojno problematični otroci. Če takšnega otroka prestaviš v drugo okolje se bo pač 1 mesec uvajal, vse ostale mesece pa bo nadaljeval po stari poti, saj zaradi selitve v drug razred ne bo “pojedel” vseh vzgojnih in vedenjskih navad??? Ali pač???

Torej, kakšni so argumenti, da je to dejanje v dobro naših otrok? Ponavadi tako nastradajo ta pridni in vzgojeni otroci.

Jaz vem kako so to razlili v šoli moje hčerke.
Ravno zato, ker se v razredih spletejo prijateljstva in se potem družijo učenke v manjših skupinah, hočejo le te razbiti in jih premešajo. Iz enega samega razloga, da se ne bi ustvarjale skupine in bi bili vsi bolj povezani.
Moje mnenje je, da je to ena navadna bedarija.
Mojo hčerko je ta odločitev stala to, da je morala zapustiti šolo. V razred je namreč dobila dve deklici, ki sta pa po čudežu ostali skupaj in se spravili nanjo. Celo leto sta se izživljali nad njo, učitelji ali niso opazili ali pa niso hoteli in mojo hčerko psihično uničili. Na koncu petega razreda je pobrala nagrado za najboljšo učenko razreda in se poslovila za vedno.
To so moje izkušnje.

Točno to me jezi, saj vsi govorijo nekaj na pamet, nihče pa nima pametnih argumentov, zakaj bi bilo to za otroke boljše? A potem se bojijo, da bodo otroci prijatelji in bodo zato močnejši proti učiteljem?? Res ne razumem!

nova
Uredništvo priporoča

Mojo hčerko so premešali kar 2x – po 5. in po 6. razredu. Takrat je bila seveda zelo proti, češ vse so nas razbili narazen, a zdaj v 9. razredu pravi da bi ji bilo zelo žal, če jih ne bi pomešali in da tako nikoli ne bi dobila toliko dobrih prijateljev.
jaz torej nimam nič proti. ni mi pa jasno, kako bodo vaši sončki preživeli vstop v SŠ, če ne morejo preživeti niti mešanja razredov, kjer so še vsak dan lahko skupaj s svojimi starimi prijatelji.

A tvoja hčerka pa ni tvoj sonček? A ona je pa kisla luna ali kako?
Mene pa najbolj jezi, ko hočete poniževat druge otroke in se norčevat s temi butastimi sončki, potem pa še mislite kako fino ste to povedali? To pa mi je res bedno! Tvoja hčerka je pač bila zadovoljna, večina pa jih ni In nikar ne skrbi ti za druge, lahko se zgodi, da bo prav tvoji luni najtežje v vstopu v srednjo šolo… nikoli ne veš….
Glede mešanja razredov pa mislim, da je to ena navadna bedarija, nekdo je to pogruntal, očitno en prepameten ravnatelj ali ravnateljica zdaj ga pa vsi posnemajo kot opice.
Vsekakor je to popolnoma zgrešeno!!

Do premeščanja otrok ne prihaja kar na pamet, ampak je potrebno tudi pri tem upoštevati marsikaj in slediti postopnosti. Šolska zakonodaja govori tudi o tem.
Na naši šoli smo to naredili po tehtnem razmisleku in upoštevanju vseh pravilnikov in rešitev se je izkazala za upravičeno in dobro. Je pa tudi potrebno o tem seznaniti vse, ki jih to kakorkoli zadeva; od učencev do staršev.
Ne gre pa pretiravati.

Izkazala se je za upravičeno in dobro?? Hahaha, kakor za koga….
(in še vedno ne vemo ZAKAJ to delate?? A je tako težko odgovoriti na preprosto vprašanje???)
Šolska zakonodaja govori tudi o tem, hja, tako se je najlažje izgovoriti…

“Ena tršica” vidim, da imaš nekaj izkušenj pri teh dejanjih. Ali bi te lahko prosila, da mi razložiš, na katere argumente se sklicujete na vaši šoli ob razlagi staršem? Katere pravilnike ste upoštevali? …

Rada bi bila seznanjena s “proti” in “za” trditvami, da se potem lažje odločim na katero stran naj se postavim. Pa mi nihče ne zna povedati kaj je v tem “mešanju” tako dobro, saj gre ponavadi za odgovore v smislu: to je za naše otroke boljše … Mene pa zanima ZAKAJ?

“Jaz: D” jaz vidim problem predvsem v tem, da se odločijo in zaradi nekaj razgrajačev v enem razredu, enega od teh fantov prestavijo v drug razred iz drugega razreda pa nekaj pridnih punc v prvi razred, da se popravi povprečje v prvem razredu. Že tako se učitelji v 80% svojega čas namenijo problematičnim otrokom, zakaj bi sedaj morala “našpukati” moja hči, ki je pridna in zadovoljna v okolju kjer se nahaja?

Moja hči je moja odgovornost vsaj do 18. leta starosti. Torej, če nas pozovejo v šolo in na roditeljskem sestanku povejo tudi staršem, verjetno mislijo, da je dobro, da smo tudi mi seznanjeni. Zato me zanimajo argumenti ZA in PROTI, da bom pri podobnih diskusijah lažje sodelovala!

Pa ne bi ti tega razčistila na vaši šoli?

Ne vem sicer, na kakšne šole ste vi hodili, ampak, pri meni (pa je tega že cca 40 let nazaj, so v petem razredu tudi pomešali otroke (razlog: priključitev otrok iz podružnične šole), enako je bilo pri hčerki pred 13 leti, pa tudi pri sinu pred 10 leti. Pa sem jaz obiskovala OŠ nekje na podeželju, onedva pa v mestu. Tudi pri njima je bil glavni razlog mešanja – vključitev otrok iz podružnic.

Eno je, če primešajo otroke iz podružnic, drugo pa, če premešajo tudi že obstoječe razrede. Saj bi lahko samo tiste iz podružnice porazdelili med razrede. Zato ni potrebno premešati vseh otrok.

Mislim, da se bodo iz podružnice priključili samo trije otroci, tako da v tem ne vidim problema!

Tudi jaz bi rada razlago, zakaj je to dobro? Pa še to, kateri pravilnik govori o tem?

Pri hčerki so jih pomešali v sedmem razredu zaradi discipline in slabih odnosov v enem razredu. So pa gledali, da najboljših prijateljev niso mešali. Disciplina se je izboljšala pa še bolj so povezani kot generacija in ne samo kot razred. Imajo tudi veliko ur ko so še dodatno pomešani (hetorogene skupine pri slo, mat in ang.) in izbirni predmeti.

Sam sem bil 1-4 v podružnični šoli, 5-8 pa v matični. V 5 razredu so nas porazdelili med ostale razrede. V osmem (1990) pa premešali. Tega še danes ne vem zakaj in tudi ta debata tega ne odgovori. Mnogi se očitno sprašujemo zakaj, ker nam ni bilo všeč ne tedaj, kot otrokom, ne danes kot staršem. Najboljših prijateljev niso razdirali. S tem tudi ne “zavezniške” dvojčke, trojčke, ki so bili (lahko) problematični. S kolegi iz drugih razredov smo se dužili že prej med odmori, ko smo bili vsi skupaj. Koristi od mešanja žal še danes ne vidim, bi pa rad videl argument, ki drži vodo. Edina očitna slabost, ki pa jo vidim, je ta, da danes ne morem imeti obletnice valete z vsemi tistimi, s katerimi sem nekaj let skupaj hodil v prejšnje razrede (eni 7, jaz pač le 3). Tako imamo bodisi skupno obletnico (kar je bilo brezveze), ali pa pač samo z zaključnim razredom (kar tudi ni popolno). Zato morda danes na isti šoli mešajo iz 5. v 6. razred.

Torej opravičenega smisla očitno nihče ne pozna… ali pa je to nekaj, kar je državna skrivnost, kot še mnogo stvari, ki so zgolj “dobre za nas” in moramo verjeti.

No jaz sem pa otroka vceraj izpisala iz sole in ga prepisala drugam….vse to zaradi tega bedastega mesanja…ne samo da so vse njegove prijatelje, med drugim tudi clane nog.ekipe, dali skupaj v en razred in le njega v drugi….v razredu je celo z otrokom katerega se otepam ze od vrtca ker je do mojega nasilen ( lani je bil celo hospitaliziran zaradi brce v trebuh…ima pa ta nasilnez pri 9ih letih 65kg…)…poleg tega je v razred dobil se 3 problematicne otroke katerim se ze zunaj na igriscu izogiba….2 dni sem hodila v solo in prosila da ga premestijo pa niso in niso hoteli zato nisem imela izbire in sem otroka izpisala…ker enostavno nocem, da trpi, da me klicejo v sluzbo naj pridem ponj in da mu pokvarijo vse spomine na izlete, solo v naravi ipd…zdaj razmisljam o tozbi.

V bistvu se da s tem, če naredijo prav, res izboljšat odnose v razredih, če res ni preveč problematičnih otrok. Ampak ni edini način in mora se naredit še kaj drugega.

Tu v bistvu starši, po mojem mnenju, nimate pravice odločat o tem, sploh se mi zdi, da je naše šolstvo na napačni poti, ker si nekateri veliko preveč domišljajo… Zakoni to očitno dopuščajo.

Se pa da s pogovorom vse rešit in mogoče najti kakšen kompromis, ki bi ustrezal vsem, pa d abi to tudi razumeli in potem videli, da s tem ni nič narobe. Ponavadi sem sama vedno prepričala starše, tudi za kake hujše stvari, ki jih težko sprejmejo. Bilo je veliko solz, tudi grožnja z inšpekcijo (kar v taikih situacijah pričakuješ v naprej), na koncu se je izkazalo, da imam prav – ampak nikoli nisem naredila nečesa na silo, brez da bi starši najprej sprejeli, da je to v redu. Čeprav odločaš o takih zadevah kot razrednik, pa npr. učiteljski zbor, ne narediš nič brez podpore.

Namen mešanja razredov je med drugim to, da se učencem da novo priložnost za nova prijateljstva, v novem okolju. Pri tem smo pozorni predvsem na učence, ki jih sošolci izključujejo… na tiste, ki so osamljeni in izobčeni. Vedenjsko težavne otroke pa se poskusi enakomerno porazdeliti po obeh razredih in se gleda na to kako bi najbolje razred funkcioniral.

Vsi učenci naj imajo možnost za sklepanje prijateljstev, nekaterim je pač potrebno ponuditi novo možnost, kar pa ne pomeni, da se stari prijatelji več “ne smejo” družiti. Tega nihče ne prepoveduje.

Mešanje razredov se običajno dela strokovno in vsak svetovalni delavec bi naj znal za vsakega učenca povedati dober argument, zaradi česar ga je dal v določen razred. Načeloma se vedno upošteva vsaj ena želja učenca in/ali starša… torej ima sigurno vsak v razredu vsaj enega “starega” prijatelja, s katerim se rad druži.

V primeru, da imajo starši posebne želje pa je to potrebno povedati čim prej, preden so razredi že sestavljeni.

Tako bi naj bilo, seveda pa obstajajo razlike med posameznimi šolami kako to počnejo in sem prepričana, da bo vsaka svetovalna delavka znala odgovoriti kako in kaj je na določeni šoli.

mi se bomo 98% mešali. vsi učenci smo proti pa tudi večina naših staršev. jaz se res nebi premešala saj nebi šla v b razred ker imajo grozno razredničarko. pa še jaz in mojih 5 prijateljic se družimo ves čas. skoraj nič možnosti ni da bi ostale skupaj 🙁
ima kdo kakšno idejo da bi preprečili da nas bi mešali?

Krivica mešanje, a te slučajno poznam 🙂
Ker opisuješ mojo situacijo:)

Moram pa reči; nekateri pretiravate! Nas so premešali že 2-krat:
-iz 5. v 6. razred, zaradi priklučitve podružnic
-iz 6. v 7. razred, zaradi prevelikega št. učencev (šli v 3 razrede)

Je pa precej možnosti, da nas bodo premešali še letos. Zakaj? Število učencev se je zmanjšalo, in gremo nazaj v 2 razreda:(

Za razliko od ostalih pa dobro razumem mešanje ob priklučitvi podružnic. Če bi otroke podružnic le dodali v razred(e) bi se ZELO verjetno zgodilo naslednje: otroci iz podružnic bi se držali zase, ostali pa zase. Vnekaj letih namreč že spleteš trdna prijateljstva in zelo verjetno potem ne bi delali novih. To pa ni namen šole. Namen je med drugim da je rezred celota, ne da se deli.

Starši na vas je, da ne dovolite mešanja otrok. Ne popuščajte. Ravnatelj in učitelji so zaposleni prav zaradi vaših otrok in zato so plačani tudi z vašim denarjem. Torej o tem odločate vi starši. Sicer pa še vedno lahko izberete zasebno šolo.

New Report

Close