Slovenščina – 5 razred, test
Pozdravljeni!
Prosim za vaše mnenje. Se vam zdi naslednje primerno, pravično, zakonsko sprejemljivo?
5. razred osemletke. Test-SLO-pravopis.
Primer naloge:
Iz korena -del- zapiši 5 besed, ki sodijo v isto besedno družino. Možna 1 točka!!!
Učenec napisal: delo, delavec, delovnik, deloven, delnice
Učiteljica delnice prečrta, napiše, da bi bilo pravilno delomrznež in O točk.
Primer naloge:
Podčrtaj pravilno zapisane besede:
decembrski ali decemberski, raztrgan ali rastrgan, gorenski ali gorenjski, polž ali polš. Možni 2 točki.
Učenec podčrtal 3 pravilno 1 narobe. 1 točka.
Primer naloge:
Vpiši t ali d, s ali z, k ali g, p ali b, š ali ž. 3 možne točke.
Vse pravilno, le da učiteljica pravi, da je učenčev š kot ž in s kot z.
Če bi pogledala po testu bi videla, da so vsi s-ji enaki in vsi š enaki in da z in ž piše drugače. 2 točki.
Ne moti me ocena (4 pdb) temveč način točkovanja pri nalogah. Torej 5 možnih odgovorov, štiri učenec odgovori, peti narobe in zato nič točk.
Zdi se mi, da išče neznanje in ne znanje.
Kaj vi mislite in kaj bi storili, če sploh bi kaj?
Hvala in lepe praznike želim vsem.
eš
Hvala za mnenje.
Menim, da bi bilo pravično, da bi za 5,3 ali 2 odgovora bilo možnih 5,3 ali 2 točki. Tako ne bi bilo dvoma in jeze.
Če bi bila jaz profesorica in bi nekomu vzela 2 točki samo zato, ker ni napisal takšnega s in š kot ga pišejo ostali in bi bilo v testu jasno, da otrok tako piše, ne bi mogla mirno spat.
In potem nam v oči pade njen z, ki je pravzaprav napisan kot s?!
Lp
eš
V osnovni šoli (6.r) smo tudi imeli pri slovenščini take in drugačne probleme. Kar nekajkrat sem bila pri učiteljici, ker mi je otroka vzela dobesedno na piko. Lahko se je trudil kolikor se je mogel, pa mu ni dala nobene vzpodbudne besede, do konca osemletke.
Pri vpisu v sredjo šolo so nam dejali, da res iščejo neznanje, ker hočejo. da se naučijo še tisto kar ne znajo.
Moj sin je sedaj v zadjem letniku in moram ga pohvalit, vse smo zvozili tudi s slovenščino nima težav, saj na sredji šoli, ne boste verjeli, dijake tudi POHVALIJO: to je pa veliko vredno.
Vzpodbudo in pohvalo dajte otroku doma in ga poskušajte potolažiti zaradi krivic v osnovni šoli.
Vesele praznike
LP
Takšen način točkovanja je v zadnjem času zelo popularen in je prišel iz najvišjih krogov. V vseh testih na tekmovanjih so naloge tako točkovane in tudi naprej na mali maturi. Se pa sama strinjam s tem, da je velikokrat takšen način nepravičen.
Mislim, da se ne morete pritožit, ker je ravnala v skladu z novin načinom preverjanja znanja. Glede odnosa učenec -učitelj, pa se je potrebno velikokrat vprašati kaj se zares dogaja. Učitelji skoraj v 90% nimajo nobenega otroka na piki. Ko pa ima otrok slabe ocene, pa prva stvar, ki jo reče doma je ta, da ga imajo na piki. Tako se on reši krivde in v očeh starša je kriv učitelj. Mislim, da je na takšne stvari potrebno manj nasedati.
Neja
Glede pohvale se kar trudim kolikor se le da. Imam pa sama slabe izkušnje s takšnimi otroci, ki seveda, ko je slabša ocena krivijo mene in rečejo, da jih imam na piki. Zadnji primer je bil, da je to zato, ker niso Slovenci. Če otrok nikoli nič ne zna in je potrebno iz njega izvleči vsako besedico, mu postavljati najlažja vprašanja. V takem primeru nimam kaj pohvaliti, žal. Razen, da je lušten fant-to je pa tudi vse.
Neja
Če so taka pravila – sama jih sicer ne poznam, pa sem učiteljica, so res kar stroga.
Ima pripombo samo glede š in s – sama pri učencih opažam, da se jim ne ljubi napisat, tako kot je treba. Zato jaz za take napake odbijam točke, ter točkujem tako, kot jaz vidim, da piše. Če tu popustiš, se stvari ponavljajo v nedogled, drugače pa je to prvič in zadnjič.
Mislim, da sem kar precej stroga učiteljica, kar se tiče točkovanja in za slovnične napake kar precej odbijam točke… Učence tudi opozorim na to, ko dobijo test nazaj, jih tudi okaram, ampak znam jih tudi pohvaliti. Med otroki so tudi učenci, kjer je pozitivna ocena že uspeh. Marsikdaj pa opozorim kakega nadarjenega učenca, ker je pisal 4, ker pač vem, da zmorejo več, ampak na primeren način. Učenci me imajo res zelo radi, nikoli si nisem mislila, da bo tako, ker vem kakšne zahteve imam 🙂 Prav tako pa me starši res zelo podpirajo, tako da očitno mi je uspelo najti en res precej pravičen način.
Imate pa res srečo, da vam otroka v srednji šoli pohvalijo. No, saj ne morem reči, da so vsi profesorji takšni. Moj sin ima namreč v srednji šoli profesorico, pri kateri ni možno dobiti višje ocene kot tri, ker zahteva dobesedno vse tisto, kar si ona upikne v glavo. Žalostno. Popolnoma jim zbijajo samozavest.
Dapi, to, da učiteljica ne bi marala otroka od trenutka, ko je izvedela, čigav vnuk je, je pa noro. Pa menda ja ne mislite, da bo vas kdo jemal resno. Taki argumenti in to, da ima učitelj učenca na piki, so argumenti staršev, ki se nezavedno postavljajo v obrambni položaj, ker imajo slabo vest. Zakaj? Najti morajo v sebi. Če moram v razredu nekoga v uri nekajkrat opozoriti, ne pomeni, da ga imam na piki, ampak da s svojimi dejanji zahteva, da ga bodisi umirim, spodbudim itd. Učenca, ki sledi navodilom in dela, učitelj nagovori manjkrat. Seveda se da vsako vedenje interpretirati tako in drugače, kot je zapisala že Neja, vsaka medalja ima dve plati. Mislim pa, da s svojim odnosom do učiteljice, sebi in otroku bolj škodite kot koristite.
Sestavljanje testov pa že dolgo ni ena kljukica je ena točka. Pri sestavljanju testa učitelj upošteva vedenje o tipih nalog, o taksonomskih stopnjah, o standardih znanja in še. Vse to temelji na znanstvenih spoznanjih, ki jih mora učitelj upoštevati in tudi jih. Malo bolj verjemite v strokovnost učiteljice in ne iščite dlake v jajcu. Otrok pa naj z nekaj vajami ponovi pisanje šumnikov in sičnikov tako, da bo zapis pravilen in nedvoumen. Če pa tega ne zmore, poiščite pomoč strokovnjaka. ; )