Psihiater odgovarja

Odgovarjajo: Daniela Fiket, dr. med. specialistka psihiatrije in psihoterapevtka

Pomoč pri jemanju zdravil

Default avatar

Mina964

Spoštovani, upam, da ste pravi naslov za spodnjo zadevo.

Sprašujem za mojega brata, ki je od rojstva težko duševno prizadet. Star je 63 let. Po mamini smrti
zanj skrbim jaz. Brat ne govori in ni zmožen niti komunicirati, potreben je stalen nadzor, potrebno ga je oblačiti, slačiti, ima inkontinenco, potrebno ga je hraniti, pije pa sam. Skratka bi ga opisala kot eno stvar, ki se ne odziva na nič. Problem je tudi ugotoviti, če ga kaj boli, da bi mu lahko dala kakšno zdravilo za to.
Sedaj pa glede zdravil:
Pred leti je pil eno tableto/dan Melleril, ko pa se jih je ukinilo je začel jemati Risperdal 2 mg na dan ter Akineton 2 mg 1 x na dan, kasneje pa mu je osebni zdravnik predpisal 3 x na dan 2 mg Risperdala. Čez cca. 3 leta mu te tablete niso nič več pomagale, ni več spal, čez dan je bil zelo nemiren. Tudi dve noči skupaj ni spal, pa tudi čez dan ne. Nato so mu spet zmanjšali na eno Risperdal, dodali so mu 1 x Acipan 20 mg na dan, ter Kvelux 25 mg 1 x na dan. Po Kveluxu je kar hitro in dolgo časa spal. To je spet držalo cca. 1 leto in ponovno se je začelo. Nemir, momljanje, zvijanje z usti, drgnjenje z roko ob roko, praskanje po glavi, nerazumljivo vokaliziranje, nespečnost, skratka zelo, zelo moteče. Prišlo je spet do spremembe jemanja zdravil in sicer: postopno zniževanje Risperdala, po 0,5 mg na teden in nato smo popolnoma opustili. Pričel je jemati Asentra 50 mg zjutraj. Hkrati pa so mu povišali odmerek Kveluxa na 2 x 50 mg prvi teden, 50+100 mg drugi teden in nato 2 x 100 mg. Po potrebi so določili, da naj jemlje še Akineton 2 x 2 mg ali Rivotril 2 x 0,5 mg.
Ob trenutnem jemanju vseh teh zdravil (Asentra, Kvelux, Akineton) sem ugotovila, da je bistveno slabše, namesto, da bi bilo boljše.

Prosila bi za vaše mnenje, kaj bi vi svetovala. Pa še to bi dodala, da hospitaliziran ni bil nikoli, imel je samo enkrat CT slikanje glave, ki pa ni pokazalo nič posebnega. Še s tem pregledom je bilo toliko težav, saj kot sem omenila z osebo ni možna nikakršna komunikacija.

Hvala lepa in srečno.
Default avatar

Daniela_Fiket

Pozdravljeni,

zastavila ste mi zelo težko vprašanje. Pri duševno manjrazvitih ljudi je izredno težko najti prava zdravila in prave odmerke. Namreč, pogosto so zelo občutljivi na zdravila in imamo situacijo ki ji rečemo "ozko terapevtsko okno". Zelo hitro je odmerek zdravila previsok in ko malo zmanjšamo, ni več učinkovit. Glede na zapleteno situacijo, vam predlagam dvoje:
1. Poskusite uzpostaviti čimboljše sodelovanje s psihiatrom ki ga vodi. Dejansko je edini ki ima možnost slediti odzive na terapijo in jo natančno dozirati.
2. Poskrbite zase. Si predstavljam, da mora biti hudo naporno skrbeti za tako težkega bolnika. Ali imate možnost se spočiti? Si vzeti nekaj časa zase?

Lep pozdrav in ostanite zdravi,
Daniela Fiket, dr.med.
Specialistka psihiatrije
Transakcijska analitičarka-svetovalka

Inštitut Neocortex
Kontakt: 070/607844 ali [email protected]
http://psihoterapija-fiket.si

Moderatorji

Daniela Fiket , dr. med. specialistka psihiatrije in psihoterapevtka
Daniela_Fiket