Med.Over.Net

Psihiatrija

Odgovarjajo: Daniela Fiket, dr. med. specialistka psihiatrije in psihoterapevtka

Psihična stiska, strah, fobija, anksioznost, panika, terapija, uporaba zdravil, diagnoza, depresija, psihoza, bipolarna motnja, pomoč in svetovanje ob življenjskih dilemah.

Daniela Fiket , dr. med. specialistka psihiatrije in psihoterapevtka

Daniela_Fiket

Stranski ucinki Doksepin

Default avatar

m30

Pozdravljeni,

Ze 2 leti hodim na psihoterapijo (kognitivna–vedenjska terapija) zaradi prvotno depresije. Kasneje se je pokazalo, da ze do otrostva (alkoholizem pri ocetu) trpim za generalizirano anksiozno motnjo. Stanje se je poslabsalo pred 3 leti, ko sem izvedela da ima moja zdaj 5 let stara hcerka razvojno motnjo. Po kaskadi simptomov sem poiskala pomoc. Zdravil nisem hotela jemati. Ker pa se mi stanje ni bistveno izboljsalo sem sla do psihiatra, ki mi predpisal antidepresiv Doksepin. Rekel je, naj jemljem 2 x 10 mg in po nekaj dneh zvecam odmerek, Ce potrebno a ne vec kot 50 oz. 70 mg. Rekel je, da pri meni depresivni simptomi niso izraziti temvec gre za prevec aktivni simpatik in da sem enostavno prevec napeta.
V teh letih sem dozivela Par napadov Panike. Prejsno zimo je kar nekaj tednov trajal obcutek, da sem izven telesa in vse je bilo tako dalec....mislim da sem imela izrazite disociacijske simptome. Poleg tega Imam vseskozi somatoforne motnje: driske, slabost, vrtoglavica, tinitus, obcutek neenakomernega bitja srca. V prsih cutim neznansko napetost oz tezo. Ko grem spat me zmoti vsak sum, sploh se ne morem umiriti, neznansko me je strah. Drugace sem zelo razdrazljiva, sitna in tudi v zadnjem casu z motnjami menstrualnega ciklusa (stara sem 39 let).
Zdravilo jemljem sele 4dni zvecer 10 mg in me zelo moti da sem nasljedni dan po domace povedano neuporabna. V sluzbi tezko funkcioniram (delam s strankami), v avtu sem nekako pocasna. Zdi se mi da v bistvu napol spim v budnem spanju. Sem lena.
Ali ti stranski ucinki minejo s casom? Ne predstavljam si, da bi vzela se zjutraj 10 mg...Le de grem na bolnisko mogoce. Obcutek tesnobe je manjsi, kar mi je vsec.
Ali bi bilo smiselno poskusiti z drugim AD.? Nikakor mi ni sprejemljivo, da bi se zredila. Psihiater mi je zagotovil, da se pri teh odmerkih ne bom. Kaj menite vi.?

Hvala za odgovor.
Default avatar

Daniela_Fiket

Pozdravljeni,

pri teh odmerkih se res verjetno ne boste zredila, lahko pa, da boste malo bolj utrujena, zaspana. S časom se boste na zdravilo privadila, zdaj so najhujši stranski učinki ob uvajanju. Zato svetujem, da še malo počakate, dokler ste toliko zaspana, ne povečujte odmerka, ko se boste navadila, lahko še dodate 10 mg, če bo sploh potrebno. Dober znak je, da čutite manj anksioznosti. Kar se tiče psihoterapije, bi skoraj upala trditi, da ste VKT po 2 letih "prerasla", morda bi bil potreben drugačen pristop. Srečno še naprej in javljajte kako vam gre.

Lep pozdrav,
Daniela Fiket, dr.med.
Specialistka psihiatrije
Transakcijska analitičarka-svetovalka

Psihoterapija v Ljubljani in po Skype-u!
Mail: [email protected]
http://psihoterapija-fiket.si
Default avatar

m30

Pozdravljeni!

Hvala za tako ekspresen odgovor! V redu, torej je smiselno vztrajati, če vas prav razumem. Psihiater mi je rekel, da naj povečam odmerek tako, da dodam 10mg zjutraj. Ali bi bilo po vašem mnenju bolje celotni odmerek zaužiti zvečer? Ali traja anksiolitičen učinek 24 ur?
Verjetno mi je svetoval nizke odmerke zato, ker imam res ogromen strah pred stranskimi učinki in tudi pred učinki zdravila. Presenečena sem bila nad izbiro zdravila. Pričakovala bi kakšni novejši AD. Naprimer osebi zdravnik mi je hotel predpisati escitalopram pa je po moji negotovosti svetoval da naj se posvetujem s psihiatrom, ker je ta bolj izkušen. Ta mi je rekel da ravno triciklicni antidepresivi blažijo bolje moje simptome kot so slabost, driske ipd. Ali je to res?
Ja imate prav glede VKT. Psihoterapevtka mi je že na samem začetku svetovala še terapijo z zdravili pa sem bila proti. Vmes je bilo že bolje, zdaj pa sem spet nekje v luknji iz katere mislim da brez zdravil ne bo šlo. Se mi je pa bilo za ta korak težko odločiti. Počutim se da sem poraženec in slabič... Zaradi mojega moža in najinih 2 otrok mislim da se moram potruditi in poskusiti, ker tako naprej ne bo šlo:)

Hvala še enkrat in lep pozdrav!
Default avatar

Daniela_Fiket

Pozdravljeni,

v večini primerov svetujemo dnevni odmerek razdeliti na 2 ali 3 dnevna odmerka, razen če želimo izkoristiti sedativni (umirojoči) učinek in takrat lahko damo večji odmerek zvečer. Če se tega učinka želimo izogniti, odmerek razdelimo in tako zmanjšamo stranske učinke. Način kako vi to počnete je pravilen, počasi dvigujte odmerek in se ustavite ko bo učinek zadosten.
Kar se terapije tiče, morate razumeti, da tudi pri meni klienti naredijo del poti in se za nekaj časa ustavimo. Včasih sama predlagam nadaljevanje ko bodo za to pripravljeni in običajno sami začutijo kdaj so pripravljeni. To ni poraz, je prehod na novi nivo. Vse kar ste se dosedaj naučila, ostaja vaše znanje, to nikakor ni izgubljeno. Tako da, kar pogumno, psihoterapija ni za "slabiče", je potreben precejšnji pogum poiskati pomoč, zaupati in navezati odnos in se soočiti s svojimi vzorci. Moje kliente vidim kot same zmagovalce, ne glede na to, koliko jim uspe premagati težave, to ni tekmovanje.

Lep pozdrav,
Daniela Fiket, dr.med.
Specialistka psihiatrije
Transakcijska analitičarka-svetovalka

Psihoterapija v Ljubljani in po Skype-u!
Mail: [email protected]
http://psihoterapija-fiket.si
Default avatar

Lajkec

Lahko ti povem, da je Doksepin dober antidepresiv. Zaradi njega vec nimam vec razbijanja srca in drisk. Zaspanost mine po dveh tednih. Super zdravilo!
Default avatar

m30

Pozdravljeni!

Hvala za vzpodbudne besede! Rada bi vam sporočila, da še vztrajam :) Sem pa se po tednu dni jemanja posvetovala s psihiatrinjo o nezelenih učinkih, ker v ponedeljek nisem mogla v sluzbo. Bila sem po 10mg zvečer in 5 mg zjutraj (jemala ze 2 dni) preveč sedirana. Omotica je bila premočna, kolena so bila mehka, imela sem tezave z govorom in vrtoglavico. Da bi se usedla v avto, si nisem predstavljala. Bila sem počasna pri vsem. Psihiatrinja mi je rekla, da sem verjetno "low dose metaboliser", da ima ze podobne izkušnje pri nekaterih pacientih s trimipraminom. Svetovala mi je, da preidem na kapljice in počasi zmanjšujem dozo, dokler ne občutim več stranskih učinkov. To sem tudi naredila...pojavili so spet neprijetni simptomi anksioznosti, predvsem stiskanja v prsih. Seveda sem odmerek potem nazaj povečevala, zelo počasi, kapljico za kapljico. Zdaj sem na 8mg zjutraj in 8mg zvečer. Moram reči, da odmerek pomaga super pri odpravljanju anksioznosti. Imam pa občutek, da učinek ne traja 12 ur. Zjutraj se na primer zbudim in sem hitreje razdrazljiva in se tudi hitreje razburim, kot pa potem tekom dneva. Enako je potem popoldne, rekla bi da opazim razliko nekako po 10 urah. Postavlja se mi vprašanje, kako bi najbolje odmerjala zdravilo, da bi bil učinek zadosten. Ali naj raje povečam odmerek. Če vzamem samo 5 mg, tesnobnost ne izgine povsem, sem pa bolj aktivna. Po teh 8 mg imam namreč tudi tezavo, ko grem teči, da sem enostavno počasnejša, kot da bi pihal veter v prsa, poleg tega imam pogosto med tekom občutek vrtoglavice, zato tudi ne pretiravam. Me je strah, da se spotaknem ipd. Drugače se počutim v redu, le sem pa tja se mi zazdeva, da mi srce hitreje bije.
Psihiatrinja ni naredila EKG-a. Ali je ta po vašem mnenju potreben? Kakšne druge preiskave?
Imam probleme tudi s hormoni in sicer nimam menstruacije in pa ginekolog pravi da tudi inzulinsko rezistenco (PCO sindrom)? To mi je vse preveč. Jem namreč zdravo, kuham sama. Gibam se pa več kot večina ljudi, na teden pretečem do 25km, 3 x pilates. Ob vsem tem se vprašam, kaj je bilo prej? Depresija, ki je povzročila zmedo v telesu ali ta zmeda, ki je povzročila depresijo? Kaj je bolje zdraviti? Simptome ali vzrok?

Hvala vam za podporo!

Lep pozdrav!
Default avatar

Daniela_Fiket

Pozdravljeni,

razdelite dnevni odmerek na 3 enaka dela, kot sem vam napisala že gor, se lahko Doksepin dozira 2-3 krat dnevno. Namesto 2x8, lahko poskusite sa 3x5mg, potem boste videla kdaj se anskioznost še pojavi in morda še malo zvišala odmerek ki temu predhodi.
Za ostala vaša vprašanja, bi lahko tukaj pisala unedogled. Telo in psiha sta tako povezana, da ni organskega sistema ki začuti disbalans v psihi, in velja tudi obratno, ni telesne bolezni ki ne bi vplivala na psiho. Kako potem ukrepati? Celostno. Sprejeti dejstvo da je "glava" prileplena na telo in od tega ne moremo zbežati. Skrbeti zase, utrjevati svoje stebre podpore (služba, družina, prijatelji, zdravje in hobiji). In seveda, privoščiti si psihoterapijo, to je najboljša naložba v lastno prihodnost in zdravje. Pa srečno še naprej!
Daniela Fiket, dr.med.
Specialistka psihiatrije
Transakcijska analitičarka-svetovalka

Psihoterapija v Ljubljani in po Skype-u!
Mail: [email protected]
http://psihoterapija-fiket.si
Default avatar

Diabetes

Pozdravljeni!

Ali je zdravilo primerno za zdravljenje generalizirane aknsiozne motnje pri sladkornem bolniku (tip 2)? Ali vpliva na vrednosti sladkorja v krvi? Ali so znane interakcije z metforminom?

Lep pozdrav!
Default avatar

Daniela_Fiket

Pozdravljeni,

interakcije z metforminom niso opisane, je pa možno, da doksepin vpliva na krvni sladkor. Zato so pri sladkornih bolnikih potrebne bolj pogoste kontrole in večji nadzor nad krvnim sladkorjem. Ni pa absolutno kontraindiciran.

Lep pozdrav,
Daniela Fiket, dr.med.
Specialistka psihiatrije
Transakcijska analitičarka-svetovalka

Psihoterapija v Ljubljani in po Skype-u!
Mail: [email protected]
http://psihoterapija-fiket.si