Forum: Psihiatrija

Psihična stiska, strah, fobija, anksioznost, panika, terapija, uporaba zdravil, diagnoza, depresija, psihoza, bipolarna motnja, pomoč in svetovanje ob življenjskih dilemah.

druga runda

Odgovori Nova tema
Default avatar precej obupana 28 Avg 2017 10:22

Pozdravljeni,
enkrat ste mi že prijazno pomagali z nasvetom, zato bom kar še enkrat prosila zanj. Po prvi epizodi anksioznosti/depresije pred 10 timi leti, ko mi je enoletno zdravljenje z Zoloftom neverjetno pomagalo, se mi je letos po nekaj stresih situacija ponovila. Tokrat sem na Asentri 100 mg, ker sem imela težave s spanjem in apetitom imam še polovičko (15 mg) mirzatena. Naj povem, da je spanje in apetit odlično, spim še preveč. tesnobni oz. skoraj panični napadi pa nikakor ne izginejo. Pridejo dnevi, ko je več dni čisto ok, spet čutim, da sem tista stara, vendar se še prepogosto ponavljajo hude tesnobe...kot da Asentra tokrat noče zares prijeti, ne vem. Sama delam tudi precej, avtogeni trening, dihanje, branje, narava... vendar čutim, da še vedno preveč razmišljam o tem in si tako sprožim tesnobno stanje. Takšna v službi ne morem funkcionirati odgovorno in 100%, ne vem več, kako se izogibati težkim nalogam, ki so del moje službe. AD-je jemljem že od marca, tako da bi zdaj morali pokazati svoj učinek, ki ni tak, kot bi si želela. Morda zdaj Asentra ni več prava zame, morda bi bila boljša 30 mg Mirzatena, kot je psihiatrinja na začetku želela, jaz pa sem nekako bila bolj naklonjena Asentri, zato sva jo povečevali do 100 mg. vsako višanje me zelo "rukne", ne upam si več višat. Naslednji pregled imam šele v novembru, zato vas prosim za mnenje, kaj bi vi svetovali v takem primeru?
Psihoterapije nimam, doma sem na podeželju, ni ravno veliko možnosti, zato si poskušam sama pomagati, zdaj pa sem na robu obupa, ko dejansko kljub dvojnim tabletam ni bolje. Kaj naj še naredim??? Obremenjujem moža, ki je tudi zaskrbljen, drugim se težko zaupam, izgovorov za izogibanje družbi mi že zmanjkuje, ampak tako tesnobna večkrat ne morem nikamor. Dejansko uničujem družabno življenje celi družini, ker sem najraje doma.Tudi če vzamem lexaurin ali helex (najmanjšo dozo, tabletko in pol), je le malenkost bolje, pa tudi to ni rešitev.
Prosim, vzemite si 5 minut zame, hvala.

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Avatar Daniela_Fiket 30 Avg 2017 19:56

Pozdravljeni,

glede na to da imate zdaj spanje urejeno in sama pravite, da morda še preveč spite, jaz Mirzatena ne bi več zviševala. Asentro pa bi zvišala na 150 mg in počakala, da vidim, ali se bo anksioznost zmanjšala, saj je še učinkovita, vendar ne dovolj. Stranski učinki ob višanju odmerka običajno niso več tako moteči kot na začetku, ob uvajanju.
Druga možnost je zamenjava Asentre za drugi antidepresiv iz iste skupine (paroksetin recimo). Pa vendar bi to pomenilo vse od začetka in ni garancije, da bo boljše (tega itak nikoli nimamo, mislim garancijo)...
Kar se pa psihoterapije tiče, osebno ne vidim problema v oddaljenosti prebivališča, danes je veliko terapevtov ki terapije izvajajo tudi preko Skype-a. Sicer je moje osebno mnenje, da to ni idealno, ampak če ni druge možnosti, je tudi to izvedljivo.

Lep pozdrav,

Daniela Fiket, dr.med.
Specialistka psihiatrije
Transakcijska analitičarka-svetovalka

Psihoterapija v Ljubljani in po Skype-u!
Mail: [email protected]
http://psihoterapija-fiket.si

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar precej obupana 15 Okt 2017 11:26

Iskrena hvala za vaš odgovor. Po dogovoru s psihiatrom sem pred 14 dnevi res Asentro dvignila iz 100 na 125 mg, toda - moje počutje je iz dneva v dan slabše, tesnobe so vsakodnevne in kar me najbolj moti, zelo intenzivne, z vrtoglavico... kak dan lažje prenesem, kak dan sploh ne gre in moram iz službe domov (kljub tabletki in pol lexaurina). Psihiater pravi, da preveč pričakujem, če čakam, da bodo tesnobe izginile in jih več ne bo, ampak jaz bi rada vsaj za silo živela normalno, če se jih že ne morem rešiti sem predvidevala, da bodo vsaj blažje, manj intenzivne, mar res pričakujem preveč? Naj omenim, da izvajam avtogeni trening, dihalne vaje...KVT začenjam kar sama, poskušam prepoznat te negativne misli, zaenkrat mi ne gre ravno dobro, ampak se trudim. Zanima me, ali je možno, da je morda odmerek previsok, pa je zato slabše? Ker če razmislim, sem imela več dobrih dni (tudi super) ko sem bila na nižji dozi npr. 75 mg, ker pa so se še vedno tesnobe pojavile, smo višali. Priznam, da me počasi grabi nek obup, da se sploh nebi več trudila... nekako zaradi družine nato bijem boj iz dneva v dan...huda tesnoba me tudi zelo izčrpa, težko najdem potem energijo, da se grem gibat, telovadit...tudi če grem na bolniško za nekaj dni, to nič ne reši, ne vem več kaj ukreniti, res ne. Edina ste, ki nudite pomoč po forumu, zato vas spet prosim za kak nasvet, žarek upanja, da je še kakšen način, da bo bolje? Hvala.

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Avatar Daniela_Fiket 17 Okt 2017 09:25

Pozdravljeni,

tudi to je možno, da je odmerek previsok in bi vam bolj ustrezal nižji. Seveda, od antidpresivov ne smete pričakovati, da bodo anksioznost izničili, saj to res ni možno. Glede na vse kar pišete, bi vam jaz svetovala, da premislite o psihoterapiji. Sama boste težko jasno videla vzroke za vaše težave, predvsem zdaj ko ste tako anksiozna. Dovolite nekomu, da vam pomaga.

Lep pozdrav,

Daniela Fiket, dr.med.
Specialistka psihiatrije
Transakcijska analitičarka-svetovalka

Psihoterapija v Ljubljani in po Skype-u!
Mail: [email protected]
http://psihoterapija-fiket.si

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Stran 1 od 1
Na vrh