Psihiater odgovarja

Odgovarjajo: Daniela Fiket, dr. med. specialistka psihiatrije in psihoterapevtka

Kronična nespečnost

Default avatar

Daniela_Fiket

Pozdravljeni,

Vse bolj je v ospredju vaša anksioznost. Mirzaten zvišajte, saj njegov sedativni učinek s časom izzveni, deluje pa posredno na boljši spanec, tako da zmanjša anksioznost.
Na vnos hrane boste morala biti zelo pozorna, povečajte tudi telesno aktivnost, da preprečite prekomerno pridobivanje kilogramov.
Pozanimajte se kateri so vse ukrepi za boljši spanec ( higiena spanja) in jih vztrajno izvajajte.
Kljub oddaljenosti, psihoterapija bi morda bila še najboljša rešitev, saj zdravila niso vsemogoča, nekje že tiči vzrok za vašo nespečnost.

Lep pozdrav in srečno!
Daniela Fiket, dr.med.
Specialistka psihiatrije
Transakcijska analitičarka-svetovalka

Inštitut Neocortex
Kontakt: 070/607844 ali [email protected]
http://psihoterapija-fiket.si
Default avatar

crsnany

Res sem vam hvaležna za vso vašo pomoč. Mirzaten sem povečala na celo tableto in sedaj res že šest noči spim, težava pa je, da se zbujam cela omotična, omotična, čisto brez energije, s pritiskom v glavi in v predelu okoli oči in hudimi glavoboli; kot ne bi spala nič, pa čeprav sem danes prespala osem ur v kosu. Ne vem, ali je to zaradi povečanja odmerka, ali zato, ker poleg Mirzatena vzamem tudi melatonin. Ali mislite, da je bolje da vztrajam na celi tableti ali začnem jemati ponovno polovičko Mirzatena? Mirzaten jemljem že skoraj cel mesec. Lp in hvala za odgovor
Default avatar

Daniela_Fiket

Pozdravljeni,

ob povišanju odmerka pričakujemo stranske učinke ki so podobni tistim ob uvajanju. Običajno izzvenijo, zato vam svetujem, da nadaljujete z jemanjem cele tablete Mirzatena in počakate na umiritev stranskih učinkov.

Lep pozdrav,
Daniela Fiket, dr.med.
Specialistka psihiatrije
Transakcijska analitičarka-svetovalka

Inštitut Neocortex
Kontakt: 070/607844 ali [email protected]
http://psihoterapija-fiket.si
Default avatar

zanimame21

Pozdravljeni,
zanima me, ali lahko majhen odmerek (pol 30mg tablete) Mirzatena vzamem samo občasno zaradi nespečnosti? Npr. 1x na teden, ko res ne morem zaspati? Lahko to vpliva na kaj drugega?
Tablete so mi bile predpisane zaradi nespečnosti, jih pa nočem jemati ves čas, ker imam po njih glavobol in omotico.
Hvala za odgovor.
Default avatar

Soffia

Pozdravljeni!

Zaradi hude nespecnosti sem eno leto jemala Trittico, dve tretjini tabletke. Nespecnosti sicer ni pregnalo, se vedno sem se ves cas premetaval in prebujala, a sem vsaj za nekaj casa uspela zaspati nazaj, kar mi je brez tablet tezko in redko uspelo in sem vecino noci prebedela. Torej sem pridobila vsaj nekaj spanja po kosckih...
V zadnjih nekaj mesecih pa se je zacelo dogajati, da mi ponoci popolnoma omrtvita obe roki, ceprav ju imam lepo ob telesu in ju ne polezim, da bi zato zaspali. Kar nekaj casa rabim, da ju obudim nazaj v zivljenje in da zacnem premikati prste , in potem seveda tezje zaspim nazaj, vcasih sploh ne. Navsezadnje se je zgodilo, da se je obema rokama pridruzila se ena noga, zaradi cesar me je pograbila huda panika, ki je sploh odnesla spanec. Med stranskimi ucinki Trittica sem nasla moznost parestezij in ko sem ga nehata jemati, se niso vec ponovile. Seveda sem naredila test in ko sem ga spet zauzila, so se spet pojavile, torej sem dobila potrditev, da gre res za stranski ucinek tablet.
Zdaj sem spet na zacetku, spet ne spim, a izkusnja z omrtvicenimi okoncinami je bila tako strasna, da vseeno izberem zacetek. Katero zdravilo je primerljivo s Tritticom? Lahko kaj predlagate? Mirzaten mi ne ustreza, po njem sem se dva dni cez dan tako omoticna in zaspana, da sploh ne zacnem funkcionirati.
Naj pripomnim, da sem pred tem vsake toliko vzela Helex, recimo enkrat mesecno in spala odlicno. Vem, da ni priporocljiv za redno jemanje, ampak vsaj obcasno sem si privoscila luksus prespane noci. Ce sem ga vzela dvakrat v istem tednu, pa itak ni vec imel ucinka, da bi spala vec kot par ur.

Hvalezna bi bila za kaksen predlog.

Lp, Sofia
Default avatar

Daniela_Fiket

Pozdravljeni,

Očitno imate dolgotrajne težave s spanjem. Ali ste že bila obravnavana zaradi tega? Kdo vam ureja terapijo, psihiater, nevrolog, nekdo tretji?
Nespečnost je namreč precej zapletena funkcija, čeprav jo jemljemo večinoma kot samoumevno. Kadar pride do težav, bodisi z začetno fazo spanja ali z zbujanjem med spanjem, začnemo najprej z najmilešimi ukrepi: higieno spanja, tehnikami sproščanja in eventuelno s kakšnim zolpidemom. Če težave uztrajajo, lahko uporabimo različna zdravila, vi ste od vseh možnih omenila mirtazapin in trazodon, možno je še uporabiti hipnotike, sedativne antipsihotike, melatoninske antidepresive in različne kombinacije le-teh. Ne smemo pa tudi pozabiti na kognitivno vedenjsko terapijo in druge oblike psihoterapije, včasih je nespečnost posledica tesnobe, zaskrbljenosti in nezmožnosti umirjanja. Vsekakor pa priporočam strokovno obravnavo vaše nespečnosti, ker očitno ni več začasna neprijetnost.

Lep pozdrav,
Daniela Fiket, dr.med.
Specialistka psihiatrije
Transakcijska analitičarka-svetovalka

Inštitut Neocortex
Kontakt: 070/607844 ali [email protected]
http://psihoterapija-fiket.si
Default avatar

Soffia

Hvala za odgovor!

Ne, ne gre za zacasno neprijetnost, traja ze vrsto let. Prav zaradi nespecnosti me ni obravnaval se nihce. Imam pa diagnozo fibromialgije in sem bila udelezena v 5- tedenskem programu na Soči, kjer so se dotaknili tudi tega problema in uvedli terapijo s temi tabletami. V nadaljevanju mi jih je predpisal splosni zdravnik.

Navajena sem tezave resevati cimbolj samostojno, zato sem preko interneta dodobra preucila, kaj vse lahko storim v zvezi s tem in se vsega tudi lotila. Vse od higiene spanja, najrazlicnejsih tehnik sproscanja, dihanja, joge, meditacije, homeopatije, itd, itd... Najbolj pomaga ravno sproscanje, a vendar gre za blage ucinke in z njimi ne pridem do res sproscujocega spanja v enem kosu. Je bolje, a ni dobro. Sicer zelo hitro zaspim, po eni uri ali dveh pa se zacnejo borbe. Kot bi telo utripalo v nekaksnem nemiru in mi ne bi pustilo sprostiti se. Koža me strasno srbi, tako da se vecino noci praskam, premetavam... Vecinoma moram dvakrat na noc na stranisce, vcasih tudi trikrat in v hipu, ko vstanem, je v glavi na stotine misli. Tudi ce nimam nekega perecega problema, se moji mozgani v hipu lotijo resevanja necesa banalnega in povsem nepomembnega...precej samodestruktivno, kajti seveda potem povzrocim budnost in traja, da spet zadremam nazaj vsaj za nekaj casa.

Nasploh sicer vem, kaj je tisto, kar me moti v zivljenju in kaj vse bi rada spremenila. Pa odlasam, ker mi je sicer udobno in mi je vsec tudi tako, kot je. To, kar se dogaja, razumem kot upor enega dela sebe, ki vendarle zeli, da spremembe izpeljem.

Predstavljam si, da mi priporocate psihiatra? Na podlagi cesa potem izbere zdravila? Kaj od omenjenega se vam zdi, da bi bilo primerno zame? Ce bi se lotila resnega kopanja, bi morala v prvi vrsti vendarle poskrbeti za to, da se tega ne lotim samo v delni prisotnosti same sebe in bi se morala v prvi vrsti vsaj nekajkrat dobro naspati.

Hvala in lep pozdrav!
Default avatar

Daniela_Fiket

Pozdravljeni,

Fino je, da poskušate samostojno reševati svoje težave, ampak se zdi, da so se možnosti samostojnega reševanja izčrpale. Predlagam vam dve možnosti. Nespečnost je področje na stičišču med psihiatrijo in nevrologijo. Obstajajo tudi ambulante za spanje ki specifično obravnavajo kronične in trdovratne nespečnosti. Torej, na psihiatra ali nevrologa se obrnite za bolj specifično usmerjeno farmakoterapijo (oz. zdravila). Poleg tega vam predlagam tudi psihoterapijo. Očitno potrebujete pomoč, da se premaknete naprej v življenju, zato vam podzavest ne pusti miru in vam ne dovoli da bi se dovolj sprostila in se naspala. Prav lepo ste to napisala, očitno imate dober vpogled v svoja intrapsihična dogajanja. To zelo pomaga procesu psihoterapije. Zato vam to toplo priporočam.

Lep pozdrav,
Daniela Fiket, dr.med.
Specialistka psihiatrije
Transakcijska analitičarka-svetovalka

Inštitut Neocortex
Kontakt: 070/607844 ali [email protected]
http://psihoterapija-fiket.si

Moderatorji

Daniela Fiket , dr. med. specialistka psihiatrije in psihoterapevtka
Daniela_Fiket