Forum: Nasveti za zdrav življenjski slog

Pogosto se sprašujemo, kaj je treba delati prav, da bomo zdravi in zadovoljni. Kako moramo skrbeti za svoje telo: kako se prehranjevati, gibati, premagovati stres, počivati in navduševati nad življenjem, so pomembni vsakodnevni izzivi. Forum je namenjen vsem, ki si želijo podpore, nasvetov in usmeritev, kako skrbeti za zdrav življenjski slog. Na forumu boste deležni strokovnih nasvetov.
Moderira doc. dr. Andrej Starc dipl. zn. in dr. Andreja Kvas

pomoč pri hujšanju, spremembi življenjskega stila,motivaciji

Odgovori Nova tema
Default avatar mlada mamica 23 3 Avg 2017 21:51

Živjo! Potrebujem nekaj konkretnih nasvetov pri spremembi življenjskega stila. sem 23 letna mlada mamica. Sem zmerno telesno aktivna kolikor mi dopušča prosti čas. Velikokrat ga težko najdem med službo, gopodijstvom doma in materinstvom. V službi nisem telesno aktivna. Mož, sin in jaz se prehranjujemo po jedilniku ki ga uporablja večina balkana in slovenija. jedi na žlico, pečene in kuhane jedi z škodljivimi maščobami,solate, enostavne stvari na hitro pripravljene. Govorim o naslednjih jedeh: golaž,pasulj,makaronflajš,pica,čevapi,štrudel,sladice,goveja juha,pečenka,restan krompir,kaneloni,rižote,omlete,griz,polenta,čokolino,štrudel,enolončnice,burek, jogurt, solate in sadje in zelenjava. in tako dalje. V glavnem so to jedi za težke fizične delavce in otroke. Moj mož težko fizično dela in rabi energijo 3 letni sin pa tudi saj teka in skače in porabi ogromno energije. oba sta zdrava in imata normalno kilažo. Jaz se pa kar najprej redim. Pri 170 cm imam 80 kg,zraven pa še strijast trebuh,povešene prsi in celulit. že dobre 4 mesece se trudim hujšat. ko me popade lakota pojem tudi celo škatlo riževih nizkokaloričnih tablic. Mažem se z kremo proti staranju, uporabljam roler proti celulitu in delam vaje za prsi. lase si negujem z profesionalnimi šamponi. hodim skoraj vsak dan na dolg sprehod s psom tek mi pa ne gre. poskušam jesti kar se da sveže stvari. sadje in zelenjava, sveže začimbe, smothiji..vendar me ko kuham jedi za moja 2 lakotnika vedno premami želja da pa še jaz nekaj pojem zraven njih in ne zdržim da si tudi jaz ne bi nadevala golaža in pire krompirja pa še kakšen kos kruha zraven. posledično skoraj vsak dan visoko presežem dovoljeno mero zaužitih kalorij in v celem tednu je ta mera krepko podvojena ali pa si upam trditi potrojena. Sedaj jem tablete ki pomagajo pokuriti maščobe fat burn iz sanolaborja in še ene od njih ki zavirajo apetit. se mi zdi da ne pomagajo veliko. VEM DA TUDI MENI LAHKO USPE DA BOM MLADA,POLNA KONDICIJE, ZDRAVA IN IMELA LEPO TELO. KAKO NAJ SE TEGA LOTIM? res si tega želim. za začetek iščem kakšno res dobro knjigo ki mi bo pomagala razumeti štetje kalorij, zdravo prehrano in zdrav način življenja. potem pa še kakšen jedilnik z recepti rabila bi vsaj 30 do 50 receptov okusnih in zdravih jedi. pa vaje raznorazne in neka motivacija...vem da nisem edina in imam časa dovolj da se počasi preobrazim se zavedam da rezultati ne bodo kar čez noč ampak šele po letu ali 2 dejansko vidni. voljo imam samo bi prosila kakšno izkušeno zdravo živečo osebo za kakšen nasvet. HVALA IN ŽELIM VAM LEP SONČEN POZDRAV

Priponke
hujsanje zdrava prehrana.jpg (54.56 KiB)
Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Avatar Polona Schmitzberger 5 Avg 2017 21:02

Prikaži citatmlada mamica 23 napisal:
Živjo! Potrebujem nekaj konkretnih nasvetov pri spremembi življenjskega stila. sem 23 letna mlada mamica. Sem zmerno telesno aktivna kolikor mi dopušča prosti čas. Velikokrat ga težko najdem med službo, gopodijstvom doma in materinstvom. V službi nisem telesno aktivna. Mož, sin in jaz se prehranjujemo po jedilniku ki ga uporablja večina balkana in slovenija. jedi na žlico, pečene in kuhane jedi z škodljivimi maščobami,solate, enostavne stvari na hitro pripravljene. Govorim o naslednjih jedeh: golaž,pasulj,makaronflajš,pica,čevapi,štrudel,sladice,goveja juha,pečenka,restan krompir,kaneloni,rižote,omlete,griz,polenta,čokolino,štrudel,enolončnice,burek, jogurt, solate in sadje in zelenjava. in tako dalje. V glavnem so to jedi za težke fizične delavce in otroke. Moj mož težko fizično dela in rabi energijo 3 letni sin pa tudi saj teka in skače in porabi ogromno energije. oba sta zdrava in imata normalno kilažo. Jaz se pa kar najprej redim. Pri 170 cm imam 80 kg,zraven pa še strijast trebuh,povešene prsi in celulit. že dobre 4 mesece se trudim hujšat. ko me popade lakota pojem tudi celo škatlo riževih nizkokaloričnih tablic. Mažem se z kremo proti staranju, uporabljam roler proti celulitu in delam vaje za prsi. lase si negujem z profesionalnimi šamponi. hodim skoraj vsak dan na dolg sprehod s psom tek mi pa ne gre. poskušam jesti kar se da sveže stvari. sadje in zelenjava, sveže začimbe, smothiji..vendar me ko kuham jedi za moja 2 lakotnika vedno premami želja da pa še jaz nekaj pojem zraven njih in ne zdržim da si tudi jaz ne bi nadevala golaža in pire krompirja pa še kakšen kos kruha zraven. posledično skoraj vsak dan visoko presežem dovoljeno mero zaužitih kalorij in v celem tednu je ta mera krepko podvojena ali pa si upam trditi potrojena. Sedaj jem tablete ki pomagajo pokuriti maščobe fat burn iz sanolaborja in še ene od njih ki zavirajo apetit. se mi zdi da ne pomagajo veliko. VEM DA TUDI MENI LAHKO USPE DA BOM MLADA,POLNA KONDICIJE, ZDRAVA IN IMELA LEPO TELO. KAKO NAJ SE TEGA LOTIM? res si tega želim. za začetek iščem kakšno res dobro knjigo ki mi bo pomagala razumeti štetje kalorij, zdravo prehrano in zdrav način življenja. potem pa še kakšen jedilnik z recepti rabila bi vsaj 30 do 50 receptov okusnih in zdravih jedi. pa vaje raznorazne in neka motivacija...vem da nisem edina in imam časa dovolj da se počasi preobrazim se zavedam da rezultati ne bodo kar čez noč ampak šele po letu ali 2 dejansko vidni. voljo imam samo bi prosila kakšno izkušeno zdravo živečo osebo za kakšen nasvet. HVALA IN ŽELIM VAM LEP SONČEN POZDRAV
Draga mamica!

Čas je, da prisluhnete sebi in svojemu telesu, kaj želi oz. potrebuje (spanje, gibanje, svež zrak, zdravo hrano).

Vsak dan pojdite na sprehod, ki ga kombinirate s hitro hojo, če imate možnost tudi hojo v klanec, na poti pa naredite 3x10 počepov in 3x 10 sklec z rokami na klopi.
Tudi v službi ali doma se povzpnite 3x zapored po stopnicah, da se zadihate in vsako uro naredite 10 počepov. Lahko vklopite timer, da vas opomni.

Pri prehrani vam svetujem, da začnete spremembe uvajati pri večerjah: najraje nič, da se tudi črevesje čez noč odpočije, če pa je lakota prevelika, si pripravite nekaj zelenjavnega (solato, zelenjavno juho ipd.).

Toliko za začetek, vi pa poskusite gledati z druge perspektive:
da je vaše telo vaše edino domovanje, za katerega skrbite z vso ljubeznijo in mu vsak dan omogočite
- dovolj svežega zraka (sprehod, gibanje),
- dovolj vode
- dovolj spanja in počitka
- zdravo hrano.
To so njegove osnovne potrebe.

Prepričana sem, da boste zmogli! 😃

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Avatar Alja_Fabjan 13 Avg 2017 17:19

Lepo pozdravljeni,

najprej naj omenim, da je zelo dobro, da se zavedate, da rezultati ne bodo vidni "čez noč", da je hujšanje ponavadi kar dolgotrajen proces, dostikrat tudi poln vzponov in padcev. Slednjih ne smemo vzeti, kot "katastrofo", povratek na začetek, temveč se poskusimo naučiti kaj iz njih. Iz vsakega povratka na staro ali "neuspeha" se lahko naučimo kaj o tem, kaj za nas ne deluje, kje je še možnost za izboljšave in spremembe.
Za začetek vam priporočam, da si izdelate svoj jedilnik (tudi s pomočjo spodaj navedenih knjig, če ne bo šlo samostojno, pa se obrnite na nutricista), katerega se poskusite držati vsaj 80 % časa (se pravi, da je prostor tudi za kakšen prekršek). Pazite, da bo dovolj obrokov, ter da boste zaužila dovolj kalorij, v tem primeru bo manj možnosti za "napade lakote" ter potrebo, da bi jedla dvojna kosila. Jedilnik naj bo sestavljen glede na vaš okus in siceršnje prehranjevalne navade. Če nekdo, ki npr. obožuje sladke jedi, črta iz prehrane ves sladkor, so možnosti, da se bo takšnega prehranjevalnega režima držal na daljši rok, majhne. Podobno velja za telesno aktivnost: poskusite vključiti kaj, kar vam je všeč, kaj, kar vam je bilo morda včasih všeč ipd. Ni odveč še enkrat poudariti, da je edina uspešna pot za izgubo odvečnih kilogramov ali vzdrževanje primerne telesne teže zdrav življenjski slog, torej uvedba sprememb, katerih se bomo lahko držali vse življenje, ne pa hitre diete, ki na kratek rok strogo omejijo naše siceršnje navade.
Menim, da je ključen problem pri neuspelih poskusih hujšanja, dostikrat motivacija, morda tudi pri vas. Svetujem vam, da si zastavite vprašanje o tem, zakaj sploh želite shujšati. Dostikrat je naš siceršnji življenjski slog, "cona udobja", v kateri se počutimo dobro, močnejša od želje po spremembi. V kolikor ne najdemo dovolj pomembnih razlogov, zakaj bi spremenili naše navade, jih pač ne spremenimo. Želim vam, da najdete dovolj razlogov za to, da vam bo uspelo uvesti željene spremembe!

Knjige, ki jih priporočam v branje:
- Jon Gabriel: Gabrielova metoda hujšanja
- Breda Hrobat, Mojca Poljanšek in Vlasta Kuster: Koliko tehtajo vaša čustva?
- Beechy Colclough: Ne kaj ješ – kaj te žene, da ješ!
- Amanda Sainsbury – Salis: Zakaj shujševalne diete redijo?

Želim vam veliko uspehov in vas lepo pozdravljam,

Alja Fabjan,
Integrativna psihoterapevtka in doktorandka zakonske in družinske terapije
http://www.terapija.si/
[email protected]
[email protected]

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Stran 1 od 1
Na vrh