Med.Over.Net

ARHIV - zdravstvo

Spoštovani, ta forum je zaprt za pisanje in je namenjen samo branju tematik s področja zdravstva. Tukaj lahko poiščete nasvet, v že odgovorjenih vprašanjih. V primeru, da bi želeli postaviti novo vprašanje, prosimo, da izberete področje, ki vas najbolj zanima in menite, da je najbolj primereno za vaše vprašanje.
Hvala za razumevanje.
http://med.over.net/forum5/viewforum.php?f=467

Avtogeni trening

Default avatar

doks

Živimo v svetu z izjemno dinamiko življenja. Številne vsakodnevne spremembe zahtevajo naše odzivanje, ki nam povzroča ugodje ali pogosteje nelagodje ali distres. Vsak ve, da psihološki dejavniki vsaj pospešujejo razvoj ali povzročijo celo nastanek številnih bolezni. Seveda se temu ne smemo čuditi. Naglica dela in izjemna dinamika našega življenja na eni strani in na drugi strani vse manj telesnega gibanja in življenja v naravi, postavljajo veliko večje zahteve naši duševnosti in našemu organizmu kot kdajkoli poprej. Današnji človek mora nositi velika bremena, in, roko na srce, si jih velikokrat še sam dodatno naloži, kar še bolj škodi njegovemu zdravju.
Sodobni človek priganja sebe in tiste, ki ga obdajajo in na koncu postaja vse bolj sam sebi in okolici v nadlego.

Seveda ni življenja brez napetosti. Vendar se zdi, da se dandanes veliko težje sproščamo kot v prejšnjih časih, ko je dan izzvenel v miru. Na stanje napetosti se vsak človek odziva različno. Nekateri nosijo tudi “masko”, za katero se skriva duševna krčevitost.

Lahko rečemo, da je Sodobni človek stalno v zaletu, ne da bi kdajkoli odskočil.

Prej ali slej se kot posledica vsega pri “sodobnem človeku” velikokrat pojavijo motnje, ki spodkopavajo (razžirajo) njegovo zdravje, podobno, kot reka razžira svoje bregove. Dalj časa kot to traja, vedno slabše postaja. Nastane začaran krog, pravzaprav vrtinec, ki lahko vodi človeka v bolezen.

Sprostitev nam podaljšuje življenje, oziroma, če obrnemo, pomanjkanje sprostitve nam življenje krajša. In tu se nam ponuja avtogeni trening (AT) kot zelo dobra metoda k boljšemu počutju, ozdravljenju, kot pot k večji storilnosti ali kot možnost, da si življenje preprosto napravimo bolj znosno.

AT je kot nalašč za sodobnega človeka, ki ga preganja čas.

Ko se pri AT človek usmerja na svoje telo, se končno zave, da nima samo telesa, ampak, da je človek tudi telo.

Tudi gibalne vaje, vsakodnevna hoja, različni hobiji, rekreativni šport (v razumnih mejah) vodijo do sprostitve in so zelo koristni. Z razumnimi premori in spremembami našega početja (npr. menjava dela in razvedrila) prav tako dosežemo sprostitev.

Kaj je AT?

Sama beseda Avtogeni trening je sestavljena iz dveh grških besed: autos = pomeni sam, samostojen in genos = pomeni izvor.
AT je metoda, kjer samostojno, sami, z uporabo sugestije, dosežemo stanje sproščenosti.
Sugestibilnost vsakega posameznika je večinoma večja, kot si v prvem trenutku sploh lahko predstavljamo. Gre za naraven pojav, ki ga srečujemo vsakodnevno (npr. reklame, televizijske oddaje, TV dnevnik, časopisje itn.). Besede iz okolice in misli, ki jih prozvajajo naši možgani delujejo stalno sugestivno na našo osebnost. Naše razpoloženje in naše odločitve so velikokrat posledica prav omenjenih sugestij. Avtogeni trening uporablja ta pojav, da zavestno in pozitivno izbere tisto misel oziroma predstavo (sugestijo), za katero menimo, da je koristna. Moč te predstave, ki jo prenesemo nase, vpliva na telo blagodejno.

Cilj AT je doseganje neke vrste tolerantnosti (ne brezbrižnosti !) do vrste pojavov, ki imajo za nas čustven pomen in izzovejo v nas negativna čustva.
S sugestijo je tesno povezan pojem hipnoze. Hipnoza, zelo preprosto povedano, je stanje, ki
omogoča mnogo lažje in učinkovitejše delovanje sugestije. V medicini uporabljamo hipnozo prav za povečanje učinka sugestije. Lahko torej rečemo, da je avtogeni trening nekakšna blaga oblika avtohipnoze, pri kateri smo sami hipnoterapevti (sami sebi izvajamo blago obliko hipnoze). Istočasno smo dajalci in prejemniki sugestij. S pomočjo AT spoznavamo svoje telesne spremembe, pa tudi našo duševnost, ki je bila zaradi stalnih zunanjih dražljajev potisnjena v ozadje. Lahko bi celo rekli, da je naša notranjost včasih zelo tiha in je ne uspemo slišati v hrupu, ki ga povzroči vsakdanje življenje.

Avtogeni trening si lahko predstavljamo kot nekakšno tišino, v kateri lahko, če to želimo, slišimo tihe glasove naše notranjosti.

AT obsega dve skupini vaj: osnovne vaje in višjo stopnjo avtogenega treninga. Ko se govori o avtogenem treningu, se ponavadi misli na osnovne vaje, s pomočjo katerih se poleg telesnih sprememb doživlja tudi psihična relaksacija.

Zgodovina AT

AT je življensko delo prof. Johannes Heinrich Schultza, doktorja medicine, nevropsihiatra in dermatovenerologa, ki je objavil okoli 400 strokovnih člankov in drugih publikacij. Med njimi, leta 1932, tudi monografijo: Avtogeni trening, koncentrativna samosprostitev. Prof. Schultz je ugotovil, da ob samohipnozi (avtohipnozi) pride do globoke sproščenosti in ob tej globoki sproščenosti do dveh prijetnih telesnih odzivov. Prvi občutek je teža, drugi pa toplota, predvsem v okončinah. Ko pride do relaksacije uma, sledi relaksacija mišic. Pacienti prof.Schultza so ob vadbi AT poročali tudi o zmanjšanju pojavnosti glavobolov, kar je zanimiv takojšen stranski učinek prakticiranja AT.
Iz opazovanj svojih pacientov, je prof.Schultz razvil sistem vaj za aktivacijo parasimpatičnega živčnega sistema, ki uporablja sugestije merjene na toploto in težo. Enostavna sugestija našim možganom povzroči telesni odgovor. Poveča se pretok krvi skozi okončine, ki sprosti mišice. Tako je prišel do zaključka, da se da s to preprosto metodo doseči podobne rezultate globoke sproščenosti kot z uporabo hipnoze ali meditacije in jo poimenoval Avtogeni trening.

Kdo se lahko nauči AT?

V bistvu vsakdo, le da eni malo bolj, drugi pa manj. AT se težje nauči človek z močno osebnostjo, ki je izrazit individualist in ima slabo razvito sposobnost za stik s sočlovekom (slabo se identificira z drugimi), nemirni in živčni ljudje brez potrpljenja in nezaupljivi ljudje, ki v vse dvomijo.
Na drugi strani se AT lažje naučijo ljudje, ki so že po svoji naravi pripravljeni vzeti nase bremena, potrpežljivi ljudje in ljudje, ki v nekaj verjamejo (verujejo).

Kako se lahko naučimo AT?

Običajno na tečajih AT.

Kdaj vadimo?

Začetnik ravna prav, če se drži navodil vodje tečaja.
Kdaj je najprimernejši čas za vadbo, ugotovi vsakdo sam zase. Večina izbere za vadbo čas pred spanjem in zjutraj. Najpomembnejši je večerni trening (neposredno pred spanjem), ki je nujen. Zvečer, preden zaspimo, ko v hiši običajno vlada mir, lahko mirno vadimo in nikogar ne motimo z našo meditacijo.

Pri priučevanju AT je potrebno vaditi redno, vsaj dvakrat dnevno. Ko pa smo z uspehom zadovoljni, preidemo na “vzdrževanje”, kar pomeni vadbo vsaj enkrat dnevno. Kolikor bolj redno vadimo, toliko laže bomo dosegli pričakovane učinke.

Koliko časa traja vaja?

Na začetku tečaja traja prva vaja 1 minutko. Na koncu tečaja pa traja vaja že kakih 5 minut, če priključimo še gesla, utegne vaja trajati do 10 minut.
Sergej Pušnar, dr.med.,spec.ginekologije in porodništva
Naročanje na hipnoterapijo od poned. do petka od 7.30 - 8.00 in od 20.00 - 20.30 na GSM 040 799 427
Default avatar

Cvetko / [email protected]

pozdravljeni gospod doktor Pušnar
jaz mislim da se avtogenega treninga nauči predvsem tisti , ki si zmore hote ustvarjati
miselne predstave in ki nima prevelike kolobocije v umu ..
lep pozdrav
Cvetko
Default avatar

MATHEWS

Pozdravljeni g.Sergej Pušnar imam uprašanje glede AT kajti v športu je to najjbolj uporabna oblika treninga prevlada nad svojim telesom oziroma koncentracija nad izvedbo.Imam samo uprašanje kako začeti treniranje svoje psihe kajti ukvarjam se z športom,ki je potrebna velika koncentracija(STRELSTVO)kako doseči obliko da se osredotočen z mislimi na eno stvar(PRI MENI JE TO CENTER TARČE)da nebi misliv še na ostalo kot je npr.kako prožiti in kako meriti.Kako naj začnem trenirati svojo glavo da pride do oblike podzavesti.Hvala


PS.prosim odgovor oz.smernice treninga
Default avatar

doks

Preden bi vam posredoval odgovor, vas prosim še za nekaj informacij in sicer:

Koliko časa imate na voljo pred svojim nastopom ?
Koliko časa imate na voljo do sproženja, ko ste že nameščeni na mestu nastopa ?
Koliko minut imate na voljo od začetka do zaključka streljanja (koliko strelov) ?
S čim streljate ? (strelno orožje, lok)

Si zlahka ali s težavo v svojih mislih "živo" predstavljate neko "sliko" ali "dogodek" (npr. da sedite na samotni peščeni plaži in gledate mirno morje)?
Ali imate težave s koncentracijo (na splošno)?
Imate tremo pred pomembnimi dogodki ?

Lep pozdrav,
Sergej Pušnar, dr.med.,spec.ginekologije in porodništva
Naročanje na hipnoterapijo od poned. do petka od 7.30 - 8.00 in od 20.00 - 20.30 na GSM 040 799 427
Default avatar

MATHEWS

Pozdravljeni DR.PUŠNAR


Glede vaših uprašanje so sledeči odgovori:

Pred svojim nastopom imam ponavadi od 30-40 min časa za koncentracijo.
Do sproženja imam približno 10sek časa.
Od začetka do konca streljanja imam 2 min -3min imam od 3 do 6 strelov.
Streljam z lokom.
Z težavo si predstavljam neko sliko ki bi me odvrnala od drugih misli.
Koncentracija je pri strelstvu ključni pomen učasih ni nobenega problema učasih se pojavijo problemi.
Trema me ubija.



PS.kako trenirati da bi bilo sugestivno.



Hvala
Default avatar

doks

Za vaše potrebe zadostuje avtogeni trening (AT) nižje stopnje, ki obsega šest osnovnih vaj, ki se nadgrajujejo.
Šele, ko osvojimo prvo, se praviloma lotimo druge po približno enem tednu, četudi učinke prve še ne čutimo ali pa ne dovolj.
Čas vadbe traja tri minute in ga nujno ne podaljšujemo, saj se tako naš organizem navadi vse hitreje odzivati na dane sugestije.

Psihoterapevtske osnovne vaje so v zaporedju:
mir – teža – toplota.

Ko te vaje obvladate, jim dodate organske vaje iz osnovne stopnje. Te so usmerjene na dihanje, srce, sončni pletež in glavo.

Učinek vaj bo sčasoma vedno močnejši, vstop se bo zgodil vedno hitreje.
Če ne boste imeli nikakršnih težav pri izvedbi vaj, boste pozitivne učinke dosegli po približno treh mesecih vadbe običajno dvakrat na dan (zjutraj in obvezno zvečer).

S pomočjo AT lahko nedvomno izboljšamo športne rezultate (tudi za več kot 30%) tako, da:
- uskladimo svoje gibanje
- odstranimo moteče dejavnike (najprej jih seveda moramo natančno opredeliti)
- vizualiziramo celoten potek športnega performansa - športnik se umiri in postane bolj sproščen, lažje se zbere in zbranost ohrani dalj časa

Z vadbo potrebnih gibov v mislih, lahko do popolnosti izpilimo težavne poteke gibov, kot je pri vas npr. merjenje v tarčo, presledek med dvema streloma, potek od vstavitve puščice do strela, meritev v tarčo, itn.

Skrivnost vrhunskih dosežkov je osredotočenje (zbranost), ki jo z AT lahko dosežemo.
Avtogeni trening nesporno pripomore k premagovanju začetniške nervoze, treme, manjvrednostnih kompleksov (npr. odnos glede športnih tekmecev) zaradi prevelikih pričakovanj in nervoze.

Če se odločite za samoučenje, potem vam priporočam knjigi: dr.H.Lindemann: Avtogeni trening – sprostitev v stiski, ki jo je prevedel prof.dr.Lev Milčinski, Cankarjeva založba 1982, ki je sicer malce starejša, a meni zelo všeč, ker je preprosto in razumljivo napisana;
ali pa Avtogeni trening: pot do uravnoteženosti in sprostitve, prevedla Andreja Sabati Šuster, Tržič: Učila International 2008.

V bistvu morate obvladati šest osnovnih vaj, nato pa oblikujete vodilne stavke in formule, kot npr.

Pred vašim nastopom:
Jaz sem popolnoma miren.
Moje dihanje je mirno, globoko in sproščeno.
Moji gibi so usklajeni in natančni.
Tarčo dobro vidim in sem nanjo zelo pozoren.

Obenem si poskusite v mislih predstavljati (kot film) samega sebe, kako greste na mesto nastopa, pripravite lok, ste povsem mirni in samozavestni, napnete lok, vaši gibi so usklajeni, zanesljivi, mirni, pomerite, tarčo vidite ostro in zelo dobro, sprožite.

Med samim streljanjem si ponavljajte: z vsakim izdihom zraka ven, ki ga naredim, gre iz mene napetost. Vedno bolj miren sem.

Upam, da vam bo koristilo.


Srečno in lep pozdrav,
Sergej Pušnar, dr.med.,spec.ginekologije in porodništva
Naročanje na hipnoterapijo od poned. do petka od 7.30 - 8.00 in od 20.00 - 20.30 na GSM 040 799 427
Default avatar

anahe

Pozdravljeni g. Pušnar,

mene pa zanima kje se lahko udeležim tečaja avtogenega treninga? Kadar imam v službi bolj zahtevno obdobje, ko imam veliko dela in različnih pritiskov, delo sicer vedno odlično opravim, a posledica je vidna v nespečnosti. Ponoči enostavno ne morem "odklopit" in se dovolj sprositi, da bi lahko zaspala. Zgodi se mi, da po več tednov spim le po nekaj ur na dan.

ZAto bi se zelo rada naučila avtogenega treninga,ki bi mi omogočil sproščanje in miren spanec.

Hvala za odgovor!

anahe
Default avatar

doks

Ker ne smem delati reklame, vam lahko pošljem odgovor preko zasebnega sporočila, vendar mi morate sporočiti naslov.
Sergej Pušnar, dr.med.,spec.ginekologije in porodništva
Naročanje na hipnoterapijo od poned. do petka od 7.30 - 8.00 in od 20.00 - 20.30 na GSM 040 799 427
Default avatar

anahe

Pozdravljeni,

najlepša hvala za vaš hiter odgovor. Podatke mi lahko pošljete na [email protected].

Za odgovor se vam v naprej lepo zahvaljujem.

Lep pozdrav,

Helena