Med.Over.Net

ARTHRON - Zdravstveno svetovanje v športu

Posvetovalnica o terapevtskih možnostih, prilagoditvi aktivnosti, treningov in regeneraciji pri aktivnih športnikih. Nasveti mlajšim športnikom, ki se soočajo s prvimi poškodbami, preobremenitvami, "pretreniranostjo", rekreativnim športnikom, ki jim športno udejstvovanje preprečujejo bodisi poškodbe, bodisi telesne omejitve (povišana telesna teža, nepravilna drža telesa, deformacije skeleta, kronične bolečine) in tekmovalnim športnikom, ki potrebujejo zdravstveni nasvet za hitrejšo regeneracijo po zmernih poškodbah (kronične bolečine, delne rupture ali nategljene mišice).

boleča meča

Default avatar

lunaˇˇ

Pozdravljeni!

imam eno vprašanje. Moja hči je stara 14 let. Vse svoje življenje je močno odstopala v rasti, v smislu, da je bila vedno največja, v 99. percentilu. Rasla je izredno hitro, pri 12 letih je imela že 178cm, sedaj je velika 181cm in mislim, da se rast počasi ustavlja. S tem nima kakih posebnih težav, razen ene. Namreč, kadarkoli hodi v hrib jo izjemno bolijo meča zadaj, saj so mišice/vezi zelo napete, ko dvigne stopalo v smeri vzpetine. Že v trgovskih centrih kjer so tekoči trakovi, ne more stati na celih stopalih. Ko hodimo v hribe jo meča bolijo...skoraj do solz. Brez težav preteče 10km po ravnem in se na splošno kar dosti rekreativno ukvarja s športom, a ne s takim, kjer bi bila potrebna neka večja gibljivost nog. Zdaj pa me zanima...ali lahko to s kakšnimi vajami odpravimo, raztegujemo, masiramo? Koliko vaj na dan bi bilo potrebnih za nek učinek?

Hvala in lep pozdrav!
Default avatar

KlemenPilih

Pozdravljeni!

Težave vaše hčere so pogoste, imel sem jih tudi sam v času rasti. S časom se bo stvar sama uredila, lahko pa jih olajšate z vajami.

Predlagal bi Vam klasične raztezne vaje za mečne mišice.

Prva vaja: Vaša hči naj se nasloni na steno, tako da gleda proti steni. Stoji naj na eni nogi, ki naj bo pod njo, druga noga pa iztegnjena zadaj (proč od stene). S potiskanjem bokov naprej naj raztegne mečne mišice do zmerne bolečine in zadrži (večkrat do 30 s). Nato zamenja nogi.

Druga vaja: Identična prvi vaji, le da zdaj pokrči tudi zadnjo nogo. Mečne mišice naj raztegne s potiskanjem kolena proti tlom in zadrži. Nato zamenja nogi.

Ključno pri razteznih vajah je raztegniti mišico do bolečine in tam zadržati, le tako dosežemo sprostitev mišice in povečanje obsega giba.

Hkrati lahko izvaja tudi vaje za krepitev. Zelo ugodni sta hoja po prstih in petah. (Primer: 3 x 40 metrov za vsako vajo, izmenjajoče.)

Vaje za krepitev in raztezne vaje lahko izvaja npr. 3 x tedensko, tako da najprej izvede hojo po prstih in petah nato pa raztezne vaje. Lahko tudi bolj pogosto, dnevno. Ob rednem izvajanju, bi morale v nekaj mesecih pomagati.

Ko bodo mišice močno boleče in v krču (spastične), priporočam tudi masažo ali plavanje (kopanje) v topli vodi. Masaža naj bo od stopala proti kolenu, do zmerne bolečine. Po potrebi lahko kontaktirate tudi g. Grada, sodelavca pri zavodu Arthron, ki se pri nas ukvarja s športnimi masažami, rehabilitacijo in osebnim trenerstvom. Kontakt najdete na www.arthron.si.

Lepo Vas pozdravljam,

Klemen Aleš Pilih