Med.Over.Net

Bioidentični hormoni

Odgovarjajo: Sabina Senčar, dr. med., spec. ginekologinja in porodničarka

Nadomestna hormonska terapija s hormoni, ki so kemično identični človeškim.

Sabina Senčar , dr. med., spec. ginekologinja in porodničarka

sabinasencar

Hormonsko neravnovesje

Default avatar

Sabs

Pozdravljeni,
obračam se na vas, ker bi želela slišati vaše mnenje glede težav, ki me pestijo že več kot 10 let. Stara sem 43 let, pri 27 letih sem rodila zdravega sina, po tem pa sem imela še 4 spontane splave vedno v 8-12 tednu nosečnosti. Zadnja dva splava sta bila v zadnjih dveh letih in odločila sem se zaradi starosti in težav, ki jih imam da otrok ne bom več imela. Pišem vam zaradi tega, ker sem zadnje leto imela menstruacije vsakih 14-20 dni, ginekologinja me je poslala na histeroskopijo, kjer so ugotovili da imam pregrado, ki je niso odstranili. Drugih posebnosti niso odkrili. Vprašala sem mojo ginekologinjo, če bi lahko imela začetek mene, zaradi veliko simptomov (nočno potenje, razdražljivost, glavoboli itd) pa me je zavrnila, češ da imam še polne folikle jajčec in da je to še zelo daleč. Menstruacija pa je nenadoma izginila lani novembra in je do danes še nisem dobila. Nimam pa več nočnega potenja in opažam na novo strašno suho kožo, suhe oči, moti me svetloba in solzijo se, ponoči pa so tako suhe da jih komaj odprem, imam suho nožnico (kljub temu da imam belkast izcedek) in zmanjšan libido oz. ga ni. Povedati vam moram da jemljem Euthyrox zaradi hipotiroze in pred dvema letoma so mi ugotovili še zmanjšano zalogo vitamina D in posledično atrofijo kostnega skeleta (tako je zapisal rentgenolog ob slikanju kolka). Zmanjšano zalogo so ugotovili ker sem zadnjih 10 let trpela za hudimi bolečinami v sklepih, mišicah, kosteh, hrbtenici in zdravnica me je samo poslala k ortopedu, ki ni ugotovil ničesar. Testirali so me tudi na različne kužne bolezni vse neg. Bolj kot ne sem izsilila pregled pri enokrinilogu, ki mi je pregledal samo TSH, prolaktin (ker imam vedno moker modrček - samo dva krogeca, izcedka pri stisku ni) in D vitamin. Bila sem tudi na merjenju kostne gostote, ki je bila še v mejah normale za mojo starost. Vsi izvidi z izjemo vitamina D so bili normalni, tako da sem začela dobivat kapljice vitamina D, ki sem jih jemala ca. 8 mesecev. Bolečine so se zmanjšale, vendar so se lani jeseni ponovno začele in so hujše kot prej. Seveda sem poleg bolečin tudi kronično utrujena in skrajno izčrpana, v službi od 8.00-18.00 v zelo stresnem okolju, psihično pa se počutim zelo na robu zloma. Ker mi moja zdravnica ne pomaga najbolj sem se odločila za samoplačniški pregled hormonov in vitamina D, rezultati so sledeči in me skrbijo:
S-TSH 1,22
S-Prosti T3 3,52
S-Prosti T4 13,00
S-LH 38,00
S-FSH 24,42
S-Prolaktin 13,38
Progesteron 48,80
Testosteron 158,80
Estradiol 12,00
Vitamin D total 16,0 (spodnja mejna vred. 30)
S ščitnico je očitno vse u redu, ker usklajujem dozo direktno s tirologom in sam akontroliram nivo TSH. Očitno bom ponovno potrebovala vitamin D. Skrbijo pa me ostali hormoni... Lepo prosim za vaše mnenje kako dalje.
Opravičujem se za obsežen mail in se v naprej zahvaljujem za branje in mnenje.
Lp S
Default avatar

sabinasencar

Pozdravljeni Sabs!
Predlagam, da z izvidi obiščete vašo ginekologinjo, ki vam bo predlagala primerno nadomestno terapijo. Prepričana sem, da vam bo nadomeščanje hormonov vsaj malo omililo slabo počutje.
Lp.,Sabina Senčar.
Sabina Senčar, dr. med.
Default avatar

mimika2

Spoštovani!

Prosim vas za obrazložitev delnih izvidov, ostalo dobim še naslednji teden. Na testiranje sem šla zaradi tahikardij in tesnob, ker je za mano obdobje večjega stresa. Kri je bila vzeta 22. dan ciklusa. Stara sem 32 let.

tsh 0,66 mIU/L
progesteron 0,3 ug/L
DHEA 10,5 umol/L
estradiol 54 ng/L
lh 7,84 IU/L
fsh 5,12 IU/L
testosteron 0,47 ug/L

Najlepša hvala za prijaznost.
Default avatar

sabinasencar

Pozdravljeni Mimika!
Zdravniki ne znamo zdraviti laboratorija, ampak je naš poklic namenjen pomagati ljudem. Tahikardije in tesnoba so posledica večjega stresa. Tudi motnje menstruacije so pogosto posledica večjega fizičnega ali psihičnega stresa.
Lp.,Sabina Senčar.
Sabina Senčar, dr. med.