Najdi forum

Težave s psihično motenim otrokom

Spoštovani!

V razredu mojega otroka je učenec, ki neprenehoma iziva in žali druge učence. Drugi učenci na to reagirajo in imajo z tem učencem veliko težav. Ta učenec s svojim ravnanjem ogroža druge učence. Po raznih pogovorih s pedagoginjo, razredničarko ter drugih nismo dosegli nič. Vsi se zgovarjajo le na to da, ima posebne potrebe. Mi starši pa smo tega naveličani saj s svojim ravnanjem uničuje mir v razredu, ogroža druge ter ovira učenje drugih otrok.

Upam da mi boste pomagali na koga naj se se obrnemo saj je stanje nevzdržno..

Lep Pozdrav

Spoštovani!

Zahvaljujemo se Vam za postavljeno vprašanje. Skušali bomo čimprej pripraviti odgovor nanj in poiskati rešitve s konkretnimi predlogi.

V imenu celotne skupine Vas lepo pozdravljam,

Zlatka Markovič, univ. dipl. pravnica Predstavnica Skupine za pomoč staršem bolnih otrok Ustanova Fundacija za pomoč otrokom v sodelovanju s Pravno fakulteto Univerze v Mariboru

Spoštovani,

še nekaj časa potrebujemo, da bomo podali odgovor, samo za nekaj potrpljenja še prosimo, sporočam pa v imenu skupine, da delamo na vašem vprašanju.

Najlepša hvala za razumevanje,

s spoštovanjem!

______________________________________________ Zlo na svetu zmaguje takrat, ko dobri ljudje ne ukrepajo.
nova
Uredništvo priporoča

Pozdravljeni!

Podajamo odgovor na Vaše vprašanje.

Pojem otroka s posebnimi potrebami je določen v 2. členu Zakona o otrocih s posebnimi potrebami (ZUOPP-1, Ur. l. RS, št. 58/2011, v nadaljevanju: ZUOPP-1). Otrok s posebnimi potrebami je otrok z motnjami v duševnem razvoju, slep in slaboviden otrok, gluh in naglušen otrok, otrok z govorno-jezikovnimi motnjami, gibalno oviran otrok, dolgotrajno bolan otrok, otrok s primanjkljaji na posameznih področjih učenja ali otrok s čustvenimi in vedenjskimi motnjami, ki potrebuje prilagojeno izvajanje programov vzgoje in izobraževanja z dodatno strokovno pomočjo ali prilagojene programe vzgoje in izobraževanja oziroma posebne programe vzgoje in izobraževanja.

V zvezi z v vprašanju opisano problematiko, ki se nanaša na vzgojo in izobraževanje otrok s posebnimi potrebami, ZUOPP-1 v 3. členu napotuje na uporabo drugih predpisov iz področja vzgoje in izobraževanja.

Na podlagi 60.d člena Zakona o osnovni šoli (ZOsn-UPB3, Ur. l. RS, št. 81/2006 s spremembami in dopolnitvami, v nadaljevanju: ZOsn) šola pripravi vzgojni načrt, ki vsebuje vzgojne dejavnosti in oblike vzajemnega sodelovanja šole s starši. Na podlagi vzgojnega načrta pa šola pripravi pravila šolskega reda, v katerih natančneje opredeli dolžnosti in odgovornosti učencev, načine zagotavljanja varnosti, pravila obnašanja in ravnanja, vzgojne ukrepe za posamezne kršitve pravil, organiziranost učencev, opravičevanje odsotnosti ter sodelovanje pri zagotavljanju zdravstvenega varstva učencev (60.e člen ZOsn). Pravila šolskega reda se lahko razlikujejo od šole do šole, saj vsaka šola sprejme svoja pravila.

V 60.f členu ZOsn je opisan postopek v zvezi z vzgojnimi opomini. Učencu se lahko vzgojni opomin izreče, kadar krši dolžnosti in odgovornosti, določene z zakonom, drugimi predpisi in akti šole. Vzgojni opomin lahko šola izreče za kršitve, ki so storjene v času pouka, dnevih dejavnosti in drugih organiziranih oblikah vzgojno-izobraževalne dejavnosti ter drugih dejavnosti, ki so opredeljene v letnem delovnem načrtu, hišnem redu, pravilih šolskega reda in drugih aktih šole. Učencu lahko šola izreče vzgojni opomin v posameznem šolskem letu največ trikrat. O izrečenem opominu šola starše seznani z obvestilom o vzgojnem opominu. Šola za učenca, ki mu je bil izrečen vzgojni opomin, pripravi individualizirani vzgojni načrt, v katerem opredeli konkretne vzgojne dejavnosti, postopke in vzgojne ukrepe, ki jih bo izvajala. Obrazložen pisni predlog za izrek vzgojnega opomina poda strokovni delavec šole razredniku. Razrednik preveri, ali je učenec kršil dolžnosti in odgovornosti, določene z zakonom, drugimi predpisi in akti šole, ter katere vzgojne dejavnosti in vzgojne ukrepe je za učenca šola predhodno že izvedla. Nato razrednik opravi razgovor z učencem in njegovimi starši oziroma strokovnim delavcem šole, ki zastopa interese učenca, če se starši ne udeležijo pogovora. Po razgovoru razrednik pripravi pisni obrazložen predlog za izrek vzgojnega opomina in ga posreduje učiteljskemu zboru. Če razrednik oceni, da ni razlogov za izrek vzgojnega opomina, o tem seznani učiteljski zbor. O poteku postopka izrekanja vzgojnega opomina šola vodi zabeležke. Vzgojni opomin izreče učiteljski zbor.

Če se v praksi ti postopki ne izvajajo ali se ne izvajajo pravilno in so starši nezadovoljni z vzgojnim delovanjem šole, lahko starši ali učenec sam, podajo pisni ugovor razredniku, šolski svetovalni službi ali ravnatelju šole glede vzgojnega delovanja šole (60.g člen). Šola mora nato v 30 dneh staršem oziroma učencu, če je ta podal ugovor na izvajanje vzgojnega delovanja šole, poslati pisni odgovor. Če učenec ali starši tega odgovora v 30 dneh ne dobijo oziroma če z njim niso zadovoljni, lahko podajo predlog za inšpekcijski nadzor, ki ga izvaja inšpekcija, pristojna za šolstvo. Inšpekcijski nadzor nad šolo podrobno ureja Zakon o šolski inšpekciji (ZsolI-UPB1, Ur. l. RS, št. 114/2005, v nadaljevanju: ZSolI), ki določa, da nadzor izvaja Inšpektorat Republike Slovenije za šolstvo in šport. Pritožba oz. pobuda za nadzor se lahko poda v pisni obliki, pri čemer pritožnik oz. pobudnik nadzora opiše domnevno kršitev, to podkrepi z dokazi, priloži tudi svoj naslov, da lahko inšpektor po potrebi pridobi še dodatne informacije in da pritožnika oz. pobudnika po opravljenem nadzoru obvesti o ugotovitvah. Pritožba ali pobuda se lahko pošlje po pošti ali preko telefaksa oz. po elektronski pošti na naslov inšpektorata. Pobuda se lahko poda tudi po vnaprejšnjem dogovoru na naslovu inšpektorata. Več informacij glede inšpektorata in nadzora lahko najdete na tej spletni strani: http://www.iss.gov.si.

Kljub temu, da ima ta otrok, ki razgraja in moti vse druge, posebne potrebe, to ne pomeni, da za njega ne veljajo šolska pravila tako kot za vse ostale. Smiselno bi se bilo najprej pogovoriti s starši tega otroka, nato pa še z razrednikom in socialno delavko oziroma socialnim pedagogom, saj bo tak način reševanja težav najbrž prinesel več uspeha, kot postopanje izključno po pravnih predpisih. Predvsem upoštevaje dejstvo, da bo ta otrok ostal v istem razredu, bi lahko takšno postopanje še dodatno poslabšalo situacijo, kot se dogaja v podobnih primerih. Če pa kljub temu s pogovorom ne boste dosegli želenega in tudi šola oziroma inšpektorat ne bosta ukrepala, lahko zahtevate sodno varstvo, vendar bi se bilo o tem smiselno posvetovati s kakšnim odvetnikom. Še ena skrajna možnost bi bila prešolanje Vašega otroka na drugo šolo, vendar s tem ponovno ne boste dobili zagotovila, da se drugje ne bi pojavljale takšne težave.

Odgovor pripravil:
Gregor Kumer,
član Skupine za pomoč staršem bolnih otrok

Ustanova Fundacija za pomoč otrokom v sodelovanju s Pravno fakulteto Univerze v Mariboru

Zlatka Markovič, univ. dipl. pravnica Predstavnica Skupine za pomoč staršem bolnih otrok Ustanova Fundacija za pomoč otrokom v sodelovanju s Pravno fakulteto Univerze v Mariboru

New Report

Close