Najdi forum

Naslovnica Forum Duševno zdravje in odnosi Družina Otroci s posebnimi potrebami in dolgotrajno bolni otroci Šolanje bolnega otroka doma in individualna pomoč

Šolanje bolnega otroka doma in individualna pomoč

Otrok s posebnimi potrebami,šolanje na domu

Pozdravljeni

Imamo invalidnega otroka,ki je odvisen od respiratorja.Obiskuje 3.razred OŠ.Ima spremljevalko in dodeljenih 5 ur individualne strokovne pomoči.Razmišljamo o šolanju na domu.

1.Koliko ur na teden mu pripada učitelj na domu?Ali mu še vedno pripada teh 5 ur individualne pomoči?
Ali mu še vedno pripada spremljevalka?

2.Ali je možno,da bi imel samo teh 5 ur individualne pomoči na domu,ostalo pa v šoli in ali mu v tem primeru pripada spremljevalka?

Prosimo,če nam ne navajate Pravilnikov,ker jih poznamo,vendar jih vsak razume drugače.

Hvala za vaš odgovor

Spoštovani!

Zahvaljujemo se Vam za postavljeno vprašanje. V Skupini za pomoč staršem bolnih otrok že pripravljamo odgovor na Vaše vprašanje.

Lepo Vas pozdravljam v imenu celotne skupine!

Staša Račnik, univ. dipl. pravnica

Ustanova Fundacija za pomoč otrokom v sodelovanju s Pravno fakulteto Univerze v Mariboru

Spoštovani!

Podajamo odgovor na Vaše vprašanje.

Pri podajanju pravno pravilnega odgovora brez navajanja veljavne zakonodaje seveda ne gre, smo pa skušali upoštevati Vašo skrb glede razlage zakonodaje in smo želeli poudariti, kaj je pri vsem tem bistvenega pomena.

Zakon o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami (Ur. l. RS, št. 58/2011, v nadaljevanju: ZUOPP-1) v 21. členu določa, da lahko na predlog staršev komisija za usmerjanje Zavoda Republike Slovenije za šolstvo usmeri otroka s posebnimi potrebami v program osnovnošolskega izobraževanja, ki se organizira na domu, če za to obstajajo utemeljeni razlogi in so na domu zagotovljeni ustrezni pogoji. Kateri so ti utemeljeni razlogi in ustrezni pogoji, določa Pravilnik o osnovnošolskem izobraževanju učencev s posebnimi potrebami na domu (Ur. l. RS, št. 10/2012, v nadaljevanju: pravilnik) v 4. in 5. členu. Pravico do izobraževanja na domu imajo tako učenci, ki jih komisija za usmerjanje otrok s posebnimi potrebami usmeri v izobraževalni program s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo, prilagojen izobraževalni program z enakovrednim izobrazbenim standardom, prilagojen izobraževalni program z nižjim izobrazbenim standardom in posebni program vzgoje in izobraževanja.

Ko komisija za usmerjanje prve stopnje usmeri učenca v program osnovnošolskega izobraževanja, ki se organizira na domu, pripravi poleg strokovnega mnenja tudi mnenje o izobraževanju, ki se organizira na domu (8. člen). V postopku usmerjanja pristojna enota zavoda na podlagi mnenja komisije za usmerjanje o izobraževanju na domu z odločbo o usmeritvi v javno veljavni izobraževalni program odloči tudi o izobraževanju učenca na domu. Če je učenec z odločbo o usmeritvi že usmerjen v izobraževalni program, izda pristojna enota zavoda, na podlagi mnenja komisije za usmerjanje o izobraževanju na domu, dopolnilno odločbo o izobraževanju učenca na domu (9. člen). Šola oziroma zavod skupaj z izvajalcem pripravi individualiziran program v skladu z zakonom (13. člen).

Nadalje ZUOPP-1 določa izvajanje dodatne strokovne pomoči v 9. členu. Dodatna strokovna pomoč se izvaja individualno ali skupinsko v oddelku ali izven oddelka v vzgojno-izobraževalnem ali socialnovarstvenem zavodu. Če dodatne strokovne pomoči ni mogoče zagotoviti v skladu s prejšnjim odstavkom, se dodatna strokovna pomoč lahko nudi otroku tudi na domu. Obseg in način izvajanja dodatne strokovne pomoči se določi z odločbo o usmeritvi, podrobneje pa se način izvajanja dodatne strokovne pomoči opredeli z individualiziranim programom vzgoje in izobraževanja. Zakon določa, da se za izvajanje fizične pomoči lahko dodeli stalni ali začasni spremljevalec v času izvajanja vzgojno-izobraževalnega dela (10. člen).

Iz navedenega izhaja, da zakonodaja torej ne opredeljuje natančno, koliko ur pripada učencu s posebnimi potrebami učitelj na domu ter ali mu pripada strokovna pomoč in spremljevalec, vendar pa je na podlagi navedenih določb mogoče sklepati, da se vse to določi v skladu z odločbo o usmeritvi oz. z dopolnilno odločbo o izobraževanju učenca na domu, podrobneje pa z individualiziranim programom, ki se sestavi za izobraževanje na domu. To pomeni, da se vse tudi presoja individualno. Nobena določba pa tudi ne izključuje možnosti izvajanja individualne pomoči in dodelitve spremljevalca otroku, ki se šola na domu, torej zakonodaja dopušča možnost, da bi ob izpolnjevanju pogojev Vaš otrok lahko obdržal obe vrsti pomoči.

Glede Vašega drugega vprašanja, ali bi lahko Vaš otrok imel dodatno strokovno pomoč doma, pa je to na podlagi zgoraj omenjenega 9. člena ZUOPP-1 možno le v primeru, ko dodatne strokovne pomoči ni mogoče izvajati individualno ali skupinsko v oddelku ali izven oddelka v vzgojno-izobraževalnem ali socialnovarstvenem zavodu.

Za Vas bo torej najpomembneje, da bo iz vloge za dodelitev navedenih pravic, na podlagi katerih bo izdana odločba o usmeritvi, izhajala ta potreba po učitelju na domu, strokovni pomoči oziroma spremljevalcu. Sami lahko najprej razmislite, katera od teh možnosti se Vam zdi za Vašega otroka najprimernejša, nato pa celotno vlogo podredite temu in skušate pristojne prepričati, da je za pravilen razvoj Vašega otroka to edini način. Vaše trditve bi bilo nato smiselno podkrepiti z morebitno zdravstveno dokumentacijo, za pomoč pa se lahko obrnete tudi na otrokovega osebnega zdravnika.

Odgovor pripravila:
Staša Račnik, univ. dipl. pravnica,
članica Skupine za pomoč staršem bolnih otrok

Ustanova Fundacija za pomoč otrokom v sodelovanju s Pravno fakulteto Univerze v Mariboru

Zlatka Markovič, univ. dipl. pravnica Predstavnica Skupine za pomoč staršem bolnih otrok Ustanova Fundacija za pomoč otrokom v sodelovanju s Pravno fakulteto Univerze v Mariboru

Erika I.

Spoštovani

Najlepša hvala za vaš odgovor, ki nam bo v veliko pomoč.

Še vedno pa smo v dvomih glede financiranja.Po našem mnenju so sredstva,ki jih določa 31.člen Pravilnika o OŠ izobraževanju učencev s poseb. potrebami na domu, absolutno prenizka.Zanima nas še vaše strokovno mnenje o tem.

Hvala za vaš odgovor

Pozdravljeni

Na Zavod za šolstvo smo dali vlogo za izobraževanje na domu.Od njih smo dobili informacijo,da mu bo dodeljena samo 1 šolska ura učitelja na dan.Spremljevalka in dodatna strokovna pomoč pa mu v takem primeru odpadeta.Ali je mogoče,da trajno invalidnemu otroku pripada samo 1 šolska ura na domu?
Na Zavodu pravijo,da je problem v 31. členu Pravilnika,ki govori o financiranju.Vi ste nam napisali popolnoma nekaj drugega.

Zahvaljujemo se vam za vašo pomoč in vaš odgovor

Spoštovani,

poskušali smo podati čim bolj natančen odgovor na Vaše vprašanje, vendar bi za podrobnejši odgovor potrebovali več podatkov, predvsem dokumentacijo, ki ste jo prejeli iz šole. Konkretno namreč ne moremo odgovoriti na vprašanje, koliko ur pripada Vašemu otroku, saj smo že v prejšnjem odgovoru napisali, da je to odvisno od primera do primera in da zakonodaja tega natančno ne določa.

Zgolj ena šolska ura na dan učitelja na domu bi lahko bila določena iz razloga, ker gre za otroka v nižjem razredu osnovne šole, ki mora po zakonu opraviti le ocenjevanje znanja iz dveh oz. treh predmetov. V 21. členu Pravilnika o osnovnošolskem izobraževanju učencev s posebnimi potrebami na domu (Ur. l. RS, št. 10/2012, v nadaljevanju: Pravilnik) je namreč določeno: ‘Preverjanje in ocenjevanje znanja se za učence, ki se izobražujejo po izobraževalnem programu s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo in po prilagojenih izobraževalnih programih z enakovrednim izobrazbenim standardom, opravlja:
– v prvih treh razredih iz materinščine in matematike,
– od četrtega do šestega razreda: iz materinščine, matematike in prvega tujega jezika.’

Glede na navedeno dopuščamo možnost, da bi se to lahko smatralo kot razlog, da se predvideva, da je ena šolska ura na dan dovolj za šolanje vašega otroka na domu.

V zvezi s financiranjem 21. člen Zakona o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami (Ur. l. RS, št. 58/2011, v nadaljevanju: ZUOPP-1) določa, da lahko na predlog staršev komisija predlaga usmeritev otroka s posebnimi potrebami v program osnovnošolskega izobraževanja, ki se organizira na domu. V tem primeru se otroku zagotovijo sredstva v višini, ki jih država oziroma lokalna skupnost zagotavlja za plače in materialne stroške na otroka v javnem vzgojno-izobraževalnem zavodu v skladu s standardi in normativi.

Pomemben je tudi 31. člen Pravilnika, ki določa naslednje: ‘Pri določitvi višine sredstev osnovnim šolam oziroma zavodom za izobraževanje učenca na domu se upoštevajo sredstva, ki se zagotavljajo iz državnega proračuna osnovnim šolam za plače s prispevki in davki v skladu s prvo alineo prvega odstavka 81. člena Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja (ZOFVI-UPB5, Ur. l. RS, št. 16/2007 s spremembami in dopolnitvami, v nadaljevanju: ZOFVI) in za materialne stroške v skladu s sklepom ministra o merilih za zagotavljanje sredstev za kritje materialnih stroškov osnovnih šol in sredstva, ki se zagotavljajo iz proračuna matične lokalne skupnosti za materialne stroške v skladu s prvo alineo prvega odstavka 82. člena ZOFVI na učenca.’

Nadalje je potrebno upoštevati tudi 32. člen Pravilnika, v katerem je določeno, kako se izračuna višina letnih sredstev na učenca, ter 33. člen, ki določa, da se sredstva za izobraževanje učenca na domu mesečno nakazuje osnovni šoli oziroma zavodu, v katerega je učenec vpisan. Osnovna šola oziroma zavod mora z izvajalcem oziroma z izvajalci izobraževanja učenca, ki se izvaja na domu, skleniti pogodbo o financiranju izobraževanja na domu.

Osnovnošolsko izobraževanje otroka s posebnimi potrebami na domu je torej financirano, in sicer iz sredstev državnega proračuna ter iz sredstev proračuna lokalne skupnosti. Za pridobitev te pravice je potrebno podati predlog na komisijo za usmerjanje prve stopnje Zavoda Republike Slovenije za šolstvo. Če komisija predlogu ugodi, se postopek nadaljuje z sklepanjem pogodbe o financiranju izobraževanja otroka na domu. Zoper odločbo komisije za usmerjanje prve stopnje je mogoča pritožba, o kateri odloča minister, pristojen za šolstvo, na podlagi strokovnega mnenja komisije za usmerjanje druge stopnje. Iz Vašega vprašanja pa ni čisto jasno, kakšen naj bi bil problem s financiranjem, zato bi za podrobnejšo obravnavo morali vpogledati tudi v pogodbo o financiranju izobraževanja otroka na domu.

Upamo, da Vam je naš odgovor vsaj malo razjasnil situacijo, v kolikor pa bi želeli še konkretnejše odgovore glede Vašega primera, nam lahko pošljete zasebno sporočilo z podrobnejšimi informacijami oz. z Vašim kontaktom.

Odgovor pripravila:
Staša Račnik, univ. dipl. pravnica

Zlatka Markovič, univ. dipl. pravnica Predstavnica Skupine za pomoč staršem bolnih otrok Ustanova Fundacija za pomoč otrokom v sodelovanju s Pravno fakulteto Univerze v Mariboru

New Report

Close